Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Domme dieven begrijpen vluchtauto niet

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

haha nou mijn auto die ik in nl had moest nog wel aangeslingerd worden hoor ;-) Nou ja bijna, had nog een handmatige shoque.

En hier rijd ik ook gewoon in een schakelbak, mijn man heeft gewoon een schakel dus ja ben ik daar op aangewezen. Ik heb zelf nooit in een automaat gereden, maar ik weet wel zodra ik een eigen auto krijg het een automaat wordt want dat balanceren de hele tijd heb ik een pest hekel op, en sommige stukken zijn aardig stijl hier.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Ik ben het wel met Guus eens.
Wat is eigenlijk nog het nut van schakelbakken?
Ik dacht vroeger dat ze zuiniger waren, maar dat schijnt ook niet (meer) het geval te zijn (althans hier in de US).
:?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

en nederland maar in de file staan met handbak :roll:
Krijg je van die verschillendegrootte kuiten van

Toch mis ik die roerstok wel eens
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Een schakel is normaliter wel zuiniger, mits de persoon goed kan schakelen. Maar als ik de gemiddelde Nederlander hoor wegrijden, is er niet echt sprake van zuinig verbruik. Dan is een automaat toch vaak zuinger, die maakt namelijk al geen fouten :-).
- Mike
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Je kunt in een handgeschakelde auto sportiever rijden, omdat je langer kunt doortrekken zonder te schakelen. Daarnaast kun je afremmen op de versnelling zodat je de remmen ontziet.

Maar het is vooral dat mensen het autorijden zelf in de hand willen houden zonder dat ze gereduceerd worden tot poppetje dat alleen hoeft te sturen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Mack schreef:Je kunt in een handgeschakelde auto sportiever rijden, omdat je langer kunt doortrekken zonder te schakelen. Daarnaast kun je afremmen op de versnelling zodat je de remmen ontziet.

Maar het is vooral dat mensen het autorijden zelf in de hand willen houden zonder dat ze gereduceerd worden tot poppetje dat alleen hoeft te sturen.
Een automaat kun je ook altijd nog in 1 zetten... dan begin je ook te remmen :roll: :oops:
- Mike
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik vind het prettig dat we de keuze hebben uit beiden, automaat en versnelling.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar versnelling, ondanks dat ik automaat ook heel relaxed vind, zal ook wel te maken hebben met het feit dat hubby's truck lastig inparkeren is, erg groot en je hoeft maar even gas in te drukken en het gaat naar kickdown, een 5.6 V8 moter...
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

wiepster schreef: een 5.6 V8 moter...
Ruilen met een Mustang? 8)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Mack schreef:
wiepster schreef: een 5.6 V8 moter...
Ruilen met een Mustang? 8)
Haha...mijn mannetje is geen Ford man...het heeft heel wat slapeloze nachten gekost voor hij overstapte van GMC/Chevrolet naar een Nissan Titan Crewcab.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mijn schoonvader denkt dat hij goed kan schakelen, maar als je in 10 jaar tijd 4 versnellingsbakken van een Saab 9000 weet te verslijten... :?

Gelukkig heeft hij inmiddels weer een automaat, want het was tenenkrommend om naast hem te moeten zitten en hij afremde tot zo'n 5 mph en dan in de 4 weer wilde optrekken. Dat de auto hier zwaar tegen protesteerde had hij blijkbaar niet in de gaten.

Tja... zoals hij zelf altijd zei: "Ik heb nog leren schakelen in een A-Ford"... tja... die bakken werkten toch net even anders... :wink:

Overigens rijd ik zelf hier in Nederland ook automaat - deels omdat het lekker ontspannen rijdt, deels omdat mijn Amerikaanse echtgenote bij onze vorige auto met schakelbak haar vader achterna dreigde te gaan... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer