Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van de beste 100 universiteiten 33 in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Felipe.
Amerika-newbie

Re: re

Bericht door Felipe. »

Felipe schreef:Beste mensen,

Ik ben nieuwe lid op dit forum

Ik wil graag ingaan op de opmerking van UStudy dat het soms beter is om op een LAC te studeren dan op een universiteit als van Yale, Princeton en Harvard. Ik ben van mening dat tussen een Ivy league school en top LAC school bijna geen verschil is. U zegt dat LAC kleine klassen heeft en dat is waar, Williams (de nummer 1) 73% van de klassen zijn onder de 20 leerlingen, de andere nummer 1 Princeton 74%. Dus deze procenten geven aan dat bij topscholen LAC of universiteit weinig verschil zit tussen de aantal studenten in een klas. Je kunt nog zeggen dat lessen van Pton soms door TA's wordt gegeven, maar in praktijk valt dat heel erg mee, 95% van de lessen door professoren.
Ook de kwaliteit van lesgeven tussen top LAC en top universiteit is erg klein, op williams wordt lesgegeven door nobelprijswinnaars. En kwaliteit tussen studenten is ook klein, velen hebben scholen als Stanford, Yale, Cornell, Dartmouth, Columbia afgewezen om op een top LAC te studeren.
Ik vind ook dat je zolang je studeert op een Top 5 LAC je gewoon gelijkwaardig kan beschouwen als een student op Ivy league, en je niet op voorhand de LAC als minder kan beschouwen.
Maar als de LAC buiten de vage grens van top 8 valt, dan is het daar vaak minder.. (kleinere endownment, iets mindere studenten, minder bekende professoren) dan de Ivy league
US news rankings: America's best colleges

ik heb hier thuis een uitgebreide exemplaar liggen, maar je kan ook op internet een wat minder complete maar gratis vinden usnews.com
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Re: re

Bericht door UStudy »

En waar kan ik zo'n overzicht vinden van die top colleges?

Hier:

http://www.usnews.com/usnews/edu/colleg ... _brief.php
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mariska, Felipe, bedankt! Ik ga dat eens nader bekijken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ginaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Ginaatje »

Er werd hier al eerder gesproken over de studiefinanciering die je straks over de hele wereld mag meenemen, en dat is in een land als Amerika natuurlijk maar een druppel op de bekende gloeiende plaat, maarrr (stond laatst in de Nieuwe Revu) als je zo'n studiefinanciering meeneemt naar een Uni op bijv. de Filipijnen dan kun je nog wel een paar maanden vooruit.. Beetje off-topic maar wel leuk om er even te vermelden.

Ik ga nu zelf trouwens High School doen (augustus 2007, eerst havo), en wou daarna een Nederlandse HBO-opleiding doen waarmee ik later op een Amerikaanse universiteit voor mn master kan instromen. Heeft iemand hier ervaring mee of informatie over? En weet iemand trouwens wat undergraduate en post-graduate is? Ben nog een beetje nieuw hierin,

Alvast bedankt :)
Idaho, jawel
Felipe.
Amerika-newbie

Bericht door Felipe. »

Ik heb een volledige studiebeurs gekregen met een hele kleine lening..

nu hoeft ik dankzij de studiefinanciering niks meer te lenen, dus goed iniatief van de regering:D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ginaatje schreef: En weet iemand trouwens wat undergraduate en post-graduate is? Ben nog een beetje nieuw hierin,

Undergraduate is voor je bachelor's, post-graduate doorstuderen voor een master's.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Petra/VS schreef:
Ginaatje schreef: En weet iemand trouwens wat undergraduate en post-graduate is? Ben nog een beetje nieuw hierin,

Undergraduate is voor je bachelor's, post-graduate doorstuderen voor een master's.
het halen van je bachelor's heet "to graduate (from college)", en het post-graduate doorsturen doe je op een "graduate school".
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Astrid
Amerika-newbie

Bericht door Astrid »

Michigan schreef: Je hebt wel gelijk. Ik dacht in eerste instantie aan de mogelijkheid om een rente-dragende lening af te sluiten bij de IB groep. Maar dat is ook slechts 266 euro per maand, dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Is dit een nieuwe regeling? Ik studeer op dit moment in de VS - uitwisseling weliswaar, dus ik ben nog altijd ingeschreven in Utrecht - maar ik heb een volledige lening plus OV-vergoeding en krijg dus ruim 800 euri van de IBG. Het is nog altijd niet genoeg om rond te komen in de VS als je hier op de 'normale' manier wilt worden aangenomen, maar het scheelt wel. Ik zeg: lang leve de lage collegegelden in NL. En dat ik er maar nooit meer over mag zeuren dat het elk jaar 30 euro duurder wordt :)
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Vanaf september dit jaar kun je je Nederlandse studiefinanciering onder bepaalde voorwaarden meenemen naar 44 Europese landen, niet daarbuiten zoals naar de VS. Hiervan is eerder wel sprake geweest
(wens geuit door de Tweede Kamer) maar het is nog zeer onzeker of dat inderdaad zal gebeuren. Ikzelf verwacht niet dat dat de komende twee jaar zal gebeuren, maar de meest actuele informatie kun je het best aan de Voorlichtingsdienst van het Ministerie van OCW vragen. Overigens is het dan nog zo dat het Nuffic de opdracht van OCW heeft om een lijst van onderwijsinstellingen per land op te stellen, waarnaar de studiefinanciering meegenomen mag worden. Zullen doorgaans alleen scholen zijn met "zeer goede reputatie".

Het laatste persbericht over meeneembaarheid stufi naar buitenland is hier te vinden: http://www.minocw.nl/persberichten/10499
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer