Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Amerikaanse ambassadeur Libië omgekomen
Waar is die "vind ik leuk" knop
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Misschien dat iemand me dat eens uit wil leggen, want ik - als a-religieus persoon - heb echt nooit begrepen wat daar beledigend aan is. In de moslimlanden wordt allah de godganse (oei, ook fout?) dag aangeroepen, dus dat kan daar dan blijkbaar weer welDejaVu schreef:Jezus Christus(let op belediging voor Christenen)

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
dimona schreef:In de moslimlanden wordt allah de godganse (oei, ook fout?) dag aangeroepen

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
of net niet uiteraardmarkgoestoamerica schreef:Ik denk dat we daar pas achterkomen als we goed geleefd hebben en niet meer van deze wereld zijn...

- LeenG
- Amerika-expert
ik hoop het!dimona schreef:Hij was jaren geleden spreker tijdens de opening van het academisch jaar in Luik. Ik was daar toen ook bij. Ik weet niet of het misschien verbittering was - hij zat toen ondergedoken - maar ik vond hem toen weinig sympathiek en nog minder inspirerend. Ik had me er heel wat van voorgesteld, dus dat was wel een teleurstelling. Ik ben benieuwd of jouw ervaring anders is!

Vandaag heeft een Frans blad mohammed cartoons geplaatst.
En zo kan je dus reageren:Hoofdredacteur Charbonnier van het tijdschrift laat tegenover persbureau AFP weten dat de karikaturen “degenen choqueren die gechoqueerd willen worden”. Hij beroept zich op de persvrijheid en weigert af te wijken van zijn koers “omdat de extremisten anders winnen”
Moet er wel bij gezegd worden dat hun kantoor werd afgebrand toen ze dit vorig jaar ook deden dus er is behoorlijk wat beveiliging ingehuurd.Het hoofd van de Franse Moslimraad heeft vanavond tegenover persbureau AFP “met diepe ontsteltenis” gereageerd op tekeningen die “beledigend zijn voor de profeet van de islam”. De raad en roept Franse moslims op “niet toe te geven aan de provocatie.
- LeenG
- Amerika-expert
intussen wordt in Antwerpen de imam en andere moslims die zich uitspraken tégen het geweld, ook bedreigd ... triestig
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... aren.dhtml

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... aren.dhtml
Een bepaalde gemeenschap heeft zich ook laten horen:
Fatwa over acteurs anti-moslimfilm
AMSTERDAM - Een fatwa is uitgevaardigd om de complete filmcrew (acteurs én productiemedewerkers) te doden die betrokken is bij de gewraakte anti-islam-film ’Innocence of Muslims’.
Het religieuze bevel is gegeven door Ahmad Fouad Ashoush, een prominent figuur binnen de Egyptische salafistisch-jihadistische gemeenschap. Moslimradicalen noemen de film de ultieme belediging van de profeet Mohammed.
Letterlijk schrijft hij: „ Haast je, haast je, o moslimjongeren in Amerika en Europa en leer die vieze smeerlappen een lesje die alle apen en varkens in Amerika en Europa begrijpen.”

Het niveau is bij degene die het schrijven ook niet erg hoog

bye bye Karin
*schudt hoofd* dit is toch diep triest....
Het wordt echt tijd dat we een vuist maken tegen dit soort idioten en zeggen "je mag beledigd zijn tot op het bot maar wij vechten voor de vrijheid om te zeggen wat we denken en vinden". Dan maar wat meer provoceren en uitlokken de komende tijd als dat nodig is om een punt duidelijk te krijgen dat we niet zwichten voor geweld van idioten die andere monddood proberen te maken.
Het wordt echt tijd dat we een vuist maken tegen dit soort idioten en zeggen "je mag beledigd zijn tot op het bot maar wij vechten voor de vrijheid om te zeggen wat we denken en vinden". Dan maar wat meer provoceren en uitlokken de komende tijd als dat nodig is om een punt duidelijk te krijgen dat we niet zwichten voor geweld van idioten die andere monddood proberen te maken.
Dat is misschien nog wel een goeie eigenlijk. Iedere dag een nieuw filmpje op YouTube, eens kijken hoe lang ze het volhouden. Op een gegeven moment moeten de oproerkraaiers dan toch wel zoiets hebben van "ach, laat maar zitten ook, die sukkels/varkens/apen begrijpen het toch niet".Ziva schreef:Dan maar wat meer provoceren en uitlokken de komende tijd als dat nodig is om een punt duidelijk te krijgen dat we niet zwichten voor geweld van idioten die andere monddood proberen te maken.
- DixieChick
- Amerika-expert
Omdat een van de tien geboden is "Thou shall not use the Lord's name in vain" (sorry, weet de vertaling niet, te lui om op te zoeken). Men hoort dus alleen de naam van God te gebruiken als je het tegen of over God hebt, en niet als een uitroep van frustratie ofzo. Mij persoonlijk beledig je er niet mee, maar ik ken wel gelovigen die daar enorm over vallen als je dat zegt. Maar ja, ik denk dan maar, da's jouw keuze om dat te roepen of te zeggen. Daarom geloof ik ook niet dat deze reacties in het midden oosten ook maar iets met het geloof te maken hebben. Dat is meer iets politieks dan dat mensen nou echt op hun islamitische ziel getrapt zijn.dimona schreef:Misschien dat iemand me dat eens uit wil leggen, want ik - als a-religieus persoon - heb echt nooit begrepen wat daar beledigend aan is. In de moslimlanden wordt allah de godganse (oei, ook fout?) dag aangeroepen, dus dat kan daar dan blijkbaar weer welDejaVu schreef:Jezus Christus(let op belediging voor Christenen)
Maar ja, ik ben dan ook een gelovige die Life of Brian werkelijk een geweldige film vind, dus misschien ben ik niet echt normaal, of zo.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ja, ik wil dat ook wel graag geloven, dat het niet primair iets religieus is, maar bepaalde volkeren kunnen dat soort dingen toch wel heel serieus nemen. In de grotten in Cappadocie (Turkije) zijn van alle muurschilderingen van Jezus (en van zijn profeten en apostelen) maar dan ook echt bij ALLE afbeeldingen (en dat zij er honderden) de gezichten moedwillig beschadigd. Het was enerzijds vandalisme, maar het geloof speelde ook een grote rol.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ondertussen heeft dit onderwerp in mijn optiek helemaal niets meer met Amerika te maken. Tijd om het te verplaatsen naar off topic?
Roland
Roland

Ik lees net dat Frankrijk allerlei ambassades sluit. Is toch weer triest. Ze moeten lekker het leger sturen en ze tot de tanden bewapenen en iedere gek die aan probeert te vallen gelijk afslachten als je het mij vraagt!
- LeenG
- Amerika-expert
nog een interessant artikel door een prof van de Unief Gent die iedereen kent als "Balu" omdat zijn echte naam niet te onthouden valt.
Maar daar gaat het niet over, hij heeft het over (gebrek aan) religieuze tolerantie door moslims zelf....
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 8_00301001
Maar daar gaat het niet over, hij heeft het over (gebrek aan) religieuze tolerantie door moslims zelf....
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 8_00301001
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Interessante beschouwing. Je ziet dat in bepaalde delen van de wereld religieuzen veel verder zijn in het tolerant zijn naar anders denkenden. Maar, in tegenstelling tot wat hier soms beweerd wordt, is dat zeker niet zo in elk deel van de Westerse wereld. In Ierland staan de Protestanten en de Katholieken elkaar elk jaar weer na het leven. En in Amerika is eigenlijk precies hetzelfde aan de hand, waar Christenen steeds weer (en tegenwoordig ogenschijnlijk met meer succes) hun levensbeschouwing opdringen aan andersdenkenden, zie de discussies over abortus, homo-huwelijk en stamcelonderzoek. In feite is hier precies hetzelfde aan de hand; men accepteert vanuit de religie niet dat andersdenkenden andere keuzes maken, of anders over zaken denken en probeert vrijheidsbeperkende maatregelen op te leggen. Ook dit gaat weleens gepaard met geweld, maar hoofdzakelijk via de politiek. Zelfde intollerantie, ander instrument!
In Ierland is er niks aan de hand...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
RiverCola schreef:Interessante beschouwing. Je ziet dat in bepaalde delen van de wereld religieuzen veel verder zijn in het tolerant zijn naar anders denkenden. Maar, in tegenstelling tot wat hier soms beweerd wordt, is dat zeker niet zo in elk deel van de Westerse wereld. In Ierland staan de Protestanten en de Katholieken elkaar elk jaar weer na het leven. En in Amerika is eigenlijk precies hetzelfde aan de hand, waar Christenen steeds weer (en tegenwoordig ogenschijnlijk met meer succes) hun levensbeschouwing opdringen aan andersdenkenden, zie de discussies over abortus, homo-huwelijk en stamcelonderzoek. In feite is hier precies hetzelfde aan de hand; men accepteert vanuit de religie niet dat andersdenkenden andere keuzes maken, of anders over zaken denken en probeert vrijheidsbeperkende maatregelen op te leggen. Ook dit gaat weleens gepaard met geweld, maar hoofdzakelijk via de politiek. Zelfde intollerantie, ander instrument!
Echt waar? Waar haal je dat vandaan dan? Wordt het christendom dan voortdurend op een indringende wijze aan jou opgedrongen als je in de VS bent of voor mijn part in Nederland?En in Amerika is eigenlijk precies hetzelfde aan de hand, waar Christenen steeds weer (en tegenwoordig ogenschijnlijk met meer succes) hun levensbeschouwing opdringen aan andersdenkenden
Ik woon in de VS en er wordt eigenlijk niets aan mij opgedrongen. Al 16 jaar lang niet en ook niet meer of minder dan toen ik nog in nederland woonde.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Pardon NedinMo? Ik kan me voorstellen dat dit voor jou gevoelig ligt, maar je weet dondersgoed waarop ik doel. In de afgelopen jaren zijn steeds weer wetten aangenomen, zowel op federaal niveau als in diverse staten, om abortus in te perken. Allemaal vanuit een Christelijke beschouwing mbt het geloof en leven. Bij abortusklinieken worden patienten belaagd en artsen lastig gevallen, om hun overtuiging en om de kwade daad die ze, gezien vanuit deze fanatici, plegen. Onlangs nog was er de discussie omtrent de vaginale echo die verplicht zou moeten worden alvorens een abortus te mogen plegen. Waarom is dat? Het tegen de wil van een persoon binnendringen van het lichaam is hier de defenitie van verkrachting. Allemaal om de beslissing te bemoeilijken.
Het homo-huwelijk wordt op federaal niveau tegengehouden door de Christelijke politci/lobby die vanuit hun wereldbeeld een huwelijk tussen twee mensen van dezelfde sekse niet kunnen accepteren. Hetzelfde geldt voor stamcel onderzoek. Er mag best discussie gevoerd worden over ethiek maar wanneer de rechten van een persoon ingeperkt worden door de visie op de wereld van een andere persoon, en dat laatste vertaald zich in beperkingen van de vrijheden van de andere groep, dan is er dus sprake van onderdrukking. Of die onderdrukking nou tot stand komt door (dreiging met) geweld of door federale wetten....in wezen is er weinig verschil. Sommige mensen leiden onder geweld, anderen onder wetten (denk aan de homo-seksuele partner die geen zeggenschap heeft bij enrstige ziekte of de dood van zijn/haar geliefde).
Ik kan al enkele argumenten bedenken waar je nu mee gaat komen, zoals seks met dieren (in het verleden aangedragen) en of dat dan maar moet kunnen, maar dat is niet het doel of de strekking van dit betoog. Dat snap je hopelijk wel!
Het homo-huwelijk wordt op federaal niveau tegengehouden door de Christelijke politci/lobby die vanuit hun wereldbeeld een huwelijk tussen twee mensen van dezelfde sekse niet kunnen accepteren. Hetzelfde geldt voor stamcel onderzoek. Er mag best discussie gevoerd worden over ethiek maar wanneer de rechten van een persoon ingeperkt worden door de visie op de wereld van een andere persoon, en dat laatste vertaald zich in beperkingen van de vrijheden van de andere groep, dan is er dus sprake van onderdrukking. Of die onderdrukking nou tot stand komt door (dreiging met) geweld of door federale wetten....in wezen is er weinig verschil. Sommige mensen leiden onder geweld, anderen onder wetten (denk aan de homo-seksuele partner die geen zeggenschap heeft bij enrstige ziekte of de dood van zijn/haar geliefde).
Ik kan al enkele argumenten bedenken waar je nu mee gaat komen, zoals seks met dieren (in het verleden aangedragen) en of dat dan maar moet kunnen, maar dat is niet het doel of de strekking van dit betoog. Dat snap je hopelijk wel!