Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw mooiste USA foto...deel 2
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Jouw mooiste USA foto...deel 2
Gave foto's, zeg! 

- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb er nog eentje opgevist die me eerder niet was opgevallen, er kwam wel wat bewerking bij kijken. Heb er nog iets van kunnen maken

Reisblog: thisisfraa.be
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Een mooi voorbeeld van goed toegepaste nabewerking (zeg ik als leek). Ik vind hem echt prachtig, in tegenstelling tot die HDR(achtige) nabewerkingen!
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben ook geen fan van HDR, tenminste de overdreven surrealistische HDR-foto's die ik vaak tegen kom. Nochtans, HDR kan héél mooi zijn hoor, als je het simpel houdt & enkel uitgaat van't principe om't dynamisch bereik te verhogen. Zelf krijg ik nooit echt de gewenste look & ik blijf er meestal dus ook wijselijk vanafLT-- schreef:Een mooi voorbeeld van goed toegepaste nabewerking (zeg ik als leek). Ik vind hem echt prachtig, in tegenstelling tot die HDR(achtige) nabewerkingen!

Fantastische recovery Fraaa, mag ik wel zeggen dat ik jouw logo storend groot vind ?
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat mag zeker (en geloof me, ik zou't ook liever zonder't watermerk doen hoor). Aanvankelijk had ik een vrij klein, vrij transparant watermerk en in principe kon je't er gewoon vanaf croppen, je zag er dan namelijk niets meer van. Maar sinds een paar weken ben ik overgeschakeld naar een groter watermerk, ook al stoort het me zelf als ik naar iemand anders foto's kijk. Een collega van me is een tijdje geleden bestolen geweest, als ik 't zo mag verwoorden. Een foto die hij ooit in een oud verlaten psychiatrisch ziekenhuis genomen had, stond gewoon op zijn Flickr account (link). Enige tijd later kreeg hij de opmerking van een andere collega dat die zijn foto had gezien in een boekenwinkel toen hij op reis was. Hij natuurlijk op zoek & toen bleek dat een Kroatische schrijfster zijn foto als cover voor haar nieuw boek had gebruikt. Hij heeft al juridische stappen ondernomen, maar er geeft niemand thuis in de verre Balkan. De kans dat hij er dus ooit ook maar één eurocent van zal zien is vrij klein (niet dat't hem om't geld op zich te doen is natuurlijk). Dus ja het is storend, maar een noodzakelijk kwaad imo. Je bent bijna verplicht om ze in een lagere resolutie online te plaatsen & een opvallend watermerk te gebruiken. Waarmee ik niet wil zeggen dat mijn foto's zo goed zijn dat dat ook zal gebeuren, maar als't je overkomt dan kan ik me inbeelden dat je eens goed zal vloeken. Als iemand je foto nu écht wil, dan moet hij of zij je maar contacteren.
Dan moet je nog bedenken dat ik aanvankelijk nog voor een opvallender watermerk had gekozen, ik heb nog geprobeerd om 't een beetje klassevol te houden. Ik ken zelfs mensen waarbij het watermerk over de hele grootte van de foto uitgesmeerd is, ik wou 't nog een béétje subtiel houden door't rechts onderaan te houden & te laten faden.
Dan moet je nog bedenken dat ik aanvankelijk nog voor een opvallender watermerk had gekozen, ik heb nog geprobeerd om 't een beetje klassevol te houden. Ik ken zelfs mensen waarbij het watermerk over de hele grootte van de foto uitgesmeerd is, ik wou 't nog een béétje subtiel houden door't rechts onderaan te houden & te laten faden.
Laatst gewijzigd door Fraa op 16 jun 2012, 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik begreep al dat dat de reden was, maar het blijft toch wat storend. Spijtig dat het zo moet gaan natuurlijk ... Jouw vriend is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn, spijtig genoeg.
Grts, Bart
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja inderdaad. Nu ik ga't toch nog wat aanpassen hoor, want als nu iemand googled op "fraa photography" krijgt die persoon gewoon links naar "free photography" te zien
DAT is ook niet de bedoeling haha.
Dus ik ga gewoon't adres van de website er in plaatsen & de gradient-balk wat smaller maken
EDIT: Watermerk is aangepast, is wat minder storend denk'k

Dus ik ga gewoon't adres van de website er in plaatsen & de gradient-balk wat smaller maken

EDIT: Watermerk is aangepast, is wat minder storend denk'k

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wat mij betreft is je watermerk nu idd stukken beter. Die andere was nmm echt tegroot !
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Visueel bekeken wel, qua beveiliging nietFrans H schreef:Wat mij betreft is je watermerk nu idd stukken beter. Die andere was nmm echt tegroot !

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien ten overvloede maar je kunt wel zien waar je foto's op het internet allemaal gebruikt worden. Bij Google afbeeldingen kun je op een foto klikken, aan de rechterkant verschijnt dan een kolom met Websiet voor de afbeelding... en ook Zoeken op afbeelding dan kun je zien waar ie allemaal nog meer verschijnt. Dat is natuurlijk wle kar achter de wagen spannen want dan is het al gebeurd maar goed weet je wel waar ze staan.... Ik kwam laatst wel iets tegen waar foto's redelijk goed beschermd zijn .. maar dat moet ik weer opzoeken. Op de fotoclub ging het er laatst ook over... hoe en wat met beeldrechten .
Voor afdrukken zijn je foto's op internet neem ik aan sowieso niet geschikt.. tenzij je blokjes leuk vindt bij een print?
Voor afdrukken zijn je foto's op internet neem ik aan sowieso niet geschikt.. tenzij je blokjes leuk vindt bij een print?

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erg vereerd zou zijn als mijn foto opdook in een boek of iets bij anders. Dat geldt dan natuurlijk voor een amateur foto.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Toch is het wel raar om je eigen foto's zo terug te vinden. Het blad Noaber heeft in haar nieuwe uitgave vier foto's van mij in een artikel gebruikt. Ze hebben die gekregen van mijn vriendin op wiens bedrijf ik vorig jaar de foto's heb gemaakt. Niet erg, maar wel raar dat er een fotograaf bij vermeld staat die twee eigen foto's heeft aangeleverd en de credits neemt voor alle foto's.
Ik ga ee verder geen werk van maken, omdat ik onze vrienden de publiciteit van harte gun, maar raar is het wel. Stiekrm ben ik wel ook trots ook dat een beroepsfotograaf mijn foto's goed genoeg vindt om onder haar naam te publiceren.
Ik ga ee verder geen werk van maken, omdat ik onze vrienden de publiciteit van harte gun, maar raar is het wel. Stiekrm ben ik wel ook trots ook dat een beroepsfotograaf mijn foto's goed genoeg vindt om onder haar naam te publiceren.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een paar foto's, moet er een hoop nog inkrimpen ed om ergens normaal te kunnen plaatsen.
1) Moi at the Grand Canyon, lijkt of ik op het randje zit, maar dat valt allemaal nog wel mee
http://paulinamerika2012.files.wordpres ... paulgc.jpg
2) Grand Canyon vanuit het minivliegtuigje
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7253_n.jpg
3) Lone Rock Beach near Page
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9641_n.jpg
4) Horseshoe bend at Page
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2643_n.jpg
1) Moi at the Grand Canyon, lijkt of ik op het randje zit, maar dat valt allemaal nog wel mee
http://paulinamerika2012.files.wordpres ... paulgc.jpg
2) Grand Canyon vanuit het minivliegtuigje
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7253_n.jpg
3) Lone Rock Beach near Page
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9641_n.jpg
4) Horseshoe bend at Page
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2643_n.jpg
-
- Amerikakenner
Twee van mijn favoriete foto's van onze vakantie afgelopen maand.

Uploaded with ImageShack.us

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb geen idee of mijn foto's zonder dat ik het weet elders worden gebruikt, maar ik ben wel een aantal keren gevraagd om een van mijn foto's te gebruiken voor een boek. Ook heb ik foto's verkocht aan plaatselijke bedrijven voor hun websites. Verder gaat het niet, want er zijn hier zoveel heel erg goede professionele fotografen, daar kan ik niet bij tippen (en wil dat ook eigenlijk niet, fotografie is gewoon een heel fijne hobby voor mij).gondelier schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erg vereerd zou zijn als mijn foto opdook in een boek of iets bij anders. Dat geldt dan natuurlijk voor een amateur foto.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Hier een paar van onze vakantie in het zuid westen en florida van afgelopen mei-juni.
- Valerie
- Amerikakenner
Moooi!!!!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand