gleuknie schreef:Hey Jiejie,
Hoe is het daar op Oahu?
Voornamelijk erg warm
Het zou winter moeten zijn, de temperaturen zouden zo'n 22 graden overdag moeten zijn, maar vandaag was het 32 :S Hier binnen in huis is het nu, om 9 uur in de avond, nog altijd 29.5 graden lol (en ik moet over een week richting nederland, ik ga bevriezen! Haha)
gleuknie schreef:Wij willen nog een keer terug naar Hawaii, maar dan voor 4 weken. Waarschijnlijk wordt dat pas 2012 of 2013, dus duurt nog wel even. Tegen die tijd zal ik jou nog eens raadplegen over de allermooiste plekjes op Oahu. Wij vonden Oahu eigenlijk minder mooi dan Big Island, maar waarschijnlijk kennen wij als toerist niet de mooiste plaatsen en zie je alleen de drukke, toeristische plekjes.
4 weekjes is wel aan te raden inderdaad, dan heb je veel meer tijd om het een en ander op je gemak te verkennen.
Big Island heeft inderdaad een erg mooie natuur, ik zou er echter niet willen wonen. We zijn afgelopen donderdag een dagje naar Maui gegaan, walvissen bekeken en zo, en dat was erg mooi en leuk, maar ik was toch weer blij om terug op 'mijn' eilandje te zijn aan het einde van die dag. Oahu is erg druk, en erg stads, maar ja, dat is een beetje wat ik zelf gewend ben vanuit Nederland ook. Ik heb liever faciliteiten en dergelijke tot mijn beschikking dan dat ik kilometers moet rijden (of vliegen) om iets te kunnen krijgen (denk bv aan mijn dochter die afg augustus is geboren, ze heeft een maand in het ziekenhuis gelegen en dat kan alleen op Oahu.. er waren verscheidene mensen die echt een paar keer per week op en neer moesten vliegen om hun pasgeboren kind te zien). Plus, mijn vrouw werkt avonddiensten, we zijn dus vaak later wakker en blijven langer op, en op die andere eilanden is alles heel vroeg dicht, hier valt dat gelukkig mee

Nee, als mijn vrouw op Maui, Big Island of Kauai ofzo had gewoond, dan hadden we nu in Nederland gewoond, denk ik haha.
Inderdaad, zoals je al aangaf, veel toeristen blijven in dezelfde gebieden hangen. Locals hier komen bijvoorbeeld nooit in Waikiki, tenzij als ze er werken of als ze er een bruiloft ofzo hebben. Ik ben er zelf, in anderhalf jaar tijd, maar 3 of 4 keer geweest om maar wat te noemen. Ik zou bijvoorbeeld nooit in Waikiki naar het strand gaan, maar meer wat richting het westen, waar het wat minder druk is.
Is goed hoor, als je tegen die tijd hierheen komt hoor ik het wel