Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie heeft ervaring met internetbankieren met Bank of America

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wie heeft ervaring met internetbankieren met Bank of America

Bericht door koenkamphuys »

Hoi allemaal. Wie kan me helpen met internetbankieren bij de Bank of America - ik begin het gevoel te krijgen dat ik debiel ben. WAT DOE IK FOUT??
De situatie: Als complete floridagekken zijn mijn vrouw en ik momenteel een huis aan het laten bouwen in centraal Florida. Om niet elke keer met relatief hoge kosten te zitten voor het betalen van rekeningen vanaf mijn Nederlandse bankrekening, heb ik een rekening bij bank of America geopend met internettoegang. Erbij verteld dat ik deze wilde openen, speciaal om mijn rekeningen vanuit Nederland te kunnen betalen. Onlangs geprobeerd mijn eerste rekening te betalen. De belastingontvanger, onroerend goed belasting, jawel. Ik krijg keurig wiring instructions van de tax collector, een bankrekening ook bij Bank of America.
Dus vol goede moed het internetbankieren op, twee mogelijkheden: bill pay en transfer funds. Bill pay laat me eerst de belastingontvanger als payee registeren (zit niet in hun database) en als ik dan de betaling wil invoeren kan ik geen omschrijving kwijt, terwijl de tax collector dat wel vereist (begrijpelijk). Een half uur bellen met het 1-800 nummer leert me dat dat ook inderdaad niet kan, en dat als ik betaal op deze wijze, dat er dan in Amerika een cheque wordt geprint die per post naar de begustigde wordt verstuurd... dat is internetbankieren in de 21e eeuw... :?
Transfer funds dan maar. Daarvoor moet ik de belastingontvanger eerst als 'eligible account' registreren (huh? eligible??). Dat blijkt ook niet te kunnen want je mag volgens de interface geen business accounts toevoegen.
Een onaangename mailwisseling met 'customer service' in vakjes waarin ik maar 500 letters kwijt kan leert me dat ze op de vragen 'wat doe ik fout' en 'kan ik dan echt niet geld overmaken naar bedrijven die me een rekening sturen', alleen nietszeggende kopieer-en-plakantwoorden die geen antwoord op mijn vraag zijn.
Doe ik iets fout? Heb ik iets verkeerd gesnopen? Hoe kan ik vanuit mijn Amerikaanse bankrekening in vredesnaam wél een rekening betalen?
De Belastingontvanger heb ik trouwens maar vanaf mijn eigen abnamrorekening betaald... in een minuutje gepiept.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je omschrijft hier tot in de puntjes de bankier problemen waar elke amerikaan tegen aanloopt. Bankieren in de US bevindt zich in het stenen tijdperk. Als ik via internet bankier, kijrg ik nog steeds de cancelled checks per post weer naar huis gestuurd. Ofwel de partij die ik betaald heb via de internet heeft een geprinte check van de bank per post ontvangen. Hij/zij is daar weer mee naar de bank gegaan om hem te storten en de check is per post weer met een stempel erop terug naar mij gestuurd als bewijs dat het is betaald. Het enige voordeel van internet bankieren hier is dat ik geen check heb hoeven uitschrijven, en geen postzegel heb hoeven kopen. De rest is nog steeds het oudewetse systeem wat er altijd al was. Electronische fondsen overmaken kan vaak wel, maar is meestal duurder en gaat zelden sneller. In dat geval heb je nog meer informatie nodig van de te betalen partij die de hele transactie niet verenvoudigen en meer tijd en geld kosten. Geen wonder dat credit cards hier het geprefereerde betalingsmiddel is...
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Koen,

Je kan bij het registreren van de payee het vereiste account# opgeven wat je dus gebruikt als beschrijving, je gebruikt dus het bill pay-systeem.
Funds transfer is als je geld overmaakt naar jou (savings account) spaarrekening bijv., die vaak aan je betaal rekening (checkings account) is gekoppeld.

Het werkt allemaal net iets anders dan in NL, maar als je het eenmaal door hebt, lukt het best.

Kun je de betaling niet met credit card doen dan? Geef de tax collector je kaart nummer, valid thru date en security code...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Loek schreef:Je omschrijft hier tot in de puntjes de bankier problemen waar elke amerikaan tegen aanloopt. Bankieren in de US bevindt zich in het stenen tijdperk. Als ik via internet bankier, kijrg ik nog steeds de cancelled checks per post weer naar huis gestuurd. Ofwel de partij die ik betaald heb via de internet heeft een geprinte check van de bank per post ontvangen. Hij/zij is daar weer mee naar de bank gegaan om hem te storten en de check is per post weer met een stempel erop terug naar mij gestuurd als bewijs dat het is betaald. Het enige voordeel van internet bankieren hier is dat ik geen check heb hoeven uitschrijven, en geen postzegel heb hoeven kopen. De rest is nog steeds het oudewetse systeem wat er altijd al was. Electronische fondsen overmaken kan vaak wel, maar is meestal duurder en gaat zelden sneller. In dat geval heb je nog meer informatie nodig van de te betalen partij die de hele transactie niet verenvoudigen en meer tijd en geld kosten. Geen wonder dat credit cards hier het geprefereerde betalingsmiddel is...
dat klopt niet helemaal. misschien bank afhankelijk? bij mijn institution worden er geen checks geprint, behalve misschien voor een van mijn regelmatige creidteuren omdat zij niet set up zijn om internet bankieren te ontvangen. het duurt dan 2 dagen ipv een om geld bij hun te krijgen. maar canceled checks betsaan bij de meeste banken allang niet meer. electronisch geld overmaken van de VS naar NL is even vermoiend en duur als van NL naar de VS, maar binnen Amerika is dat vrij eenvoudig. niet zo snel en makkelijk als in NL weliswaar maar echt geen probleem.

je moet allen even weten hoe en je moet een goede bank hebben. BofA is een van de modernste dus ik kan me niet voorstellen dat het zo problematisch is.
SEEING IS BELIEVING
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door koenkamphuys »

PeeJay schreef:Koen,

Je kan bij het registreren van de payee het vereiste account# opgeven wat je dus gebruikt als beschrijving, je gebruikt dus het bill pay-systeem.
Funds transfer is als je geld overmaakt naar jou (savings account) spaarrekening bijv., die vaak aan je betaal rekening (checkings account) is gekoppeld.

Het werkt allemaal net iets anders dan in NL, maar als je het eenmaal door hebt, lukt het best.

Kun je de betaling niet met credit card doen dan? Geef de tax collector je kaart nummer, valid thru date en security code...

/PeeJay
.. ik snap het nog niet. Hoe zet ik dan in één vakje het bankrekeningnummer en de betalingsomschrijving?
avanv
Amerika-ontdekker

Bericht door avanv »

Je schreef: Hoe zet ik dan in één vakje het bankrekeningnummer en de betalingsomschrijving

Koen,
Om eerst je vraag te beantwoorden:
Ik gebruik BoA en je moet inderdaad de bill pay optie gebruiken. Je voegt de payee toe (jouw tax collector) en dan wordt er om je account number gevraagd. Dat is jouw rekening nummer bij de tax collector (dus niet de bank rekening van de tax collector).

Verdere informatie is in principe niet nodig, ook al vraagt men wel om een omschrijving van het huis/de auto waar je belasting over betaald. Zolang het geld terecht komt ten name van jouw account bij de tax collector, komt het wel goed.

Maar het lijkt mij makkelijker om rekeningen in de USA mbv credit card te betalen. Tax kun je meestal wel via de website van de tax collector betalen. Wordt dat niet aangegeven op je tax bill?

Succes verder,
Adriaan
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ik betaal alle rekeningen op de internet., behalve een.
Mijn car verzekering company(Farmers) doet het niet.
Voor hun moet ik iedere 6 maanden een gewone check schrijven.
Mischien heb jij hetzelfde probleem.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

@doreennicole Ik gebruik US bank. Alleen voor grote instelling is er sprake van een echte overschrijving zonder het afdrukken van een check. Maar betalingen aan kleinere instellingen gaan nog middels het afdrukken van een check. Het terug ontvangen van cancelled check is een keuze, je kunt dit ook niet laten doen. Ik laat het nog steeds gebeuren vanwege checks die soms erg lang blijven hangen bij particulieren. Als het dan eindelijk afgeschreven wordt, verdwijnt het niet als een line-item op het overzicht. Van echte overschrijvingen zie ik uiteraard geen cancelled chekcs.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

@Koen: Bij mijn belastingdienst heb ik de keuze om een gewone check te sturen met insluiting van de rekening, of via hun website met credit card te (tegen een extra 3%), of met een electronische check te betalen. Ik geef hun dan een check nummer, en hun doen dan een eenmalige incasso. Aangezien er geen echte check is (die blijft bij mij in het boekje), zie ik ook nooit een canceled check.

Maar het ligt aan de belastingdienst hoe ze het geld willen innen.

Margaret
Marcel Slangen
Amerika-ontdekker

Gelezen op weblog NRC

Bericht door Marcel Slangen »

Hoi,

Aangaande dit onderwerp las ik wat op het weblog van Freek Staps op de website van het nrc. Wellicht ook interessant om even te lezen. Op zich een leuke weblog al op zich.

Citaat:

Het beste land van de wereld. Met de meeste vooruitgang. Volgens de Amerikanen dan.

Soms kom je iets tegen dat die bewering nuanceert. Mobiele telefonie is er zo eentje. Betalen via internet een andere. Hoe het werkt hier? Met cheques.
Lees verder via deze link:
http://weblogs.nrc.nl/weblog/newyork/20 ... the-world/

Groeten, Marcel.
Color01
Amerika-expert

Re: Gelezen op weblog NRC

Bericht door Color01 »

Marcel Slangen schreef:Hoi,

Aangaande dit onderwerp las ik wat op het weblog van Freek Staps op de website van het nrc. Wellicht ook interessant om even te lezen. Op zich een leuke weblog al op zich.

.
Telebankieren is in nederland wel wat verder dan hier...maar toen ik de laatste keer in nederland was... toen kreeg ik overal Nee to horen toen ik met mijn Credit Card wou betalen ....ik moest elke keer naar de bank lopen om wat geld te krijgen....dan is nederland toch wel weer achter met de U.S.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hetzelfde geldt voor benzine tanken, heerlijk makkelijk hier, credit card in een gleuf en hup.
Overigens doen wij al onze bankzaken via het internet, onze bank is Suntrust.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Color01 schreef:Telebankieren is in nederland wel wat verder dan hier...maar toen ik de laatste keer in nederland was... toen kreeg ik overal Nee to horen toen ik met mijn Credit Card wou betalen ....ik moest elke keer naar de bank lopen om wat geld te krijgen....dan is nederland toch wel weer achter met de U.S.
Qua Credit Card betalingsmogelijkheden is het in Nederland inderdaad veel minder gesteld dan in Amerika. Daar staat tegenover dat het aantal pinpasbetalingen (en in veel mindere mate Chipknipbetalingen) heel hoog is. In 2005 waren er maar liefst 1.295.300.000 (!) pinpasbetalingen (bron: Jaarverslag 2005 Interpay). Ik weet niet wat de ervaring is van de Neder-Amerikanen, maar ik heb het gevoel dat dat nog in de kinderschoenen staat in Amerika.

Hier in Nederland wordt dus veel meer op een andere manier betaald. De hoge kosten per Credit Card betaling voor de winkelier zouden hier best eens een grote rol in kunnen spelen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Coyote schreef: Qua Credit Card betalingsmogelijkheden is het in Nederland inderdaad veel minder gesteld dan in Amerika. Daar staat tegenover dat het aantal pinpasbetalingen (en in veel mindere mate Chipknipbetalingen) heel hoog is. In 2005 waren er maar liefst 1.295.300.000 (!) pinpasbetalingen.
Roland

bedoel je met pinpas een bank pasje ?

hier gebruik ik voor normale dingen en de boodschappen mijn bank pasje en spullen die ik voor mijn Business nodig heb , gebruik heb ik mijn bank Business pasje en voor andere dingen gebruik ik mijn credit card ... en de chip knip in nederland was ik nooit happig op ... om dat als je die kaart verliest dan kan de gene die het vind al het geld wat is op de chip knip opnemen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een pinpas is hier een debit card en ik kan daar overal mee betalen. Ook kan ik er bijna overal extra geld mee ophalen. Meestal is een code nodig, maar zaken als Starbucks bijvoorbeeld vragen die ook niet meer.
Tien jaar geleden viel me dit systeem op in Nederland, inmiddels is het hier volgens mij helemaal ingehaald.
Bij bepaalde winkels hoef je maar met je Mastercard te zwaaien en het is betaald en we hebben een Speedpass voor benzine en benodigdheden bij het station, die we enkel hoeven te zwaaien.
Een ander iets, wat ik bijzonder vind, is dat wij onze tiener een "credit card" kunnen geven. Daarop zetten we geld en zij kan daarmee betalen. Het werkt alleen zo lang er geld op staat, daarna krijgen wij een email, dat ze over haar limiet is gegaan.
Wat ik hier soms proef (als vrouw van een techneut) is dat mensen niet weten, wat er aan mogelijkheden is. Dan wordt al gauw aangenomen, dat die mogelijkheid er niet is en in veel gevallen is dat dus wel het geval.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 24 nov 2006, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Petra/VS schreef:Een pinpas is hier een debit card .......
:withstupid:

Zo ver achter lopen wij nog niet :lol:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Color01 schreef:en de chip knip in nederland was ik nooit happig op ... om dat als je die kaart verliest dan kan de gene die het vind al het geld wat is op de chip knip opnemen.
En degene die jou portemonnee vindt met contant geld kan dat dus ook uitgeven... :wink:

Het is een veel gehoord excuus om de chipknip niet te gebruiken maar gaat in mijn ogen niet op. :lol:

Maar ik begrijp dus dat de pinpas (=bankpas/debitcard) dus al veel meer in Amerika gebruikt wordt door iedereen. In 1999 heb ik al met de Europas/Wereldpas (in Nederland wordt vaak onder bankpas verstaan een pinpas voor gebruik in alleen Nederland) in Amerika betaald.

Ik wist dus wel dat de mogelijkheden er waren en maak er zelf ook gebruik van in Amerika maar omdat de Credit Card zo ingeburgerd is, dacht ik dat men er nog niet zoveel gebruik van maakte.

Roland

Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Coyote schreef:
Ik wist dus wel dat de mogelijkheden er waren en maak er zelf ook gebruik van in Amerika maar omdat de Credit Card zo ingeburgerd is, dacht ik dat men er nog niet zoveel gebruik van maakte.

Roland
ik weet niet hoe het met die andere burgers hier is gesteld ... maar ik zou het Dom vinden als je een Credit Card gaat gebruiken voor Boodschappen..... maar Domme mensen moeten er ook zijn .. :lol:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Color01 schreef:... maar ik zou het Dom vinden als je een Credit Card gaat gebruiken voor Boodschappen....
En dat is dom omdat......?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PeeJay schreef:
Color01 schreef:... maar ik zou het Dom vinden als je een Credit Card gaat gebruiken voor Boodschappen....
En dat is dom omdat......?
Ik heb vorig jaar zomer zelfs gezien dat een flesje cola van $ 1,50 met de Credit Card afgerekend werd. :lol: :wink:

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer