- Kennen Amerikanen wel de betekenis van het woord "Yield"? Ik heb hier een aantal plekken waar dat bord voorkomt en dan is de weg toch echt zo ontworpen dat je al rijdend moet invoegen en pas als je echt niet anders kunt moet stoppen aan het einde van de weg en niet, zoals ze dus vaak doen hier, aan het begin van het bord omdat je dan dus het verkeer achter je hindert. Of zit ik wellicht fout?
- Gevarenlichten. Ik zie regelmatig mensen met gevarenlichten rijden en dan vraag ik me 2 dingen af: "Waarom rij je nog? Kun je niet beter je auto aan de kant zetten en een garage opzoeken?" en "Moet ik hier nou wel of beter niet achter blijven rijden?" Ik begrijp gevarenlichten in Nederland wel maar snap niet zo goed wat de betekenis in Amerika is

- Klemrijden. Het "Keep your lane" concept vind ik echt geweldig. Er is slechts 1 ding waar ik (als "assertieve rijdster zullen we maar zeggen") regelmatig tegenaan loop namelijk dat ik "klem" zit. De auto links rijdt langzaam, dus ik naar rechts waar dan ook een auto rijdt en ik dus feitelijk geen kant meer opkan en noodgedwongen achter 1 van beide moet blijven rijden totdat iemand zo aardig is om wat meer vaart te maken. Zijn hier ook regels voor of heb je dan gewoon dikke pech?

- Het aantal autorijdende- en bellende Amerikanen. Wow dat is echt schrikken als je uit Nederland komt zeg. Van de 10 Amerikanen die ik passeer zitten er toch wel minimaal 8 met de telefoon aan hun oor geklemd. Nou snap ik dat het hier wel makkelijker is om te rijden maar toch, ik snap niet dat het zo vaak voorkomt. Carkits zijn toch niet zo duur? Levensgevaarlijk, ik las enige tijd geleden in een onderzoek dat de kans op ongelukken als je aan het bellen bent 1 op 23!!!! is.
- Robocops (en aanverwanten): zo wordt hier de auto genoemd die in het gras geparkeerd wordt, op willekeurige plekken, en die een radar uitrusting heeft en mensen die te hard rijden kan flitsen. De auto is spierwit, heeft een megauitrusting op het dak en aan de zijkant en je ziet de auto dus al van verre. Zo ook met State Troopers en Cops, die zie je vaak al van verre staan. Dan vraag ik me af "willen ze geen mensen pakken?" of zijn er misschien regels voor waar ze aan gebonden zijn waardoor ze zich niet mogen verstoppen tussen de bomen ofzo?
Ik realiseer me dat sommige dingen staatgebonden zijn maar in zijn algemeenheid roep ik soms weleens gekscherend dat als ik 1000 Amerikanen voor een maand naar Nederland laat gaan en daar actief deel laat nemen aan het Nederlandse verkeer ik blij mag zijn als er 100 heelhuids terugkomen haha. Ik ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren