Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

laptop in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
J.S.
Amerika-ontdekker

Bericht door J.S. »

Nog enkele vraagjes:

Koop ik zo'n wifi-kaart best in de USA? Zijn ze daar goeikoper? In mijn vaste computerwinkel kost ze 49¤...

Misschien een domme vraag: kan je op het vliegtuig je laptop gebruiken? Heb je daar ten eerste netspanning? En kan je dan ook op internet? Heb er totaal geen idee van, tegenwoordig weet je maar nooit! :D :oops:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Maakt waarschijnlijk niet veel uit in de US kosten WiFi cards ongeveer hetzelfde. Ik heb 6 maanden terug eentje online besteld voor $49. Als je ze in de winkel koopt zijn ze vaak iets duurder, maar misschien is de prijs wel inmiddels weer gezakt. Kijk maar zelf op een van de links:
http://www.bestbuy.com
http://www.compusa.com
Deze twee hebben ook echte winkels (niet alleen online)
Gast

Bericht door Gast »

In de usa zijn ze nauwelijks goedkoper, dus aanschaf in nederland is misschien makkelijker. Laptop in het vliegtuig kan alleen op de accu, dus niet via een stekker, en als je gewoon economy class vliegt is er geen internet aanwezig dacht ik.
dutchy126
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchy126 »

Bedankt voor al jullie reacties maar ik ben denk ik echt wat je kan noemen een leek op gebied van laptops :D Wifi bijv. nooooit van gehoord tot nu toe. Maar ik heb nog een aantal vraagjes...
Als eerste ik heb gekeken op een aantal amerikaanse sites maar zijn de laptops daar echt zoveel goedkoper? Ik zag een aantal voor $1300 terwijl ze hier voor 800 euro te krijgen zijn.
Kunnen jullie me ook een tip geven welke (beetje voordelige) laptop een goeie zou zijn? En waar ik op moet letten want als die afkortingen in de advertenties zeggen mij totaal niets! (lijkt wel een ouwe oma nu :D )
Kortom ben opzoek naar de beste laptop voor als ik daar in Amerika zit en ik wil hem op m'n kamertje gebruiken! Abonnement regel ik dan daar wel want zag dat dat bijv. via Verizon of Bellsouth kan.
bedankt weer!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Als je zo'n leek bent, zou ik het zeker eens in een winkel gaan uitzoeken, schrijf dan op welke je het beste/mooiste vind en ga dan online zoeken naar die laptop, dat kan je al snel een paar honderd euro schelen.

Mijn advies voor jouw is minimaal de volgende systeem eisen:

Pentium M Centrino 1.6Ghz
Centrino is intel's "zuinigste" processor
512Mb RAM
let hierbij op dat je minimaal PC2700 ram krijgt "RAM = het geheugen")
40Gb Harddisk
liefst meer dan dit b.v. 60Gb of 80Gb en let op de snelheid waarmee deze harddisks draaien, probeer 5400rpm of hoger te krijgen
Gedeeld geheugen videokaart
Als je geen hoogstaande capriolen met video editen en spelletjes gaat spelen is een "shared memory" videokaart OK, anders probeer een videokaart te krijgen die zijn "eigen" geheugen heeft
Scherm grootte is je eigen mening ik zou zeggen 15" is voldoende voor wat je wilt, anders wordt de laptop erg zwaar.
Koop wel een XGA scherm of nog liever een UXGA scherm.
Dit is ook een van de redenen dat je eerst de laptop moet zien, want de schermen lopen enorm uiteen voor wat betreft helderheid en contrast.
Wifi intern
Ethernet aansluiting
Modem aansluiting
USB 2.0 (2 of meer)
Firewire
Dit is "bijna" altijd aanwezig bij Centrino processor laptops
Ik heb net een Sony (VGN-FS550 US model, NL model is VGN-FS115M) gekocht die bijna hetzelfde is als deze specificaties, en ik ben er erg blij mee, op de rit naar NL hebben we een DVD van 2 uur gezien en ik heb nog wat kunnen werken. Totaal zo'n 3,5 uur werktijd, dat is echt goed voor een laptop, de centrino processor helpt daar enorm bij, omdat die intern de voedingsvoorzieningen regelt. Ook het scherm van deze sony "de ultra bright" is enorm mooi en heeft een goed contrast, de DVD was echt uitmuntend. Minpuntje vond ik de aansluiting voor de koptelefoon die voorop zat en in mijn buik lag te prikken in die krappe economie stoelen van het vliegtuig.

Koop gewoon een laptop met de standaard batterij en als je later meer tijd wilt, kun je een zogenaamde "large capacity" batterij kopen, dan kun je nog langer werken.

Ik betaalde zo'n 1700 dollar voor deze laptop omgerekend dus zo'n 1300 euro, natuurlijk betaal je voor het merk Sony, maar deze laptop ziet er erg mooi uit en heeft b.v. het memory card slot van mijn DSC-T1 digitale camera ingebouwd, dus ik kan gewoon het kaartje legen op mijn laptop, zonder kabels etc..

Ik vond in NL vooral de Acer modellen altijd mooi en goedkoop, maar kijk zeker ook naar de DELL laptops, die hebben soms erg goede aanbiedingen.

Succes met zoeken,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik zie het type dat ik heb bij computerpirates staan voor 1486 euro, het type daar net onder is 1307 euro en is minstens net zo goed!

BTW ik vergat te zeggen dat je op zijn minst een DVD/CDRW drive moet hebben, zodat je ook DVD's kunt kijken.

De sony die ik heb heeft een DVDRW/CDRW waarmee je ook DVD's kunt branden. Ik heb gisteren een video in elkaar gezet, en deze laptop deed het erg goed met de beeldverwerking!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik zelf heb een Asus m6700R, in Nederland verkrijgbaar voor rond de 1200euro (in de US voor ongeveer zelfde prijs in dollars)

- 512 Mb intern
- pentium-m 1,5Ghz (4 uur op batterij)
- dvd-brander
- 40G hardeschijf
- 15,4 inch scherm
- shared memory Ati Radeon video
- wifi 802.11G

V.w.b. Intel Centrino:

Centrino is GEEN processor, Centrino is een certificaat, uitgegeven door Intel, dat aangeeftdat de laptop beschikt over:
- een intel pentium-m processor
- intel intel wireless netwerk
- intel 855/915 chipset
Gast

Bericht door Gast »

Als je denkt een mooie laptop gezien te hebben, post dan hier ff de specificaties. Dan kunnen wij tips geven om die te kopen ja of nee.
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Even iets anders, een kennis van me had ook een laptop meegenomen naar the USA, maar daar deden ze nogal moeilijk en werd de laptop helemaal onderzocht en kwam er een soort van kruisverhoor waarom die laptop meegenomen was enzo? Misschien dat ze bang waren voor een laptopbom...maarre zijn er meer van zulke gevallen bekend of zou het gewoon een incident geweest zijn?

Ik ben nl. van plan om ook m'n laptop mee te nemen als we op vakantie gaan, maar als het allemaal zo moeilijk moet gaan dan heb ik er weinig zin in....
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Douane en laptop

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben iets dergelijks wel gehad toen we terugkwamen in 2002. Op het vliegveld van San Francisco werd mijn man apart genomen, vanwege die laptop. Schoenen uit, riem los, uitgebreider bekeken dan wij in elk geval. Maar dat was toevallig ook nog de dag dat de bewaking voor het eerst sinds 11-9 was overgenomen door de politie, nadat na de aanslagen het leger dat had gedaan. Er was dus toch een soort ''hyper-gevoel" wat betreft veiligheid.

Daarbij kwam dat in de rij voor de KLM-balie (veel Nederlandse gezinnen aan het eind van de meivakantie) er veel rumour was. Wij wisten al dat Pim Fortuyn die week vermoord was, maar veel Nederlanders wisten nog van niets en dachten dat het een grap was.

Ik vond het niet erg, die uitgebreidere controle, veiligheid boven alles. En het heeft ons niet meer dan een paar minuten gekost.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

MotorGuy76 schreef:Ik ben nl. van plan om ook m'n laptop mee te nemen als we op vakantie gaan, maar als het allemaal zo moeilijk moet gaan dan heb ik er weinig zin in....
Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. Een laptop is vandaag de dag een erg gebruikelijk apparaat om mee te nemen op reis, ook op een vliegreis.
Vorig jaar hadden wij ook een laptop mee naar de VS. Wel moesten wij hem uit de tas halen bij het scannen op de diverse luchthavens, maar daar waren wij niet de enige in. Hij ging bij iedereen zonder tas door het scanapparaat heen. Mensen voor ons, wij, mensen achter ons. Bij andere controlebanden zagen wij er ook een aantal. Ook steeds meer jongelui dragen een laptop bij zich.
Dus geen probleem van maken en gewoon mee nemen.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ronaldtanja
Amerika-newbie

WIFI site voor campgrounds

Bericht door ronaldtanja »

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer