Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: NW 2027

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis jill1234: NW 2027

Bericht door jill1234 »

Felicitas schreef:
12 aug 2026, 20:47
Grappig. Ik zou nog wel eens naar Idaho terug willen gaan. We vonden Hells Canyon (bij White Bird) en de Sawtooth Mountains in Idaho erg mooi. Maar Mount Rainier en Mount St. Helens in Washington ook!
Het is puur een gevoel; misschien zou het ons inderdaad op een zeer positieve manier verrassen; ik ga de 2 die je noemt eens wat beter bekijken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2026: Sri Lanka
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

paulr schreef:
13 aug 2026, 07:35
Op de terugweg echter van Yellowstone naar Glacier heel rustig aan gedaan en uitgebreid Nevada en Virginia City bezocht. Leuk openluchtmuseum en Westernstadjes. Ook Grant Kohr Range bij Deer Lodge bezocht. De rit daarna van Helena (stadje viel tegen) naar st Mary erg genoten van het grote niets, de uitzichten en de authentieke dorpjes. 3 dagen over gedaan (ook beetje relaxen na de lange dagen in Yellowstone met elke keer vroeg opstaan) en dus was het eigenlijk best leuk zo !
Ik wil maar aangeven dat ook een lange rit zonder hoogtepunten ook wel een verrassende dagen kan opleveren.
Ja, Nevada City en Virginia City heb ik ook in mijn draaiboek staan maar nog niet zeker of dat gaat lukken.En wat je zegt; ook een lange rit kan verrassende dagen opleveren. Het is alleen zo jammer dat we maar max 25 dagen kunnen gaan en Glacier in zo'n uithoek ligt :lol:
Maar nu heb ik dit:
1) vlucht naar SLC
2) SLC- Bear Lake
3) Bear Lake- Grand Teton
4) Grand Teton
5) Grand Teton- Yellowstone
6) Yellowstone
7) Yellowstone
8) Yellowstone- Cody
9) Cody- Red Lodge (via Beartooth highway) en dan overnachting op zo'n 5 uur van Many Glacier
10) tussenstop- Many Glacier
11) Many Glacier
12) Many Glacier
13) Many Glacier
14) Many Glacier - Coeur d'Alene
15) Coeur d'Alene- Mount Rainier
16) Mount Rainier
17) Mount Rainier
18) Mount Rainier - Olympic NP
19) Olympic
20) Olympic
21) Olympic- Seattle

In dit schema heb ik nog 3 dagen over om of wel toe te voegen aan de lange rijdagen (om die op te splitsen), of wel voor extra nachten in de parken. Yellowstone en Grand Teton zijn we geweest; voor Yellowstone denk ik dat voor ons nu 3 nachten genoeg is (Mammoth hotsprings hoeven we nu niet lang te zijn en ook de geisers hebben minder tijd nodig). Nu ga ik me inlezen in Mount St Helens om te kijken wat dat is en of dat nog toe te voegen is.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2026: Sri Lanka
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

jill1234 schreef:
13 aug 2026, 08:39
Het is alleen zo jammer dat we maar max 25 dagen kunnen gaan en Glacier in zo'n uithoek ligt
Dan kan je Hells Canyon overslaan. Dat is de definitie van uithoek. Letterlijk en figuurlijk...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Eens met Felicitas dat Hells Canyon prachtig is. Wij hebben daar een tour met de jetboat gedaan en dat zouden jullie jongens ook vast gaaf vinden. Je wordt er wel behoorlijk nat van :lol: Daarna reden we door naar Joseph en dat is een prachtige weg, maar wij hadden er geen tijd voor helaas. We moesten op tijd in Pendleton zijn voor de Roundup. Keuzes; hier krijg je wat, daar laat je wat.
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... oseph.html
Nevada City en Virginia City vonden we ook de moeite waard, zelfs buiten het seizoen als bijna alles gesloten is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer