Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Marije77: Ook nieuw hier...

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Marije77
Amerika-ontdekker

Marije77: Ook nieuw hier...

Bericht door Marije77 »

Hoi, ik ben Marije, 28 jaar en na een paar dagen volop lezen hier op het forum heb ik me ook maar eens aangemeld :)

Gisteren heb ik namelijk voor het eerst in mijn leven een vlucht naar Amerika geboekt :D
In januari/februari '07 ga ik 3 weken naar Iowa.
Aangezien het voor mij de eerste keer is en ook nog eens voor het eerst in m'n eentje op reis, zit ik nog vol vragen en eerlijk gezegd zie ik best wel op tegen de reis...
Gelukkig heb ik nog een tijdje om me voor te bereiden en hier op het forum heb ik al aardig wat goede tips gelezen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dan is voor mij de logische vraag: waarom naar Iowa?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marije77
Amerika-ontdekker

Bericht door Marije77 »

Ik ga daar vrienden opzoeken die ik via internet heb leren kennen.
Via de gezamelijke hobby van paarden en dan speciaal het fokken.
In januari/februari worden daar de veulens geboren en daar ga ik dus 3 weken helpen :D
En op deze manier ook het 'dagelijkse leven' in Amerika meemaken.
Verder staan er een aantal uitstapjes gepland in de omgeving (paardenshows e.d.).

Ik heb al gehoord dat Iowa toeristisch gezien niet de jackpot is maar dezelfde mensen hebben al gewaarschuwd dat zo'n 1e reis in de meeste gevallen al een Amerika-verslaving zal opleveren.
Dus waarschijnlijk zal dit ook niet de laatste reis zijn :wink:
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door orlandotina »

Wat leuk dat je op die manier naar Amerika afreist. Het lijkt me ook bijzonder om wat mee te pikken van het dagelijkse leven daar. Alvast veel plezier toegewenst en welkom op dit forum! :D
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

:welcome: op het forum Marije!

Groetjes van Marloes
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hoi Marije, :welcome: hier op dit forum! Wat een leuke reis ga je maken zeg! Houd je ons tzt op de hoogte van je avontuur?
Carola
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Wat een avontuur!! Veel leesplezier alvast en voorbereiding!
Marije77
Amerika-ontdekker

Bericht door Marije77 »

Het is idd de bedoeling om tijdens de reis een online dagboek bij te houden, ook voor de thuisblijvers.
En uiteraard gaat er ook een fototoestel mee :)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Marije77: Ook nieuw hier...

Bericht door markro »

Marije77 schreef:...... en eerlijk gezegd zie ik best wel op tegen de reis...
Moet je niet doen hoor. Als jij je er op instelt, dat het een lange reisdag wordt, valt het best wel mee.
Marije77 schreef:Ik ga daar vrienden opzoeken die ik via internet heb leren kennen.
Via de gezamelijke hobby van paarden en dan speciaal het fokken.
In januari/februari worden daar de veulens geboren en daar ga ik dus 3 weken helpen.
Als jij de eerste voet op Amerikaanse grond zet, kom je bij de immigratie-officier (Immigrations), waar jij jouw paspoort moet tonen en een visumkaart (krijg je bij het inchecken van de vlucht of in het vliegtuig) inlevert. Zeg daar NOOIT, dat je komt werken of helpen bij een bedrijf. Ook niet bij het geboren worden van dieren. Je moet zeggen, dat je op vakantie komt.

Een nichtje van mij ging, als paardenliefhebster, naar de VS om op een ranch te logeren bij kennissen. Zij vertelde bij de immigrations, dat zij daar ook wat ging helpen. Het heeft haar de grootste moeite, en heel veel tijd, gekost om het land in te komen.
Dit is niet om je bang te maken, maar je kan maar beter gewaarschuwd zijn. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Ha naamgenote,

wat een leuk plan! Inderdaad was mijn eerste vraag ook "waarom Iowa?", maar het lijkt me idd erg leuk om zo het échte Amerika mee te maken. Heel veel plezier! (en welkom op dit forum :D )

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Marije77
Amerika-ontdekker

Bericht door Marije77 »

Markro bedankt voor de tip!
Zal daar idd zeggen dat ik daar op vakantie ben.

*zucht*
Dat is dus ook een van de redenen dat ik tegen de reis op zie. Straks gaan ze daar allemaal moeilijke vragen stellen en m'n Engels is al niet zo vloeiend, straks zeg ik iets stoms... :oops:
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Hoi Marije,

Zoals Markro al zei, ik zou me er niet te druk om maken (hoe lastig dat ook kan zijn vantevoren). Juist een goede voorbereiding scheelt het halve werk, omdat je dan een beetje voorbereid bent en weet wat de do's and don'ts zijn.

In het vliegtuig krijg je twee formulieren uitgereikt die je in moet vullen met info als je naam/paspoortnummer/verblijfadres ed. Bij aankomst in de VS (ik neem aan dat jij ook ergens moet overstappen, en dan is dit dus echt op de luchthaven waar je de VS binnenkomt, en vervolgens overstapt op je vlucht naar Iowa) ga je door de immigratie; hier laat je je paspoort zien, lever je het groene formulier in (vergeet de achterkant niet in te vullen) en maken ze scan van je wijsvingers en foto van je gezicht. Hier stellen ze vaak ook nog wat vragen, over wat je gaat doen e.d.. Hou het gewoon bij vakantie bij vrienden. Vaak is het zo gepiept hoor, maar ze zijn gewoon erg gevoelig voor mensen die betaald gaan werken/evt illegaal zouden blijven.

Vervolgens loop je door naar de bagageband waar je je koffer van de band af haalt, en je volgt de bordjes voor mensen met een connecting flight, levert dan je koffer weer in voor je volgende vlucht en dan ga je naar de gate (je boarding pass voor je connecting flight krijg je in principe al in Amsterdam)

Nogmaals, je zult zien dat het zich wel vanzelf wijst. Op de terugreis hoef je trouwens niet onderweg je koffer op te halen, maar zie je hem pas weer in Amsterdam terug.

Maar hierover is veel meer te vinden op het forum, zie bv http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... isa+waiver, waar ook voorbeelden zijn te vinden van de formulieren die je in moet vullen.

Veel plezier met de voorpret!

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Marije77
Amerika-ontdekker

Bericht door Marije77 »

Wat een informatie! Heel erg bedankt!
Ik moet idd overstappen maar gelukkig kon dat ruim gepland worden en heb ik daar ruim 3 uur tussen zitten. Kon ook na ruim een uur al de aansluitende vlucht nemen maar dat vond ik wel erg krap worden...

Ik kreeg vandaag ook bericht dat vanaf 3 november de stoel al gereserveerd kan worden dus dat uitzoeken geeft ook al weer voorpret :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer