Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

Alaska stond al tijdje op de wishlist en met dank aan de mooie aanbieding van afgelopen donderdag heb ik nu de tickets geboekt. We vliegen dinsdag 11 juli naar Anchorage en op dinsdag 8 augustus vliegen we terug vanaf Seattle. Nu dus een route in elkaar fabrieken. Zag dat Stan.Gobien ook gaat dit jaar dus leer vast ook veel van zijn topic en heb eerdere Alaska gangers topics al bekeken. Wat ik hier niet terugvind is een Cruise van/naar Alaska. Dat staat wel bij ons op programma. Idee is eerst rondje door Alaska, dan cruisen naar Vancouver en
dan daar nog weekje in Seattle/Portland regio. We willen namelijk graag even afkicken in een wat meer stedelijke omgeving.

Uitgangspunten/ vragen op dit moment

-we reizen in rustig tempo (geen dagen van 7.00 tot 19.00 bij wijze van, dat laat mijn ziekte niet toe).
- (lange) hikes gaat helaas ook niet. paar honderd meter / kwartiertje is redelijk de max en dan ook nog op redelijk begaanbare paden omdat ik met krukken loop
- wat is handig,tours / excursies tijdens cruise oftijdens de land tour

Enfin, wordt leuke puzzel :)

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die de land/cruisecombo hebben gedaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis Babarage 2017 Alaska land en cruise

Bericht door biebyip »

Hoi Barbara. Je zag het bij Stan vast al: Alaska is een plek waar je erg enthousiast van kunt worden. Ik denk dat je zijn route voor een groot deel kunt overnemen met een aantal aanpassingen. Zelf was mijn gezondheid vorig jaar ook al niet goed, dus heb ik toen geprobeerd de lange dagen te vermijden.
Ik ga er vanuit dat je de Milepost ook al hebt? De omschrijvingen van stopplekken die daarin staan, zijn erg nauwkeurig en kunnen je zeker helpen om te zien wat wel of niet te doen is.
- de cruises in Seward en Valdez zouden te doen moeten zijn omdat het weinig lopen is, maar ik weet niet hoe wendbaar je bent met krukken .
- bij de hardingfield iceway zijn de eerste paden van asfalt. Als je reispartner wel kan-wil hiken, zou je daar op zaterdag heen kunnen gaan. Dan kan hij met een groep mee.
-zoiets geldt ook voor Kennicott: rondom de lodge en in McCarthy is alles verhard. De mijnen en gletsjers, dat wordt lastig. Hoewel ik dan wel iemand sprak die vanuit mcCarthy met het vliegtuig op de gletsjer is geland. Dat kun je overigens ook vanuit Talkeetna- en dan landen op Mt McKinley en in Valdez kun je je met een helikopter op de gletsjer laten afzetten.
- Denali. De stopplekken van de bus zijn verhard en daardoor zie je veel moois. Uitstappen om een hike te maken wordt lastiger. Vanwege de 'lange dag' zou ik dan niet verder gaan dan het visitorcenter.
- Talkeetna is een beetje een tourist trap vond ik, maar voor jullie waarschijnlijk - net zoals voor mij- een goede plek om de autoreis niet te lang te maken.
- in Homer is er een vliegtuigmaatschappij die niet op het water, maar op het strand landt. Waardoor je niet met een waadbroek door het water hoeft. Gaan ook met iets grotere vliegtuigjes.


Over de Inside Passage kan ik je niet veel vertellen behalve dat ik ze in Canada heb zien passeren terwijl we in een mooi gebied logeerden. Ik zou het denk ik laten afhangen van wat je in Alaska al hebt gedaan. En hoewel ik je behoefte aan stedelijke activiteiten begrijp, als je een week in Washingrom state én de cruise van je tijd afhaalt, hoelang heb je dan nog in Alaska? Ofwel; misschien is die week wat lang en Alaska wat kort?

Hoe dan ook, met de ticketprijzen van afgelopen donderdag en deze plannen, krijg je vast een mooie zomer!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Babarage 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

dank je biebyip! handige tips.

ik ga er eens werk van maken een milepost te scoren, neem aan dat die van dit jaar prima is en ik niet persé de 2017 versie nodig heb.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Babarage 2017 Alaska land en cruise

Bericht door ingrid14 »

Leuk dat jullie naar Alaska willen gaan. Het is daar super!!!

Jullie reizen ongeveer 4 weken, daar wil je een cruise in (gewoonlijk 7 dagen) en een weekje rondom Seattle. Dan blijven er eigenlijk 2 weken voor Alaska zelf.
Er zijn ook cruises die naar Seattle gaan, vertrek in Seward of Whittier.
Probleem lijkt me de autohuur. Dat is al duur in Alaska maar als je dan ook nog een one-way fee, vb Anchorage-Seward, moet betalen wordt het echt duur. Misschien de cruise vanaf Whittier doen en een bus/trein regelen om van Anchorage naar Whittier te gaan.

2 weken in Alaska is ook al mooi maar net iets te kort denk ik.
Ik zou misschien die week Seattle inkorten naar een dag of 3. (erg leuke stad overigens)

Een ruwe planning zou kunnen zijn:
1 naar Anchorage
2 Anchorage - Talkeetna
3 Talkeetna - Denali
4 Denali
5 Denali - Fairbanks
6 Fairbanks
7 Fairbanks - Chitina (dit is een lange rit, maar onderweg is er buiten de prachtige omgeving eigenlijk niet echt iets bijzonders)
8 Chitina - McCarthy/Kennicott
9 McCarthy/Kennicott
10 McCarthy/Kennicott - Valdez
11 Valdez
12 Valdez - regio Palmer (vb Tundra Rose Cottages in Glacier View/Sutton)
13 regio Palmer - Independence Mine - Wasilla
14 Wasilla - Soldotna of Kenai
15 Soldotna of Kenai - Homer
16 Homer
17 Homer - Seward
18 Seward
19 Seward - begin cruise

De stop in Talkeetna is geen must. Het stadje is inderdaad zeer toeristisch. Een stop hier geeft je echter meer tijd op dag 2 (kan je bv nog Iditarod Headquarters en Knik Museum meenemen) en op dag 3 kan je meer tijd spenderen aan de viewpoints met zicht op Denali (en hopen op helder weer).

In Fairbanks kan ik je zeker het Museum of the North aanbevelen. In de buurt kan je ook naar LARS, daar kan je muskusossen gaan bekijken.
Het stadje zelf is klein maar langs de rivier is het gezellig.
Je zou er een boottocht kunnen doen (RIverboat Discovery) maar dit vonden wij wel een tourist trap.

Zoals ik dag 7 heb staan, is het wel een lange rit. (wij deden het zo in 2014) Het is zeker doenbaar. Je kan af en toe eens je benen strekken. Als je tegen de avond in Chitina bent, is het goed. Het stadje (= enkele huizen) ligt heel mooi maar er is niets te doen. Je zou tot bij de brug aan het begin van de McCarthy Road kunnen rijden, daar zagen wij veel eagles.
Moest je dit een te lange rit vinden, zou Glenallen ook een mogelijke stopplaats kunnen zijn. Deze plaats is wel groter, maar alles ligt rondom het kruispunt en het is helemaal niet gezellig.

Van regio Palmer naar Homer vond ik veel te ver voor 1 dag. Ik heb hier nu 2 stops gezet maar als Independence Mine je niet aanspreekt, dan kan je de stop in Wasilla weglaten.

Als je echt naar McCarthy/Kennicott wilt, zou ik niet te lang wachten met daar iets vast te leggen.

Over McCarthy en Kennicott: er zijn geen verharde wegen, de ondergrond is aangedrukt zand. Redelijk vlak wel. Maar als het regent, redelijk slipperig.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

dank je Ingrid, ik ga die route eens bestuderen.

twee weken is inderdaad kort voor Alaska maar met de cruise erbij wordt het al bijna drie weken. moet nog even kijken welke cruise we gaan pakken. dat bepaalt uiteindelijk wanneer we in Vancouver komen. Vanuit Alaska is dat de enige haven waar je naar toe kan varen zo te zien. Maakt niet uit, pakken we de trein wel of zo. de laatste week vinden we fijn om in wat meer 'bewoonde' wereld te zitten dus dat hou ik graag zo. We gaan niet in Seattle zelf blijven maar waar dan wel weet ik nog niet. Misschien dorp ergens bij de kust met wat voorzieningen zoals een mall en een bios. Ff paar daagjes chillen. Vinden we ook fijn om te doen in de USA.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door biebyip »

Als ik die routes voor de cruises bekijk, zou je het "langs het water"stuk van de route (Seward, Valdez) kunnen overslaan, omdat je dat al met de cruise doet. Dus dat de cruisemaatschappijen een excursie aanbieden die de gletsjers die in het water afkalven bekijkt.
Als je dan een rondje maakt, lever je je auto weer op de luchthaven van Anchorage in en pak je dan van daaruit de trein naar Seward. Je kunt dan niet uitstappen bij Potter's March of Beluga Point, maar je ziet het wel vanuit de trein. Zo spaar je op de oneway kosten van de autohuur.

Een opzet van de route is dan:
1. Anchorage
2. Anchorage - Talkeetna
3. Talkeetna - Denali
4. Denali (met de bus het park in)
5. Denali - Fairbanks
6. Fairbanks (Gold Dredge of eventueel een stuk richting poolcirkel).
7. Fairbanks - Chitina (lange dag rijden. Eventueel kun je, zoals Ingrid zegt, al stoppen in Glenallen)
8. Chitina - Kennicott Lodge.
9. Kennicott Lodge
10. Kennicott Lodge - Chitina - Tundra Rose Guest Cottages
11. Tundra Rose - Palmer (muxus ossen, hatchers pass)
12. Palmer - ANchorage. Auto inleveren.
13. Trein Anchorage - Seward.
14. Met taxi naar Hardingfield iCeway. Mogelijk vind je in Seward (wat nog best een toeristische stad is) een aanbieder die jullie brengt en haalt bij wijze van excursie)
15. Seward, inschepen cruise.

... waarbij je ook kunt overwegen om dag 12 en 13 te combineren en/of Fairbanks kunt vervangen voor een route over de Denali Highway zoals Ingrid en Kalaman die hebben gedaan. Als je ook Homer wilt bezoeken, omdat je een vlucht hebt gevonden die voor jou te doen is om naar de beren te gaan, kun je dat in het begin doen. Je krijgt dan ANchorage - Homer - Talkeetna/Wasilla. Dat kan dan bv in de plaats van Kennicott Lodge. Dat laatste is echt een prachtplek maar... het is wel veel lopen om het te zien.

Overigens, en dat was de verrassing voor dochterlief, chillen bij het water met een mall, bios en mooi uitzicht kan ook in Anchorage en Palmer. Al kan ik me voorstellen dat de kleding goedkoper is in de lower 48 states.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

hey dank je Biebyip. Das een koele route. Ik las inderdaad over die poolcirkel, eens kijken wat dat precies is en of dat de moeite waard is. Ik vind de optie om vanuit Denali naar Paxson te rijden ook een mooie optie.

Kennicot is een twijfelgeval. Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk aan de prijs vindt (hoe logisch ook), ook al omdat je er niet makkelijk met de huurauto komt en dus moet vliegen of een shuttle moet nemen en dan dus moet je daar behoorlijk lopen, is het het risico waard om er veel voor neer te tellen als je er vervolgens niks kan doen. Misschien dat ik dat geld dan eerder wil investeren in een excursie om beren zalmen te zien vangen bij brook falls of zo (al vraag ik me af of dat beloopbaar is voor mij). Dus inderdaad eerst de zwieper nara Homer.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door ingrid14 »

Voor de duidelijkheid: ik heb de Denali Highway niet gereden. Ik heb het niet zo begrepen op onverharde wegen.

In McCarthy/Kennicott wordt je door de shuttle bus vlak bij je hotel gedropt (zowel in McCarthy als in Kennicott)
Voor de mogelijke activiteiten vragen toch wel wat wandelen. Of je moet je op de gletsjer laten droppen.

Bij Brooks Falls is het vanaf Brooks Camp iets van 2 km (ik ben niet thuis en kan het moeilijk nakijken nu) tot aan de waterval. Het pad ligt er goed bij maar het blijft wel een eind door berengebied. Als er eentje je kant uit komt, moet je je uit de voeten kunnen maken.

Poolcirkel had ik ook naar gekeken en was erg duur.

Om je kans op beren zien te vergroten zou je misschien in Denali 2 dagen na elkaar de shuttle bus kunnen nemen. 1x tot Eielson en 1x tot Wonder Lake.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door biebyip »

Sorry @Ingrid, ik dacht dat ik de enige was die niet zo graag onverhard reed;)

@ Barbara; ik was vorig jaar al niet zo mobiel, maar bij Kennicott hebben de andere gezinsleden wel de begeleide hikes gedaan en ik het moment gebruikt om bij te komen. Als jouw reispartner liever ook geen hikes maakt is 2 nachten inderdaad wat veel. En voor een nacht zijn de vliegkosten wellicht wel erg uit proportie.

Mocht je derhalve voor de 'Homerlus' gaan, kun je daar eventueel zowel Soldotna/Kenai doen als Homer.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

ennuh, een camper? zit te kijken. voor 10 dagen camper kom je rond de 2500 euro uit inclusief extra kilometers etc. das 250 per dag. vergeleken met auto / hotel 600 + 150 (?) per nacht = 2100. Meer benzine maar lagere eetkosten (heb ik ergens gelezen dat uit eten in Alaska prijzig is?). Dan scheelt het al met al niet zo veel. Hoe aardig is dan camper boven hotels (moet wellicht dan ook nog ff verkopen aan manlief ;))
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door ingrid14 »

Ik heb geen ervaring met een camper maar ik denk dat je ook nog de kosten voor de campings moet bijtellen.

Toen wij in 2014 in Alaska waren hebben we regelmatig een echte regendag gehad, ook 1 dag met sneeuw en erg koud. Ik was toen blij met een warme hotelkamer.

De kosten voor uit eten gaan vond ik gelijkaardig als in de lower 48.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan 27 mei 2017 met de camper voor 3 weken naar Yukon en Alaska. We hebben de camper eind mei al geboekt via Travelhome bij Canadream, een TCA (truckcamper) deze keer. Zij werken met flextarieven en als je vergelijkt met wat wij toen betaalden t.o.v. dezelfde periode als je nu zou boeken, dan scheelt dat € 55,- per nacht. Het loont dus echt om vroeg te boeken.
Wij vliegen met Lufthansa van Amsterdam naar Munchen naar Vancouver naar Whitehorse en terug van Whitehorse naar Vancouver naar Frankfurt naar Amsterdam. Veel mensen vinden (meerdere) overstappen niet prettig, maar wij hebben daar geen moeite mee en het scheelt vaak in de prijs.
Met cruises hebben we geen ervaring. Wel hebben we een aantal (dure) excursies op het programma staan. O.a. bij Valdez met de LuLuBelle varen http://lulubelletours.com , bij Homer met Emerald Air Services http://www.emeraldairservice.com vliegen naar de beren, bij Seward de Fox Island Sea Kayaking And Wildlife Cruise Combination; een combitour van zeekayakken en varen met Millers Landing https://www.millerslandingak.com/kayaki ... -trips.htm , in Denali met de shuttlebus, vanuit Fairbanks over de Dalton Highway met een excursie naar de Arctic Circle http://www.viator.com/Fairbanks-attract ... on-Highway Van de excursies ligt nog niks vast, dus daar kan nog van alles in veranderen. Met het oog op het weer zullen we deze zo laat mogelijk boeken.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

zo. de cruise is ook geregeld. we gaan op 23
juli met de MS Noordam van Seward naar Vancouver (rechtstreeks bij HAL geboekt). Nu ff uitzoeken welke excursies we rond de cruise interessant vinden, kunnen we daar rekening mee houden tijdens de Alaska rondrit.

Camper en auto ben ik nog niet goed over uit. Dat
onderzoek ik dit weekend verder.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

inmiddels de route vastgesteld en hotels geboekt. wel keuzestress moet ik zeggen. zo veel mogelijkheden maar met mijn gezondheid eigenlijk ook weer wat onmogelijkheden. nou ja. het wordt vast prachtig.

dag 1 amsterdam anchorage, 2 nachten quality suites historic downtown
dag 2 anchorage, bijkomen reis, wat boodschapjes zoals anti muggenmeuk (ik heb schijnbaar een tattoo op m'n voorhoofd: "wees welkom lieve muggen en no see ums, lekker bloed hier volop te krijgen, sla die man d'r naast maar over!") en als het ff kan rondrit naar mooie plekken rondom Anchorage, misschien Alyeska, ik zou graag de trail naar de hand tram daar lopen als het wil.
dag 3 naar Glennallen waar we drie nachten slapen in Antler's rest B&B. Onderweg oa tijd voor Matanuska Glacier.
Dag 4 en 5 Float op Copper river of ander riviertje in de buurt, rit naar MCcarthy met shuttle of zelf hoewel dat officieel niet mag met Hertz auto (daar twijfel ik dus nog over),rit naar Valdez en wat we nog meer bedenken. Glennallen is dus hier vooral gekozen als uitvalbasis niet omdat het zon charmant dorpje is :)).
Dag 6 naar Fairbanks, onderweg iig even stoppen bij de kerstman. 2 nachten geboekt bij Fairbanks Moose Manor B&B.
Dag 7 overwegen om naar de arctic circle te gaan met een tour. Iets dat manlief erg leuk lijkt (die is van het aftikken van dat soort dingen). ik ben dus benieuwd naar jullie ervaring jojostravelusa. De raderboot en evt goldpanning staan ook nog op m'n lijstje en het hier genoemde museum ook en ik wil ook even kijken bij het bezoekerscentrum van de alaska pipeline maar dat is vlakbij onze B&B.
Dag 8 naar Denali, wellicht naar de kennels van het park. 2 nachten geboekt bij Backwoods Lodge in Cantwell.
Dag 9 met park shuttle Denali in
Dag 10 nogmaals Denali in (ga denk ik een driedaagse pas kopen (voor de prijs van twee dagen dus misschien eerste dag ook parkshuttle nemen) en daarna door naar Princess McKinley Wilderness Lodge waar we twee nachten slapen.
Dag 11 weet ik nog niet. Sighseeen daar
Dag 12 naar anchorage, nog wat in Anchorage zien. Inleveren auto bij luchthaven en met transfer naar hotel van de HAl.
Dag 13 met HAL transfer naar Seward waar we eerst een boottocht door de Kenai fjorden doen voor we inschepen voor onze cruise. Voor deze optie gekozen omdat we dan onze koffers sochtends in anchorage af kunnen geven en smiddags op de cruiseboot in onze hut weer terugzien. Dat scheelt gedoe, zeker voor mijn man want hij mag het sjouwen doen want met krukken lopen en koffers rollen gaat um ook nie worden :)). Bij een hotel savonds met die kleine eindjes laat ik m'n krukken of 1 kruk wel staan en pak ook een rolkoffertje maar das toch ff een andere oefening als ik een stuk verder moet.

Al met al denk ik toch dat ik een hele mooie indruk van Alaska ga krijgen, ga lang niet alles zien maar dat zie je ook niet met 5 weken daar.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door ingrid14 »

Ik begrijp je keuze voor Glenallen voor enkele dagen maar zo ga je wel veel op en af rijden.

Voor Denali: als je een ticket koopt, is dit geldig voor 7 dagen. In de prijs van de shuttle bus die jullie op dag 9 doen zit de inkom standaard bijgeteld. Meld even bij de balie waar je je bustickets moet ophalen (Wilderness Acces Center) dat je een ticket hebt, dan krijg je een refund voor het gedeelte inkom.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

Vandaag toch programma omgegooid voor een deel want wilde toch wel graag de Kenai meepakken. Dus:

Anchorage 2 nachten
Soldotna 2 nachten
Copper Center 2 nachten
Fairbanks 2 nachten
Denali 2 nachten, Denali Princess kunnen boeken dus lekker voor de poorten van het park in glitter gulch :)
McKinley 1 nacht
Anchorage 1 nacht
Cruise

Zitten twee lange ritten tussen maar das maar ff zo.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door Tipsy_1 »

Ik begrijp je route niet goed.
Waarom ga je 2 dagen in Copper Center zitten? dat ligt niet echt goed voor iets? Voor Wrangell St Elias NP zit je daar niet goed. Het visitor Center en een zicht van heel ver af, meer kan je daar niet doen.
Soldotna is nog een eind rijden van zowel Homer als Seward - beter gaan voor een van die twee.
is Fairbanks een must? Ik had het ook graag gezien maar heb het laten vallen ten voordele van andere bestemmingen.
(ik had achteraf gezien spijt van Denali (wij vonden de shuttle bus vreselijk) twee nachten gedaan hebben en niet in de plaats Fairbanks gedaan overigens maar Denali is een logische keuze).

Zou je toch niet wat meer inspiratie halen uit reizen van andere Alaska -gangers?
Mijn verslag van vorig zomer (iets langer dan jou maar ook maar twee weken ) vind je hieronder (link) bij 2015 Amerika reizen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door babarage »

Copper center wordt juist aangeraden voor Wrangell St Elias als uitvalsbasis viel mij op op verschillende Alaska sites vandaar die keuze. Ik wil ook graag de Glenn highway langs de Matanuska Glacier rijden dus dat komt dan goed uit. Mijn probleem met Wrangell St Elias is ook een beetje dat dat nou typisch een park is waar je veel moet lopen om wat te zien en dat gaat nou net niet dus het is ook even zoeken wat ik daar überhaupt kan doen.

Seward komen we op weg naar Cruise, daar doen we ook een Kenai fjord tour voor we inschepen. Blijft over Homer, toch voor Soldotna gekozen omdat ik evt daar voor een berenvlucht wil kiezen of andere activiteiten in de buurt.

Fairbanks is geen must maar wel een graag omdat we ws naar de pool cirkel willen en omdat het logisch is in onze ronde zeker omdat Denali echt een must is. Ik lees gelukkig zat ervaringen van mensen die de shuttle geweldig vinden, ik hoop dat ik ook bij die groep hoor. Heb ik wel vertrouwen in, manlief heeft al een dag Denali gedaan en vond het erg leuk.

Dank voor je tips, dit is inderdaad geen standaard rondje maar dr zit een gedachte achter ;).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden die berenvlucht vanuit Homer maar vanuit Sodotna zou inderdaad ook wel kunnen.
Homer vond ik erg fijn - het is een bijzonder plekje.

Copper Center is absoluut geen goede uitvalstbasis als je naar Wrangell St Elias wil.
Je moet eerst naar Chitina rijden (al een flinke rit) en dan nog of een vlucht of een lange (slechte) dirt road naar McCartny.
Daarover moet je je toch beter informeren.
Kennicott/McCartny zijn overigens ook zonder wandelingen de moeite. Het is er prachtig, overal, ook zonder wandelen.


Soldotna naar Copper Center is trouwens enorm ver rijden (wij houden enorm van kilometers malen maar de afstanden schieten niet erg goed op in Alaska). Zou ik zelf niet aanraden want er is heel veel te zien langs de Glenallen Highway (en ook bvb in Portage en langs de Turnagain Arm). Maar ja aangezien je er een gedachte achter hebt. Je hebt hier al veel tips gekregen dus...
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Babarage: 2017 Alaska land en cruise

Bericht door ingrid14 »

Ik sluit me aan bij Tipsy_1 over Copper Center.
Hier ligt wel het grote visitor center van Wrangell St Elias maar je zit er nog niet in het park. Vanaf het vc heb je wel zicht in de verte op de bergen.
(op mijn blog van 2015 staan foto's van het uitzicht)

Zoals Tipsy_1 al aangaf is het een hele rit om er naar toe te rijden. Het is er wel bijzonder mooi. Je wordt met een shuttle busje vanaf het einde van de McCarthy Road of vanaf het 'vliegveld' naar Kennicott gebracht.
Moest je vliegen vanaf Chitina dan heb je al gelijk een flightseeing erbij.

Als je niet naar Wrangell St Elias wilt gaan, dan zou ik maar 1 nacht Copper Center doen. Van Soldotna zou je tot Palmer of zo kunnen rijden en dan de volgende dag naar Copper Center.

Ik zou zeker ook Homer bezoeken. Vanaf Soldatna ben je wel even aan het rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer