Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Atlanta - Great Smoky Mountains - Charleston - Savannah - Orlando

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Charon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Atlanta - Great Smoky Mountains - Charleston - Savannah - Orlando

Bericht door Charon »

Hi allemaal,

Wij willen volgend jaar voor de 7e keer naar Amerika maar nu met onze 2 kids (dan bijna 5 en 1,5) i.p.v. met z'n tweetjes. Het plan is om begin juni voor ongeveer 3,5e week die kant op te gaan.
De route die wij nu in gedachte hebben is als volgt:
Atlanta - Chattanooga - GSM - Charleston - Savannah - Daytona - Orlando.
We dachten zelf om ongeveer zo'n 1,5e week rond te reizen en dan de laatste 2 weken in Orlando een vakantievilla te huren.
Tijdens onze vorige reizen hebben we vooraf vaak alleen het hotel bij aankomst geboekt en de rest gewoon tijdens de reis geboekt. We vonden die vrijheid om eventueel ergens langer te blijven ideaal en als we het niks vonden reden we gewoon weer verder.
Nu merk ik dat ik dat toch met de kids wat spannender vind :oops: dus ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen. Is het in juni voornamelijk rond de GSM goed te doen om ter plaatse een hotel te boeken? Het plan is om op vrijdag of zaterdag naar Atlanta te vliegen, daar 1 overnachting te doen alvorens we naar Chattanooga rijden. Zo proberen we net na het weekend in de GSM te komen ivm de drukte.
Wat zou jullie advies zijn qua aantal overnachtingen overal? We dachten sowieso 2 nachten rond de GSM omdat we misschien ook nog met de kids naar Dollywood willen. We zijn niet van plan om hele grote wandelingen of iets te gaan maken.

En iemand ervaring met campingbedjes in de hotels? Heb hier vroeger zelf eigenlijk nooit op gelet. Zit er nu namelijk aan te denken om ons Deryan tentje mee te nemen zodat hij gewoon zn eigen bedje heeft.

Mochten jullie nog andere tips hebben (bijvoorbeeld m.b.t. autoverhuur of het reizen met de kids) dan hoor ik dat uiteraard ook graag :thumbup:

Alvast bedankt voor jullie reacties!
2022 Florida
2019 Florida
2018 New Orleans naar New York
2017 Florida + cruise
2015 Florida http://kfcinflorida.blogspot.nl/
2014 Zuidwesten http://frankcharon.waarbenjij.nu/
hemmie
Amerika-expert

Re: Atlanta - Great Smoky Mountains - Charleston - Savannah - Orlando

Bericht door hemmie »

Jaren met Deryan bedje gereisd, zou ik zeker doen.

Juni is al zomervakantie in de VS, ik zou zo veel mogelijk vooraf boeken. Pakt hoogstwaarschijnlijk goedkoper uit (als je echt vroeg boekt), en scheelt zoeken elke dag, ik neem aan dat je die tijd wel beter kunt gebruiken.
Terug in Texas!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

GSM is het meest bezochte park van Amerika. Ik zou daar zeker in juni wat vooraf reserveren, dan heb je nog keuze in de locatie en een beetje aardige prijs
Wij vonden Atlanta best leuk om te bezoeken het coca cola museum en het aquarium is de moeite waard. De dierentuin is misschien voor de Kids ook leuk.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Wellicht heb je voor een stukje van onze route iets aan ons reisverslag. (Duck is Chattanooga is ook echt leuk!)
Aantal overnachtingen;ik bekijk wat we willen doen op een bepaalde locatie en bepaakd aan de hand daarvan het aantal overnachtingen. In GSM heb je de keuze om in een cabin oid in de natuur te verblijven of in bvb Gatlinburg. Wij zaten aan de rand van Gatlinburg. Hotel met een zwembadje, oploopafstand van de gezelligheid maar desondanks rustig. Uiteraard is de kans op wildlife daar nul. Wij hoorden van anderen wel dat ze in de natuur zwarte beren om hun huis hadden. Wij hadden dat in Shenendoah NP en dat vond ik echt een hoogtepunt van de reis.
Verdr is onze ervaring met zoonlief dat een uurtje her en der voor gewoon even niks, spelen of een filmpje (ondertussen dertien dus nu uurtje wifi :roll: ) altijd erg bijdroeg aan de gezelligheid de rest van de tijd. Plus ritme toch wel strikt aanhouden zoals we thuis gewend zijn maar daarin zal het ene kind zeker het andere niet zijn.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Als je kindje goed slaapt in dat Deryan tentje zou ik het zeker meenemen! Nog een andere tip: wij zijn in januari 2024 naar Florida geweest en onze jongste was toen 15 maanden. We hebben op marktplaats een Costco autostoeltje gekocht dat paste in de vliegtuigstoel. Zo kon ze veilig in haar eigen stoel plus direct in de huurauto, super handig. Misschien is dat ook wat voor jouw kindje trouwens (wij doen hem trouwens weg, aangezien ze bij onze evt volgende reis al te groot ervoor is).
Charon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Charon »

winterpark schreef:
06 sep 2024, 20:51
Als je kindje goed slaapt in dat Deryan tentje zou ik het zeker meenemen!
Bedankt voor je reactie! We gaan komende week naar Tenerife en nemen dan ook het tentje mee. Eens kijken of het bevalt en of hij er goed in slaapt nu hij ietsje ouder is.
Autostoeltje hebben we al bij de auto bijgeboekt maar bedankt voor de tip😊
2022 Florida
2019 Florida
2018 New Orleans naar New York
2017 Florida + cruise
2015 Florida http://kfcinflorida.blogspot.nl/
2014 Zuidwesten http://frankcharon.waarbenjij.nu/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht