Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Bericht door dutchie_in_boston »

Steffen schreef:...Met dit weer is het verstandig om vantevoren 'dry gas' in je brandstoftank te kiepen. Brandstof zelf bevriest niet, het is het vocht wat in de brandstof zit wat je leidingen doet bevriezen...
die mikken ze er hier standaard door in de winter - waarschijnlijk had er dus iets meer doorgemoeten en we hebben nu een paar flesjes opgehaald voor wanneer het weer zo extreem koud wordt. Zijn auto past niet in de garage in ons Maine huis, want ons speelgoed staat in de weg :lol:.

Ik vond het hier in Boston meevallen, afgelopen week was het kouder. Maar ik zou nog steeds niet buiten willen wachten of een hond in de kou laten. Arme Gepke, arm hondje.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb ooit gewoond waar Kastelke nu woont, en kan me iets voorstellen bij wat ze vertelt. Ned.landers hebben geen idee wat extreme kou betekent, verergerd door wind-chill. Het snijdt door je lichaam en het is of je geen adem kunt halen.
Ik las dat in haar omgeving de stroom een aantal maal is uitgevallen, soms voor langere periodes. Dat betekent dat je huis ijskoud wordt. Want het syteem heeft bij mijn weten stroom nodig om te functioneren zelfs al is de verwarming op gas.

Ik zou me ook zorgen maken over man (vrouw) en kind als die door zulk weer naar werk en naar school moesten. Het aantal ongevallen zal groot zijn - de ER's zitten dan volledig vol en zelfs verstopt - dat maak een al gevaarlijke situatie nog gevaarlijker.

Ja het ziet er prachtig uit ! Vooral als de zon op de sneeuw valt. Maar realiseer je dat in in bepaalde gebieden van de US nu kouder is dan in Antarctica ! We praten over 'life-threatening' koud. Hell freezes over etc.

Ik keek vanmorgen in de krant en zag dat waar ik woon zo ongeveer de enige plek in de US is waar het niet ijskoud is !
Ik heb het nog nooit zo gezien heb in alle twintig jaar dat ik hier woon. Ik lees ook dat er records van decades worden gebroken. Niet alleen qua lage temperaturen, maar ook wat de lengte van de koude betreft. Kortom er is niet nu en dan een beetje opwarming.

Petra, kudo's voor ingrijpen toen je de hond zag die het te koud had !

Voor iedereen die niet in Central CA woont en het dus zo KOUD heeft, ik leef met jullie mee en wens jullie veel sterkte !!!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

iemand die een pakje winter wil opsturen met express-verzending?

ik moet lesgeven over het thema winter, maar bij temperaturen die hier in een Belgische lente normaal zijn, is het niet evident om de leerlingen kennis te laten maken met de negatieve getallen op de thermometer, hen de wetenschappelijke verschijnselen smelten en vriezen te laten zien, of de werking van strooidiensten uit te leggen :wink:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja ! Verbaasd me eigenlijk dat NedinMO nog niet in dit gat in de verzend-markt is gesprongen, hahaha.
Jaren geleden stuurde een vriend me een blikje San Francisco fog....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wat mij opvalt: als je erg laag komt, onder de - 40 graden zo ongeveer, lopen F en C plotseling gelijk op. -50 F en -50 C zijn bijna gelijk (ooit geleerd toen het in Noord Minnesota een aantal winters geleden verschrikkelijk koud was). Terwijl er normaal een groot verschil is tussen temperaturen F en C (18 C is 65 F). Maak maar eens een paar rekensommetjes (als je '[graad] F in C' in Google of Yahoo intikt, de echte, ouderwetse berekening met pen en papier is meer werk).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb even gekeken. De temperatuur is gelijk in F en in C bij -40 inderdaad. Door de manier waarop Fahrenheit de schaal indeelde is vervolgens 0 gelijk aan 32 en worden de verschillen groter als de temperaturen hoger worden - maar ook als de temperaturen lager worden !
Het nulpunt van Kelvin is voor C -273 graden en voor F bijna -460.

Leuk dat je erop wees ! Ik heb me nooit geraliseerd dat de schaal zowel naar boven als naar beneden zulke verschillen geeft. Weer wat geleerd.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

USInsider schreef:Ik heb ooit gewoond waar Kastelke nu woont, en kan me iets voorstellen bij wat ze vertelt...
maar dan mag je toch wel zeggen dat je jaloers bent op de sneeuw, zonder dat daar weer een disclaimer bij moet?

Ik zag net dat de aurora borealis donderdagavond/vrijdagochtend zuidelijker dan normaal te zien is. Misschien zelfs hier bij Boston.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Natuurlijk moet dat kunnen. Hoewel ik het een wat onnozele reactie vond als ik het eerlijk mag zeggen.
Idem de mensen die zeggen dat het 'niet warm genoeg kan zijn' maar nog nooit 45 graden C hebben meegemaakt.

Maar het moet ook kunnen dat Kastelke, die op dit moment levensbedreigende situaties meemaakt, daarop reageert.
Om dan meteen te schrijven 'nou dan ga ik van het forum weg' vind ik wat flauw.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik las vandaag dat er een hond vastgevroren was aan de grond was.... :( De eigenaar krijgt vermoedelijk een boete maar wow... van mij mag hij zelf bevroren worden in een vrieskist :(
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

USInsider schreef:Ja ! Verbaasd me eigenlijk dat NedinMO nog niet in dit gat in de verzend-markt is gesprongen, hahaha.
Jaren geleden stuurde een vriend me een blikje San Francisco fog....
Ik kan zo een doosje met winter volscheppen maar tegen de tijd dat het in europa aankomt zal al wel hevig lekken denk ik. Misschien kan je het dan presenteren dat het daar witer was :mrgreen:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

hebben jullie daar in de States de "vorstbevingen" al gehoord?
http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/De-aa ... nada.dhtml
laulis
Amerika-ontdekker

Bericht door laulis »

Ik was eind november een weekendje in New York. Het was daar toen 32F. En met een ijzige wind vonden wij het toen al ijskoud. Maar dat was nog maar een peulschil met wat het nu is, in verschillende staten.
Ik wens jullie allemaal veel sterkte en hoop dat jullie erdoor komen, zonder al teveel schade.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

USInsider schreef: Ik las dat in haar omgeving de stroom een aantal maal is uitgevallen, soms voor langere periodes. Dat betekent dat je huis ijskoud wordt. Want het syteem heeft bij mijn weten stroom nodig om te functioneren zelfs al is de verwarming op gas.
Stroomuitval komt in Amerika en Canada volgens mij vaker voor dan bij ons. Ik heb me wel eens afgevraagd waarom men in zulke omstandigheden geen aggregaat aanschaft, zodat vitale functies in huis in werking kunnen blijven. Ik heb ooit daarover gedacht, hoewel de stroom hier vrijwel nooit uitvalt en de (weers)omstandigheden niet zo extreem zijn. Het is er echter tot dusverre (nog) niet van gekomen. :oops:

Sterkte voor al degenen die met de extreme winterse omstandigheden te kampen hebben.
Groet,

Old Faithful
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Leen, er zijn hier inderdaad al heel wat frost quakes geweest, maar zelf heb ik het nog niet gehoord. Gisteren was het maar liefst 20 graden warmer dan de dagen voordien: we gingen van -40 naar -20 (en ik wandelde van kantoor naar mijn auto met mijn jas open :lol: ). Tegen zaterdag zouden we rond de -2 zitten.

Waarom wij geen generator hebben? Omdat, bij navraag toen we hier in deze wijk gingen wonen, bleek dat mensen wel eens stroomuitval hebben tijdens voorjaars/najaarsstormen, maar dat het dan voor een half uurtje is. "Ooit" was het eens een halve dag geweest, jaren geleden. (en gelukkig hebben we op die 3.5jaar nog nooit langer dan een uur de stroom kwijt geweest, dus ik ben ook niet van plan om een generator aan te schaffen).
Onze vrienden, die 6 dagen zonder stroom hebben gezeten, hebben wel een generator. Omdat zij meer afgelegen wonen en het gebeurd daar wel vaker dat ze een ganse dag zonder stroom zitten. Maar zelfs met die generator valt het niet mee, dat is blijkbaar ook maar beperkt. Ze hebben we dus al hun matrassen in 1 kamer gelegd en zijn daar gaan leven, samen met hun honden en katten. Ondertussen moesten ze water verwarmen op de BBQ om hun paarden eten te kunnen geven. Ze hebben hun eigen waterput, maar die werkt ook niet als er geen stroom is. Een ganse week kan je je enkel uit een kommetje op de tafel wassen (haar wassen of eens een douche nemen gaat niet). Het is niet dat zo'n generator maakt dat je je gewone leven gewoon verder kan zetten. Trouwens, er zijn hier dus mensen omgekomen en er zijn ook branden in huizen ontstaan bij mensen die zo'n generator hadden staan (CO2 vergiftiging?).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

We hebben een stroomaggregaat, en het 1 keer gebruikt tot nu toe. We hebben een electricien een speciale kabel aan laten leggen zodat we die in het aggregaat insteken. Die kabel is alleen op bepaalde dingen aangesloten; de verwarming, waterpomp, warm water, koelkast en diepvries, en 1 stopcontact (daarop kunnen we dan eventueel nog wat op laten draaien, een verlengkabel met looplamp bv).
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat is CO vergiftiging Elke. of te wel koolmonoxide. Deze kan met een generator worden veroorzaakt omdat er domoren zijn die dat ding in de garage zetten terwijl hij buiten hoort te staan (uitlaatgassen)
Wij hebben hier twee keer een ijsstorm gehad zolang ik hier woon. Een keer zijn we de dans ontsprongen en een keer niet.
Het was op een gegeven moment toen 2 graden celsius in huis. Gelukkig net niet alles bevroren.
Ik heb geen generator. DIe dingen lopen op benzine en die moet je dan wel hebben. Ik heb een gasopenhaard in het woongedeelte en een gaskachel in het werkgedeelte die samen genoeg capaciteit hebben om de boel redelijk warm te houden in geval van nood.
Zonder electra is vervelend maar overheen te komen. Als je weet dat er een ijsstorm aankomt dan vul je gewoon de badkuip met water zodat je je toilet kan spoelen etc
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Zomer komt er aan! Zondag gaan we dan naar +4 graden! :lol: :lol:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

ned in MO schreef:Als je weet dat er een ijsstorm aankomt dan vul je gewoon de badkuip met water zodat je je toilet kan spoelen etc
Briljant!! Onwijs goede tip Ned, bizar dat ik dat nooit eerder ergens gehoord/gelezen heb. Dank je ;)

Overigens is zo'n generator ook niet ideaal vind ik. Los van dat je maar beperkte tijd en power hebt en je dus moet kiezen wat je wel en niet aansluit moet het ding ook constant voorzien van benzine in je garage staan. Ik vind dat zelf niet echt geweldig, zo'n potentiele vlammenvatter vlak naast m'n huis :roll:

We hebben er wel 1 maar meestal gebruiken we hem niet als de stroom uitvalt eigenlijk.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Die van ons staat een paar meter van het huis, in een klein huisje dat mijn vader ervoor gebouwd heeft. De benzine staat dus ook buiten, in jerrycans ernaast.
Haha die badkuip vol water is iets wat wij ook altijd gedaan hebben. Plus een boel culligan waterflessen vullen. Een toilet heeft meer water nodig dan je denkt! We schudden het water dan in de spoelbak, zodat je gewoon door kunt spoelen (en als het even kan alleen #2, anders is het water snel op :)
We hebben ook altijd batterijen en zaklantaarns. Manlief is er een die altijd voorbereidt is. We wonen hier buitenaf, en als de stroom uitvalt zijn we niet de eersten die weer online komen.

Edit; wie kijkt er wel eens naar Doomsday preppers? http://channel.nationalgeographic.com/c ... -preppers/ Als je ideeen voor overleving moet hebben :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

deze al gezien?? :shock:

[youtube]to20jjyBApU[/youtube]
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer