Dank weer voor jullie reacties en tips/aanvullingen.
Zet er inderdaad wat vaart in, dat komt voornamelijk omdat ik zie dat met name betaalbare accommodatie steeds moeilijker te vinden is, los nog van de te boeken excursies en eventueel extra te boeken vluchten, trein en/of bus.
Heb jullie reacties verwerkt in het onderstaande nieuwe overzicht. Lijkt langzaam zo precies op de tocht van Ingrid14, maar daar is dit forum nu eenmaal voor
19 juli 2017 Aankomst in Anchorage, overnachten in Anchorage
20 juli 2017 Ophalen auto en rijden naar Homer, overnachten in Homer 240 miles
21 juli 2017 Homer berenexcursie met overnachting
22 juli 2017 Homer, overnachten in Homer
23 juli 2017 Rijden naar Seward, overnachten in Seward 180 miles
24 juli 2017 Seward, overnachten in Seward
25 juli 2017 Seward, overnachten in Seward
26 juli 2017 Rijden naar Denali, overnachten in Cantwell 340 miles
27 juli 2017 Bezoek Denali, overnachten in Cantwell of Healy 60 miles
28 juli 2017 Bezoek Denali en daarna rijden naar Fairbanks, overnachten Fairbanks 130 miles
29 juli 2017 Fairbanks, overnachten in Fairbanks
30 juli 2017 Rijden naar Chitina, overnachten in Chitina 320 miles
31 juli 2017 Bus, eigen auto of vliegtuig naar Mccarthy, overnachten in Mccarthy
1 augustus 2017 Mccarthy, overnachten in Mccarthy
2 augustus 2017 Terug naar Chitina en rijden naar Valdez, overnachten in Valdez 120 miles
3 augustus 2017 Valdez, overnachten Valdez
4 augustus 2017 Valdez, overnachten Valdez
5 augustus 2017 Rijden naar Anchorage, overnachten in Anchorage 310 miles
6 augustus 2017 Van Anchorage naar Seward met trein en vertrek cruise
Heb ik zo voldoende tijd om rustig iets te zien/doen in de omgevingen van de dorpen waar we overnachten of mag/moet er nog iets gewijzigd worden.
Tips voor wat echt te zien op de reisdagen en dagen in dorpen blijven uiteraard weer welkom. Ook voor tips over bedrijven waar vluchten, excursies en overnachtingen te boeken zijn houd ik mij aanbevolen.
Is de weg van Chitina naar Mccarthy echt slecht te doen met een SUV of gaat het wel met voorzichtigheid. Begrijp dat de verhuurder zegt dat het niet mag, maar we hebben meerdere keren over de hele wereld gebruik gemaakt van auto's op wegen waar de verhuurder van zei dat het niet mocht (viel steeds mee achteraf).
Alvast dank weer voor reacties van jullie en anderen ook uiteraard.
Groet,
Ger