Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?

Bericht door Texas Boy »

cincijansen schreef:Maar nou ben ik nog steeds benieuwd waar en hoe lang TS

ooohhhh, TS is Topic Starter, vroeg me dit al af, who the f... is TS want ze noemen mij vaak TB :lol:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

DixieChick schreef:Ik woon dus -wel- in zo'n klein dorp in Georgia, en vraag me soms wel eens af wat "integreren" nu precies is. Ik bedoel, ik pas hier echt niet, maar betekent dat dan ook dat ik niet geintegreerd ben? Ik pas niet met de "locals", want die zijn allemaal zwaar baptist, zitten thuis met zes kinderen, en zijn gek op quilten, bakken, en scrapbooken. Ook met de military wives pas ik niet echt, want die zijn ook gek op koken en bakken, praten over de carriere van hun man, kinderen baren, en hun huis inrichten. Ondertussen heb ik wel een aantal vriendinnen gevonden met wie ik wel goed kan opschieten; sporters, mensen met een carriere, geen enge baptisten, maar toch val ik nog steeds duidelijk buiten de boot. Toch vind ik mezelf niet ongeintegreerd. Ik ben alleen niet zoals de gemiddelde vrouw hier. Dus mijn vraag, staat integreren gelijk aan totaal in de massa verdwijnen? Of gewoon je draai vinden?

Maar goed, dit is enorm :offtopic:, dus ik zal er verder over ophouden.
Ik vind het wel enorm interessant, dus dat het off topic is, is niet zo erg haha!

Ik denk dat er inderdaad een verschil is tussen het geintegreerd zijn in de 'community' en geintegreerd zijn in het land. Jij zou op een andere plek vast veel meer mensen vinden met wie je een klik hebt, of gemeenschappelijke interesses. Maar dat zegt niet zo heel veel over hoe thuis jij je daar voelt, en of je verder goed meedraait in de maatschappij. Het kán wel samenhangen denk ik, zeker wanneer je je ongelukkig zou voelen omdat je niet identificeert met die community. Maar volgens mij ben jij verder wel goed geintegreerd in de Amerikaanse maatschappij, je hebt een (goede) baan, je hebt een sociaal leven, alleen zit je misschien niet op de meest ideale plek voor jouw levensstijl.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb de oplossing voor TS: Een real doll! Spreekt nooit tegen en je kunt zelf kiezen hoe ze er uit moet zien. :clap:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol: :lol:

Het heeft alleen één nadeel, René... naast het niet tegenspreken wordt ook de schoonmaak niet gedaan, wordt er geen maaltijd gekookt, en wordt er ook geen wasje gedraaid aan het eind van de dag... :wink:

Elk voordeel heb z'n nadeel...? :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bestaat er geen visum voor verwijfde Nederlandse mannen die huishoudpersoneel komen spelen voor stoere Amerikaanse rambo's?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

DixieChick schreef:...maar toch val ik nog steeds duidelijk buiten de boot. Toch vind ik mezelf niet ongeintegreerd. Ik ben alleen niet zoals de gemiddelde vrouw hier. Dus mijn vraag, staat integreren gelijk aan totaal in de massa verdwijnen? Of gewoon je draai vinden?
Well put. Helemaal mee eens dus...
Ik zou het ook interessant vinden erachter te komen waar de ervaringen met de V.S. van de onderwerpstarter op zijn gebaseerd. Zoals al eerder gezegd, zijn er werelden van verschil tussen de verschillende regio's, stads- vs. plattelandsgebieden en sociale groepen in de V.S.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Helaas voor de TS, ook in de USA is de vrouwelijke populatie aan de 'empowerment'.
The data presented in this publication demonstrate that in elementary and secondary school and in college, females are now doing as well as or better than males on many indicators of achievement and educational attainment, and that large gaps that once existed between males and females have been eliminated in most cases and have significantly decreased in other cases. Women are still underrepresented in some fields of study, as well as more generally in doctoral and first-professional degree programs, although they have made substantial gains in the past 30 years. These differences may have labor market consequences.
http://nces.ed.gov/pubs2005/equity/index.asp

En het lijkt me sterk dat de toenemende opleiding en prestaties van vrouwen alleen maar 'labor consequences' hebben. Het verandert onvermijdelijk de sociale patronen.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Het heeft alleen één nadeel, René... naast het niet tegenspreken wordt ook de schoonmaak niet gedaan, wordt er geen maaltijd gekookt, en wordt er ook geen wasje gedraaid aan het eind van de dag... :wink:

ach, wat kost nou een mooie, Mexicaanse huishoudster per uur, ook weer leuk om naar te kijken :lol:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Ik woon dus -wel- in zo'n klein dorp in Georgia, en vraag me soms wel eens af wat "integreren" nu precies is. Ik bedoel, ik pas hier echt niet, maar betekent dat dan ook dat ik niet geintegreerd ben?
Ik denk dat je nog steeds geintegreerd kunt zijn en er het beste van maakt, hoewel het misschien niet je eerste en eigen keuze was om daar te gaan wonen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Goh, dit topic had ik even gemist, maar ik val van de ene verbazing in de andere...
Wel goed om te horen dat er in Amerika toch nog minimaal 1 plek is waar zwakke mannen die zich niet staande kunnen houden naast een zelfverzekerde, zelfstandige vrouw zich thuis kunnen voelen...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Texas Boy schreef:
Dento schreef:Het heeft alleen één nadeel, René... naast het niet tegenspreken wordt ook de schoonmaak niet gedaan, wordt er geen maaltijd gekookt, en wordt er ook geen wasje gedraaid aan het eind van de dag... :wink:

ach, wat kost nou een mooie, Mexicaanse huishoudster per uur, ook weer leuk om naar te kijken :lol:
Dan is de oplossing dus simpel. Gewoon beide in huis halen. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Volgens mij heeft TS het opgegeven.. valt natuurlijk ook niet te praten met stugge verwijfde hollandse mannen. :)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Jaydee84 schreef:Volgens mij heeft TS het opgegeven.. valt natuurlijk ook niet te praten met stugge verwijfde hollandse mannen. :)
Ach meid schei uit! :lol:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Om nog maar te zwijgen van over-geemancipeerde motorrijdende vrouwen die graag tegengas geven...

Afbeelding
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wel grappig trouwens dat 'echte mannen' (die geen geëmancipeerde vrouw willen) denken dat denkbeeld met PVV-stemmen in Nederland te herintroduceren. Je kan van hem zeggen wat je wil, maar 1 ding weet ik zeker: de vrouw van Geert Wilders is hartstikke geëmancipeerd en zelfstandig (en draag vast ook haar steentje bij aan de hypotheek).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jostravels schreef:Wel grappig trouwens dat 'echte mannen' (die geen geëmancipeerde vrouw willen) denken dat denkbeeld met PVV-stemmen in Nederland te herintroduceren.
Ik zal wel iets gemist hebben, maar waar komt de link met de PVV nu weer vandaan?
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Hockey schreef:
Jostravels schreef:Wel grappig trouwens dat 'echte mannen' (die geen geëmancipeerde vrouw willen) denken dat denkbeeld met PVV-stemmen in Nederland te herintroduceren.
Ik zal wel iets gemist hebben, maar waar komt de link met de PVV nu weer vandaan?
Daar had Waitwhat het over, dat de nieuwe generatie in Nederland meer voor de PVV kiest. (Wie ik, nee hoor, ik niet).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

TO zoekt een vrouw die 's avonds buigend zijn pantoffeltjes aan zijn voeten schuift en achteruit lopend de kamer verlaat.
En iedere week dankbaar haar hand ophoudt om het huishoudgeld van haar heer en meester in ontvangst te nemen. Haar kasboek wordt iedere week gecontroleerd. Kleding, boeken, etc. koopt ze niet zichzelf, die "krijgt ze van haar man". Evt. vriendinnen moeten eerst door hem worden goedgekeurd, want stel je voor dat ze haar op verderfelijke gedachten zouden brengen.

Ik wist niet dat zulke mannen als TO nog bestonden. Nederland is ze beter kwijt dan rijk.
Mag ik een kotsbakje alsjeblieft..... :angry4:

PS: ik ben voluptueus, doe het huishouden, kan goed koken, behaag mijn echtgenoot. Maar verdien mijn eigen inkomen en ben zeer zelfstandig.
En zal nooit oftenimmer PVV dan wel SGP stemmen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik begin me toch af te vragen of TS niet 'de kachel met ons aanmaakt'.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat weet ik wel zeker. Gewoon wat kreten erin gooien, de reacties komen vanzelf. En dan lekker zelf niet meer reageren. Leuk toch ?
Daarom heb ik ook niet gereageerd, zulke mensen duiken hier van tijd tot tijd op.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer