Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American National Anthem

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

American National Anthem

Bericht door Fuzzy »

Bekend voor iedereen , maar vindt het gewoon erg mooi en het is gezongen door een prachtig koor.

Afbeelding

brings tears to my eyes..

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik vind anders het Wilhelmus ook een mooi volkslied. Helaas zijn we in Nederland zo anti-nationalistisch dat mensen je vreemd aankijken als je uberhaupt probeert mee te zingen. Als ik in een stadion in de VS ben dan krijg ik altijd kippenvel.
- Mike
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Michigan schreef:Ik vind anders het Wilhelmus ook een mooi volkslied. Helaas zijn we in Nederland zo anti-nationalistisch dat mensen je vreemd aankijken als je uberhaupt probeert mee te zingen. Als ik in een stadion in de VS ben dan krijg ik altijd kippenvel.
Ik vind het nederlandse volkslied wel mooi, maar ik heb een keertje bij een rodeo show het amerikaanse volkslied gezongen en ik wist de tekst niet goed, maar ik zong met volle borst mee en het voelde goed ,en kreeg ook kippenvel..

Fuzzy

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik jank tranen met tuiten ... kan er niks aan doen.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

nieuwenoord schreef:Ik jank tranen met tuiten ... kan er niks aan doen.
Hoe kan dat toch? Dat heb ik nou ook.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ik vindt dat bij het nederlands volkslied het een beetje inzakt..het heeft geen pit, maar ja het is ook hoe je het zingt natuurlijk.

Deze vindt ik ook erg mooi van het amerikaanse volkslied:

(tears rolling)

Fuzzy

Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

LOL Fuzzy, ik dacht dat je zo'n echt black gospel choir bedoelde .. ik vind dit wat oudbollig : ))

Bij de Nascar Night Race in Richmond werd ook het volkslied gezongen door een vrouw. Zo ontzettend mooi ... toen ze klaar was, vlogen jetfighters vlak over de racetrack heen. Los van het feit dat ik me rotschrok, was de hele openingsceremonie zo ontzettend mooi!
Sandy
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Als je de tekst niet weet zing dan mee :D :

Sandy het is geen koor ,maar witney houston die het zingt, vindt je vast mooier dan die eerste :wink: :

Fuzzy

Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Vorig jaar in Amerika bij diverse evenementen aanwezig geweest waar het volkslied werd gezongen, ik sta dan wel op, maar weiger dan mee te zingen het is namelijk niet mijn volkslied.

Doen ze dat ook in Nederland bij sport evenementen het volkslied zingen, jeetje dat weet ik niet eens.? Ik weet dat ze het wel bij interland voetbal wedstrijden doen maar ook als het geen interlands zijn?
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Voor elke sportwedstrijd wordt het volkslied gezongen. Vind het wel een grappige traditie en ga altijd staan en doe mijn cap af. Het leukste is de O in the Yard. Na 9/11 spelen ze vaak God Bless America tijdens de 7th inning strech en er wordt dus min of meer van je verwacht dat je opnieuw gaat staan en je cap afdoet. Nou vergeet het maar blijf dan rustig zitten of sta wat te praten, ze kunnen het daar ook overdrijven.
Lewisweathers89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Lewisweathers89 »

Weet je dat het volkslied van Amerika verzonnen is door een stel dronkenlappen in een kroeg in (Alabama dacht ik)
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

According to wikipedia:
“The Star-Spangled Banner” is the national anthem of the United States of America, with lyrics written in 1814 by Francis Scott Key. Key, a 35-year-old lawyer and amateur poet, wrote them as a poem after witnessing the bombardment of Fort McHenry in Baltimore, Maryland, by British ships in Chesapeake Bay during the War of 1812.

Set to the tune of “To Anacreon in Heaven,” a popular British drinking song, it became well-known as an American patriotic song. With a range of one and a half octaves, it is known for being notoriously difficult to sing. It was recognized for official use by the United States Navy (1889) and the White House (1916), and was made the national anthem by a Congressional resolution on 3 March 1931 (46 Stat. 1508, codified at 36 USC 301). Although the song has four stanzas, only the first is commonly sung today.
- Mike
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Lewisweathers89 schreef:Weet je dat het volkslied van Amerika verzonnen is door een stel dronkenlappen in een kroeg in (Alabama dacht ik)
Huh? Ga jij je Amerikaanse geschiedenis eens leren, zeg ;)! Klok horen luiden en niet weten, waar de klepel hangt, heet dat. De tekst van het volkslied is geschreven door Francis Scott Key, terwijl hij in Baltimore keek naar het gevecht tussen de Amerikanen en Britten tijdens de oorlog van 1812 (Fort McHenry staat er nog steeds en is erg interessant om te bezoeken). De muziek, die voor het lied gebruikt wordt, is inderdaad van een drankliedje. Toen het volkslied geschreven werd was Alabama nog niet eens een staat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

ik krijg ook nog altijd kippevel als ik het volkslied van Amerika hoor. Ik zing eigenlijk altijd wel mee, en een keertje, tijdens een pep rally van mijn highschool stond ik ook op en legde mn hand op mijn borst, zoals iedereen deed, omdat ik me op dat moment heel erg Amerikaans voelde. Ik was daar thuis. Maar verder heb ik dat nooit gedaan, omdat dat toch een beetje 'fout' voelde.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Toch vind ik het Nederlandse volkslied ook wel mooi hoor.......
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Georgie schreef:ik krijg ook nog altijd kippevel als ik het volkslied van Amerika hoor. Ik zing eigenlijk altijd wel mee, en een keertje, tijdens een pep rally van mijn highschool stond ik ook op en legde mn hand op mijn borst, zoals iedereen deed, omdat ik me op dat moment heel erg Amerikaans voelde. Ik was daar thuis. Maar verder heb ik dat nooit gedaan, omdat dat toch een beetje 'fout' voelde.
ja dat had ik ook toen ik daar stond mee te zingen. Ik ben geen amerikaan(helaas niet lol :D ) je voelde je op dat moment even een amerikaan.

Fuzzy

Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nee ik ook niet hoor..maar ik woonde daar toen zo'n 7 maanden al in California en op dat moment voelde ik me wel echt Amerikaanse. Ach, en dat mag toch ook. Amerikanen zelf zijn uiteindelijk ook allemaal immigranten uit o.a. Europa, dus ik vond dat ik mezelf ook best eventjes Amerikaans mocht noemen, omdat ik dat zo voelde. Overigens voel ik me nu weer op en top Nederlander.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Georgie schreef:Nee ik ook niet hoor..maar ik woonde daar toen zo'n 7 maanden al in California en op dat moment voelde ik me wel echt Amerikaanse. Ach, en dat mag toch ook. Amerikanen zelf zijn uiteindelijk ook allemaal immigranten uit o.a. Europa, dus ik vond dat ik mezelf ook best eventjes Amerikaans mocht noemen, omdat ik dat zo voelde. Overigens voel ik me nu weer op en top Nederlander.
Ja, je leeft als een amerikaan als je zo lang daar verblijft. Je bent in amerika, je leest engels, je doet dagelijkse dingen die een amerikaan ook doet, dus waarom zou je je geen amerikaan voelen.

Fuzzy

Sandy
Amerika-expert

Re: American National Anthem

Bericht door Sandy »

Volgens mij heeft nog niemand het beter gezongen dan Mariah Carey in 2002 (Superbowl)
Hier krijg ik echt een brok van in mijn keel ... het is fantastisch om zoiets mee te maken !!

Sandra
Sandy
StageNYCfall2007
Amerikafan

Re: American National Anthem

Bericht door StageNYCfall2007 »

Ik was afgelopen weekend bij PBR, Professional Bull Riders, die shows gaven in de Garden. De organisatie komt uit het Zuid/Westen, dus het ging er nog wat patriotistischer (?) aan toe dan bij bv. wedstrijden van de Knicks ofzo.

Vooraf moesten we -uiteraard- allemaal opstaan. Toen kwam er uit het plafond een enorme Amerikaanse vlag naar beneden (reikte bijna tot de grond, kan je nagaan hoe groot), en toen werd er zelfs gebeden. Mooi om mee te maken. God werd gevraagd om de cowboys te beschermen en er werd gedankt dat we in 'in the greatest city, in the greatest nation of the world' waren. Na een massaal 'a-men!', werd het volkslied gezongen.

De cowboys bleven ongedeerd.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer