Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gerg: Alaska

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gerg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Gerg: Alaska

Bericht door Gerg »

Hallo Biebyip en Ingrid14,

Dank weer voor jullie reacties en tips/aanvullingen.
Zet er inderdaad wat vaart in, dat komt voornamelijk omdat ik zie dat met name betaalbare accommodatie steeds moeilijker te vinden is, los nog van de te boeken excursies en eventueel extra te boeken vluchten, trein en/of bus.

Heb jullie reacties verwerkt in het onderstaande nieuwe overzicht. Lijkt langzaam zo precies op de tocht van Ingrid14, maar daar is dit forum nu eenmaal voor :thumbup: .

19 juli 2017 Aankomst in Anchorage, overnachten in Anchorage
20 juli 2017 Ophalen auto en rijden naar Homer, overnachten in Homer 240 miles
21 juli 2017 Homer berenexcursie met overnachting
22 juli 2017 Homer, overnachten in Homer
23 juli 2017 Rijden naar Seward, overnachten in Seward 180 miles
24 juli 2017 Seward, overnachten in Seward
25 juli 2017 Seward, overnachten in Seward
26 juli 2017 Rijden naar Denali, overnachten in Cantwell 340 miles
27 juli 2017 Bezoek Denali, overnachten in Cantwell of Healy 60 miles
28 juli 2017 Bezoek Denali en daarna rijden naar Fairbanks, overnachten Fairbanks 130 miles
29 juli 2017 Fairbanks, overnachten in Fairbanks
30 juli 2017 Rijden naar Chitina, overnachten in Chitina 320 miles
31 juli 2017 Bus, eigen auto of vliegtuig naar Mccarthy, overnachten in Mccarthy
1 augustus 2017 Mccarthy, overnachten in Mccarthy
2 augustus 2017 Terug naar Chitina en rijden naar Valdez, overnachten in Valdez 120 miles
3 augustus 2017 Valdez, overnachten Valdez
4 augustus 2017 Valdez, overnachten Valdez
5 augustus 2017 Rijden naar Anchorage, overnachten in Anchorage 310 miles
6 augustus 2017 Van Anchorage naar Seward met trein en vertrek cruise

Heb ik zo voldoende tijd om rustig iets te zien/doen in de omgevingen van de dorpen waar we overnachten of mag/moet er nog iets gewijzigd worden.
Tips voor wat echt te zien op de reisdagen en dagen in dorpen blijven uiteraard weer welkom. Ook voor tips over bedrijven waar vluchten, excursies en overnachtingen te boeken zijn houd ik mij aanbevolen.
Is de weg van Chitina naar Mccarthy echt slecht te doen met een SUV of gaat het wel met voorzichtigheid. Begrijp dat de verhuurder zegt dat het niet mag, maar we hebben meerdere keren over de hele wereld gebruik gemaakt van auto's op wegen waar de verhuurder van zei dat het niet mocht (viel steeds mee achteraf).

Alvast dank weer voor reacties van jullie en anderen ook uiteraard.

Groet,

Ger
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Hallo Ger,

De weg gaat heel goed tot op de brug juist voorbij Chitina, dan is de weg wel slecht voor de banden van je wagen door de grote keien en putten op de weg.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik ben deze week niet thuis dus meer tips volgen.
Je route ziet er goed uit.
Regel zo snel mogelijk een overnachting in McCarthy of Kennicott.
Ik heb de McCarthy road nooit zelf gereden. Ik heb mensen gesproken die hem gereden hebben. De ene vindt het te doen, de andere niet.
Wat ik je wel kan zeggen is dat de vlucht schitterend is. Ik denk mooier dan met de auto en sneller. Zelf rijden kost je meer dan een halve dag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gerg
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerg »

Hallo Ingrid,

Dank voor je reactie.
Hebben inmiddels toch besloten om naar McCarthy te vliegen vanuit Chitina en hebben de vlucht en overnachtingen in de Kennicott Glacier Lodge vastgelegd.

Groetjes, Ger
Laatst gewijzigd door markro op 10 mar 2017, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een geheel direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Behalve Fairbanks doen jullie een gelijkaardige route zoals wij deden in 2015.
Zie voor tips en meer info in onze blogs (ook in die van 2012).
Via onze indexpagina vind je alle zowel alfabetisch als per staat terug.
Je komt op onze website terecht, ofwel via de links in het onderschrift, ofwel via Kalaman blogs.

Alaska is in elk geval "a state like no other" en je zal deze vakantie niet snel vergeten :thumbup: .
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Het is ook bijna exacht onze route (wij deden Fairbanks niet - nog altijd beetje spijt van)
Dat wordt een mooie reis!!! :clap: :clap: :clap:

Je kan in ons verslag onze accomodaties vinden. in seward hadden we een hele leuke cottage. Bij Denali zaten we in Healy wat enorm bevallen is (het is ook echt vlakbij hoor) en veel goedkoper.
Gerg
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerg »

Ik heb een vraagje;
Is er iemand die ervaringen heeft met verblijf in de Kennicott Glacier Lodge.
Waarom deze vraag?
Op 7 maart informeerde ik of er nog beschikbaarheid was voor 31 juli tot en met 2 augustus aanstaande.
Ik kreeg daar vervolgens een positieve reactie op op 8 maart en ze zouden ook meteen de vlucht van Chitina naar McCarthy vv regelen.
Na aanbetaling van 50% van de totale kosten ( via belasten van de kredietkaart ) kreeg ik bericht dat het bevestigd was op 9 maart.
Ik vond de bevestiging niet echt duidelijk en stelde een vraag.
Inmiddels heb ik al 4 keer sinds 9 maart per e-mail gevraagd om mijn vraag te beantwoorden en dus naar mij te reageren.
Helaas zonder enige reactie tot op heden.
Ik vind dat vreemd en vertrouw daardoor de hele boeking niet meer echt.

Heeft iemand ervaringen en/of tips.

Alvast bedankt!

Groet,

Ger
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

het is nu nog geen seizoen - vandaar misschien geen reactie?
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken en ze bij gelegenheid eens bellen.
De lodge is echt wel een goed draaiende betrouwbare zaak hoor - ik heb echt genoten van ons verblijf vorig jaar.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Geen zorgen maken, ook wij hadden er een fantastisch verblijf.
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

En omdat drie keer scheepsrecht is, ook wij hadden louter geweldige ervaringen met Kennicott. Hoewel ik net in mijn mail teruglas dat ze soms inderdaad wat langer over antwoorden doen, als de reservering al is geregeld. Als het niet spoed-dringend is zou ik wachten tot ze echt open zijn en dan bellen of nog eens mailen.
Gerg
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerg »

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag over Kennicott Lodge.
De boeking die ik maakte ziet er zeer vertrouwenwekkend uit maar door uit het uitblijven nu van reacties begin je toch te twijfelen of je, ondanks alle voorzichtigheid die ik steeds in acht neem, in de maling bent genomen. Je hoort dat zo vaak.
Ik wacht dus maar af.

Wel ook goed te horen dat we een goede keuze hebben gemaakt met de Kennicott Glacier Lodge.

Groet,

Ger
Gerg
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerg »

Kan iemand mij nog vertellen wat de echte "must see or do" activiteiten zijn in Fairbanks.

We hebben daar een namiddag beschikbaar en 1 hele dag.

Zijn de echte interessante zaken;

Pioneer Park
Wedgewood Wildlife Sanctuary

Wat nog meer eventueel?

Groet,

Ger
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik weet niet als dit het echte must sees zijn maar ik had deze genoteerd voor Fairbanks:

- Golden Heart Park:
Riverwalk + park met bronzen monument ‘Unknown First Family’
(van aan Morris Thompson kan je via de Riverwalk naar het centrum wandelen)

- University of Alaska Museum of the North http://www.uaf.edu/museum/
(echt een top museum)

- Robert G. White Large Animal Research Station (UAF) http://lars.uaf.edu/

- Riverboat Discovery http://riverboatdiscovery.com/
3 uur durende cruise met een raderboot op de Chena en Tanana River
(Wij vonden die erg tegenvallen, een tourist trap)

- Gold Dredge 8 http://golddredge8.com/

- Creamer’s Field Migratory Waterfowl Refuge http://www.adfg.alaska.gov/index.cfm?ad ... field.main
(vonden wij erg fijn)

Pioneer Park zou ik zo tegen 17 u heengaan en dan aansluitend aan je bezoek gaan eten bij de Salmon Bake. Heerlijk eten.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gerg
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerg »

Beste mensen,

Nog een paar dagen en dan vertrekken we naar Alaska.
Dank aan allen die reageerden op vragen en berichtjes.

Alles lijkt thans goed geregeld.

Heb nog een laatste vraag die al vaker werd gesteld en waar steeds weer geen eenduidig antwoord op is.

Wel of geen berenspray mee te nemen en indien wel waar kun je deze het beste kopen. In een Walmart?

Groet,

Ger
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Je zult hier mensen vinden die berenspray bij zich hebben en anderen, zoals wij, die een beren'toeter' bij zich hebben. Beide hebben zo hun voor- en nadelen; als je berenspray gebruikt moet je eigenlijk even oefenen, je bewustzijn dat die spray niet in je eigen ogen spuit en pas vanaf een korte afstand werkt. Een toeter werd ons aangeraden door een ranger in Seward, die vooral voorstander was van met geluid de beer wegjagen. Met als belangrijkste tip; probeer altijd geluid te maken, bv door om de x tijd 'Hi Bear' te roepen. En blijf bij elkaar.

Je zou in Anchorage kunnen kijken bij Cabela's. Een bizar grote winkel in outdoor artikelen, en kijken wat het best bij je past. Heb je daar geen tijd voor, dan kun je ook in Seward terecht; tegenover de haven zit een grote (maar niet zo extreem grote) outdoorwinkel waar ze zowel berenspray als berentoeters verkopen.

Oh, en de spray mag niet mee in het vliegtuig. Vanzelfsprekend niet naar de berenexcursie, maar ook niet naar Kennicott.

Belangrijkste; heel veel plezier. Stel je in op een van de meest bijzondere staten en laat je hart veroveren. Geniet ervan!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben in Alaska altijd berenspray bijgehad. De rangers in de visitor center leggen je met plezier uit hoe het werkt.
Als een beer je aanvalt, is berenspray wat je nodig hebt. Hoofdreden is ook dat het je helpt niet weg te lopen wat het slechtste is wat je kan doen.
Wij kochten hem in de Wallmart in Anchorage voor 20-30 dollar zoiets.
De laatste dag van de reis hebben we hem leeggespoten "om te oefenen voor de volgende keer".
In Kennicott hebben we deelgenomen aan een sessie over hoe berenspray gebruiken (naspelen met lege fles)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben overigens in alaske een beer tegengekomen vlak voor ons op het pad terwijl we super luid aan het zingen waren (en ik zing niet zo mooi dat kan ik je wel verzekeren). het was net (echt waar) ik zag twee beren broodjes smeren.
en lap, daar stond die beer voor ons. HIj werd helemaal niet bang toen we luider begonnen te zingen en te roepen.
Het is natuurlijk wel zo dat hij wist dat weer waren dus daarom moet je geluid maken. Bij een aanval helpt het niet.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij hebben ALTIJD bear-spray bij, gewoon omdat iedereen het zal aanraden als iets noodzakelijk als je trails gaat lopen waar dit nodig is. Als je enkel van plan bent om viewpoints te doen langs de weg, heb je dit uiteraard niet nodig.
En zoals eerder al gezegd: niets anders helpt bij een aanval. En vergeet al zeker de belletjes die velen aan hun rugzak hangen hebben. Elke Ranger zal beweren dat beren daar helemaal niet van op de loop gaan. Tijdens het hiken, en vooral bij blind corners, MOET je gewoon zingen, luid babbelen of in de handen klappen.
We zijn nu in Glacier NP waar er bijzonder veel bear activity is waardoor enkele trails zelfs afgesloten zijn.

Veel plezier in "the state like no other".

PS: onze bear-spray mocht zonder probleem mee in het vliegtuig naar Kennicott én Lake Clark (beren). De 2 piloten maakten er helemaal geen probleem van.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

klopt in de kleine vluchtjes mag het mee maar niet mee terug naar Belgie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer