Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verkeersregels en boetes

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Re: verkeersregels en boetes

Bericht door Michelle1711 »

Wij zijn zojuist (10 minuten geleden) aangehouden voor te hard rijden (in staat Mississippi) voor 21 miles te hard.
Gelukkig geen boete gekregen. De agent zei wel dat mijn vriend de volgende keer bij aanhouding de gevangenis in moet.
Wat zou hiervan waar zijn? Toch maar wat langzamer rijden : )

Wij reden vorige week in Washington waar we het rode licht niet op tijd zagen, aangehouden en tevens geen boete.

Ooh ja en vorig jaar in een Nationaal Park iets te hard langs een toegangspoortje gereden en ook geen boete gehad.

Lijken nu wel wegpiraten :shock:
Laatst gewijzigd door Michelle1711 op 03 okt 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Meer dan 20 mijl over de snelheidslimiet is "reckless driving" en daar kun je inderdaad voor gearresteerd worden in de meeste staten. Meestal zit je goed met zo'n 10% over de snelheidslimiet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het verschilt per staat en soms zelfs per county en dan nog is het aan een politieagent om te bepalen of je meegaat naar het bureau. Maar verder kan ik met niet voorstellen dat hij het anders bedoelt heeft dan puur om jullie angst aan te jagen. Jullie "21 miles over" is trouwens wel behoorlijk. Je krijgt hier voor minder een stevige bekeuring. Een van mijn collega's kreeg voor 18 mijl te hard vorige week een boete van zo'n $350. :roll: Ik zou er dus maar om denken, dat is toch een hoop geld dat je ook aan iets anders had kunnen besteden. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Petra/VS schreef:Meer dan 20 mijl over de snelheidslimiet is "reckless driving" en daar kun je inderdaad voor gearresteerd worden in de meeste staten. Meestal zit je goed met zo'n 10% over de snelheidslimiet.
Bedankt voor je snelle reactie Petra.
Ik zit ernaast dus ga er ook beter op letten, wil de vakantie liever niet alleen voortzetten.
2009 Rondreis Florida
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Michelle1711
Amerika-ontdekker

@Bandido Wij vroegen ons al af wat de boete zou bedragen.
We kunnen het inderdaad goed anders uitgeven.

Het was ook niet de bedoeling om hard te rijden. Die rechte wegen hier ook, schiet er soms bij in.
Beter op letten. Ben die kermis-lichten achter ons nu wel zat :wink:
2009 Rondreis Florida
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Michelle1711 schreef:Het was ook niet de bedoeling om hard te rijden. Die rechte wegen hier ook, schiet er soms bij in.
Ach, ik weet er alles van. :wink: Ik zet de auto in zo'n situatie altijd op cruise control en zet 'm vast op 80 als de max 70 is. Zo hoef je er ook niet al teveel bij na te denken.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

op lange rechte wegen de cruise control aanzetten. Ga je ook niet te hard
In mijn auto kan ik een max snelheid instellen. kom ik daarboven gaat er een alarm belletje.
Ik gebruik dat dus niet want ik rijd te hard en word bijna nooit aangehouden. Kans daarop is vrij gering
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Buiten de boetes, die naar NL maatstaven, erg meevallen moet je ook nog uitkijken voor je auto verzekering. De premie hangt (in ieder geval hier in Michigan) onder andere af van het aantal boetes. Heel vervelend als je 6 auto's hebt.....

Van de 5 keer dat ik nu aangehouden ben wegens te hard rijden, maar 1x een bekeuring gehad. Buitenlands accent, netjes en beleefd zijn, en vooral niet ontkennen dat je te hard reed, hebben het bij mij tot nu altijd goed gedaan.

Vorige week was ik even in Rotterdam, na veel moeite een parkeerkaartje kunnen kopen, en na terugkomst gewoon een boete.
Geef mij maar de politie hier in Amerika die niet op een budget zit om boetes te schrijven.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik had gisteren heel even kermislichten vóór me.

We reden de autoweg op, in een stuk waar je 75 mag. Ik dook direct naar de linkerbaan, waar ik achter een grijze Ford Escape terecht kwam, die net geen 70 reed - te langzaam dus, naar mijn zin :lol: : als de snelheidslimiet 75 is, dan rij je ook 75, zeker als je in de linkerbaan hangt en er niemand voor je zit. En mijn auto heeft net een beurt gehad dus die wil wel weer... :mrgreen:

De persoon ging maar niet sneller, en dus kroop ik langzaam ietsje dichterbij ("aanmoedigingsbeleid" :lol: ), en ging iets naar links zodat 'ie me in zijn buitenspiegel zou zien. Direct daarop gingen heel even de blauwe en rode lichten aan in de achterruit en in de achterlichten :?

Het was dus blijkbaar een 'unmarked police car', waarschijnlijk meer voor onderzoeksdoeleinden gebruikt of iets dergelijks, want een Escape is niet een typische 'unmarked' auto, en zeker niet een die op snelwegen wordt gebruikt. De 'unmarked' auto's herken je meestal wel aan extra antennes, de schijnwerpers bij de buitenspiegels, en (niet erg duidelijk) zichtbare blauwe en rode lampen bij de hoedenplank, maar bij deze was echt helemaal niks te zien.

Ik heb maar even wat meer afstand genomen, maar vlak daarna schoot hij ineens ervandoor - maar toen durfde ik al niet meer :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

21 mijl te hard is bijna 34 kilometer. Dat is behoorlijk te hard.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

johan67 schreef: Geef mij maar de politie hier in Amerika die niet op een budget zit om boetes te schrijven.
Oh jawel, hoor, ze hebben wel degelijk quota's. Let maar op, tegen het einde van de maand zie je opeens veel meer snelheidscontroles ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Als je tijdens de reis niet bent aangehouden, hoe groot is dan de kans dat je alsnog 'n boete thuisgestuurd kunt krijgen? Wordt er sneaky geflitst? Heb niets gezien onderweg en heb eigenlijk altijd wel te hard gereden (nooit meer dan zo'n 20 km te hard hoor)
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Hockey schreef:21 mijl te hard is bijna 34 kilometer. Dat is behoorlijk te hard.
Helemaal mee eens. Op zo'n rechte weg heb je het (ik als bijrijder) amper in de gaten.
2009 Rondreis Florida
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Nog een vraag, als je op een snelweg met meer dan twee rijbanen rijd, mag je dan ook op je "eigen" baan blijven?
2009 Rondreis Florida
2014 New York
2015 Canada & Amerika
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

In CA mag het wel, al zie je veel borden dat met "Slower traffic keep right". Je mag ook rechts inhalen. In Oregon zag ik borden dat onnodig links rijden verboden is voor vrachtwagens, bussen en voertuigen met aanhangwagens. E.e.a. zal wel per staat afhankelijk zijn.

Hier in de Bay Area wordt overigens massaal de snelheidlimiet overtreden, met al gauw 15 mph. En als er gecontroleerd wordt is dat zo makkelijk te zien (police cruiser overdwars op de vluchtstrook, deur open, en agent met lasergun), dat je ruim te tijd hebt om braaf te rijden. Buiten de Bay Area gebruik ik altijd de cruise control, da's voor mij de enige betrouwbare manier om niet te hard te rijden! Nu nog cruise control op de motor...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Michelle1711 schreef:Nog een vraag, als je op een snelweg met meer dan twee rijbanen rijd, mag je dan ook op je "eigen" baan blijven?
Behalve als er zo'n bord staat:

Afbeelding

Heel veel (lees: de meeste) staten hebben deze regelgeving wel aangenomen. Kijk ook eens hier, op Wikipedia voor meer info, en op de pagina van MIT hierover.

En "sad but true", er is blijkbaar een uitleg nodig over hoe je dat doet: "How Do You Keep Right Except To Pass?"
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Toch is een uitleg wel nodig (en de gegeven uitleg is zelfs nog niet duidelijk). In CA gebruik je bij inhalen je knipperlicht om aan te geven dat je van baan wilt veranderen, en moet je meerder seconden wachten (at highway speeds best at least five (!) seconds) voordat je werkelijk gaat (als het kan). In NL heb ik geleerd dat je eerst kijkt of het kan, en pas je knipperlicht aanzet als je werkelijk van baan gaat veranderen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Petra/VS schreef:Meestal zit je goed met zo'n 10% over de snelheidslimiet.
Hier in Colorado heb je op de interstates een speedlimit van 75 MPH, als je daar met 10% overheen gaat rij je dus bijna 83 MPH en dan kun je als de state patrol in de buurt is wel rekenen op een bekeuring. Ik zou de marge wat kleiner houden, 3-5 MPH bijvoorbeeld.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

goldenhills schreef:IBuiten de Bay Area gebruik ik altijd de cruise control, da's voor mij de enige betrouwbare manier om niet te hard te rijden! Nu nog cruise control op de motor...
Op mijn huidige motor heb ik nu cruise control, maar ik vind het toch niet prettig. Op de motor rij ik meestal voor mijn plezier op rustige weggetjes en heb ik niet echt de neiging te hard te rijden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Michelle1711 schreef:Op zo'n rechte weg heb je het (ik als bijrijder) amper in de gaten.
Je meldde dat jouw vriend reed, en jullie eerder al door rood reden en vorig jaar ook al eens te hard reden. Ik denk dat jij eens een stevig gesprek met je vriend moet hebben, want zijn rijstijl is dusdanig dat hij net iets te vaak de regels overtreedt. En dat kan je een keer opbreken en je vakantie verpesten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer