Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rolinda: rondreis Noordwest (Denver-Seattle) - 4 weken.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
rolinda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis rolinda: rondreis Noordwest (Denver-Seattle) - 4 weken.

Bericht door rolinda »

Bravy schreef:
08 dec 2024, 18:38
Alvast even een korte reactie: ik denk dat de rijtijden die je bij de afstanden hebt staan uiterst ambitieus zijn! Bv. 7 juli. 300 mijl in 5 uur? Denk je echt dat je gemiddeld 100 km/u rijdt met zo'n slagschip?
Neem de rijtijden van Google en doe daar 15-20% bij. Je wil onderweg af en toe even stoppen (eten, tanken, toilet). Plus dat je vast en zeker mooie stukjes tegenkomt waar je even van wil genieten.
Thanks voor de tip, ik ga de 15% extra tijd erin verwerken. Ik denk dat het vaak vroeg opstaan wordt om tijd te winnen...

Een andere gedachte.....Glacier NP lijkt ons echt te gek, maar hierdoor moeten we veel extra kilometers maken. Tevens kun je met een RV veel mooie routes van het park niet zien, daarnaast lees ik nu ook dat de oostkant van het park mogelijk minder goed bereikbaar zal zijn (swiftcurrent project). Wat vinden jullie, deze route aanhouden en via Glacier naar Mt Rainier, of is via Crater of the Moon – painted hills – portland naar Mt. Rainer ook een goede mogelijkheid?
rolinda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door rolinda »

Martin & Marianne schreef:
08 dec 2024, 19:07
Ik begrijp dat je nog niets in Yellowstone hebt vastgelegd? Kijk daar zo snel mogelijk naar het kan best zijn dat er al veel volgeboekt is. zeker met een grotere camper zal het lastig zijn. Ik zou sowieso een of meerdere nachten Madison doen, en daarnaast bijvoorbeeld Canyon. Een extra dag in Yellowstone zou niet gek zijn, misschien een dag minder voor Flaming Gorge? Of Flaming Gorge helemaal overslaan en naar Antelope Island gaan.
Marianne
Dank weer voor alle tips!
Inzake bovenstaande, we zitten nu te kijken bij zowel Grant village, Madison cg en canyon cg, we zien inderdaad dat al meerdere plekken uitverkocht zijn maar er is op dit moment nog wel plek. We willen deze week het schema gereed hebben zodat we ook zicht hebben in de route die we gaan afleggen. Dan kunnen we volgend weekend zoveel mogelijk campings gaan vastleggen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Volgens mij had ik al eerder gezegd dat het hele schema ambitieus is :-).
Glacier eruit en Crater Laker erin gaat volgens mij niet heel veel schelen:
West Yellowstone - st Mary - Paradise: 1197 mijl
West Yellowstone - Crater Lake - Paradise: 1214 mijl
Het probleem is dat je simpelweg (te) veel wil doen in (te) weinig tijd. Zoals al gezegd is een combi van Colorado, Utah, Wyoming, Montana, Oregaon en Washington erg veel. In Europa ga je toch ook niet in 3 weken naar Frankrijk, Spanje, Italie en Kroatie in 4 weken ?
Sorry dat ik weer deze reactie geef, maar ij probeer jullie te behoeden voor 4 weken camper rijden ipv een ook wat te zien en te beleven...
Ik zou dus zowel Glaciewr als Crater Laker eruit halen en in een meer rechte lijn gaan reizen. Óf natuurlijk de Utah week eruit gooien en de meest normale route rijden: Colorado, Grand Teton, Yellowstone en dan keuze voor Glacier of Crater en verder richting Mount Rainier en Olympic...
sorry... Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een met Paul. Het is echt veel, zeker met een camper en jonge kinderen. Ik kan niet zo goed beoordelen of Glacier goed te doen zal zijn. Ik weet dat @jojostravelusa daar eens een auto gehuurd hebben. Kijk eens in hun verslagen. Maar ze zal ook wel reageren denk ik. De route via Craters of the Moon zal niet veel sneller zijn. Wij vonden het wel een leuk stuk, maar niet heel spectaculair. Zie ons 2015-verslag daarvoor.

Waarom niet alvast iets vastleggen in Yellowstone? Eventueel voor verschillende periodes als je besluit om Utah links te laten liggen. Annuleren kan gratis tot 30 dagen voor aankomst.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Ik heb net ons blog online gezet van afgelopen zomer. 3,5 weken, met de auto van Seattle naar Denver.
En het was echt veel rijden. Wij deden dit omdat we met een rondje Denver niet lekker uitkwamen en mijn ouders een paar parken wilden laten zien, maar de oversteek van Yellowstone naar het westen zijn, hoe je ook rijdt, echt pittige rijdagen. En zoals gezegd deden wij dit met de auto en nietmet jonge kinderen. Misschien heb je iets aan ons blog. Wij kwamen er bijvoorbeeld in Boise achter dat onze toch al lange rijdag naar Grand Teton n9g een uur langer werd omdat de weg was afgesloten. Dan zit je dus letterlijk 7 uur alleen maar in de auto. Nog veel langer met een camper.

Het zijn gewoon echt veel kilometers. Ik zou de tip van Paul ter harte nemen en in een rechtere lijn reizen.
Elke dag opnieuw vroeg op omdat het 'moet' is ook niet heel ontspannend.
Ik vind Glacier misschien wel het allermooiste park. Maar ik zou het nog eens heroverwegen, zeker met een camper en alle werkzaamheden die er aan de gang zijn.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Je mag met de camper inderdaad de Going to the Sun road niet rijden in Glacier en daarom hebben wij in 2022 bij Kalispell, bij Enterprise een auto gehuurd en zijn daarmee door het park gereden. Dat was een prima optie wat ons betreft. Het is een kleine verhuurlocatie en dus niet druk, dus het kostte heel weinig tijd om de auto op te halen en in te leveren.
Die truc hebben we herhaald bij Custer SP om de Needles Hwy en de Iron Mountain Road te doen, want die kunnen ook niet met een camper.
Deze vakantie was een rondje Calgary met (o.a.) Yellowstone en de Dakota's. Deze reis staat hoog in mijn lijstje van topreizen. Craters of the Moon hebben we een jaar later gedaan in een rondje Vancouver met Washington en Oregon.
Huurlocatie Kalispell:
https://www.enterprise.com/en/car-renta ... -63e3.html
https://yellowstone-north-and-south-dak ... er-np.html
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Ook leuk om te doen is een Red Bus Tour: https://www.glaciernationalparklodges.c ... bus-tours/. De camper parkeren bij Apgar Visitor Centre en daar op de bus stappen. Dan ga je heen en weer over de GTTSR. Er zijn verschillende opties (in lengte).
Heb je in ieder geval geen problemen met parkeren, want dat kan ook met een gewone auto nog wel eens moeilijk zijn.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Het nadeel van een tour vinden wij dat je dan niet uit kunt stappen waar en zolang als je wilt, maar gebonden bent aan het programma van de bus, maar het is een optie inderdaad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer