Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onbekend met het noordwesten: tips?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Onbekend met het noordwesten: tips?

Bericht door Iris_1982 »

Hallo allemaal

Na dit jaar lekker 3 weken in Frankrjik rondgedoold te hebben, kriebelt het toch wel weer heel erg om volgend jaar richting de USA te gaan. Vorig jaar hebben we het klassieke rondje westkust gedaan en nu zouden we graag een rondje Noordwest willen maken.

Omdat we Las Vegas en San Francisco erg leuk vonden willen we daar eigenlijk wel nog een keer een bezoek aan brengen.
Maar uiteraard willen we ook naar Yellowstone en misschien zelfs een stukje Canada
Waarschijnlijk gaan we een week of 3 rondtrekken.
Mijn vraag is nu: is dat mogelijk in dat tijdsbestek of ligt Las Vegas bijv. wel erg ver uit de route als je ook nog helemaal omhoog wilt?

En wat is er naast Yellowstone allemaal mooi in het noordwesten? Zoals ik al in de titel schrijf heb ik niet heel veel kennis over het noordwesten. Uiteraard hier al wel het 1 en ander gelezen, maar de echte leuke plaatsjes/bijzonderheden en mooie parken heb ik nog niet helemaal op mijn netvlies staan :D We willen rond oktober/november wel beginnen met plannen en een route maken, vandaar dat ik alvast even kom orienteren :)

ps. ik wilde laatst ook al naar tickets kijken voor bijv. eind augustus 2009 maar die waren allemaal volgeboekt volgens de site of het waren tickets van 1200 euro. Zijn de tickets voor 2009 nog niet available of zo of zijn ze echt al allemaal vol?? Lijkt me toch stug.....
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Onbekend met het noordwesten: tips?

Bericht door markro »

Iris_1982 schreef:En wat is er naast Yellowstone allemaal mooi in het noordwesten? Zoals ik al in de titel schrijf heb ik niet heel veel kennis over het noordwesten. Uiteraard hier al wel het 1 en ander gelezen, maar de echte leuke plaatsjes/bijzonderheden en mooie parken heb ik nog niet helemaal op mijn netvlies staan :D
Uit reisverslagen is veel info te halen. In dit noordwestenforum staan er een aantal genoemd en bij de reisverslagen van het "Andere regio's/interregionaal"-forum staan er ook een aantal, die betrekking hebben op het noordwesten + andere regio's.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Iris_1982 schreef:
ps. ik wilde laatst ook al naar tickets kijken voor bijv. eind augustus 2009 maar die waren allemaal volgeboekt volgens de site of het waren tickets van 1200 euro. Zijn de tickets voor 2009 nog niet available of zo of zijn ze echt al allemaal vol?? Lijkt me toch stug.....
Voor de meeste maatschappijen zijn tickets nog helemaal niet beschikbaar, pas zo'n 330 dgn van te voren. En wat er mometeel aangeboden wordt is idd duur.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Iris_1982 schreef: Omdat we Las Vegas en San Francisco erg leuk vonden willen we daar eigenlijk wel nog een keer een bezoek aan brengen.
Maar uiteraard willen we ook naar Yellowstone en misschien zelfs een stukje Canada
Waarschijnlijk gaan we een week of 3 rondtrekken.
Mijn vraag is nu: is dat mogelijk in dat tijdsbestek of ligt Las Vegas bijv. wel erg ver uit de route als je ook nog helemaal omhoog wilt?

En wat is er naast Yellowstone allemaal mooi in het noordwesten? Zoals ik al in de titel schrijf heb ik niet heel veel kennis over het noordwesten. Uiteraard hier al wel het 1 en ander gelezen, maar de echte leuke plaatsjes/bijzonderheden en mooie parken heb ik nog niet helemaal op mijn netvlies staan :D We willen rond oktober/november wel beginnen met plannen en een route maken, vandaar dat ik alvast even kom orienteren :)
Goed idee, wij zijn ook al aan het rondkijken, eigenlijk voor een groot deel hetzelfde als jullie. Idd reisverslagen beetje lezen. Wij hebben ook even google maps erbij gepakt en zijn zo naar de nationale parken gaan kijken. Wij willen niet naar SF, Yosemite en Las Vegas, dus dat scheelt alweer. En wij hebben wsl 4 weken. Maar wij willen beginnen in Portland (1e voorkeur; directe vlucht) of Seattle (ook directe vlucht) en daar zie je al 3 NP in de omgeving; St Helens NM, Mt Rainier NP en Olympic NP. Dan willen we Canada inrijden en daar heb je Cascades NP, Jasper NP en Banff NP. Vervolgens via Glacier NP weer US in en naar Yellowstone NP en Grand Teton NP. En tenslotte via South Dakota naar Mr Rushmore NM, Badlands NP en eindigen in Denver met Rocky Mountains NP. En dan weet ik uit de reisverslagen dat er nog meer te zien is onderweg. Maar dit zal onze route ongeveer worden, dan heb je een idee.

Overigens, ook wij moeten nog op tickets wachten, maar zal ongetwijfeld weer duur zijn in de zomervakantie ... Al is die olieprijs inmiddels flink gezakt, ik zie het niet terug aan de pomp of in de brandstoftoeslag .... :(
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Hey bedankt daar noem je idd wel al aardig wat dingen op die de moeite waard zijn
Mt. Rushmore zou ik ook heeel graag willen zien, maar ik vrees dat dat net weer te ver buiten de route ligt (aangezien wij waarschijnlijk toch ergens bij Vegas willen beginnen)

Ik heb gelezen dat de kustroute ook ontzettend mooi is, mooier nog dan het stuk bij Californie dus misschien willen we daar ook nog wel een deel van rijden
Het is best moeilijk om uberhaupt te beslissen WAAR we de reis willen beginnen :D Over de Westkust is toch meer bekend en "ken" je al meer parken dan in het noordwesten vind ik.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Iris_1982 schreef:Ik heb gelezen dat de kustroute ook ontzettend mooi is, mooier nog dan het stuk bij Californie dus misschien willen we daar ook nog wel een deel van rijden
Het is best moeilijk om uberhaupt te beslissen WAAR we de reis willen beginnen :D Over de Westkust is toch meer bekend en "ken" je al meer parken dan in het noordwesten vind ik.
Hebben wij ook hoor, ik noem al die parken, maar ken ze helemaal niet .... Dus vinden wij ook lastig. En waar te beginnen is voor ons gelukkig makkelijk, maar met jullie ideeën wel iets lastiger. Je kan natuurlijk in SF beginnen en dan naar boven langs de kust (als die inderdaad zo mooi is, geen idee hoor :roll: ) naar Seatlle en door naar Canada, om vervolgens weer af te dalen door Yellowstone, Yosemite en eindigen in Las Vegas. Lijkt mij best mooi :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Als jullie even je email sturen zal ik mn verslag van dit jaar met 31 dagen pacific northwest en canada emailen... echt de moeite waard om heen te reizen.

groetjes...

Als ik heel goed was geweest had ik een verslag hier kunnen plaatsen, maar met foto's is deze 193 mb geworden, en ik heb geen computerknobbel dus ik weet niet hoe ik dat aan kan pakken....
maar ik heb er ook 1 zonder foto's die ik kan emailen...
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij vertrekken volgende week maandag naar het noordwesten (jippie, nog maar 7 nachtjes slapen), voor een rondje vanuit Seattle. In hoofdlijnen wordt dit onze route: Seattle - Vancouver Island - Vancouver - Jasper NP - Banff NP - Yoho NP - Kootenay NP - the Kootenays - Columbia River Gorge - Portland - Oregon Coast - Washington Coast - Olympic NP - Seattle.

In dit draadje kun je de route wat uitgebreider terugvinden. Na onze reis kan ik vertellen hoe het is bevallen.

Ik heb inmiddels al een aardige reisplanning uitgewerkt. Een document met een opsomming van bezienswaardigheden, met daarin de links naar de websites op internet. Als je mij je e-mail adres geeft via een pb wil ik je dat graag mailen. Dat aanbod geldt overigens niet alleen voor Iris, maar voor iedereen die geïnteresseerd is! Ik hoor het wel.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Jacqueline alvast een hele fijne reis. Ga je weer een blog bijhouden?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Corry schreef:Jacqueline alvast een hele fijne reis. Ga je weer een blog bijhouden?
Bedankt, Corry!

Nee, ik ga geen blog bijhouden. Heb ik nog nooit gedaan ook, trouwens. Tenminste, niet live. Ik heb altijd mijn reisverslagen achteraf uitgeschreven en dan via een weblog gepubliceerd.

We nemen wel de laptop mee, en heel misschien meld ik me af en toe even op dit forum, maar ik doe geen beloftes. Ik heb tenslotte vakantie :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Wij zijn net terug van een campertrip waar de meeste van jouw "wensen" in voorkomen; t.w. San Francisco, Las Vegas, Yellowstone en Noordwesten. Iets meer over wat je in het Noordwesten zou kunnen doen:
Net ten noordwesten van Yellowstone kun je leuk raften, je hebt even verder de Lewis & Clarke Caverns (moet heel mooi zijn, hebben wij zelf echter niet bezocht). In Butte heb je het The World Museum of Mining (niet zelf bezocht). Op weg naar Missoula heb je de Grant-Kohrs Ranche; in de 19e eeuw de grootste cattle ranch van Amerika, nu een soort museum. Erg leuk om even te stoppen. In Missoula kun je de Smokejumpers bezoeken, zeker de moeite waard. Op weg naar Coeur d´Alene kun je de national Bison Ranch bezoeken. Helaas niet geschikt voor grote campers; wij hebben maar een heel klein deel mogen berijden. In Coeur d´Alene is genoeg "vertier". In Wallace is het Northern Pacific Depot Railroad Museum, klein museum, maar heel aardig opgezet.

Ik maak altijd een heel draaiboek vantevoren, maar dit kan ik onmogelijk op het forum kwijt (Denis wil zeker geen boekwerk van 120MB hebben :lol: )

Mocht je meer info over deze route willen hebben, laat het weten.

Succes alvast met het plannen.
Bijlagen
Kaart met route - kopie (2).jpg
Jan Gijs
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Ik denk dat het in 3 weken niet haalbaar is om Las Vegas en Canada in 1 reis te doen.
Wij hebben de volgende route afgelopen juni gereden in 33 dagen totaal, wij wilden ook perse canada en Las Vegas in 1 reis.

zo 1 juni Amsterdam-Portland
ma 2 juni Portland-Mossy rock 100/160 mijl/km-1.40 uur
di 3 juni Mossy rock-Mount st.Helens
wo 4 juni Mossy rock-Mount Rainier NP-Anacortes 240/384 mijl/km-4.20 uur
do 5 juni Anacortes, Whalewatching -
vr 6 juni Anacortes-Whistler 170/272 mijl/km-4.25 uur
za 7 juni Whistler-Clearwater 260/416 mijl/km-6 uur
zo 8 juni Clearwater-Wells Gray park-Jasper 200/320 mijl/km-3.45
ma 9 juni Jasper NP -
di 10 juni Jasper NP -
wo 11 juni Jasper NP-Icefield Parkway-Lake Louise 160/256 mijl/km-4.30 uur
do 12 juni Lake Louise -
vr 13 juni Lake Louise-bezoek Yoho NP -
za 14 juni Lake Louise-Banff NP 35/56 mijl/km-1 uur
zo 15 juni Banff NP -
ma 16 juni Banff-Glacier NP 260/ 416mijl/km-4.45 uur
di 17 juni Glacier NP-West Glacier 150/240 mijl/km-1.30 uur
wo 18 juni West Glacier-Missoula 137/219 mijl/km-2.40uur
do 19 juni Missoula-Yellowstone NP 300/480 mijl/km-4.30 uur
vr 20 juni Yellowstone NP -
za 21 juni Yellowstone NP -
zo 22 juni Yellowstone NP -
ma 23 juni Yellowstone NP-Grand Teton-Bear Lake 250/400 mijl/km-4.30 uur
di 24 juni Bear lake-Capitol Reef NP 350/560 mijl/km-5.30 uur
wo 25 juni Capitol Reef NP-Bryce Canyon NP 136/215 mijl/km-2.30 uur
do 26 juni Bryce Canyon NP-Zion NP 85/136 mijl/km-1.5 uur
vr 27 juni Zion NP -
za 28 juni Zion-Las Vegas 150/240 mijl/km-2.5 uur
zo 29 juni Las Vegas -
ma 30 juni Las Vegas -
di 1 juli Las Vegas -
wo 2 juli Las Vegas-Amsterdam -
do 3 juli Amsterdam
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Bericht door Sandra & Bjorn »

Ook wij hebben dergelijke plannen!

@JGK, jullie route ziet er (voor zover ik kan zien op het kleine plaatje) precies uit als wat ik in gedachten had!! Zou je misschien nog wat gedetailleerder neer kunnen zetten hoe de route precies in elkaar zit, zit Salt Lake City er bijvoorbeeld in?

En hoelang hebben jullie er over gedaan (en hoeveel kilometers gereden), ongetwijfeld meer dan drie weken?!

Bedankt alvast. Groet, Sandra
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Hoi Sandra, ik heb je even een PB-tje gestuurd.
Jan Gijs
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

zie ook ons verslag van 2005. Komt voor een groot deel overeen met jullie wensen; alleen zijn wij vanaf Vegas niet naar San Francisco gegaan, maar naar Denver.
Maar tot Las Vegas lijkt mij best te doen in 3 weken.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

We zijn weer een beetje aan het plannen en er komen weer wat vragen bij ons op.

We willen zowel naar Yellowstone als Las Vegas, maar ik heb gezien dat dat 770 mijl is. Dat ga je dus niet op 1 dag doen lijkt me.
Zijn er onderweg mooie parken/plaatsjes/steden die we in de route zouden kunnen opnemen? We komen wel langs Salt Lake City maar daar hoor/lees ik nogal verschillende reacties over.

Wat we in ieder geval in onze route willen opnemen is Seattle, Olympic NP, Yellowstone NP, Glacier NP en LAs Vegas.
Verder heb ik gehoord dat Crater Lake ook bijzonder is, maar is het bijzonder genoeg om in de route op te nemen? Uiteraard willen we namelijk wel meer doen dan bovenstaande: wie heeft er tips voor route-vulling?

Als we op Seattle zouden vliegen, wat is dan een logische route? Of zouden jullie eerder bij Las Vegas beginnen?

Wel lekker om op een regenachtige avond weer helemaal in de Amerikaplannen te duiken :dance:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik weet niet of het een logische route is. Maar onderstaande route hebben wij afgelopen Juli gedaan.
Dag 1 Amsterdam - Frankfurt - Seattle
2 Seattle - Mount Rainier N.P. - Packwood
3 Mount Rainier N.P.
4 Packwood - Moses Lake
5 Moses Lake - Kallispell
6/7 Glacier N.P.
8 Kallispell - Belgrade
9 Belgrade - Yellowstone N.P. - Canyon Village
10/11 Yellowstone N.P
12 Canyon Village - Grand Teton N.P. - Jackson
13 Jackson - Evanston
14 Evanston - Moab
15 Arches N.P. - La Salle Mountain Loop
16 Moab - Capitol Reef N.P. - Torrey
17 Torrey - Highway 12 - Bryce Canyon - Springdale
18 Zion N.P.
19 Springdale - Las Vegas
20/21 Las Vegas - Washington - Amsterdam

Veel plezier bij het plannen.

P.S.
Het ziet er naar uit dat je voorlopig genoeg regenachtige avonden zult hebben om in de Amerikaplannen te duiken :( .
Groet,

Old Faithful
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

We hebben nog wat zitten brainstormen en twijfelen nu of we Vegas er nog wel in moeten houden?
Wat denken jullie: het ligt natuurlijk wel enigszins uit de route of heeft iemand een spetterend idee?

Waar ik ook mee zit is dat ik bij Seatlle (waar we beginnen) naar Olympic NP wil maar dat ligt onder Seattle, maar waarschijnlijk willen we ook naar Vancouver (asl we Vegas er uit laten): en dat is weer omhoog. Wat is dan logisch?
uiteraard willen we ook naar Yellowstone, Mount Rainier en Grand Teton.
slivo
Amerikafan

Bericht door slivo »

Hoi,

Ik begrijp dat je ook heel erg graag naar Las Vegas wil gaan maar ik denk dat er al zoveel te zien is dat het toch wel een beetje uit de route ligt ( ben zelf nog nooit in dit gedeelte geweest ). Misschien dat aanvliegen op Las Vegas goedkoper is dan is dit misschien een extra reden om LV op te nemen in je route. Wij zijn zelf nog een keertje alleen naar LV geweest. Als je je vlucht een beetje goed uitzoekt en niet zo'n duur hotel neemt dan hoeft zo'n weekje Vegas helemaal niet zo duur te zijn. Het is ons in ieder geval uitstekend bevallen. Veel succes met het plannen.

Groetjes Mirjam
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Iris_1982 schreef:Waar ik ook mee zit is dat ik bij Seatlle (waar we beginnen) naar Olympic NP wil maar dat ligt onder Seattle, maar waarschijnlijk willen we ook naar Vancouver (asl we Vegas er uit laten): en dat is weer omhoog. Wat is dan logisch?
uiteraard willen we ook naar Yellowstone, Mount Rainier en Grand Teton.
Ik weet niet of het idee spetterend is :wink:. Je zou op Seatlle kunnen vliegen en terug van Salt Lake City.
Van Mount Rainier naar Yellowstone is een heel eind. Je zou dan via Glacier N.P. kunnen gaan, zoals in onze route, maar ook via Mount St Helens, Oregon en het door jou genoemde Crater Lake. Wat mogelijk is hangt natuurlijk af van de tijd die je ter beschikking hebt. Het maakt verschil of je net 3 weken of ruim 3 weken hebt.
Maak voor jezelf een "proefroute", zodat je kunt zien of het binnen de beschikbare tijd past. Post die route hier op het forum met je vragen en je zult zien dat er een stortvloed aan reacties komt. Zet er ook bij of je een camper huurt of auto en hoe je wilt overnachten.

Ik wens je veel succes.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer