Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

merry christmas...........

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Loes88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: merry christmas...........

Bericht door Loes88 »

Hier in de buurt zijn sommige huizen ook al heerlijk over de top Amerikaans versierd. En ik vind het geweldig! Helaas heb ik een hostfamily die hier niet aan doe, en dit jaar volgensmij zelfs de kerstboom over gaan slaan.. Ik ga dus zelf het hier maar wat opleuken. Zoeizo word het volgensmij een vreemde Kerst met het lekkere weer. Normaal in Nederland zouden we op Kerstavond altijd lekker eten met ons gezin en foute Kerst films kijken. Eerste Kerstdag komt de hele familie van mijn moeders kant onze kant op, op tweede Kerstdag waren we meestal met het gezin min mijn zus. Eigenlijk ook weer hetzelfde als de andere dagen, relaxed en veel en lekker eten. Derder Kerstdag vierde ik altijd met een grote groep vrienden, waar we een combinatie van Kerst en Sinterklaas deden.
Ik vraag me af hoe het dit jaar gaat worden. Ik weet dat op Kerstavond de hele familie van mijn hostdad hier in huis komt, en dat er dan natuurlijk veel gegeten zal worden. Afgelopen jaar hadden ze schijnbaar alleen maar magnetronmaaltijden. Toen ze me dat vertelden heb ik maar snel mijn hulp aangeboden, dus hopelijk kan ik meehelpen iets lekkers in elkaar te flansen! Eerste Kerstdag zijn er hier volgensmij totaal nog geen plannen, als het goed is komt er dan een Nederlands vriendinnetje van me die momenteel in New York woont overgevlogen en zullen we er samen nog wat van kunenn maken. :)
Ben zeer benieuwd hoe het gaat lopen!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat saai en jammer, dat je hostfamily er zo weinig aan doet! Vooral omdat het toch al moeilijk zal zijn om Kerst weg van huis te vieren, lijkt me.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loes88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Loes88 »

Jaa ik baal er inderdaad ook wel echt van Petra! Daarom hoop ik ook wel heel erg dat mijn vriendinnetje deze kant op komt, heb ik toch een beetje van thuis bij me! En dan moet ik er zelf maar wat van gaan maken. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net las ik op je blog, dat ze een baby tweeling hebben. Is het daarom, dat ze er zo weinig aan doen? Kun je niet voorstellen tenminste een Kerstboom te halen en dat jij die dan optuigt? Jammer, dat je zo de "echte" Amerikaanse Kerst zal missen en ik hoop voor je, dat je vriendin kan komen!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zijn er hier nog andere Neder-Amerikanen, die zelf hun Kerstboom gaan omkappen? Wij hebben dat vandaag gedaan, ik vind het altijd een heel leuke traditie (hoewel wel ijzig koud!!).
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik kap al jaren een nepper om :roll: heb overigens genoeg kerstboomachtige bomen in de tuin staan (heb 4 acres met bomen).
Ik heb echter nog nooit de moed gehad om te gaan versieren :oops:

Dit jaar is het moeilijk gebleken om de boom vol te houden.
Reeds 15 ballen uit de boom gemept en een rij lichtjes aan puin geknauwd.
Komt door onze jonge rooie kater.
Lig je 's nachts in bed en dan pats, weer een bal aan gruzelementen. Vandaag naar walmart geweest en shatterproof ballen gehaald :lol:
kat heeft ook al 3 dagen in de bijkeuken doorgebracht. En het beest maar mekkeren dat ie eruit wil.
Mocht ie willen. Ik wil gewoon slapen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:hilarious: Sorry, ik zie het gewoon voor me! Tot mijn verbazing leven al mijn ballen nog in de boom voor. In voorgaande jaren zijn er door onze drie schatjes ook de nodige gesneuveld.
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Wij hebben al een paar jaar geen boom meer. Klein zwart katertje is de oorzaak (moet je je kat maar niet Loki noemen, dat is vragen om problemen). Hij is inmiddels ruim 3, maar hij sloopt nog altijd alles, dus dit jaar weer geen boom :(
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Zijn er hier nog andere Neder-Amerikanen, die zelf hun Kerstboom gaan omkappen? Wij hebben dat vandaag gedaan, ik vind het altijd een heel leuke traditie (hoewel wel ijzig koud!!).
Ik zou wel willen, maar dat is toch een beetje lastig als je midden in Atlanta woont. :wink: Wij zijn daarom maar weer gewoon naar The Home Depot gegaan. :D
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Dat kerstboom omkappen mis ik -zo- van in het noorden wonen! Lekker door de sneeuw baggeren en dan een boom uitzoeken, geweldig. Ik vind een boom van een "lot"kopen maar helemaal niks eignelijk, en dus hebben we nu al weer een poosje een nep boom. Dit jaar hebben we een boom, maar ik heb zo'n vermoeden dat we volgend jaar, met de versierwoede van de kids, twee bomen hebben. Buiten is bij ons nu ook alles klaar; de lichtjes hebben we van de week al opgehangen, en gisteren hebben we ook de kransen op de ramen opgehangen. Ik ben er erg tevreden mee, al zeg ik het zelf.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

We hebben gisteren de kerstboom omgezaagd. We waren nog sneller dan gewoonlijk klaar met het uitzoeken omdat het zo koud was dat we niet lang wilden rondlopen.
De eerste paar jaar dat we hier woonden haalden we er een uit de tuin, maar wat er nu nog staat is te veel uit de kluiten gewassen!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Wij hebben afgelopen donderdag ons huis versiert.. het enige wat we niet hebben is een boom haha. We hebben hier 4 katten rondlopen, 2 zijn eigenlijk nog kittens (zo'n 8 maanden oud) en die zijn ontzettend nieuwsgierig.. een beetje vanwege de veiligheid hebben we besloten geen boom te nemen. Ik heb helaas nog geen foto van de verlichting buiten genomen, als ik hem heb (zal deze week zijn) dan zal ik hem posten.. het is niet veel bijzonders maar ach, het is mijn eerste keer xmas in de VS en sja, toch heeft dat wel wat om dan je huis te versieren (deed ik in NL eigenlijk nooit).

Overigens zijn we gisteren naar de Honolulu City Lights displays en parade gegaan, een parade van allerlei voertuigen die door de stad gebruikt worden (brandweer, politie maar ook bedrijven als macy's en hawaiian air enzo deden aan de parade mee, in totaal duurde hij iets meer dan een uur) en terwijl ik naar de parade keek bedacht ik mezelf dat het toch eigenlijk wel heel onwerkelijk is dat ik op mijn slippers en met een shirt met korte mouwen in de avond naar een kerst parade stond te kijken.. Normaal gesproken is het koud (en vaak nat) in Nederland rond deze tijd en daar had ik nu allesbehalve last van :D

Hier trouwens wel een paar fotootjes van de display die ze bij het stadhuis hadden en onderdeel zijn van de City Lights (deze zijn overigens overdag genomen maar ach, ze zijn dan wat duidelijker hehe.. jullie hebben overigens 'de primeur' want het is de bedoeling dat ik de foto's in mijn blog plaats, ze zijn daar wel geuploaded maar nog niet aan een post toegevoegd.. aan de andere kant, dit zijn ze uiteraard niet allemaal en als je ze allemaal wilt zien, dan moet je later maar eventjes een kijkje in mijn blog nemen :P ;) haha):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jiejie, wat een leuke foto's! Doet me denken aan dat Hawaiiaanse Kerstliedje gezongen door Don Ho, ken je dat?

Hieronder foto's van ons weekend, eerst het uitzoeken van de boom en daarna het optuigen ervan. Ik moet zeggen, dat ik hem dit jaar erg mooi vind (klik op het plaatje voor een slideshow):
Afbeelding

Nog in de natuur

Afbeelding

Optuigen
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Petra/VS schreef:Jiejie, wat een leuke foto's! Doet me denken aan dat Hawaiiaanse Kerstliedje gezongen door Don Ho, ken je dat?
Bedoel je deze: ? En nee, hehe, kende ik nog niet, tot nu toe dan :)

Jouw foto's zien er ook leuk uit en eigenlijk een stuk meer kerstmisachtig, het lijkt alsof het er wat kouder is dan hier lol

edit: ik had eigenlijk deze moeten geven, is iets leuker met de achtergrond: ... re=related ...then again, ik vind nu zoveel versies, vraag me nu toch een beetje af welke het was dat je bedoelde haha.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben gisterenmiddag de kerstboom uitgezocht. Ik was onze nepper beu, elk jaar hetzelfde, precies dezelfde vorm, ik wilde wat anders. Enne ... kleiner :oops:

Maarre, onze Nordman is een beetje groot uitgevallen, die dingen lijken toch buiten altijd weer kleiner. Er moest weer een stuk uit de top, anders paste het niet eens. We hebben hem versierd met parelslingers met blaadjes, poppetjes van een muziekkoor, engeltjes en sneeuwmannetjes en grote rozen. Geen ballen, had ik nu eens geen zin in.

Afbeelding

De tuin- en huisverlichting blijft dit jaar waarschijnlijk uit. Albert heeft zoveel pijn dat hij het niet ziet zitten. Ook goed hoor, we houden het maar een jaartje rustig.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:offtopic: Wat naar, dat het zo slecht gaat met Albert, Monique. Ik heb gisteren een vest aangekregen, dat je kunt verwarmen. Of hem warmte ook helpt, weet ik niet, mij doet het in ieder geval geen kwaad. Het gaat om dit vest.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat ziet er lekker uit! Maar al zou het wat voor Albert zijn, ik denk niet dat het hem zal passen :wink: Albert valt echt in de buitennormale herenmaten.

Het weer is hier een ramp voor mensen met pijn, ook Esmee heeft enorm veel pijn in haar heup, ik heb zo met haar te doen. Ze leven allebei op pijnstillers nu.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Onze (nep)boom staat nu ook gedeeltelijk (alleen de lichtjes erin gezet). Onze uk is er echter wat beduusd van, dus de rest zal in fases moeten. :)

Gr., Flipje
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik heb zaterdag mijn allereerste eigen boom gekocht en opgetuigd :D
Ik heb alles bluw-zilver en de piek is een ster met ledverlichting, die heel langzaam fade naar 4 verschillende kleuren :)

Nu nog de kadootjes voor eronder.......... :dance:
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Petra/VS schreef::offtopic: Wat naar, dat het zo slecht gaat met Albert, Monique. Ik heb gisteren een vest aangekregen, dat je kunt verwarmen. Of hem warmte ook helpt, weet ik niet, mij doet het in ieder geval geen kwaad. Het gaat om dit vest.

Weet je toevallig of dit vest ook in Nederland te koop is Petra? Het lijkt me wel wat. Met deze kou (al valt dat op zich nogal mee nu) heb ik behoorlijk wat pijn en leef, net zoals Monique al zei over Albert, zo'n beetje op pijnstillers.
Ik moet sowieso ook goeie handschoenen gaan zoeken, waarmee ik ook kan autorijden. Op zich doe ik dat niet graag, maar ik moet er maar aan gaan wennen.

Ik ga even Googlen op dat vest....
Bedankt voor de tip!
Anita
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer