Ik had gisteren heel even kermislichten vóór me.
We reden de autoweg op, in een stuk waar je 75 mag. Ik dook direct naar de linkerbaan, waar ik achter een grijze Ford Escape terecht kwam, die net geen 70 reed - te langzaam dus, naar mijn zin

: als de snelheidslimiet 75 is, dan rij je ook 75, zeker als je in de linkerbaan hangt en er niemand voor je zit. En mijn auto heeft net een beurt gehad dus die wil wel weer...
De persoon ging maar niet sneller, en dus kroop ik langzaam ietsje dichterbij ("aanmoedigingsbeleid"

), en ging iets naar links zodat 'ie me in zijn buitenspiegel zou zien. Direct daarop gingen heel even de blauwe en rode lichten aan in de achterruit en in de achterlichten
Het was dus blijkbaar een 'unmarked police car', waarschijnlijk meer voor onderzoeksdoeleinden gebruikt of iets dergelijks, want een Escape is niet een typische 'unmarked' auto, en zeker niet een die op snelwegen wordt gebruikt. De 'unmarked' auto's herken je meestal wel aan extra antennes, de schijnwerpers bij de buitenspiegels, en (niet erg duidelijk) zichtbare blauwe en rode lampen bij de hoedenplank, maar bij deze was echt helemaal niks te zien.
Ik heb maar even wat meer afstand genomen, maar vlak daarna schoot hij ineens ervandoor - maar toen durfde ik al niet meer