Ach, wat voor de ene depressief over komt, is voor de andere kunstzinnig. En ook al ken ik er niks van, mij lijkt het dat je binnen gothic ook nog heel wat diverse stijlen hebt.
Onze poetsvrouw is ook een goth. Zie je niks van als ze hier komt werken, ze kleedt zich dan heel gewoontjes met een jeans en een T-shirtje, zonder make-up, een echt klein grijs muizeke. Maar ik heb haar ook eens helemaal in stijl gezien tijdens het weekend, en ik moet zeggen dat ik dit een ontzettende verbetering vond. Ze straalde echt persoonlijkheid uit.
En neen, ik lijk qua stijl niet in het minst op hen, ben een sportief-klassiek type. En geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om bv. zoals een ander forumlid hier in een corset over straat te lopen of te gaan werken. Eerlijk gezegd, ik zou er niet eens het lef voor hebben als ik het wel zou willen.
An sich heb ik dat dus ook als ik punks zie of wat is er allemaal nog. Vind het best creatief soms, en vooral heel expressief, en vaak heel erg gedurfd. En ja, soms vind ik het ook wel depressief. Maar ik ga er maar van uit dat er nu eenmaal een boodschap is die ze over willen brengen, en daar kiest iedereen zijn eigen middelen voor. Ik zie het maar als een vorm van kunst. Soms vind ik het mooi, soms wat minder. Maar het stoort me totaal niet, en vaak kan ik er zelfs van genieten om het te zien.
Gelukkig is er geen kleding-politie (of stijl-politie), en bestaat er ook geen wet die bepaalt welke kleding je wel of niet mag dragen.
Dit vind ik een voorbeeldje van zo'n kunstzinnige gothic stijl:
http://www.viona-art.com/fotomap/gothic ... C_5642.jpg