Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Supermarkten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Supermarkten

Bericht door kaap koraal »

Had ik zoo netjes die site gebookmarkt waar je spullen van de AH kan kopen en je kent het wel computer kapot alles weg.
Weet iemand nog die website waar ze spullen van de appi verkopen ??
Meer uit nieuwsgierigheid hoor want we redden ons wel maar tegen een zakje drop zeggen we hier geen nee. :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat je even moet Googlen. Er zijn een aantal Holl. winkels (nog) in de US en een aantal daarvan verkopen ook AH produkten.
Holland's Best zit in San Jose, CA.
The Dutch Shop is located in Michigan. Ik vraag me af of dit de winkel is die ik kende Peters Import Place.
(Met PIP place had ik jaren geleden goede ervaringen.)
Ook is er Vander Veen's Dutch Store - maar je mag klaarblijkelijk niet weten waar die gevestigd zijn ?
The Little Dutch Girl zit in Texas.
Dus welk adres jij had weet ik niet, maar er zijn meerdere alternatieven.
Van belang is natuurlijk wat wil je hebben ? wat kost het ? en vooral: wat kost het opsturen ?

http://www.DutchinAmerica.com geeft ook een aantal mogelijkheden. Misschien herken je een van de namen/lokaties....
Laatst gewijzigd door USInsider op 10 nov 2013, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

VanderVeen zit in Wyoming, staat gewoon op de website. Zij zijn vaak wat goedkoper, en ik vond de service altijd prima.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hebt gelijk, ik heb er overheen gelezen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wyoming, Michigan wel te verstaan. Ik doe regelmatig zaken met ze, en ben erg tevreden over hun service en "meedenken". Snelle levering ook altijd, en ze kunnen ook dingen vasthouden voor latere verzending als je het bijvoorbeeld pas over twee weken nodig hebt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik koop eigenlijk altijd bij the dutch shop en laat het opsturen. Mijn vrouw kan niet zonder chocovlokken haha
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zag dat een van de winkels zelf nog extra puur chocoladehagel van De Ruijter in het pakket heeft ? Ik wist niet dat die nog werd gemaakt.
Overigens, chocoladehagel - heb je ooit die van Callebout geproefd ?! Yummie....
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Dank @ allen ^^ tuurlijk zoek je het weer op maar dan blijf je toch altijd denken van was dit hem nou of niet ?? :lol: Of heb ik dat alleen ...hahaha

Volgens mij was het toch idd The Dutch Shop.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind het wel grappig om dit topic te lezen eigenlijk...ik geloof dat ik van iederen hier in het grootste, meest conservatieve gat woon, maar ik kan echt alles krijgen aan boodschappen wat ik wil (OK, geen Brinta, maar die maak ik zelf, en geen drop). Wij hebben hier een Publix en een Kroger om de hoek zitten, meerdere Walmarts, de Piggly Wiggly, een paar kleine lokale retailers, een paar Aziatische markten, en de commissary, en ik heb echt niks te klagen over het aanbod. Wij koken eigenlijk alles "from scratch" (geen pakjes en zakjes zoals je in Nederland veel ziet), en tot nog toe heb ik echt alles kunnen maken (of ahem, nou ja, manlief kunnen vragen het te maken) wat ik zou willen. Wij kunnen hier zelfs Old Amsterdam kaas krijgen (wel tegen een prijs), en mega-gezonde granola, en allerlei Indiase, Indonesische, en Europese producten. Ok, de Walmart en de Piggly Wiggly hebben die dus niet, maar de Kroger, Publix, en Commissary dus wel. Ik zit me dus echt af te vragen of dat komt vanwege de invloed van de luchtmachtbasis, en al die mensen die ooit wel eens in het buitenland gewoond hebben?

En persoonlijk merk ik dat naast de drop, ik eigenlijk niet zo heel veel mis aan producten uit Nederland. Ik bedoel, beschuit en Unox worst is lekker, maar ik merk dat ik eigenlijk prima zonder kan.

Dimona - wat betreft dat ontbijt, heb je wel eens van die muesli repen overwogen? Je hebt er troep tussen zitten, maar ook redelijk gezonde varianten, die vnl uit noten en granen bestaan. Misschien dat je de kinderen die mee kunnen om op de bus op te eten?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

DixieChick schreef:Ok, de Walmart en de Piggly Wiggly hebben die dus niet, maar de Kroger, Publix, en Commissary dus wel.
De commissary is super, maar slechts voor een beperkt publiek toegankelijk. Overigens heb ik wel gemerkt dat het aanbod bij de commissary erg afhangt van waar je woont. In DC waren er veel meer buitenlandse producten verkrijgbaar dan in Texas. Ook wij hebben dezelfde ervaringen als jullie. Wij kunnen de meeste dingen wel lokaal kopen of maken (op Internet is er altijd wel een receptje voorhanden welke je kunt gebruiken) kaas.
dimona schreef:Nederlandse spullen kan ik hier sowieso nergens krijgen, ook niet bij de Chinese supermarkt. Ik heb daar na veel zoeken een (Thaise) fles zoete sojasaus gevonden, maar we besloten hier dat het niet lekker was, dus ik heb de fles maar omgekieperd.
Als je een Grand Mart International Foods vestiging in de buurt hebt dan kan ik je de Ketjap manis van ABC aanbevelen. Ik haalde dit merk in Nederland altijd bij de toko. Bij Grand Market hebben zo ook sambal en kroepoek.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, ik had ook ABC. Maar bij onze chinese supermarkt hadden ze zelfs ketjap 'made in holland'. Een norme verpakking, maar anders had ik die natuurlijk gekocht :lol:
Terug in Texas!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

hemmie schreef:Ja, ik had ook ABC. Maar bij onze chinese supermarkt hadden ze zelfs ketjap 'made in holland'. Een norme verpakking, maar anders had ik die natuurlijk gekocht :lol:

:lol: :lol. Kikomun wordt al jaren in Hoogezand gemaaakt :lol: :lol: niets niet japan :lol:
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:En persoonlijk merk ik dat naast de drop, ik eigenlijk niet zo heel veel mis aan producten uit Nederland. Ik bedoel, beschuit en Unox worst is lekker, maar ik merk dat ik eigenlijk prima zonder kan.
Ja, dat heb ik dus ook. Ik heb ook in andere landen gewoond (Letland en Frankrijk) en heb altijd veel gereisd. En misschien zorgt dat ervoor dat ik me snel aanpas. Ik kook hier gezond en lekker (al zeg ik het zelf :wink: ), en heb eigenlijk nooit moeite om gevarieerd te eten en om goede ingredienten te vinden. Integendeel zelfs, want sinds ik in Amerika woon is er weer een hele nieuwe wereld voor me opengegaan. Zo ben ik inmiddels verzot op "sweet potato" (na een etentje bij DixieChick), maar ook eet ik graag "spaghetti squash". Nederlandse producten zijn in Atlanta volop te koop bij de Buford Highway Farmers Market, wat hier een begrip is. Het is in feite een enorme supermarkt met letterlijk duizenden producten uit alle windstreken, en dus ook uit NL.

Het helpt natuurlijk wel dat Atlanta een grote, internationale stad is. Omdat het de onofficiele hoofdstad van het Zuiden is, hebben we hier een hele rits aan consulaten, maar ook hele grote bedrijven zitten. Zo hebben CocaCola, Delta, UPS en Home Depot hier hun hoofdkwartier, maar zit ook CARE en het CDC hier. En dat brengt ook een hele rits aan mensen uit andere delen van de VS en andere landen hier naartoe.

Behalve de al genoemde farmer's market, hebben ook de supermarkten hier een ruim assortiment. Veel is Hispanic, maar er is ook veel Koreaans te vinden. We hebben een WholeFoods en een Trader Joe's vlakbij, dus eerlijk gezegd heb ik aan keus echt niet te klagen. Al met al denk ik dat het gewoon echt te maken heeft met waar je woont. In het plaatsje in Friesland waar ik ben opgegroeid is ook niet hetzelfde te vinden als in Den Haag, waar ik voorheen woonde.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Sweet potatotoes zijn dan ook "the bomb" ;)

Desalniettemin mis ik mijn drop dus wel zodanig dat manlief en ik een halve marathon in Helen, GA gepland hebben, zodat ik naar het Nederlandse winkeltje daar kan (en we een excuus hebben om een wedstrijd te lopen). Ahem. ;)
Southern Tales
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dan heb je er wel wat voor over, haha. Ik bestel mijn drop wel gewoon in Michigan, zonder die halve marathon :)
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

DixieChick, is het niet makkelijker om gewoon de auto te pakken? Da's een rot end rennen voor een zakkie drop. :lol:

Ook ik eet graag sweet potatoes, maar afgelopen week hadden we sweet potatoes die wel zo ontzettend mierzoet waren dat ik ze niet lekker vond. Natuurlijk manipuleren ze daar ook mee, maar dat die dingen nog zoeter moeten?
DixieChick
Amerika-expert

Hihihi. Ach, als ik die halve marathon dan gelopen heb, dan kan ik zonder enig schuldgevoel een hele zak drop leegeten;)
Southern Tales
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Supermarkten passen hun keuze aan de personen die er winkelen, maar je denkt toch niet dat ze bij iedereen in de keuken kunnen kijken? Je moet zelf een bij je super aangeven wat je graag op de schappen ziet staan. Als ik in de rij sta bij Kink Soopers vragen ze altijd even aan me of ik alles heb kunnen vinden. Toen ik een keer uit baldadigheid meldde dat ik geen beschuit kon vinden, werd dat prompt opgeschreven en de volgende week stond er "Holland Rusk" van Reeses op de plank. En nu vraag ik dus altijd even bij de customer service of het mogelijk is een bepaald artiekel toe te voegen. Zo is het assortiment van mijn buurt super uitgebreid met beschuit, maggi, sambal en twee soorten nederlandse kaas. Blijkbaar zijn er ook andere liefhebbers, want er ligt altijd veel meer dan ik ooit eet en het gaat toch op.

Voor de wat exotischere zaken ga ik naar EMart, een aziatische markt, die zaken zoals hagelslag en vlokken van de Ruyter hebben, speculaas, bastonje koek, Cafe Noir, drop en vrijwel alle mixen van Conimex. Ik koop daar ook zaken als kruiden, kroepoek en andere ingredienten voor exotische schotels en natuurlijk rijst, want voor de prijs van een doos Uncle Ben's in de supermarkt heb ik daar een zak met 10x zoveel Jasmin Rice (wij eten vaak rijst). Ze hebben er ook verse groenten die je niet altijd in de supermarkt tegenkomt.

Verder ben ik een van de gelukkigen die een nederlandse winkel op de route naar het werk heeft zitten. Daar hebben ze werkelijk alle Nederlandse artikelen die je hartje zou kunnen begeren. Zo nu en dan koop ik daar kroketten, erwtensoep, een paar pond blukdrop, er staan tientallen potten waar je uit kunt kiezen. En deze tijd van het jaar natuurlijk chocolade letters, kruidnoten en oliebollen mix.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja hehe zo kan ik het ook ! Overigens natuurlijk is Uncle Ben's duurdeer: het is par-boiled !

Ik vraagn ook wel in de supermart naar dingen, meestal naar produkten die ze voerden maar die opeens zijn verdwenen. Ik krijg dan te horen dat hun 'vendor' - dus de tussenhandelaar - het niet meer in het pakket heeft. Misschien dat 'jouw' supermart direct inkoopt ?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik moet bekennen dat het nog nooit bij me opgekomen is om een niet-in-het-assortiment produkt te noemen als iemand bij de kassa vroeg of ik alles had kunnen vinden. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het zo werkt bij Safeway en consorten, maar inderdaad: wie niet waagt... Ik zal het binnenkort eens proberen.

Maar zo te zien is er in jouw regio wel een afzetmarkt voor die spullen; dat is hier vrees ik toch wel anders. Al is er inmiddels één Amerikaanse schoolvriendin van mijn oudste dochter die gelijk aan de boterhammen met hagelslag gaat als ze hier binnenloopt :lol:

En ja, die grote zakken jasmin rice zijn natuurlijk niet te vergelijken met de zilvervliesrijst die ik altijd koop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer