Nee hoor absoluut niet mee eens. ik mag toch wel stellen dat wij behoorlijk buiten de grote steden wonen en hier zijn 4 grote supermarkten die meer dan voldoende aanbod hebben. Je kan alle soorten groente en fruit krijgen die je bedenken kunt.Petra/VS schreef:er is ook minder aanbod van gezond voedsel in de supermarkten buiten de grote steden.
Het is bij veel mensen gewoon gemakzucht. Veel uit eten in restaurants die veel dezelfde groentes serveren. Of fastfood, ook niet echt goedkoop. Ga met 2 kinderen eens bij een fastfood restaurant eten. Kan je 3 dagen heel gezond voor koken.
Veel mensen zijn gewoon te lui om fatsoenlijk eten te koken. Alles moet snel en makkelijk. En het liefst kant en klaar. Geen tijd is dan een fijn excuse. BS.. Ik werk ook full time en meer dan dat zelfs en wij koken elke dag. Mijn man haat koken dus doe ik het vaak zelf. Ik maak bv op zondag een maaltijd klaar voor de maandag die dan alleen nog de oven in hoeft. Of sávonds voor de volgende dag wat dingen voor bereiden.
Als je ziet hoeveel pizza hier gegeten wordt, daar word je echt naar van. En dan vaak wel pizza gekocht bij de pizza hut of weet ik veel welke pizza tent dan ook. Of wat te denken van dingen als pasta. Wij mikken daar altijd een berg groente in, maar hier kijken ze er naar alsof ik gek ben. Hier in de macaroni bijna geen groentes hoor.
Die chips bij de lunch is ook echt van de zotte. Hoe bedoel je we worden dik.Een appel is niks duurder.
Ook het bewegen is er vaak niet bij. Ben ik zelf erg schuldig aan hoor. Ik heb niks met sporten, Maar hier pakt iedereen de auto. Hier verder op zit een winkeltje met icecream stand. Het is 500 meter. Mensen uit het motel gaan er met de auto naar toe. Ik heb maar 1 bewoner hier die er op de fiets heen gaat. Nog nooit heb ik iemand anders er heen zien gaan zonder de auto. Mijn kinderen hebben een abonnement bij de YMCA. $150 per jaar voor het gezin. Zwemmen fitnessen sporten zoveel ze willen.
Het is zomer en dat betekend dat de kinderen niet voor de computer hangen, maar gewoon buiten zijn. Maar je moet een om je heen kijken hoeveel kinderen uren en uren achter de (play) computer/TV zitten.
Mijn kinderen (en ik) hebben ook aanleg om dik te worden. Toch hebben wij geen overgewicht, maar je moet gewoon wat beter opletten.