Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dimona
Amerika-expert

Re: Wasmachines, stofzuigers en andere apparaten in Amerika

Bericht door dimona »

kastelke schreef: En ook dat de Miele stofzuiger die je hier koopt niet zo krachtig is dan de Miele die je in Europa had. Maar dat je dat kon oplossen, hij verwees me naar een winkel in een nabijgelegen stad, en die importeerden bepaalde onderdelen uit Europa en bouwden dan je stofzuiger om of zo.
Dit vind ik echt hilarisch: een obscuur achteraf zaakje waar je je stofzuiger kan laten opvoeren. Vast zwaar illegaal allemaal :lol:

Maar ik heb die ervaring dus ook met mijn monddouche: hij ziet er echt precies hetzelfde uit als mijn Nederlandse, maar spuit nog niet half zo hard. Toch een beetje nep vind ik :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Van Rowenta strijkijzers wordt inderdaad gezegd dat je altijd een model moet nemen dat in Germany of Austria gefabriceerd is, niet de modellen made in China.

En ja goedkoper he, ik herinner me toen ik hier kwam dat het me verbaasde dat de kuipen van de wasmachines geëmailleerd waren - dat slijt nl. en dan slijten je kleren daar enorm door. Toen ik aan een reparateur vroeg waarom de kuipen niet van roestvrij staal waren keek hij of ik het water aangestoken had: maar dat zou toch veel te duur zijn ?!

Voor stofzuigers etc. is de 110 Volt het probleem, dan zijn er minder Amperes mogelijk.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

oortjes schreef:Van Rowenta strijkijzers wordt inderdaad gezegd dat je altijd een model moet nemen dat in Germany of Austria gefabriceerd is, niet de modellen made in China.
Gelijk mijn dure Rowenta er maar even bij gepakt en wat staat er op? "Made in France" 8)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

oortjes schreef:Voor stofzuigers etc. is de 110 Volt het probleem, dan zijn er minder Amperes mogelijk.
Je kan er net zoveel amperes (stroom) doorheen jagen als je wilt, maar het vermogen (wattage) is bij de lagere US voltage minder dan in europa.
Wet van Ohm: P = U x I ( ofwel vermogen is gelijk aan stroom vermenigvuldigd met voltage)
Dus een 10 amp stofzuiger in NL levert 2200 watt vermogen, terwijl een 10 amp stofzuiger in de US slechts 1200 watt levert. Tel daarbij op dat de tapijten in de US hoogpoliger zijn en een dikke onderlaag hebben die zorgt voor "valse lucht" bij het zuigen en het effect van je stofzuiger is flut. De oplossing? Hardwood floors of tegels, die kun je dweilen :wink:

Overigens stofzuigen wij zelf weinig, dat doet de schoonmaker meestal. We hebben zelf een Dyson en ik heb het idee dat die het wel goed doet. Ik heb overigens de indruk dat men in NL minder gebruik maakt van schoonmakers/maaksters, of is dat een verkeerde indruk? Veel mensen hier die ik ken hebben wel een schoonmaker een keer in de week of een keer in de twee weken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

dimona schreef:
kastelke schreef: En ook dat de Miele stofzuiger die je hier koopt niet zo krachtig is dan de Miele die je in Europa had. Maar dat je dat kon oplossen, hij verwees me naar een winkel in een nabijgelegen stad, en die importeerden bepaalde onderdelen uit Europa en bouwden dan je stofzuiger om of zo.
Dit vind ik echt hilarisch: een obscuur achteraf zaakje waar je je stofzuiger kan laten opvoeren. Vast zwaar illegaal allemaal :lol:
En dan krijg je je stofzuiger helemaal uitgebouwd terug (getuned), voorzien van spoilers en velgen en zo. Of wordt hij ook voorzien van koplampen. EN pinklichten. :lol:
(hm, misschien moet ik er toch eens langs rijden met mijn Miele ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Misschien hangt de verouderde vormgeving en de lage kwaliteit samen met het feit dat, zoals iemand hier al opmerkt, veel USers hun huis laten schoonmaken ? Dat men meer van take out en micro wave is, dan van echt door de hele keuken heen koken ? En veel wasgoed gaat hier naar de stomerij heb ik wel eens de indruk.
Had iemand hier een opm. over klappende kastdeurtjes ? Bij mij vliegen kastdeurtjes ook vaak uit mijn handen, klap=boem dicht, mijn man had het graag iets subtieler. Hij heeft op alle kastdeurtjes 'easy-closers' gemaakt.
donut

Bericht door donut »

De apparaten hier zijn zo oud als het huis, nml. 13 jaar. Ze zijn dus al best oud en zeker ook ontzettend lelijk, net als de gehele keuken trouwens :wink: Omdat ze zo oud zijn, zijn het natuurlijk ook energievreters, maar iets vervangen wat nog werkt gaat er bij mij niet in. Dat vind ik altijd irritant als ik House Hunters kijk en er meteen gezegd wordt dat er stainless steel appliances in moeten, terwijl de (soms nieuwe) apparaten aanwezig, kennelijk gewoon nog hun dienst doen! Ik krijg dus wel het idee dat ook amerikanen mooie appliances willen, sterker nog dat ze het juist graag laten zien! Het staat mooi, dus zeker geen inbouwapparatuur. Mijn amerikaanse man vindt dat in NL dus ook niet mooi, dat alles aan het zicht onttrokken is.
Apparaten hier: Magnetron en koelkast GE, prima!
Vaatwasser Whirlpool, prima maakt alleen een vreselijke herrie!
Oven en fornuis Jenn-Air (kende ik helemaal niet dat merk!) werken perfect! Alleen is het fornuis half keramisch en half electrisch en daar hou ik niet van. Voor mij gaat er niks boven gas! Ik hoop echt nog eens een 6-pits-gasfornuis te krijgen. Mijn moeder in NL heeft inductie, ik vind het de achterdeur uit!
Stofzuiger Miele, een lekker ding!
Strijkbout GE, perfect! Ik word overigens nog steeds wel es uitgelachn dat ik strijk. Een nichtje van mijn man zag onze strijkplank en wist niet eens wat het was! Alles gaat kennelijk naar de stomerij of uit de droger meteen de kast in. Ook mijn droogmolen is reden tot hilariteit. Maar ik vind het echt energieverspilling om was in de droger te doen terwijl je het buiten kunt hangen.

Bovenlader Wasmachine en droger GE. Droger niks mis mee, alleen gaat de wasverzachtergeur verloren, dat had ik NL nooit.
Ik sluit me wel aan bij de klachten over de wassers. Ik haat dat rotding van ons! Korte programmaatjes, dat ik dat de eerste keer merkte wist ik meteen dat dat niet goed schoon kon zijn. Best simpele vlekken krijgt ie er niet uit en de kleding gaat idd stuk. Nog niet te spreken over de randen van de handdoeken! Toen ik hier kwam wonen had ik wat handdoeken uit NL mee die al wel 7 jaar oud waren maar nog in prima staat. Hier na 2 x wassen compleet kapot!
Spuitluiervlekken gaan er bij mijn moeder in NL zonder problemen uit, hier na een halve fles Shout nog steeds niet helemaal schoon. Needless to say dat ik ook graag een voorlader wil.

Ik vind het trouwens nog steeds gek dat je in amerika een huis koopt/verkoopt met het witgoed erbij!
Lage douchekoppen ben ik (nog) niet tegengekomen maar wel vind ik de ligbaden vreselijk klein en de wc's te laag bij de grond. Geef mij trouwens maar hangende toiletten voor schoonmaakgemak, maar helaas zie je die hier niet/nauwelijks.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ha ja, we hebben hier ondertussen een badkamer bijgemaakt in de basement. Met extra hoge toilet (want die hebben ze hoor, bij Home Depot bijvoorbeeld. En let ook op bij aankoop nieuwe toilet: je kan er gerust eentje nemen met een spaarknop op, maar daar zijn nog verschillen in. De iets duurdere modellen spoelen met veel meer kracht door. Dat gaat verstopping ook tegen).
Dus toen mijn man dat zag, die hoge toilet, hebben we er nog eentje vervangen. Twee zijn nog 'normaal' van hoogte, wat dus laag is naar onze normen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

donut schreef:De apparaten hier zijn zo oud als het huis, nml. 13 jaar. Ze zijn dus al best oud en zeker ook ontzettend lelijk, net als de gehele keuken trouwens :wink: Omdat ze zo oud zijn, zijn het natuurlijk ook energievreters, maar iets vervangen wat nog werkt gaat er bij mij niet in.
:lol: dat is precies hoe "oud" (13 jaar is toch niet oud?) ons huis is. Inderdaad moeten we nu dingen gaan vernieuwen, maar ik vind onze keuken nog best ok. Veel Amerikanen zijn dol op donker hout, wat wij vreselijk vinden. Er is nogal de neiging om "nostalgic" of zelfs "antique" te willen zijn. Niet onze smaak! We hebben wel al een aantal apparaten moeten vervangen en hopelijk snel de afwasmachine, want ik vind het een rotding. Mijn vriendin in Alabama heeft een nieuwe, die alles doet. Daar wacht ik op. De laatste afwas ging mis, dus het komt eraan ;). Onze ligbaden zijn veel groter dan ik ooit in Nederland gewend was. Daar hadden we (na verbouwing, want eerst alleen douche) een bad. In dit huis hebben we drie baden, waarvan er een met jacuzzi. Sowieso hebben we van het begin af aan veel ruimer gewoond hier, ook qua badkamers, dan in Nederland.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vind de baden hier vooral erg breed, maar niet lang. In Belgie hadden we een heel lang bad, waar we dus makkelijk met 2 relax in konden zitten, tegenover elkaar. Dat lukt hier van geen kanten.
Die lange baden zijn wel verkrijgbaar, maar nu staat op 1 muur de douche en het bad, en is er geen extra ruimte over. Dus moeten we de badkamer helemaal herindelen als we dat willen doen. Dus ook leidingen verleggen en opnieuw tegelen. Daar beginnen we voorlopig maar niet aan.
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Onze badkamer in Nederland was echt heel klein, want vroeger natuurlijk enkel een douche. Ons bad was dus ook heel kort, je kon er in zitten, dat was het wel. In ons bubbelbad kan ik liggen met mijn 1,75 meter. De andere baden zijn inderdaad niet lang, maar genoeg om in te baden. Ik vind drie badkamers al een enorme luxe, komend van een huis met een wc en een badkamer (in ons studentenhuis zelfs enkel een douche). Het is maar wat je gewend bent? Het gros van de Amerikaanse huizen hebben meer dan een badkamer, hoewel een badkamer natuurlijk ook voorkomt.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
donut

Bericht door donut »

Als ik hoor van vrienden /familie hier, en dit topic lees, dan lijkt mij 13 jaar oud over te komen. Er zijn veel klachten over 5/6 jaar oude dingen die stuk gaan. Vandaar de vergelijking.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef: Er is nogal de neiging om "nostalgic" of zelfs "antique" te willen zijn.
Colonial! :D
Petra/VS schreef: Onze ligbaden zijn veel groter dan ik ooit in Nederland gewend was. Daar hadden we (na verbouwing, want eerst alleen douche) een bad. In dit huis hebben we drie baden, waarvan er een met jacuzzi. Sowieso hebben we van het begin af aan veel ruimer gewoond hier, ook qua badkamers, dan in Nederland.
Ja, leuk die grote jacuzzi-baden. Alleen is het warme water allang op tegen de tijd dat het water tot aan de spuitgaten komt. Het is dus óf een lekker warm bad zonder bubbels, of een lauw bad met bubbels. Maar goed, je kunt dan toch tegen je vriendinnen zeggen dat je een jacuzzi in je eigen badkamer hebt. En dat is toch best cool voor een 12-jarige :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, het is grappig hoe Amerikanen dol zijn op antiek, maar een huis dat 13 jaar oud is, is oud :roll:. Wij hebben het onze laten bouwen naar onze smaak, dus heel licht en zo modern mogelijk (gelukkig heeft mijn Amerikaanse man vrijwel dezelfde smaak). Buren van ons met huizen net zo oud wonen in een donkere omgeving met antiek uitziende keuken etc. Dat gezegd hebbende is het wel degelijk tijd voor "upgrades" in ons huis nu ook. Trouwens, ik heb menig uur in het jacuzzi bad doorgebracht en eerst is het dan bijna te heet om in te zitten en daarna houd ik het gemakkelijk een uur uit, onze tiener ook ;). Misschien weer verschil met waterleiding?
donut

Bericht door donut »

Ik zeg toch niet dat ik het huis zelf oud vind? Sterker nog, ik vind het jong voor een huis. "Zo oud als....." is toch gewoon spreektaal in vergelijking.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sorry, misschien reageerde ik daar juist op omdat ons huis precies zo oud is en ik niet vind dat alles eraan "oud" is :). Het spijt mij, als ik je je daarom ongemakkelijk deed voelen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef: Trouwens, ik heb menig uur in het jacuzzi bad doorgebracht en eerst is het dan bijna te heet om in te zitten en daarna houd ik het gemakkelijk een uur uit, onze tiener ook ;). Misschien weer verschil met waterleiding?
Nee, dat is ongetwijfeld weer zo'n rariteit aan ons huis. Ik zou er gemakkelijk een boek over kunnen schrijven, het is gewoon hilarisch af en toe :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Dimona, wonen jullie dan misschien in een oud huis?

Wij hebben er nooit last van dat het warme water op is (1 ketel). Ook niet als we allemaal gedouched hebben. We gebruiken maar 2 van de vier badkamers. De kinderen hebben een Jack@Jill badkamer (1 badkamer tussen hun slaapkamers). Bij het bad moeten we veel koud bijmengen anders is het bloedheet! De bubbels zet ik weinig aan, vind het teveel herrie.

Ik vind het trouwens heerlijk, een eigen badkamer. En ook zo lekker ruim en veel opbergruimte. Wel weer diezelfde kastjes als in de keuken (wij hebben cherry). Ik begin er al aan te wennen, it kinda grows on you..... :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Weet je, ik heb ook in Gabon en Senegal gewoond en ik denk dat het daarmee vergelijken nog best heel ok is hier in de VS ;).
Gast

Bericht door Gast »

Zeker weten! Ik geniet nog elke dag.

Dan neem ik die bruine kastjes en (voor NL begrippen) ouderwets uitziende apparaten wel op de koop toe! Ik heb, als ik het zo lees wel, geluk dat ze het bij mij allemaal naar behoren doen. Het enige wat ik wel zou willen vanuit NL is mijn oude Miele stofzuiger.....

Wel grappig trouwens, mijn man vindt onze keuken nu heel mooi, zo gezellig :lol: In NL hadden we een strakke witte greeploze Symatic. Die vond hij toen fantastisch. Als we nu foto's terugkijken vindt hij het ineens zo kaal en kil :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Gast op 24 apr 2012, 05:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer