Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het weer in Washington DC en het Oosten VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Beter sneeuw, dan ijzel, Annette. Wij zitten hier vast met een laag ijs op de wegen, de scholen dicht. En dit keer geen leuke sneeuw om in te sleeen voor de kinderen, maar viezen bevriezende regen.
En voor dondernacht wordt hetzelfde voorspeld :(.
Maar ik hoop, dat het je lukt weg te vliegen, als reisplannen door het weer in de war worden gestuurd is het helemaal vervelend!
Eet je een saucijzebroodje voor mij? En een haring?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Made in Holland
Amerikafan

Weer rond Atlanta

Bericht door Made in Holland »

Was vorige week in Hamburg, had daar vrijdagmorgen ruim 15 cm sneeuw op mijn auto. Vond ik al meer als voldoende, alleen jammer dat het rond het middaguur alweer aan het dooien was (weinig van kunnen genieten).

Redneck,

Heb enkele jaren geleden een documentaire van weersverschijnselen rond Atlanta gezien. Klopt het dat het daar in de zomernachten verhoorlijk kan spoken (zware onweersbuien). In deze documentaire bleek de trage afkoeling van de stad Atlanta ten opzichte van het omliggende gebied (veel bebouwing die de warmte langer vasthoudt dan beplanting). Vond ik een zeer raar verschijnsel.
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

Een lekkere Haring, zeker. En een frikadel speciaal en een rijsttafel, en nasischijven en patatjes sate. Bolognese chips en Yokidrink! Ik ben al weken op dieet ter voorbereiding van de trip. Misschien moeten we een apart forum hebben waar we kunnen klagen over alle lekkere dingen die je hier niet kan krijgen. Ik vind niks zo leuk als naar de AH gaan mijn eerste dag in holland. (zonder de prijzen dan, want je moet zo ongeevr een maandsalaris inleveren voor een karretje boodschappen)
MuseMusic
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MuseMusic »

Redneck schreef:
MuseMusic schreef:Hier in Nederland mogen we blij zijn met nog neit eens 3cm sneeuw :cry:
Gelukkig heb ik dit wel vast gelegd, haha

<knip>
Leuk om weer eens "Brabantse" sneeuw te zien. Wel een goedbedoelde opmerking: het formaat van je foto, 1600x1200 pixels (419 KB), is een beetje aan de grote kant. Het valt onder goede netiquette om er voor te zorgen dat iedereen je foto's helemaal op het scherm kan zien en ook om de download tijd te beperken.

Hier is dezelfde foto, met wat optimalisaties, teruggebracht tot 500x375 pixels (79 KB).

Afbeelding

Mocht je problemen hebben met wat ik gedaan heb, laat maar weten dan verwijder ik je "sneeuwimpressie" onmiddellijk.

gr. Redneck
haha, jah sorry voor dat, had ik niet bij nagedacht :S

dankje dat je de foto even wat kleiner hebt gemaakt.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

MuseMusic schreef:dankje dat je de foto even wat kleiner hebt gemaakt.
Graag gedaan!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Beste Petra,

You just ruined my day. ;) Een saucijzebroodje! Die kun dus niet on line kopen en wat zou het geweldig zijn daar weer eens van te kunnen genieten. Dat worden er dus 2 Anette. Ook eentje voor mij.

Helaas is jullie winter nog niet voorbij. Hopelijk ondervinden jullie niet teveel ongemak. Nog bedankt voor de Super Bowl party. Het was "super".

Het weer (16:45 uur EST): zon en 55F/13C

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Re: Weer rond Atlanta

Bericht door Redneck »

Leon van Rooij schreef:Redneck,

Heb enkele jaren geleden een documentaire van weersverschijnselen rond Atlanta gezien. Klopt het dat het daar in de zomernachten verhoorlijk kan spoken (zware onweersbuien). In deze documentaire bleek de trage afkoeling van de stad Atlanta ten opzichte van het omliggende gebied (veel bebouwing die de warmte langer vasthoudt dan beplanting). Vond ik een zeer raar verschijnsel.
Hoi Leon,

Het is inderdaad een bekend verschijnsel dat grote steden hun eigen weer "maken". De afgifte van warmte door b.v. bebouwing, auto's en industrie is daar één van de oorzaken van. Luchtvervuiling spreekt eveneens een woordje mee in het gevangen houden van de warmte. Daarnaast is er de invloed van de bebouwing op de heersende winden en natuurlijk de locatie van een stad. Ook in Nederland zijn steden altijd warmer dan het omliggende platteland. Het is dus geen typisch Amerikaans verschijnsel. Wel zijn veel stedelijke agglomeraties veel groter, hetgeen het fenomeen versterkt.

Aangezien wij hier in een gebied leven dat sowieso al bekend staat om zijn zeer zware onweersbuien, zal een "koepel" met extreem warme lucht boven een stad de kans op zwaar weer, vooral 's nachts, aanzienlijk doen toenenemen. Onweersbuien ontstaan altijd daar waar grote temperatuursverschillen te vinden zijn. Maar dat wist je wel. :)

Voor mensen die nog nooit in deze contreien geweest zijn het volgende. De nachtelijke "afkoeling" moet je met een korreltje zout nemen. In Juli en Augustus is het heel normaal dat het 's nachts om 1.00 u. nog 30 graden is. Mja, daar staat tegenover dat we bijna nooit sneeuw en ijzel hebben. Je kunt niet alles hebben. (Gelukkig wel airconditioning.)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

You just ruined my day. Een saucijzebroodje! Die kun dus niet on line kopen en wat zou het geweldig zijn daar weer eens van te kunnen genieten
Yo Redneck,

Ik heb wel een adresje voor je waar je saucijze broodjes kunt bestellen als je wil. Stuur me maar even een PB'tje als je interesse hebt.

Ik wil hier geen ongewenste reclame maken... :roll:

/PeeJay
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

oooh Ja, bijna vergeten te vermelden dat we hier tot over onze enkels in de sneeuw zijn bedolven, en het einde is nog niet in zicht.

We zijn hier toch wel wat gewent maar het is chaos troef op de weg. :cry:

/PeeJay
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, PeeJay, schrijf eens hier waar je die saucijzebroodjes koopt? Ik ben er ook dol op!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

OK dan, hier is de link naar de web site van de online winkel.

http://www.atouchofdutchonline.com/

Je zult geen saucijze broodjes op de web site vinden, maar je kunt ze er wel kopen.

De laatste keer dat ik in de winkel in New Jersey was vertelde de eigenaar dat de web site nog niet helemaal compleet is.
Maar je vindt er een telefoon# en adres, dus je kan ze bellen of schrijven voor een bestelling.

Ikzelf heb ze niet gegeten, maar mijn vrouw verteldde me dat de saucijze broodjes OK zijn, maar niet zo goed als bij de Warme Bakker in Nederland natuurlijk.... :)

Petra, jij gaat toch naar NYC volgend weekend ? Nou, deze zaak zit maar een klein uurtje er vandaan, net voor de grens met Pennsylvania.

En hier is een link naar een andere zaak in NJ :
http://www.windmillcookies.com/
Dit is een echte Nederlandse bakkerij.

Succes en eet smakelijk.

/PeeJay
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Dank je PeeJay. Ik zal ze eens bellen of mailen. Het probleem zal wel zijn dat het om bederfelijke waar gaat, zodat opsturen een risico inhoudt. Om ff naar de winkel te gaan is het helaas wat te ver. :wink:

Er is in elk geval hoop!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

OK, ik heb er hier nog een:

Dutch American Market & Import (Oregon)

Dutchstore@aol.com

zijn erg aardig en hebben een redelijk grote collectie: zelfs het kruidenbuiltje ontbreekt niet, en je kan er echte remia mayonnaise kopen, en douwe egberts en allerlei andere dingen die opeens veel aantrekkelijker lijken als je in het buitenland woont. :)
Made in Holland
Amerikafan

Dutchstore Oregon

Bericht door Made in Holland »

Anette,

De website van deze online-winkel is:
http://www.dutchstore.citysearch.com

Een vriend van mij (Nederlander) is getrouwd met een Canadese (Ontario) en wonen nu al 14 jaar in Nederland. Ik weet dat hun in het begin ook hiemwee hadden naar de daar zo gebruikelijke eetgewoonten, bijvoorbeeld ontbijt, gerookte spek met gebakken aardappelen.
Dus zo vreemd is het omgekeerd blijkbaar ook niet.
Laatst gewijzigd door Made in Holland op 04 feb 2004, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

oh sorry, ja, ik had per ongeluk het email adres. Nou ja, tis laat hier (1:56 am) vergeef me. :oops:
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

Ik was vergeten waar we het over hadden...

het sneeuwt hier trouwens weer. Verdorie. :evil:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Het is hier zwaar bewolkt. Wij zijn in afwachting van regen en onweer met de mogelijkheid van "severe weather". 62F/17C.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

Wij hebben inmiddels zo veel sneeuw dat men zegt dat het nog tot mei zal duren tot het allemaal is weggesmolten. Of ik dat geloof weet ik niet, we zullen het wel zien.
:?
Ik was vanochtend aan het scheppen en kon het niet eens meer kwijt, probeerde het naast het pad te gooien maar die stapels zijn al zo hoog dat het gewoon weer op het paadje gleed.

Wel gezellig, moet ik zeggen, en de wegen zijn niet eens zo heel erg slecht.

Ik vind onweer trouwens ook geweldig spannend, en natuurlijk tornado's. Staat in Nebraska iedereen op de stoep naar de lucht te turen, terwijl de sirenes gaan...Ik zat mijn eerste jaar hier natuurlijk elke keer trouw in de kelder met een zaklantaarn en een radio, maar daar ben ik uiteindelijk overheen gegroeid. :roll:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier zijn de scholen weer dicht door ijzel :(. Er hangen 10 cm ijspegels van het deck. Nu moeten de kinderen niet alleen President's Day naar school, maar ook 2 april, net voor de paasvakantie. Jakkes!
Ben wel net een stel foto's gaan nemen, want die ijspegels zijn indrukwekkend! Het weer is hier in ieder geval nooit saai!
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Wij behoren bij de gelukkigen vandaag, gezien de temperatuur. :) Het is op dit moment 66F/19C. We hebben veel regen gehad vannacht en vandaag en maar een beetje onweer. Het ziet er nog steeds erg regenachtig uit en er zal nog wel meer gaan vallen.

Petra, ga je die ijspegelfoto's binnenkort ook op je fotosite zetten?

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer