Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het ideale Neder/BelgieAmerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het ideale Neder/BelgieAmerika

Bericht door RiverCola »

De Nederlandse directheid in combinatie met de Amerikaanse vriendelijkheid en spontaniteit. Dát zou ik nu echt een perfecte combo vinden :thumbup:

De sfeer van de Nederlandse stadswijken (gezellige oude huisjes met leuke kroegjes op de hoek en winkels in de buurt) in combinatie met het huizenaanbod van de VS (leuke townhomes/loftst/bungalows mét tuin en misschien zelfs een zwembad erbij? :wink: ).

De Nederlandse moderne meubelen in die leuke Amerikaanse stadswoningen.

Daar komt 'ie weer: Het Nederlandse zorgstelsel in Amerika (heb nog nooit iets gemerkt van wachtlijsten en heb al heel wat zorg-ellende meegemaakt in mijn leven).

Wonen in het prachtige Amerika met het aantal vakantiedagen van Nederland (wat zou ik er vaak op uit trekken met de auto!).

Mijn vrienden en familie in Amerika :lol:

Wonen in Amerika maar dan wel een makkelijk uitstapje kunnen maken naar Berlijn, Parijs, Barcelona of Rome (ik zou die prachtige oude steden ontzettend missen als ik in Amerika zou wonen!)

De geweldige Amerikaanse supermarkten in Nederland (wanneer beseft Whole Food nu eens dat ze naar Nederland moeten komen???)

Eigenlijk zou Nederland perfect zijn als Yosemite NP tussen Rotterdam en Amsterdam lag, Zion NP een stukje verderop, de woestijnen van Arizona en Utah in het oosten, de Rockies in het noorden en Zeeland iets meer weg had van de Californische kusten. Dan nog een beetje een beter klimaat en wat van die Amerikaanse supermarkten en vriendelijkheid en ik zou nooit meer weg gaan :D
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Goede punten RiverCola, vooral die eerste vind ik inderdaad waar.... oprechtheid en zeggen waar het op staat met vriendelijkheid... als dat toch eens zou kunnen ;)

Leuk dat iedereen zo actief meedoet en meedenkt en wat ik vooral leuk vind is dat uit veel reacties blijkt dat elke elke voordeel uit het ene land soms ook wel een nadeel kan hebben aan het andere land en omgekeerd. Wat dus ook laat zien dat beide landen gewoon prima landen zijn om in te leven en het van jezelf afhangt wat je belangrijker vindt.

Ik heb er nog 1, de prachtige natuurverschijnselen die ik in Amerika zie (de lucht, rook in bergen, muren van regen, prachtige rotsen) gecombineerd met de mildheid van het weer in Nederland (geen tornado's, ernstige stormen, aarbevingen etc.) Ohhh... als dat toch eens zou kunnen :D
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Wat ik toch wel perfect zou vinden is een amerikaanse auto, met een europees afwerkingsniveau en motortechniek (TFSI motoren met een DSG bak). Dit op Nederlands gladde wegen met duitse autobahn snelheden...
Tja, ik ben een beetje autogek.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer