Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
CherokeeWarrior
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Bericht door CherokeeWarrior »

@Henriette, Ja he....dat is helemaal wat ik bedoel! Die rust....het uitzicht... het genot.... dat maakt het allemaal zo verslavend :-)

@PSVwally Goed gezien!... 2 GoPro cams waarvan de voorste met een lange USB kabel is verbonden met een 12v adapter... ik heb m onder de motorkap getrokken en de kabel gaat via het achterste raam naar binnen. Op deze wijze continue stroom. De camera is weer met een draadloze afstandbediening verbonden, zodat ik deze op diverse video of fotostanden kan zetten.
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: +/- topic deel IX

Bericht door Fraa »

Hehe zoveel "kunnen" is er niet aan, je moet gewoon op een paar dingen goed letten.

Ten eerste zal je in het pikke donker niet kunnen scherpstellen, zowel automatisch als manueel. Meestal neem ik zo'n 4-5 test shots rond . Elke lens is anders, dus zal nooit perfect zijn, je moet dus een beetje proberen in't begin. Wat je ook kan doen is met een zaklamp ergens op schijnen in de verte & daar dan op scherpstellen, dat helpt ook :)

Ten tweede zal je een statief nodig hebben natuurlijk, want dit soort foto's zijn afhankelijk van je lens met sluitertijden van 30sec of meer.

Ten derde zal je camera goed overweg moet kunnen met ruis, je ISO waarde zal vrij hoog staan. Deze foto is bv genomen op ISO4000, 30sec sluitertijd & f/2.8 diafragma. Dat zullen dus ook ongeveer de settings zijn als je eens de melkweg wil fotograferen :)
Reisblog: thisisfraa.be
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Jaja...ik druk gewoon 1 knop in...werkt prima ;)
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Dit is echt genieten...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Die sterrenluchten, zo mooi!
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Fraa schreef:Hehe zoveel "kunnen" is er niet aan, je moet gewoon op een paar dingen goed letten.

Ten eerste zal je in het pikke donker niet kunnen scherpstellen, zowel automatisch als manueel. Meestal neem ik zo'n 4-5 test shots rond . Elke lens is anders, dus zal nooit perfect zijn, je moet dus een beetje proberen in't begin. Wat je ook kan doen is met een zaklamp ergens op schijnen in de verte & daar dan op scherpstellen, dat helpt ook :)

Ten tweede zal je een statief nodig hebben natuurlijk, want dit soort foto's zijn afhankelijk van je lens met sluitertijden van 30sec of meer.

Ten derde zal je camera goed overweg moet kunnen met ruis, je ISO waarde zal vrij hoog staan. Deze foto is bv genomen op ISO4000, 30sec sluitertijd & f/2.8 diafragma. Dat zullen dus ook ongeveer de settings zijn als je eens de melkweg wil fotograferen :)
Mmmh, dan snap ik waarom dit met mijn camera niet lukt. ;-) Als ik me niet vergis is mijn max ISO 1600 en die 2.8 haal ik ook niet met mijn lens. Nu op zich is dat laatste dan niet een probleem als ik de sluitertijd verhoog, maar boven de 30s heb ik een afstandsbediening nodig (en die heb ik niet) want anders moet ik het knopje hele tijd ingedrukt houden. Niet handig. :lol: Och ja, als ik ooit eens een nieuwe camera koop... ;-)
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

waarom moet je ISO zo hoog zijn?
je gebruikt toch een statief? Ok, je sluitertijd wordt langer als je ISO lager is, maar dat zie ik niet als een probleem
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Zeg Fraa: als je je auto op de foto zet mag je die wel eerst even wassen ;-)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik weet niet vanaf welke sluitertijden je "star trails" krijgt, maar als dit al na een paar minuten is, dan is een hoge ISO wel handig natuurlijk. :wink:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Stiek schreef:waarom moet je ISO zo hoog zijn?
je gebruikt toch een statief? Ok, je sluitertijd wordt langer als je ISO lager is, maar dat zie ik niet als een probleem
Eigenlijk zit het zo, je ISO bepaalt rechtstreeks hoe lang je sluitertijd is. Je wil bv geen strepen ipv stippen krijgen in je foto, dus moet je je ISO omhoog krikken zodat je sluitertijd niet té lang wordt. Die sluitertijd, dat hangt samen met je brandpuntsafstand, hoe breder je lens is, hoe langer je sluitertijd kan zijn bij sterren. Dit noemt men de regel van zes honderd: 600 / (brandpuntsafstand * cropfactor) = max sluitertijd voor sterren/melkweg. Ik weet dat mijn 11mm lens niet hoger dan 36sec mag gaan, ik neem dus gewoon 30sec voor de gemakkelijkheid. Mijn ISO gaat dus omhoog moeten, want ik heb maar 30 seconden & een diafragma van f/2.8 om al het licht te vangen dat ik nodig heb =)
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wassen.... :o :o :o Een auto hóórt er zo uit te zien hoor, als je door het zuidwesten trekt!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Frans H schreef:Zeg Fraa: als je je auto op de foto zet mag je die wel eerst even wassen ;-)
Ja spijtig dat ze geen car wash onder aan de Burr Trail hebben :lol:

Hier nog een paar kiekjes van gisteren, waaronder twee met de telefoon :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Echt enorm knap, had ik ook wel verwacht. Het herfstweer hier steekt nu nog meer tegen. :sadcry:
CherokeeWarrior
Amerikafan

Wowa!! Gave foto's!
Die camera setup is iets om jaloers op te zijn! Maak je daar ook time lapse filmpjes mee?
Staat iig op mijn wish list...

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
CherokeeWarrior
Amerikafan

@Fraa op de een of andere manier zie ik nu pas jouw foto's!
Ook heel gaaf! Vooral die met die auto en de Milky Way.. wat een pracht foto.

Hoe beviel de chevy op de burr trail? Ik heb deze ook ooit een keer gehad, en vond de benzine tank heel irritant laag zitten...

Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

CherokeeWarrior schreef:Wowa!! Gave foto's!
Die camera setup is iets om jaloers op te zijn! Maak je daar ook time lapse filmpjes mee?
Staat iig op mijn wish list...
Ik probeer er eentje per dag te maken. Met het opstaan, douchen, ontbijten, tanken, rijden en heel de boel is het niet zo simpel om alles gezien te krijgen én nog ergens een uurtje teveel te hebben om een timelapse te schieten. En als het om sterren gaat moet je eigenlijk de hele nacht blijven zitten, niet aangenaam als je 's morgens weer door moet =)

Die camera setup is trouwens dit!
En daar heb ik ook nog een Pan/Tilt hoofd voor, dan krijg je 3 bewegingen, maar die gebruik ik maar sporadisch.

Morgen eentje schieten van de nacht aan Monument Valley, dat zal ook de moeite zijn! 8)
CherokeeWarrior schreef:@Fraa op de een of andere manier zie ik nu pas jouw foto's!
Ook heel gaaf! Vooral die met die auto en de Milky Way.. wat een pracht foto.

Hoe beviel de chevy op de burr trail? Ik heb deze ook ooit een keer gehad, en vond de benzine tank heel irritant laag zitten...
Dank je! De Chevy doet het goed & ik heb totaal geen last gehad van de benzinetank :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Zie Fraa dat je hier meer reacties krijgt en jouw foto's beter tot hun recht komen dan in het +- topic, dat laten verplaatsen was een goed idee van mij haha. Ik vind de foto's prachtig en leuk dat je je werkwijze ook deelt :thumbup:
Sandy
CherokeeWarrior
Amerikafan

@Fraa , wow ja dat is precies de equipment waar ik naar zit te kijken, maar snap ook het dilemma van tijd, je moet er echt voor zitten.... ooit.... ooooooiitttt.. wil ik filmpjes als dit maken:

https://vimeo.com/29650454

Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Sandy schreef:Zie Fraa dat je hier meer reacties krijgt en jouw foto's beter tot hun recht komen dan in het +- topic, dat laten verplaatsen was een goed idee van mij haha. Ik vind de foto's prachtig en leuk dat je je werkwijze ook deelt :thumbup:
hehe ja, ik had er persoonlijk geen erg in, maar dit is beter ja :)

En dank je :oops:
CherokeeWarrior schreef:@Fraa , wow ja dat is precies de equipment waar ik naar zit te kijken, maar snap ook het dilemma van tijd, je moet er echt voor zitten.... ooit.... ooooooiitttt..
Wel het is gewoon omdat je veel moet rijden & veel wil zien, dat uren ergens zitten op één plaats soms een verkwisting van tijd lijkt. Als de bewolking bv niet mee wil werken dan kan het dus voor vallen dat je 3u hebt weg gegooid, 3u die je had kunnen spenderen op andere plaatsen. Daarom is het soms moeilijk kiezen =)

En mijn persoonlijke timelapse inspiratie zijn 3 kerels, eentje is een Noor die Terje Sorgjerd aka TSO Photography. Hij reist de hele wereld af in opdracht grote producties om timelapses te schieten. De tweede is een Amerikaanse boer (letterlijk) die Randy Halverson aka Dakotalapse heet. Hij woont in South Dakota & maakt handig gebruik van de dark skies daar om aan timelapse fotografie te doen op zijn weilanden :lol: Je hebt dan ook nog Tom Lowe die bekend staat als de guru van de timelapse (JAREN geleden was hij al bezig met dolly & 3-axis bewegingen, etc). Leuke kerel (al een praatje mee gemaakt) & heeft in mei ook zijn 45min durende TimeScapes uitgebracht (pracht film!).

Er zijn er nog, maar deze drie hebben me toch wel echt geïnspireerd om het zelf beginnen te doen. Tom Lowe heeft zelfs een een timelapse forum (timescapes.org), daar post ik ook. Zeker eens bekijken want er staat een schat aan informatie op 't forum daar :)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Daar net in Monument Valley aangekomen, van morgen Muley Point bezocht & de Moki Dugway gedaan. Dit is mijn huidig uitzicht van uit de hotelkamer:

Afbeelding

Straks een timelapse schieten vanaf het balkon =)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer