Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dikke Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Dikke Amerikanen

Bericht door peet »

Petra/VS schreef:er is ook minder aanbod van gezond voedsel in de supermarkten buiten de grote steden.
Nee hoor absoluut niet mee eens. ik mag toch wel stellen dat wij behoorlijk buiten de grote steden wonen en hier zijn 4 grote supermarkten die meer dan voldoende aanbod hebben. Je kan alle soorten groente en fruit krijgen die je bedenken kunt.

Het is bij veel mensen gewoon gemakzucht. Veel uit eten in restaurants die veel dezelfde groentes serveren. Of fastfood, ook niet echt goedkoop. Ga met 2 kinderen eens bij een fastfood restaurant eten. Kan je 3 dagen heel gezond voor koken.
Veel mensen zijn gewoon te lui om fatsoenlijk eten te koken. Alles moet snel en makkelijk. En het liefst kant en klaar. Geen tijd is dan een fijn excuse. BS.. Ik werk ook full time en meer dan dat zelfs en wij koken elke dag. Mijn man haat koken dus doe ik het vaak zelf. Ik maak bv op zondag een maaltijd klaar voor de maandag die dan alleen nog de oven in hoeft. Of sávonds voor de volgende dag wat dingen voor bereiden.

Als je ziet hoeveel pizza hier gegeten wordt, daar word je echt naar van. En dan vaak wel pizza gekocht bij de pizza hut of weet ik veel welke pizza tent dan ook. Of wat te denken van dingen als pasta. Wij mikken daar altijd een berg groente in, maar hier kijken ze er naar alsof ik gek ben. Hier in de macaroni bijna geen groentes hoor.

Die chips bij de lunch is ook echt van de zotte. Hoe bedoel je we worden dik.Een appel is niks duurder.

Ook het bewegen is er vaak niet bij. Ben ik zelf erg schuldig aan hoor. Ik heb niks met sporten, Maar hier pakt iedereen de auto. Hier verder op zit een winkeltje met icecream stand. Het is 500 meter. Mensen uit het motel gaan er met de auto naar toe. Ik heb maar 1 bewoner hier die er op de fiets heen gaat. Nog nooit heb ik iemand anders er heen zien gaan zonder de auto. Mijn kinderen hebben een abonnement bij de YMCA. $150 per jaar voor het gezin. Zwemmen fitnessen sporten zoveel ze willen.
Het is zomer en dat betekend dat de kinderen niet voor de computer hangen, maar gewoon buiten zijn. Maar je moet een om je heen kijken hoeveel kinderen uren en uren achter de (play) computer/TV zitten.

Mijn kinderen (en ik) hebben ook aanleg om dik te worden. Toch hebben wij geen overgewicht, maar je moet gewoon wat beter opletten.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Typisch Amerikaans is ook om bijvoorbeeld bij de Mac een bestelling plegen voor een oversized meal en daarbij een diet coke :D
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

ANY schreef:. Maar alleen naar het menu kijken geeft maar een klein idee van het geheel, want elke dag zijn er ook salades oa. die er niet op staan.
Ja hier hebben ze ook een salade bakje dat ze elke dag kunnen nemen. Ik vertelde mijn meiden ook dat ze dat moesten nemen. Ik krijg de volgende dag een bakje dat ze voor me mee naar huis hadden genomen. Plastic zat er nog omheen. Van die zakjes die voor verpakt zijn, lucht dicht.

Er zaten 3 blaadjes sla in, een paar schaafsel wortel en een zielig cherry tomaatje. Commentaar van mijn oudste.. En dit noem jij een salade mam, en dat moeten wij eten. En dat vind jij er gezond uit zien...? Uhh NOT dus...

Zonder dollen, dat is echt te droevig voor woorden.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het gaat hier over Amerika, maar ik krijg zo vaak het gevoel, dat "de dikke Amerikanen" dan ook zo veroordeeld worden. Dik is dom, niet werelds, gewoon irritant Amerikaans (a la Telegraaf) en zo kan ik nog doorgaan. Alsof er nergens anders in de wereld dat probleem voorkomt. En dat is dus niet zo, helaas. Tijdens onze vakanties in Aruba (wij gaan niet regelmatig terug naar Nederland) heb ik heel wat zeer dikke Nederlanders gezien (die ik onterecht als Amerikaans bestempelde :oops: ). Het is makkelijk om een ander volk te beoordelen (let wel ik gebruik niet "ver"oordelen), maar kijk eerst naar het eigen volk. In Orlando valt het me non-stop op, dat het de Engelsen zijn, die erg dik zijn, bijvoorbeeld. Het probleem is niet iets om je hoofd voor in het zand te steken, maar het is niet beperkt tot de VS. En de Amerikaanse fast food restaurants zijn ook niet de boosdoeners. Kijk naar het menu van een snackbar. Bovendien zijn het allemaal keuzes! Keuzes, keuzes, keuzes. Moeilijk, ja, ik weet het als geen ander, maar niemand, die je dwingt om veel te eten of niet te bewegen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Het gaat hier over Amerika, maar ik krijg zo vaak het gevoel, dat "de dikke Amerikanen" dan ook zo veroordeeld worden.
Ik denk alleen wel dat veel dingen eerder beginnen in Amerika dan in de rest van de wereld. Ik denk dat Nederlanders over pakweg 20 jaar net zo dik zijn. De dikste mensen ter wereld wonen trouwens al niet eens meer in de VS. Amerikanen zijn wat dat betreft al ingehaald door de Hongaren. En andere landen als Finland en -inderdaad- Groot Brittannie, maar ook Ierland en Duitsland volgen op kleine afstand.
"Keep Georgia On Your Mind"
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Petra/VS schreef:Het gaat hier over Amerika, maar ik krijg zo vaak het gevoel, dat "de dikke Amerikanen" dan ook zo veroordeeld worden. Dik is dom, niet werelds, gewoon irritant Amerikaans (a la Telegraaf) en zo kan ik nog doorgaan. Alsof er nergens anders in de wereld dat probleem voorkomt. En dat is dus niet zo, helaas. Tijdens onze vakanties in Aruba (wij gaan niet regelmatig terug naar Nederland) heb ik heel wat zeer dikke Nederlanders gezien (die ik onterecht als Amerikaans bestempelde :oops: ). Het is makkelijk om een ander volk te beoordelen (let wel ik gebruik niet "ver"oordelen), maar kijk eerst naar het eigen volk. In Orlando valt het me non-stop op, dat het de Engelsen zijn, die erg dik zijn, bijvoorbeeld. Het probleem is niet iets om je hoofd voor in het zand te steken, maar het is niet beperkt tot de VS. En de Amerikaanse fast food restaurants zijn ook niet de boosdoeners. Kijk naar het menu van een snackbar. Bovendien zijn het allemaal keuzes! Keuzes, keuzes, keuzes. Moeilijk, ja, ik weet het als geen ander, maar niemand, die je dwingt om veel te eten of niet te bewegen.
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar alle reacties in dit topic komen van 'Nederamerikanen'. Ze wonen allemaal in de VS ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Het is nu vrij regelmatig in het nieuws dat restaurants hier minder omzet draaien maar dat de snackbar het juist heel goed doet.
Mensen willen dus wel UIT eten maar niet meer naar restaurants!(hoewel een snackbar vind ik nu net geen UIT eten is).
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Soms zie ik hier in Rotterdam 's ochtends vroeg in het openbaar vervoer al kinderen met een zakje chips en een pakje gezoet sap als ontbijt.
En in mijn omgeving zijn veel kinderen die echt helemaal NIETS lusten (en niet hoeven te eten van hun ouders).
Ik vermoed dat we in NL over een paar jaar gemiddeld net zo dik zijn als in de VS.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Corry schreef:(hoewel een snackbar vind ik nu net geen UIT eten is).
Buitenshuis is het natuurlijk wel ;)
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Dit jaar vielen mij juist de enorm dunne tienermeisjes mij op!
Echt bij het magere af.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Texas Boy schreef:Typisch Amerikaans is ook om bijvoorbeeld bij de Mac een bestelling plegen voor een oversized meal en daarbij een diet coke :D
Ik had van de week juist iemand voor me (200kg+) die een salade nam mét een grote milkshake, ook niet handig.

Voor mijn gevoel is een gedeelte van het probleem ook educatie. Als ik zie hoe hier dingen af en toe aangeprezen worden als gezond want er zit geen vet in maar dan bestaat het wel voor 30% uit suiker. Ik lach erom maar ik krijg de indruk dat veel mensen wel degelijk geloven dat het zo is.
En verder is idd het gebrek aan bewegen volgens mij wel een probleem hoewel ik aan de andere kant moet zeggen dat ik hier in de omgeving nog niet veel dikke mensen heb gezien tot we gisteren naar een chinees buffet gingen.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Petra/VS schreef:Het gaat hier over Amerika, maar ik krijg zo vaak het gevoel, dat "de dikke Amerikanen" dan ook zo veroordeeld worden. Dik is dom, niet werelds, gewoon irritant Amerikaans (a la Telegraaf) en zo kan ik nog doorgaan. Alsof er nergens anders in de wereld dat probleem voorkomt.
Niet in deze mate. En hopelijk komt het ook niet zo ver al houd ik mijn hart vast.
Ik ben al in veel landen geweest, maar nergens ben ik zoveel zó extreem dikke mensen tegen gekomen als in de USA. En dan niet gewoon dik, nee, echte oversized nijlpaarden waarvan je niet begrijpt dat ze nog kunnen lopen en waarvan je eigenlijk een foto zou willen maken omdat je bang bent dat mensen je niet zullen geloven als je het vertelt. Dat viel me bij mijn eerste bezoek 20 jaar geleden al op, maar toen sprongen deze mensen er écht uit (nou ja, springen :lol:) . Vorig jaar echter waren ze zo massaal aanwezig dat het bijna normaal werd in het straatbeeld.

44 % van de kinderen in Mississippi heeft obesitas lees ik hier. 44 procent. Dat is zo onwaarschijnlijk veel dat ik nauwelijks kan geloven dat het klopt. En dan dus écht obese. Dus al die kinderen met overgewicht die altijd zo eufemistisch met 'stevig' kinderen worden aangeduid zijn dan nog niet eens meegeteld. Mijn hemel....

Dan kun je wel willen dat het niet typisch Amerikaans is, maar dit probleem zul je op deze schaal toch nergens anders tegenkomen.
Laatst gewijzigd door Matrox op 02 jul 2009, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dat ben ik inderdaad wel met je eens. Toen ik voor het eerst naar de VS ging, viel het me al op bij het instappen van het vliegtuig, eenmaal in de VS werd het niet anders. Ik woon nu in Hawaii, wat bij de vijf laagste hoort in de lijst met dikke mensen met, ik geloof, 21.8 procent? dikke mensen, maar ik heb toch ook sterk het idee dat het hoger moet zijn, er zijn echt veel dikke mensen hier.. zoveel zag ik er in Europa dus echt niet, hier is het gewoon het dagelijks straatbeeld, in Europa was dat echt niet zo erg.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Als ik dan ook nogeens kijk naar mijn schoonfamilie........daar zijn ze allemaal "groot en gespierd"...jaja....op foto's van hun jeugd zijn het allemaal sprinkhanen....in de militairy zijn ze idd.gespierd, doordat ook daar flink gesport werd. Nu ?? hubby is ruim 30 pond afgevallen en aan minder medicatie voor zijn bloeddruk. Zijn andere broer is ook "dun", veel fitness en geen "southern food". Zijn andere broers zijn allemaal behoorlijk aan het gewicht.Al zijn nichten van zijn leeftijd zijn dik, vreselijk dik......eentje is van mijn leeftijd en heeft al een beroerte gehad.
Tijdens familie-reuni's moet iedereen altijd wat menemen, ik maak salada's, die ik zo altijd weer terug kan nemen, amper neemt iemand dat, wel de macaroni-cheese, baked beans en al dat fried chicken, fried fish en vette ribs....

Thuis kook ik net als Peet, ook ik werk fulltime en studeer erbij.....kook meestal voor twee dagen. Wel constateer ik dat je voor $10 bij McDonald oid veel eten kan halen....van het dollar menu...groenten en goed vlees is hier in Florida toch behoorlijk aan de prijs.
Ik was als kind al mollig en hoef maar naar eten te kijken om een pond aan te komen, dus ik let zelf goed op. Dochterlief is een sprinkhaan, genen van pops en hoop dat dat zo blijft.

Mijn neefje in NL is trouwens behoorlijk dik aan het worden, hij is gek van snoep, zit veel voor de TV en PC..woont in de stad en kan niet zoveel naar buiten. Het is wel jammer dat dat er dan zo jong al insluipt.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben zelf ook fors van postuur, laat ik dat voorop stellen. Ieder pondje komt door mijn mondje, wat ik niet lust moet nog uitgevonden worden en ik zal daarom niemand veroordelen om zijn/haar overgewicht.
Het valt me echter in de VS iedere keer weer op dat veel dikke mensen op een andere manier dik zijn dan Europeanen.
Vaak een slank en goed geproportioneerd bovenlichaam, maar onder de taille héél dik. En het vet is zo los, blubberig, het beweegt. Beetje raar omschreven, maar dat zie ik in Westeuropa zelden.
Ik schrik soms van de gigantische porties die gegeten worden. Bij mijn eerste bezoek aan de VS zag in Florida in een mall een dikke man op een bankje zitten terwijl hij een cheesecake verorberde. Een héle, zo uit de doos.
Ook zie je mensen die een gigantisch ontbijt bestellen: een driedubbele grandslam met extra porties hashbrowns met kaas en een grote milkshake. Zulke hoeveelheden zijn toch niet nodig? Aan de helft heb je ook genoeg. Mijn lange en breedgeschouderde echtgenoot bestelde eens een steak. Voor twee dollar kon hij een "upgrade" krijgen, maar dat sloeg hij af. De serveerster vroeg zich in alle eerlijkheid af of zo'n "strapping guy" wel voldoende had. Ze is wel twee keer terug geweest om te vragen of hij écht wel genoeg te eten had.
Zijn die megaporties voor velen een gewoonte geworden ?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Mijn kinderen hebben een abonnement bij de YMCA. $150 per jaar voor het gezin.
Wauw. Daar heb jij geluk mee! Hier kost een jaarabonement voor een gezin $884!

Megaporties zijn inderdaad de norm geworden. Toch zie ik dat nu geloof ik wel wat minderen, economische crisis en zo.

Er is niet zomaar 1 reden aan te wijzen voor het overgewicht. Groenten en fruit zijn hier zeker duurder. Als ik $2.50 te besteden had voor mijn gezin zou ik een bloemkool kopen, of 3 pakken pasta?
De lunchmenu's op school zijn niet altijd altijd opperbest, hoewel er hier wel meer is dan een klein bakje salade. Op de basisschool namen de kinderen ook vaak lunch mee, het liefst een boterham met hagelslag. Of dat nou zoveel voedings waarde had? Nu pakken ze zelf hun lunch in voor naar hun werk en zie ik ze toch voor wat gezondere dingen reiken.
Op veel scholen wordt er gekort aan vrije speeltijd en gymlessen. De laatste jaren is de gymles hier op de high school wel meer gericht op fitness voor het leven in plaats van alleen het aanleren van teamsporten. Ze hebben zelfs fitness apparaten aangeschaft.
Ik geloof dat de manier van sporten op de high school hier scheef zit. Je doet 'try outs', alleen de besten worden gekozen voor een team. Dan moeten ze 5 dagen per week trainen en nog wedstrijden doen. Dat neemt zo ongeveer hun hele leven over. Het is een beetje een alles of niets idee. Jongeren die wel willen maar net niet goed genoeg zijn vallen buiten de boot.

En ja, alles gaat met de auto. Als het veiliger was geweest zouden mijn kinderen naar school gefietst zijn ipv met de bus of de auto. Ik kende iemand die van hieruit elke dag met de fiets naar zijn werk ging in de stad, hij is doodgereden.

Waar ik me gruwelijk aan erger zijn de vooroordelen die sommigen hebben tegen dikke mensen. Zo las ik laatst een blog van iemand die naar de VS vliegt en op het vliegveld dikke mensen in de rolstoel ziet zitten. De opmerkingen vliegen van de pagina. Wie weet wat er nog meer met die mensen aan de hand is?

Het is een groot probleem en de epidemie van diabetes en hartziekten is niet te overzien. In de laatste 15 jaar is het veel erger geworden. Er moet nog heel veel aan preventie gebeuren!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Maar wat dacht je van het vele drinken..
Ik moet bekennen dat ik wel heel weinig drink, maar die refills zijn toch ook wel een boosdoener hoor..
Dan ben je al bij de MacD, en dan drink je ook nog eventjes 2 liter cola weg..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Mijn man werkt bij een Nederlands bedrijf hier in Amerika.
In de lunch pauzes, gaan de Nederlandse werknemers met hun brooddoosje naar de kantine.
De Amerikaanse gaan allemaal eten halen. En dat zijn vaak niet de meest gezonde etenswaar wat dan
mee terug wordt gebracht. Denk dat je de etensstijl van een Amerikaan en een Nederlander
niet kan vergelijken. Er is gewoon een cultuur verschil.

En ja ik vind hier in NC wel veel meer dikkere mensen dan in Nederland.
Tuurlijk zijn er in NL ook dikke mensen, maar persoonlijk vind ik dat er hier veel extreem dikke mensen zijn.
En niet zo gek ook, het is gewoon veel makkelijker om ongezond te eten dan gezond.
Bovendien zijn ze er mee opgegroeid.
In Nederland heb je ook de ongezonde keuzes, maar over het algemeen gaat een Nederlander
niet elke dag naar een frietzaak of uit eten. Hier is dat helemaal niet iets bijzonders uit eten gaan.
Als ik alleen naar ons dorp kijk en dat is echt een dorpje dan zitter er denk ik zo'n 15 restaurantjes alleen in de hoofdstraat.
In Nederland werkt dat gewoon anders. Daarom, kun je het gewoon niet met elkaar vergelijken.

Omdat ik ook wat aan mijn gewicht aan het werken ben, heb ik me verdiept in de menukaarten bij sommige restaurants.
Ik wil graag een verantwoorde keuze maken. En echt, ik stond verbaasd naar het aantal calorien in de salades.
1500 calorien bij de salades is echt geen uitzondering. En ik maar denken dat ik goed bezig was.....
Je kan beter een Tenderloin nemen met wat friet dan sommige salades.
Ik zag op de vliegvelden van New York dat bij de restaurants er nu de calorien ed bij vermeldt worden.
Daardoor maak je eerder de gezonde keuze. Zo blijkt de fish filet burger van de Mac helemaal niet
zo'n gezond alternatief te zijn voor de hamburger....

Even off topic, maar het boekje, Eat this, not that was werkelijk een openbaring voor mij. Daarin wordt restaurant eten nader bekeken en wordt de gezondere keuze in dat restaurant voor gesteld. Zo schrok ik enorm van de Bloomin Onion van de Outback Steakhouse.
Gewoon 2900 calorien! En dat is nog maar het voorafje. Die wordt dus niet meer besteld door ons.
Wat ik bedoel te zeggen het is niet altijd even in te schatten wat goed en wat slecht is. De vermelding van calorien en verder voedingswaarden kun je wel vinden op alle websites van de grote ketens. Maarja dat doe ik, maar wie doet dat nou voor je dagelijkse lunch?

En ja, ook ik mis inderdaad die voorgesneden groentes zodat gezonde opties ook makkelijk kunnen zijn.
Al moet ik zeggen dat op alle voeding hier in Amerika de voedingswaarden duidelijk zijn vermeldt, dat is in Nederland wel anders. Ik ben dus een "label" lezer geworden hier ;-)

@ Peet
Dat is echt goedkoop zeg die Y bij jullie. Hier kost het $ 49,- per maand voor 1 persoon.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Staceybeesie schreef:En echt, ik stond verbaasd naar het aantal calorien in de salades.
1500 calorien bij de salades is echt geen uitzondering. En ik maar denken dat ik goed bezig was.....
Dat zijn ook niet de salades, dat zijn de dressings en andere dingen die je erbij krijgt, die maken het zo erg. Wat groenten komen echt niet op 1500 calorieën, integendeel. Maar de dressing, soms brood, corn, bonen en dergelijke, dat zijn de boosdoeners ;)

Staceybeesie schreef:Al moet ik zeggen dat op alle voeding hier in Amerika de voedingswaarden duidelijk zijn vermeldt, dat is in Nederland wel anders.
Ze moeten wel, ze hebben anders kans dat ze aangeklaagd worden. Kijk maar naar McDonalds, die werd aangeklaagd omdat mensen dik werden en zij niet snapten dat je dik wordt als je dagelijks naar de Mac gaat... gezond verstand is soms ver te zoeken.

edit: ik heb dat boekje 'eat this, not that' volgens mij een keer bij Costco zien liggen.. als ik er van de week weer kom zal ik kijken of ze het nog altijd hebben en exemplaar kopen, ben wel benieuwd :)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

jiejie schreef:
Staceybeesie schreef:En echt, ik stond verbaasd naar het aantal calorien in de salades.
Dat zijn ook niet de salades, dat zijn de dressings en andere dingen die je erbij krijgt, die maken het zo erg. Wat groenten komen echt niet op 1500 calorieën, integendeel. Maar de dressing, soms brood, corn, bonen en dergelijke, dat zijn de boosdoeners ;)
Ja de dressing inderdaad, maar ook zitten er olies in en de kaas die er over heen gaat. De kip die er in zit is niet allemaal gegrild, maar gewoon gefrituurd. En tuurlijk kan je dan de dressing apart vragen en die kip er uit halen en de bonen die in de olie zitten. Maar als er gewoon duidelijk vermeldt wordt wat er aan calorien in zit, dan zou dat voor velen een andere keuze teweeg brengen. Het is namelijk niet ietsjes meer calorien, het is mega veel meer.... ;-) Terwijl je denkt dat je gezond bezig bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer