Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met immigration/customs 2

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hollister
Amerika-ontdekker

Re: Ervaringen met immigration/customs

Bericht door Hollister »

Ik heb enkel goede ervaringen met douaniers. Eerste keer op Atlanta was de beste man in het begin wat kortaf maar na een paar minuten kwam die toch wat los en ging zowaar nog wat grappen maken. De keer daarna (wederom Atlanta) hadden we een hele aardige man die erg jaloers was op de 3 weken die we in Orlando gingen doorbrengen. Hij gaf nog wat tips en was benieuwd of we nog een bed overhadden in de gehuurde villa :wink: .
In december in Orlando waren er met de douanier geen problemen alleen met het computersysteem wel. Alle computers gingen op tilt wanneer ze een niet Amerikaans staatsburger wilden inschrijven. De verwachting was dat het wel even zou duren maar dat was gelukkig maar een klein halfuurtje. Toen we de paspoorten moeten overleggen was de man wel even verbaasd bij mijn foto. "Is that really you?" Yeah that's me! "No I can't believe that", op de pasfoto zat er nog 40 kilo bij zeg maar. Hij vond het erg knap en was benieuwd hoe ik het had gedaan.
Toen ik in 2002 in mijn eentje naar Amerika (Minneapolis) ging moest ik wel even wachten bij de douane omdat ze eerst contact wilde hebben met de enige waar ik zou verblijven. Ze vonden mijn verhaal wat vaag namelijk. Ik was zo eerlijk om te zeggen dat ik daar voor een school project was voor 2 weken, als ik gewoon had gezegd Holiday was er niets aan de hand geweest maar goed ik was 17 en voor het eerst alleen buiten de EU, wist ik veel :) .

Mijn insteek is altijd, vriendelijk blijven en netjes doen wat ze zeggen dan zal je ook vriendelijk behandelt worden. Wie goed doet goed ontmoet zeg maar :wink:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Toen we vorig weekend op Newark aankwamen, verwachtten we eerlijk gezegd niet veel goeds. Bij ons staan de New Yorkers niet als heel aardig bekend, maar tot onze groot plezier was de douanier erg aardig en gezellig...dat hebben we in Atlanta wel eens anders gehad. Ik merk trouwens een duidelijk verschil wanneer ik alleen reis, of met manlief erbij. Als hij erbij is (met zijn Amerikaanse paspoort en militaire ID) gaat het altijd een stuk vriendelijker er aan toe. Deze keer kregen we zowaar allebei "Welcome home" te horen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Wij zijn gistermiddag aangekomen in LA, dit maal in gezelschap van mijn schoonvader.
Deze man is al bejaard en in het bezit van een duits paspoort met chip.

Tot onze verbazing waren vingerafdrukken of een foto maken niet nodig, hij kon zo doorlopen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

DixieChick schreef:Toen we vorig weekend op Newark aankwamen, verwachtten we eerlijk gezegd niet veel goeds. Bij ons staan de New Yorkers niet als heel aardig bekend, maar tot onze groot plezier was de douanier erg aardig en gezellig...dat hebben we in Atlanta wel eens anders gehad. Ik merk trouwens een duidelijk verschil wanneer ik alleen reis, of met manlief erbij. Als hij erbij is (met zijn Amerikaanse paspoort en militaire ID) gaat het altijd een stuk vriendelijker er aan toe. Deze keer kregen we zowaar allebei "Welcome home" te horen.

:offtopic: Prachtig om te zien hoe veel Amerikanen mensen uit het leger als helden zien en met respect groeten. In Nederland zou dat wel wat meer mogen. Als ik vertel dat mijn broertje zich bij het Korps Mariniers heeft aangemeld, merk ik direct dat mensen denken dat hij een of andere Rambo is die zo veel mogelijk mensen dood wil hebben. Dit terwijl dat juist niet het geval is en dat ze dat soort types ook niet aannemen. :banghead:

Tja...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

SemJes schreef:Ik ben twee keer op Newark gevlogen, en beide keren niet slechter behandeld dan een willekeurig vliegveld binnen Europa. Maar zie toch liever een neppe glimlach, dan er helemaal geen te zien :D.

:offtopic: Ik vraag me eigenlijk af hoe dat gaat als je dus je vlucht mist doordat je eruit gepikt wordt en dat dat nu net de laatste vlucht van de dag is. We vliegen naar San Diego maar hebben een overstap in Minneapolis. En laat dat nu net het laatste vliegtuig zijn wat die dag richting San Diego vertrekt! Krijg je dan hotelkosten voor die nacht vergoed of hoe zit dat?
Wij waren vorig jaar in deze situatie. Er was nog wel een latere vlucht, maar die was vol.
Massas mensen stonden aan de balie van united aan te schuiven. De meesten werden afgescheept en hebben in de luchthaven overnacht.
Mijn man was gelukkig assertief genoeg en we hebben een overnachting gekregen.
Je moet wel op je strepen staan hoor!

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Clint schreef: Niet op kosten van de TSA. Maar als je met 1 itinary vliegt (dus alle vliegreizen in 1x en niet apart hebt geboekt) dan is het aan de luchtvaartmaatschappij. Meestal zullen ze dan wel een hotelovernachting betalen..
sachasenne schreef: Wij waren vorig jaar in deze situatie. Er was nog wel een latere vlucht, maar die was vol.
Massas mensen stonden aan de balie van united aan te schuiven. De meesten werden afgescheept en hebben in de luchthaven overnacht.
Mijn man was gelukkig assertief genoeg en we hebben een overnachting gekregen.
Je moet wel op je strepen staan hoor!

Groetjes,

Carine
Bedankt voor de reacties! We hebben bijna 4 uur om over te stappen, dus hoop dat het allemaal goed gaat. Maar indien het mis gaat, gewoon flink doordrammen dus ;)
Frank01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Frank01 »

Ik heb de thread nog neit helemaal gelezen maar zal mijn ervaring(en) ook even plaatsen.

Over het algemeen goed. De een is wat vriendelijker dan de ander maar als je je zaakjes op orde hebt zal het in de meeste gevallen geen probleem zijn.

Ik heb het alleen zelf een keer bijna verknald. Ik had een hoop vertraging en dreigde m'n connection te missen. Ik was al zo'n 14 uur totaal onderweg (NL-Zavetem-Philly) en was behoorlijk cranky. Ze bleef maar vragen stellen en toen ik er eentje niet verstond zei Ik: what? Zij: I'm speaking English no? Ik: No you're not. American is something else. lol what was I thinking. Vervolgens draaide ze zich om naar iemand en schreeuwde. John. we've got a (een nummer).
5 minuten later zat ik in een donker hokje om nog is haarfijn uit te leggen wie ik was en wat ik te zoeken had in the good ol' US of A haha. Is allemaal wel goedgekomen na wat excuses en geslijm maar het was niet echt een slimme aktie. John was overigens wel supervriendelijk en snapte wel waarom ik zo bijdehand reageerde maar dat ik voortaan er beter aan deed om m'n mond te houden. Will do sir :)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Frank01 schreef:Ze bleef maar vragen stellen en toen ik er eentje niet verstond zei Ik: what? Zij: I'm speaking English no? Ik: No you're not. American is something else. lol what was I thinking. Vervolgens draaide ze zich om naar iemand en schreeuwde. John. we've got a (een nummer).
5 minuten later zat ik in een donker hokje om nog is haarfijn uit te leggen wie ik was en wat ik te zoeken had in the good ol' US of A haha.
Hahahha nee das inderdaad niet al te slim ;) Gelukkig dat het nog allemaal goed gekomen is!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
ittjenn
Amerika-ontdekker

Bericht door ittjenn »

ik heb eerst in Engeland gewoont toen deed de douane moeilijk omdat ik een nederlands passport had en waar ik in engeland woonde en wat voor werk ik deed moest zelfs mn engelse rijbewijs laten zien
de laatste keer dat ik ging (toen in inmiddels weer in de NL woonde) deeden ze moeilijk omdat mijn passport was uitgegeven door de ambassadeur te london en waarom ik niet meer in engeland woonde en toen wilde ze mijn nederlandse rijbewijs zien en wat voor werk ik nu deed en wat ik in de UK had gedaan
typisch hoor maar ze waren wel vriendelijk alleen een beetje lastig
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik was gisteren even heel erg verbaasd...

Ik kom aan in Washington DC , en omdat ik al vrij snel bij immigrations was was ik ook als 1 van de eerste aan de buurt , kon zelf nog beetje kiezen bij wie ik wou staan , en koos een dame die me wel aardig leek!
Na 5 minuten was ik aan de beurt en kom bij haar aan de balie en begroet haar.
Zij begroet me heel vriendelijk terug en vraagt wat ik kom doen in de USA en of ik alleen reis! Ik zei dat ik inderdaad alleen reisde en dat ik hier was om vakantie te vieren en 4th of july.
Daarna vraagt ze me hoelang ik wil blijven en ik meld haar dat ik 5 weken blijf. Toen mocht ik mn vingers op dat ding leggen en kijken in de camera en toen kreeg ik mn stempels..

Ik was helemaal blij en opgelucht , ik had echt verwacht dat ze wel moeilijk gingen doen omdat ik in Oktober en December al 2 keer binnen ben gekomen en de volle 3 maanden gebleven ben , en ik nu amper 3 maanden in nederland ben geweest.
Al met al , dus een hele goeie ervaring , ze was erg vriendelijk!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij zijn begin deze maand via Cincinnatti het land binnengekomen (dat had eigenlijk JFK moeten zijn, maar vanwege een vertraging bij Delta zijn we omgeboekt naar een vlucht naar Cincinnatti). Dat is ons héél goed bevallen. In minder dan een half uur waren we door zowel Immigrations als Customs heen, en dat was nog inclusief ruim een kwartier wachten op de bagage. Nu waren wij ook wel vrij snel het vliegtuig uit en was er niet zojuist ook een ander vliegtuig geland, maar ik had het idee dat het er allemaal heel vriendelijk aan toe ging, niet zo nors als we de vorige keer in Washington hebben meegemaakt (en dus ook een heel stuk sneller). De meneer van Customs maakte zelfs nog een leuk praatje en een paar grapjes.

Cincinatti is trouwens een heel mooi, modern vliegveld met veel winkeltjes en eetvoorzieningen!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Eergisteren via Newark binnengekomen. Dit ging echt zeer relaxt. De man maakte een praatje, deed ondertussen zijn werk, nog een grapje en na vingerafdrukken van Cor, Fabienne en mijzelf waren we binnen 10 minuten zijn hokje gepasseerd. Mij hoor je absoluut niet klagen!!
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Volgens mij zijn ze allemaal erg goed gehumeurd op dit moment :wink:
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

In die 7 keren dat ik naar Amerika ben geweest heb ik eigenlijk altijd wel aardige mensen getroffen bij binnenkomst, of dat nu Minneapolis, Newark (2x), San Francisco (3x) of Los Angeles was.
Ze vroegen wel eens waarom ik zo vaak kwam en of dat kon met mijn werk maar als ik dan vertelde dat ik in een verzorgingshuis werk en dat ik buiten de grote vakanties vakantie heb begonnen ze altijd veel te vragen over mijn werk enzo.
1tje heeft me zelfs wel eens gevraagd of ik nooit aan dacht naar Amerika wilde emigreren om als registerd nurse te gaan werken want er is zo'n tekort en zijn oma zat zo zielig alleen 8)
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik heb op mijn 3 Amerikareizen nog nooit problemen problemen met Immigrations/Customs.
Wel werd op mijn laatste reis een paar weken geleden mijn echte Drentse Droge Worst ( vacuumverpakt ) in beslag genomen op de luchthaven, :( :( .

Ik weet niet of dit topic ook van toepassing is op de Nederlandse Douane, maar toen ik gisteren ( Zondag ) aankwam op Schiphol vanuit Cincinnati was er helemaal geen tassencontrole, compleet niks.
Alleen mijn paspoort laten zien en doorlopen maar.
Crisis ? What Crisis ?
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

De laatste keer hadden we een overstap in Washington.
Er stonden 3 nederlandse vrouwen voor me waarvan er 1 engels sprak.
Het werd een beetje een zooitje.

Maar toen ik aan de buurt was vroeg hij mij dus helemaal niks, dus ik zeg ook niks.
Vingerafdruk ik zeg nog steeds niks, dus laat hij mij even in het schreeuwend DUITS weten dat ik
mijn linker en rechter vinger moest gebruiken.

Maar ook wel knap zonder een woord te hebben gezegd. O,ja zo rampzallig is mijn engels ook niet hoor :D

In tegenstelling stond mijn man (in een andere rij) lekker te praten over onze Vegas reis en werden er nog tips gegeven.

Marjolijne
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Moet zeggen dat onze ervaringen bij de US customs best meevallen.
Met onze visa lijkt het altijd net een graadje moeilijker te zijn en vragen ze vaker door.
Maar zijn daar nu wel aan gewend en het is denk ik ook de houding die je zelf aanneemt.
Netjes wachten tot degene je roept. Met twee woorden antwoorden en verder geen gekke dingen zeggen.

Ben een keer met mijn moeder Amerika in gekomen en de beambte was uitermate vriendelijk. En gaf ons zelf gratis visa advies voor haar. Ook een keer in een rij gestaan op Puerto Rico waar het tergend langzaam ging en iedereen tot treurens toe het hemd van het lijf gevraagd werd. Dus wij zagen de bui al hangen met ons visa. Eenmaal aan de beurt, blijkt dat die officer jaren in ons "dorp" in NC had gewoond. Of all places! Mochten zonder verdere vragen, behalve dan of die en die winkel of restaurant er nog zat, zo doorlopen. En moet zeggen dat de meeste aan het einde ook altijd "welcome home" tegen ons zeggen en dat ik daar de eerste keer vreemd van opkeek, maar dat is toch ook wel typerend.

Volgens mij is de douane in the UK nog het ergste. Zo ver ik me kan herinneren is het altijd heel streng geweest. Vooral ook door de IRA toestanden. Tunesie vond ik meer een toneelspel en ook wel een beetje in het Caribisch gebied. Doen heel streng, maar is duidelijk anders dan in Amerika. Daar zijn de vragen veel doortastender en gerichter.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

bluemoon schreef:Ik weet niet of dit topic ook van toepassing is op de Nederlandse Douane, maar toen ik gisteren ( Zondag ) aankwam op Schiphol vanuit Cincinnati was er helemaal geen tassencontrole, compleet niks.
Dat is dan zeker elke zondag zo, vorige week zondag kwamen we met de KLM uit Chicago en ook al hadden we wat aan willen geven, er was echt helemaal niemand aanwezig bij de douane.

Harry
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Begin 2006 zijn Rice en Chertoff begonnen met een programma om te bereiken dat het "gezicht van de VS" dan niet vriendelijker, maar in elk geval professioneler werd. Dat heeft aardig gewerkt en er is een groot verschil tussen voor en na ong. half 2006.

In ieder geval hoef je onbeschoft gedrag zeker niet te accepteren. Roep er ter plekke een manager bij, of dien achteraf een klacht in bij CBP customer service (http://www.cbp.gov/xp/cgov/toolbox/cont ... ervice.xml). Met je individuele klacht zal niets gebeuren, verwacht geen excuses. :) Echter, totaaloverzichten worden gerapporteerd aan Congress, dienen als rapportcijfer, en leiden uiteindelijk wel tot verbeteringen.

Gr., Flipje
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Harry schreef:
bluemoon schreef:Ik weet niet of dit topic ook van toepassing is op de Nederlandse Douane, maar toen ik gisteren ( Zondag ) aankwam op Schiphol vanuit Cincinnati was er helemaal geen tassencontrole, compleet niks.
Dat is dan zeker elke zondag zo, vorige week zondag kwamen we met de KLM uit Chicago en ook al hadden we wat aan willen geven, er was echt helemaal niemand aanwezig bij de douane.

Harry
Nou, dat was ook zo op dinsdag toen wij uit Minneapolis kwamen, geen kip te zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer