Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dreamhouses

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Mack schreef:
Nog belangrijker: is ze nog vrijgezel??? :wink:
Uhmmmmm, misschien voor jou, maar ik heb toch liever een man :wink: Dus voor mij zou het meer zijn: heeft ze een leuke broer :wink:

Een grote keuken als je wel eens ziet op tv, lijkt mij geweldig.

Hoewel het mij erg fijn lijkt om een stuk grond erbij te hebben (voor paarden ofzo), maar helemaal in the middle of nowhere wonen, is ook niet echt iets voor mij. Ben veel te snel bang alleen thuis in een groot huis.

Chantal
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dolphin: Platteland van Lansing, Michigan ;-)
Mack, was ze maar vrijgezel. Dan had ik allang actie ondernomen :) .

- Mike
- Mike
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Petra, ik ben bang dat ik ook niet "terug" kan, want inderdaad niets went zo snel als een lekker ruim huis ! En zeker de ruime keuken.
Maar hiervoor woonden we in de binnenstad, op ong. 1200 sq.ft en dat was ook leuk, lekker knus en stukken sneller schoon.
Toen ik over de pizzaboer schreef dacht ik aan de meest "Amerikaanse" mensen waar ik naast woonde in al die jaren en die hadden echt heel vaak bezorgers met eten langs. Plus ik lees hier vaak in de krant dat een van de problemen-van-deze-tijd is, dat er bij veel gezinnen niet meer een gezamenlijke avondmaaltijd gekookt, gegeten wordt.

Vooral voor gezinnen met kinderen zijn eigen slaapkamers, eigen badkamer enz. natuurlijk ideaal. Ik bedenk me vaak hoe fantastisch dit huis zou zijn voor mijn naaste familie, die wel kinderen hebben. Maar ja ik kan het niet opvouwen en opsturen.
Ik denk ook dat jullie je huis al wat jaren hebben, van voor de prijs-explosie ? Zo te lezen heb je laten bouwen dat lijkt me echt spannend - hoe ben je op alle ideen gekomen vraag ik me af en zijn er dingen die je achteraf wat tegenvallen.
In CA zijn de mooie huizen die hier op foto's soms worden getoond echt buiten bereik van de "gewone man" geraakt. En een huis met een stuk land eromheen, waar je ook paarden mag houden, dat is meestal een ouder huis. Bij veel nieuwe projekten hier zijn de achtertuinen nu zo klein dat er eigenlijk al geen zwembad meer in kan.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

oortjes schreef:Petra, ik ben bang dat ik ook niet "terug" kan, want inderdaad niets went zo snel als een lekker ruim huis ! En zeker de ruime keuken.
Hm, woningruil zit er zeker niet in dan ;)
Het is wel heel knus en gezellig hier bij ons .... vooral in het stapelbed ; ))
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vind het heel mooi om die foto's van huizen te zien, maar ik kijk zelf misschien nog meer naar de indeling aan de binnenkant, dan naar de buitengevel.
Dus, wie plattegronden heeft van mooie huizen mag ze, wat mij betreft, ook altijd posten.
Michigan, heb je een website van je huizen-bouwende familie? Dan kunnen we die huizen eens van commentaar voorzien...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

oortjes schreef:Petra, ik ben bang dat ik ook niet "terug" kan, want inderdaad niets went zo snel als een lekker ruim huis ! En zeker de ruime keuken.
Maar hiervoor woonden we in de binnenstad, op ong. 1200 sq.ft en dat was ook leuk, lekker knus en stukken sneller schoon.
Toen ik over de pizzaboer schreef dacht ik aan de meest "Amerikaanse" mensen waar ik naast woonde in al die jaren en die hadden echt heel vaak bezorgers met eten langs. Plus ik lees hier vaak in de krant dat een van de problemen-van-deze-tijd is, dat er bij veel gezinnen niet meer een gezamenlijke avondmaaltijd gekookt, gegeten wordt.
Ik moet toegeven, dat wij wel altijd samen eten, maar dat ik lang niet iedere avond kook. Ik ben wat dat betreft dan Amerikaanser, dan de Amerikanen die ik ken ;). Door mijn fibromyalgie ben ik 's avonds vaak uitgeteld en heb geen fut meer om te koken, lang leve de crockpot! En wij hebben het geluk, dat een heel stel restaurants met gezond eten thuisbezorgen hier, niet alleen pizza :). Gelukkig is mijn man wel dol op koken en worden de dubbele ovens heel regelmatig op het weekend wel gebruikt.
Vooral voor gezinnen met kinderen zijn eigen slaapkamers, eigen badkamer enz. natuurlijk ideaal. Ik bedenk me vaak hoe fantastisch dit huis zou zijn voor mijn naaste familie, die wel kinderen hebben. Maar ja ik kan het niet opvouwen en opsturen.
Nou! Wij waren vroeger met vier kinderen en het was vechten om de badkamer voor school!
Ik denk ook dat jullie je huis al wat jaren hebben, van voor de prijs-explosie ? Zo te lezen heb je laten bouwen dat lijkt me echt spannend - hoe ben je op alle ideen gekomen vraag ik me af en zijn er dingen die je achteraf wat tegenvallen.
Wij konden kiezen uit verschillende plannen en konden die naar onze eigen smaak veranderen. Zo hebben wij boven twee badkamers samengetrokken, omdat we een derde badkamer niet nodig vonden. Zo kregen we een aparte wc en een extra kast in onze badkamer.

Ook hebben architecten hier de neiging maar heel weinig kastruimte in te bouwen en dus hebben we vooral in de basement allerlei extra kasten laten bouwen. Mijn man heeft van alles gedaan om zijn theatertje "just so" te krijgen en we hebben de keuken uitgebreid, zodat we er een ingebouwd bureau in kregen.

Niets valt me tegen, maar buren van ons, die met dezelfde originele tekening begonnen (en veel van ons hebben gecopieerd, omdat ons huis al in aanbouw was), hebben een kleine "mud room" aan de garage gebouwd. Ik wou, dat ik op dat idee was gekomen, want dat is echt ontzettend handig. Verder vind ik dit een heerlijk huis.

Inderdaad is ons huis nu bijna 7 jaar oud en hebben we het echt op het nippertje voor de prijs explosie gekocht. De waarde is inmiddels met 125% omhoog en dat betekent dus voor ons alleen maar, dat we er veel meer belasting over moeten betalen. De huizenprijzen in dit gebied rijzen echt de pan uit, hoewel het op het moment wat langzamer lijkt te gaan.
In CA zijn de mooie huizen die hier op foto's soms worden getoond echt buiten bereik van de "gewone man" geraakt. En een huis met een stuk land eromheen, waar je ook paarden mag houden, dat is meestal een ouder huis. Bij veel nieuwe projekten hier zijn de achtertuinen nu zo klein dat er eigenlijk al geen zwembad meer in kan.
Dit is hier precies hetzelfde. We vragen ons af, wie die huizenprijzen nog kan betalen! Veel mensen slaan hun bestaande oude, kleinere huis plat en bouwen er dan een mooi nieuw huis voor in de plaats. Dat is goedkoper, want het land is wat zo duur is.

Ook hier staan nu vaak kasten van huizen vlak op elkaar, je kunt als het ware de hand van de buurman schudden uit de zijramen! Wij hebben echt in alle opzichten geluk gehad, want we hebben ook een heel ruime tuin.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

He, worden jullie dan iedere keer opnieuw getaxeerd ?
Hier is de regel, maar alles is zo gecompliceerd ! dat men bij behoorlijke stijgingen wel omhoog mag maar met slechts een klein percentage.
Mensen in de straat die op tekening kochten hebben ong. 60 % betaald van wat wij voor het huis betaalden en dokken dus inderdaad een stuk minder aan og.bel. De hoogte van de belasting is in CA ooit via referendum gecapt op 1,3 %, dus worden de rekeningen opgehoogd met bond-issues, assesments, school district charges en wij hebben ook twee Mello-Roos. Dat tikt toch alles leuk aan.
Ik weet nog de eerste keer dat ik hoorde over de hoogte van de og.bel. in de US, ik dacht dat ik een appelflauwte kreeg. En bij jullie is het snel 3, 4 % of zelfs nog hoger, nietwaar. Als de plannen doorgaan om het niet meer aftrekbaar te maken van de Fedtax gaat het nog meer kosten.

Huizen dicht op elkaar, ja zo groot mogelijk op toch een klein lot, maar dan niet de tekening aanpassen, zodat de meeste ramen op de schuttingen uitkijken ! Lachen !
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Als er veranderingen komen in de aftrekbaarheid van onroerend goed belasting en/of hypotheek rente zullen die echt niet groot zijn. Als een senator of congressperson herkozen wil worden, zullen ze hier niet veel mee doen. De enige verandering komen misschien voor de mensen die hoge hypotheken hebben op hele luxe, million dollar homes.
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Denk overal wel een beetje dat de huizenprijzen zijn gestegen, zo ook hier. Vooral in bepaalde gebieden is het heel moeilijk voor een starter om een woning te kopen en huren is soms belachelijk duur, vooral in studentensteden (vaak zo dat een hypohteek goedkoper zou zijn per maand, maar dan kunnen ze geen hypotheek krijgen)

Michigan, zijn al die mensen uit de VS met die huizen familie van je? Ga je vaak naar ze toe? Als je nog meer foto's hebt: altijd welkom, vind het leuk om te zien.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Joke, als ik het goed heb begrepen komt aftrek van eea. al in gevaar de komende jaren, aangezien steeds meer mensen uit de middenklasse - vooral als het gezin kinderrijk is, een hoge hypotheek heeft, hoge staatsbelasting betaalt - onder de alternatieve minimale belasting gaan vallen.
Men wil de AMT afschaffen maar de opbrengst ervan is inmiddels al zo belangrijk geworden voor het Fed. budget, dat er dan voor de komende 10 jaren "ergens" ruim een biljoen moet worden gevonden. (Ik heb een getal van 1,3 trillion dollars gelezen).
Mochten de plannen doorgaan dan treft het vooral staten met hoge belasting en dure huizen, bv. CA. De staten waar deze posten lager zijn zullen er minder moeite mee hebben. Aftrek van hypotheekrente ligt hier net zo gevoelig als in Ned., de meeste mensen betrekken het toch in de beslissing over de hoogte van de hypotheek. Maar afschaffen van de aftrek van og.bel./staatsbelasting zou best eens kans kunnen hebben in het kader van "vereenvoudiging" en afschaffen van de AMT in zijn huidige vorm.
Maar het zal er inderdaad om spannen en niet van de ene op de andere dag gebeuren dat ben ik volkomen met je eens.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

oortjes schreef:He, worden jullie dan iedere keer opnieuw getaxeerd ?
Ja, ieder jaar weer, maar er gaan nu ook stemmen op om er limieten aan te stellen, want in een jaar is ons huis vorig jaar met $300.000 hoger gewaardeerd :shock: .
dus worden de rekeningen opgehoogd met bond-issues, assesments, school district charges en wij hebben ook twee Mello-Roos.
Wat zijn Mello-Roos?
Ik weet nog de eerste keer dat ik hoorde over de hoogte van de og.bel. in de US, ik dacht dat ik een appelflauwte kreeg. En bij jullie is het snel 3, 4 % of zelfs nog hoger, nietwaar. Als de plannen doorgaan om het niet meer aftrekbaar te maken van de Fedtax gaat het nog meer kosten.
Gelukkig hebben wij maar een heel lage hypotheek (mijn Nederlandse voorzichtigheid, dat ik beslist geen huis wilde, waar we in financiele tegenspoed meteen uit zouden moeten, omdat we de hypotheek niet zouden kunnen betalen), dat zal voor ons dus niet veel uitmaken, maar ik vermoed voor velen om ons heen wel degelijk. Maar ik heb ook gelezen, dat dat zo'n vaart niet zal lopen en dat er dan wel naar regio wordt gekeken, wat betreft andere oplossingen. De oudste huizen hier in Vienna, die echt wel klein zijn te noemen, kosten meer dan een half miljoen op het moment!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dolphin, ja ik ken veel best mensen. Waar ik trouwens best trots op ben. Ik heb een hele goede band opgebouwd met een aantal mensen daar die ik gelukkig tot mijn goede vrienden mag rekenen. Zeker gezien het feit dat ik geen super sociaal dier ben, alhoewel mensenschuw wel weer een erg groot woord is. Het is jammer dat ze in de VS wonen en ik hier, maar hopelijk zal het niet lang meer duren totdat ook ik de grote stap maak.

De huizen die ik heb laten zien zijn inderdaad van familie. They've done well for themselves, erg goed zelfs. Ik ben maar wat gelukkig dat ik elke keer weer terug mag komen bij hun, wat ik ook graag doe.

Ik heb hier nog wat foto's van de binnenkant van een Florida huis. Ik schat zo'n 5miljoen, maar eigenlijk valt dat nog wel mee voor de Naples area. Ik zou er alleen niet graag willen wonen, want in Naples wonen voornamelijk ouderen. Het is overigens een prachtig huis, zoals je op de eerdere foto's hebt kunnen zien. Van de voorkant ziet het er vrij klein uit, maar het bestaat eigenlijk uit twee aparte gebouwen. Een poort met daaraan een twee guestrooms(beide met eigen badkamer) op twee verdiepingen. Tussen de twee verblijven ligt de tuin met zwembad. Daarachter staat het eigenlijke huis met een master bedroom(eigen badkamer), guestroom(eigen badkamer), kantoor, keuken en ruime woonkamer. Opvallend en erg leuk is het hoge plafond. Vanuit de woonkamer heb je zicht op de golfbaan.

Ik heb helaas niet erg veel foto's zonder mijn familie of mijzelf erop. Ik had nooit de bedoeling om ze met iemand anders te delen ;-). Maar volgende keer dat ik weer op bezoek kom zal ik iets beter mijn best doen.
Deze foto's waren overigens gemaakt tijdens kerst. Kerst in Florida is toch wel speciaal hoor!

guestroom:
Afbeelding
Afbeelding
Eettafel:
Afbeelding
Keuken/zithoek met Mike's attempt on privacy ;)
Afbeelding
- Mike
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

LOL, knap hoor dat ze nog iets kunnen zien door die zwarte hoeden :wink: Maar begrijp het wel hoor, zij hebben er niet om gevraagd om op internet te komen. Dank je wel voor het delen van deze foto's. Het ziet er erg mooi uit, om jaloers op te worden.

Inderdaad mag je er best trots op zijn dat je zoveel vrienden in de VS hebt, ik zou willen dat ik dit had!! Lijkt mij erg leuk, om de mensen beter te leren kennen en het lijkt mij leuk om daar dan naar toe te gaan en als ze hier komen, ze hier rond te leiden. Je kan zo wat van elkaar leren.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Petra,
"Mello-Roos is a form of financing that can be used by cities, counties, and special districts. Mello-Roos Community Facilities Districts (referred to as "CFDs") raise money through special taxes that must be approved by 2/3rds of the voters within the district. A CFD is formed to finance major improvements and services within the district which might include schools, roads, libraries, police and fire protection services, or ambulance services. The taxes are secured by a continuing lien and are levied annually against property within the district."

Als ik het goed heb is dit een belasting alleen gevonden in CA, en is de naam gebaseerd op die van de personen die de konstruktie bedacht hebben. In feite property tax maar dan onder een andere naam.
Waar wij wonen komt de konstruktie klaarblijkelijk weinig voor, zowel de makelaar van de verkoper als de onze was er onkundig van dat het huis in twee CFD's lag, het kwam neer op ruim 100 dollar extra per maand aan lasten. We hoorden dat pas het voor de escrow sloot. Het verbazende daarbij was dat je vroeger de relevante info bij de lokale overheid kon opvragen, maar dat dat nu uitbesteed is aan commerciele bedrijven. Ik moest bellen en vooruit betalen om erachter te komen hoe en wat.
De bouwer had, als ik het goed heb begrepen, de keuze tussen afkoop of ons erop binden. Afkoop had de prijzen van zijn huizen iets hoger gemaakt - of hij had iets minder winst gemaakt.

Overigens, toen ik nog in IL woonde las ik dat er in de greater Chicago area iets van 1250 instanties zijn die recht hebben eoa. heffing op te leggen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dolphin, je bent toch slimmer dan ik ! Ik dacht dat die mensen op de foto op weg waren naar een Halloween-feestje, verkleed als zwarte katers !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

oortjes schreef:Dolphin, je bent toch slimmer dan ik ! Ik dacht dat die mensen op de foto op weg waren naar een Halloween-feestje, verkleed als zwarte katers !
LOL! Ik ook, vooral omdat Halloween maar een paar dagen geleden is! Maar goed van Michigan om hun identiteit te beschermen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Petra/VS schreef:
oortjes schreef:Dolphin, je bent toch slimmer dan ik ! Ik dacht dat die mensen op de foto op weg waren naar een Halloween-feestje, verkleed als zwarte katers !
LOL! Ik ook, vooral omdat Halloween maar een paar dagen geleden is! Maar goed van Michigan om hun identiteit te beschermen.
Hier nog 1 :lol: Grappig.

Even over de huizen prijzen. We merken dat er hier dus veel mensen uit DC en Maryland en ook Florida zijn komen wonen. Zij profiteren van de huizen markt daar en komen hier in NC wonen vanwege de lagere huizen prijzen.
Maar om eerlijk te bekennen wij hebben het zelfde gedaan in Nederland. Woonden in een voorstad van Rotterdam en verhuisd naar Zeeland vijf jaar geleden. In de voorstad het huis heel goed kunnen verkopen en ook in Zeeland na vijf jaar en dankzij de geweldige regering en hun invoering van de Euro deze ook meer dan verdubbeld kunnen verkopen.
Dat was in Zeeland, laat staan in Amsterdam! Denk dat in NL de mensen die voor het eerst op de huizenmarkt komen ook niet veel te kiezen hebben. De prijzen rijzen de pan uit........ :roll:
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Lol, uh, dank je? :wink:
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik heb trouwens contact met de familie voor wat house plans. Dus hopelijk komt dat binnenkort.

Om het even goed uit te leggen; ze kopen ergens goedkoop grond op. Houden dat voor een aantal jaar, sommige stukken hebben ze al 20 jaar. Dan wanneer het financieel interessant word trekken ze het vlak, of knappen het in iedergeval op. Leggen rioleringen en asfalt neer. Dan partneren ze met een bepaald bouwbedrijf die de huizen gaat bouwen, vervolgens verkopen ze de huizen 1 voor 1. Dus of hun nu de huizen ook "officieel" verkopen, of dat dat eigenlijk onder een andere naam gaat weet ik niet. Maar feit blijft dat ze er heel wat mee te maken hebben.
Overigens hebben ze er nog een aantal plekken open ;-), de huizenmarkt in dat deel van Michigan is een beetje stil gevallen. Deels vanwege de tijd van het jaar, deels omdat het niet zo goed gaat met Ford en GM. En eerlijk gezegt, is er naast auto's niet zo heel veel in Michigan.

Natuurlijk bescherm ik hun identiteit ;-), ik mag de foto's best plaatsen. Zolang ze maar niet herkent worden heh :-). En ik geef toe, ik was eigenlijk een beetje aan het spelen met dat fotobewerkingspakket :-P

- Mike
- Mike
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer