Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat doe jij op 4 juli?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Happy 4th July !! :D :D
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

@Elke; troost je, het regent hier al de hele dag. En dat zal ik NIET de oceaan over blazen :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

houstonwehaveaproblem schreef:@Elke; troost je, het regent hier al de hele dag. En dat zal ik NIET de oceaan over blazen :-).
:lol: 'k Heb zo'n grote metalen kuip staan op het terras, met van die waterplantjes er in. Ben daarnet met een beker er water uit gaan scheppen, want ik vrees dat, indien het zo door blijft regenen hier, het dan morgen over gaat lopen (inclusief mijn plantjes die er dan mee uit stromen, er zitten van die piepkleine 'jonkies' in). Dus hou je water maar bij! D'r is er hier genoeg.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

houstonwehaveaproblem schreef:@Elke; troost je, het regent hier al de hele dag. En dat zal ik NIET de oceaan over blazen :-).
wij hebben hier al in weken geen regen meer gehad...wij kunnen nog wel wat water gebruiken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier ook, maar hopelijk niet vanavond! Er is tot 22 uur een tornado watch voor dit gebied.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

:oops: het is de 4th of July...
Denk niet dat ik mijn vraag die ik vandaag op het werk had en doorgestuurd had naar onze vrienden in de VS, morgenochtend beantwoord zie :(
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Ruud&Suzanne
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Ruud&Suzanne »

Ik zag iemand uit Venlo met een reactie....dat was vroeger naast de deur. Wij woonden in Reuver.

Anyway, het weer is knap waardeloos in Rochester NY vandaag dus veel meer dan het vuurwerk bekijken zal het wel niet worden. Wat jammer van al die festiviteiten die hier georganiseerd waren.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier is onze picknick met de buurt al in het water gevallen :(, we hebben op het moment een "severe thunderstorm warning" en een "tornado warning", het gaat buiten flink tekeer! Hopelijk houdt het allemaal op tijd op voor het vuurwerk van 21:15.

De National Mallin Washington DC is vanwege het gevaarlijke weer geevacueerd. Duizenden hebben hun toevlucht moeten zoeken in de musea. Ik ben blij, dat wij besloten hebben daar dit jaar niet heen te gaan (hetzelfde gebeurde overigens vorig jaar).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Arghhhhhhhhhhhhhhh
Jacks vlucht heeft flinke vertraging
Going nuts here
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

Kom net van de film "Transformers" af.
Erg gave film :) als je van special fx houdt.
brianelka
Amerika-ontdekker

Bericht door brianelka »

wij zitten nu in SF, en strax naar het vuurwerk gaan zien.
vanmiddag in sausalito de sfeer al opgeslaan op een heus dorpfeest in een park. echt de max!!!
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Petra/VS schreef:we hebben op het moment een "severe thunderstorm warning" en een "tornado warning", het gaat buiten flink tekeer!
Ja hier ook vanmiddag! Flink wat regen en onweer. Gelukkig op tijd droog voor de bbq en vuurwerk. Vanmorgen zijn we naar de dierentuin geweest.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier allerminst een "gewone" 4 juli! Wij gingen uit eten en onze oudste ging eten met vriendinnen. Na het vuurwerk ging mijn mobieltje. Het is Katja, onze oudste, helemaal ontdaan. Of wij ok zijn? Nou, ja, we wachten op ons dessert. Het blijkt, dat voor haar neus een enorm stuk vuurwerk in de menigte is gevallen en ze heeft heel wat bloed gezien. Ze is er erg van ondersteboven en komt gauw naar het restaurant, waar wij zijn. De eigenaar daar kent ons goed en duwt meteen een gratis dessert onder Katja's neus. Terwijl ze dat eet vertelt ze over het gebeurde, het was grote paniek!
Als we terugkomen in onze straat staan een aantal mensen ons op te wachten, zij hebben het ook allemaal gezien en willen zeker weten, dat wij ok zijn.
Op het nieuws horen we, dat de trauma helicopter een persoon heeft moeten vervoeren en een tweede persoon is er ook ernstig aan toe.
Vreselijk! Dit was een heel vreemde 4 juli, dat is zeker (ik moet er niet aan denken, dat Katja een paar meter verderop had gestaan!)!
serge
Amerika-ontdekker

Bericht door serge »

Wij zitten gewoon aan een motelletje in Van Horn, TX een coors light te drinken met vuurwerk op de achtergrond :lol:

oesje we lezen net het verhaal hierboven
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals we hier zeggen: "Never a dull moment" :lol: Ik kan zo vrolijk zijn, omdat mijn oudste veilig is, een paar meter verder en ze had vanavond in het ziekenhuis gelegen. Daar denk ik maar even niet aan!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:Zoals we hier zeggen: "Never a dull moment" :lol: Ik kan zo vrolijk zijn, omdat mijn oudste veilig is, een paar meter verder en ze had vanavond in het ziekenhuis gelegen. Daar denk ik maar even niet aan!
En zo heb je in het leven dikwijls wat geluk nodig. Denk dat het voor iedereen wel herkenbaar is dat er situaties gebeuren waarvan je zegt "Had ik geluk, want als ....".
En zo zie je ook maar weer dat vuurwerk toch regelmatig slachtoffers maakt. :-(
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Petra/VS schreef:Hier allerminst een "gewone" 4 juli! Wij gingen uit eten en onze oudste ging eten met vriendinnen. Na het vuurwerk ging mijn mobieltje. Het is Katja, onze oudste, helemaal ontdaan. Of wij ok zijn? Nou, ja, we wachten op ons dessert. Het blijkt, dat voor haar neus een enorm stuk vuurwerk in de menigte is gevallen en ze heeft heel wat bloed gezien. Ze is er erg van ondersteboven en komt gauw naar het restaurant, waar wij zijn. De eigenaar daar kent ons goed en duwt meteen een gratis dessert onder Katja's neus. Terwijl ze dat eet vertelt ze over het gebeurde, het was grote paniek!
Als we terugkomen in onze straat staan een aantal mensen ons op te wachten, zij hebben het ook allemaal gezien en willen zeker weten, dat wij ok zijn.
Op het nieuws horen we, dat de trauma helicopter een persoon heeft moeten vervoeren en een tweede persoon is er ook ernstig aan toe.
Vreselijk! Dit was een heel vreemde 4 juli, dat is zeker (ik moet er niet aan denken, dat Katja een paar meter verderop had gestaan!)!
Oh getver Petra, wat een schrik alweer. Ik ben blij dat alles met Katja in orde is. Hetzelfde is een paar jaar geleden bij ons in het dorp gebeurd, daarbij zijn twee mensen omgekomen en een aantal anderen met ernstige brandwonden. Wij zagen het van een afstand gebeuren, en we dachten al oh-oh dit kan nooit goed zijn. Sindsdien wordt hier dus geen vuurwerk meer afgestoken (door de plaats zelf dus).

Hoewel het in Ohio verboden is dat mensen zelf vuurwerk afsteken is er toch behoorlijk wat de lucht in gegaan hier in de omgeving. Het was voor ons een leuke afsluiting van een gezellige dag, alleen dochter was (quasi) mopperig want ze vond het niet eerlijk dat zowel mama als oma (die op oudjaarsdag jarig is) hun verjaardag met vuurwerk afsluiten. :lol:

Ook bij ons overigens regen... niet de hele dag gelukkig maar wel twee behoorlijke buien. Zo zie je minstens een week niets, en wordt er ook niets verwacht en dan op de enige feestdag is het raak. In onze woonplaats hebben ze ook tornado watches gehad, maar toen we thuiskwamen stond het huis er nog gewoon. Het leven in Ohio is een stuk saaier dan Virginia! ;)
BuckeyeRed
Amerikakenner

GoBucks schreef:Vanmorgen zijn we naar de dierentuin geweest.
:offtopic:

Welke zijn jullie geweest? Wij twijfelen nog tussen Cleveland, Akron en Pittsburgh. Misschien heb jij wat goede ideeen?
BuckeyeRed
Amerikakenner

Pe schreef:Arghhhhhhhhhhhhhhh
Jacks vlucht heeft flinke vertraging
Going nuts here
Geen verder bericht meer dus hij zal wel zijn aangekomen... :lol:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Nou zeg, dat is een heftig verhaal. Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren met Katja. Gelukkig dat alles in orde is met haar. Ik kan me voorstellen dat zij en ook jullie natuurlijk erg geschrokken zijn.

Het blijft toch levensgevaarlijk spul dat vuurwerk. Ging het hier om zelf afgestoken vuurwerk of om een groots gecontroleerd afgestoken vuurwerk? Voor de getroffen persoon is dit in ieder geval een drama.

Sterkte ermee!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer