Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ff voorstellen, Sandra

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
paemsa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

ff voorstellen, Sandra

Bericht door paemsa »

Hoi,
Ik ben Sandra, Belg, 35 jaar, reiziger sedert 2002 :-)
De 1ste keer Amerika was in 2008, een citytrip naar the big apple. Ik was op slag verliefd en wist I'll be back! Nu ja die I'll be back duurde ff want ik had me in 2006 gesetteld, we hadden een huisje gekocht, dus met andere woorden we hadden nogal wat kosten, dus na die eerste keer NYC duurde het ff vooraleer we terug naar de USA gingen. Pas in 2014 gingen we terug naar de USA, met name een rondreis langs de westkust (LA, Palm Springs, Mojave Dessert, Sedona, Grand Canyon, Lake Powell, Monument Valley, Mesa Verde, Canyonlands, Arches National Park, Capitol Reef, Bryce Canyon, Las Vegas, Death Valley, Mammoth Lakes, Yosemite, San Francisco, Monterey Bay, Pismo Beach en Hollywood), wow wat een trip was me dat, een jaar nadien (2015) gingen we nog eens naar the big apple maar namen we de trein van NYC naar Washington DC, weer een prachtige tijd beleefd daar! Terwijl we daar waren, waren we al de volgende trip aan het plannen, namelijk Florida, in de winter zijn we dan naar daar geweest (Miami, Daytona, St. Augustine, Orlando, Clearwater Beach, Sanibel Island, Everglades National Park en Key West).
Wat me zo bevalt is de natuur, het roadtrippen, het eten, de mensen, ja hier zien ze me nog terug ;-)

We reizen nogal wat rond, van citytrippen in Europa, Turkije, rondreizen in Ijsland, Canada, Dubai en Abu Dhabi verkennen, een treinreis van Moskou tot Peking, telkens weer hunkerend naar de States, het laat ons niet los :-)

Nu deze moment de trip deep south aan het voorbereiden, van New Orleans tot Savannah, ik kan al niet wachten!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ff voorstellen, Sandra

Bericht door RiverCola »

Wat grappig, een Belg die 'ff' gebruikt :wink: Heel gangbaar hier in Rotterdam, maar wist niet dat het in Vlaanderen ook gebruikt werd!

Het zuidoosten vonden wij geweldig! Een paar tips voor je route (al zal die hoogstwaarschijnlijk anders zijn dan de route die wij reden, die was niet zo gebruikelijk):

Ten oosten van New Orleans vind je de Florida Panhandle. een heerlijk gebied met prachtige, rustige stranden. Wij verbleven in een huurhuis, geboekt via homeaway.com, in Seaside Fl. Dat vond ik echt een enorme verassing, wát een leuk dorp!

Sla Charleston niet over als je in de buurt bent. Zowel Savannah als Charleston zijn compact en dus makkelijk te bezoeken in 1 of 2 volle dagen. Beide steden hebben veel historie en zijn heel sfeervol, maar hebben een compleet andere uitstraling!

New Orleans is geweldig en verdient wat meer tijd dan Savannah of Charleston. Blijf zeker niet hangen in de French Quarter. Het is hier mega-toeristisch, bijna pretpark achtig. Daarbuiten vind je een prachtige stad met erg veel sfeer, historie, geweldig eten en natuurlijk de muziek. Als je iets van life muziek mee wilt maken is het misschien een idee van tevoren uit te zoeken wat er te zien is in de verschillende venues en misschien zelfs op voorhand een kaartje ergens voor te kopen (indien dat nodig is). Wij hebben uitzonderlijk gegeten bij The Joint in de Bywater (BBQ) en bij Lüke in het Central Business District (klassiek Southern restaurant met geweldig authentieke uitstraling).

Okefenokee National Park: Als dit in je route past, zeker opnemen! Prachtig moerasgebied waar je in vrij korte tijd een looproad kunt rijden en een tocht door het moeras met boot en ranger kunt maken.

Saint Simons Island: Heerlijk rustig schiereiland ten zuiden van Savannah. Prachtige southern huizen, piepklein maar gezellig centrumpje met pier en natuurlijk de stranden. Erg leuk voor een nachtje en ligt mooi op de route van Okefenokee naar Savannah.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer