Hondo schreef:DejaVu schreef:Ze hebben nu het excuus: "we hebben de taken van de dierenpolitie ondergebracht bij de reguliere politie". Maar wel als prioriteit onder de gestolen fietsen dus dan weet je wel waar het staat. Het valt dus allemaal best wel tegen. De dierenambulance kan geen straffen uitdelen en dat kon de dierenpolitie wel en nu de reguliere politie maar die hebben andere dingen te doen.
Zag ook iets over het doorfokken tegen te gaan van honden met alle gevolgen van dien, er is een wet aangenomen om dit te controleren, echter de hobby fokkers worden ontzien en dat zijn meer dan 90% van de fokkers, daar heb je weinig aan en de politie in dit land heb je helemaal niets aan.
Ik denk ook dat die doorfokkers (backyard breeders) de grootste oorzaak zijn van al die ongewenste dieren. Mensen die geen verstand hebben van fokken kunnen echt probleem dieren creeeren. Zo kon mijn schoonmoeder (net als zoveel anderen) een gratis nestje schattige pups niet weerstaan, op een parkeerplaats van een supermarket (zoals bijna elke zondag). De vader van de pups was een Jack russel terrier en de moeder een australian shepherd. Mijn schoonmoeder ging er vanuit dat dit hondje hun kon helpen met vee hoeden. Maar toen hij opgroeide was hij alleen geinteresseerd in het opjagen en bijten van het vee (niet alleen in de poten maar ook in de neus). De stuiterende terrier maakte de paarden en stieren helemaal dol. Aangezien mijn schoonouders boeren zijn worden hun honden als werknemers en vee beschouwd. Als ze niet presteren moeten ze weg of afgemaakt worden. Heel simpel. Ben het er nog steeds niet mee eens maar dat is iets waar ik aan heb moeten wennen.
Ik ben het er mee eens dat in Nederland huisdieren ook niet altijd goed behandeld worden. Maar ik heb afgelopen jaren toch wel een groot verschil opgemerkt met waar ik opgroeide in NLD ( Den Haag) en waar ik nu woon in de VS (missouri). Huisdieren worden hier eerder als een "ding" of een "wild dier" gezien dat of voor zichzelf kan zorgen of opgesloten dient te worden. Een vriend die hier appartementen verhuurt vertelde ons dat sommige mensen hun dieren (zelfs honden) in het appartement achterlaten als ze op vakantie gaan. Als gevolg van deze vernieling en vervuiling heeft hij ook een no pet policy. Dus ik kan de kant van een huisbaas ook wel weer begrijpen.
Hier springt animal control ook pas in als b.v. iemand, een hoarder, 50 katten in huis heeft en mensen over de overlast klagen. Maar ze geven nu wel gratis sterlisatie tegoed bonnen om al deze "ongelukjes' van de huisdieren tegen te gaan. Dus ik zie wel dat animal control en andere organisaties er wel iets aan willen doen. Alleen zelfs met gratis sterilisatie vinden heel mensen het helaas toch teveel moeite om hun dieren naar de kliniek te brengen om te laten steriliseren.
Inderdaad is bijna iedereen hier aan de medicijnen. Geen wonder met al die conserverings middelen, GMO en chemische troep in het eten. Maar aan gezonde mensen verdienent de pharmaceutische industrie hier ook niets...Dus i.p.v. jonge kinderen aan te moedigen om lekker buiten te spelen of te sporten wordt voor de overtollige energie maar een pilletje gegeven.
Dit is best wel ironisch. Want ze stormen hier in huis in en slaan iemand in de boeien als ze maar vermoeden als die persoon soft drugs gebruikt maar dat ons lichaam vol zit met al de chemische troep vanwege ons eten, water of de medicijnen is okay.