Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nashville - memphis - new orleans: tips zijn welkom!

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
johanna_dm
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

nashville - memphis - new orleans: tips zijn welkom!

Bericht door johanna_dm »

Dag iedereen,

afgelopen april zijn we voor het eerst naar New Orleans geweest en daar het French Quarter Festival meegemaakt,
wat ons zeer goed bevallen is :-)
nu wil ik natuurlijk terug, en dat zal waarschijnlijk voor 2013 en 2014 worden (terug met het festival dus ergens halfweg april)

nu had ik het idee om de reis een beetje te verlengen en te vliegen op nashville, daar enkele dagen te blijven dan naar memphis (terug enkele dagen blijven) en dan verder doorrijden naar New Orleans en van daar terug met het vliegtuig naar huis.
(of heeft iemand betere ideeen om te doen "in de buurt van" new orleans? (voor muziekfans))

om een beetje een idee te krijgen van het kostenplaatje had ik graag geweten wat we zoal zouden moeten voorzien,
voor new orleans weet ik dit al, maar het gaat dan vooral over nashville en memphis (en eventueel andere zaken op de route)
huur auto (4 personen), overnachting hotels, prijskaartjes voor te bezoeken zaken (en wat mag ik zeker niet vergeten te bezoeken! - hier op het forum al veel gelezen, dus zeker al wat ideeen opgedaan, maar er kunnen er zeker nog veel bij),
kortom... ik ben een volkomen leek... :roll:

en hoeveel dagen zouden we het beste voorzien in beide steden?

alvast bedankt voor alle tips
en veel reisplezier aan de personen die binnenkort vertrekken of nu reeds op vakantie zijn :-)
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: nashville - memphis - new orleans: tips zijn welkom!

Bericht door gera_r »

Hallo Johanna, uit eigen ervaring kan ik helaas geen tips geven. Afgelopen zomer was er een leuke serie van Nick & Simon met hun American Dream op televisie. Het speelt zich af precies in deze 3 steden. Leuk en prettig om naar te kijken.
http://beta.uitzendinggemist.nl/program ... ican-dream
Succes met de voorbereidingen verder...
johanna_dm
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door johanna_dm »

bedankt, zal ik zeker eens bekijken !
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben zelf een week in Memphis geweest en heb me vermaakt maar als je op doorreis bent zou ik 2 dagen aanhouden afhankelijk van wat je wilt doen. Hetzelfde geldt voor Nashville eigenlijk. Als je alles in 1 dag wilt proppen is dat best wel moeizaam en 2 dagen geeft je wat meer speelruimte.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Zoals je misschien wel weet is in Nashville the Country Music Hall of Fame. Daar hebben ze ook wat dingetjes van Elvis. O.a. de auto met de tv achterin.
En mocht je wat live entertainment willen is een bezoekje aan Broadway tussen 5th Ave en 4th Ave wel wat waard. Dit blok heeft allemaal bars waar ze geen entree vragen, dus je kunt gewoon barhoppen. Elke bar heeft een bandje die voor muziek zorgen. Die bands worden niet betaald, het is meer een soort van podium voor ze. :thumbup:
http://maps.google.nl/maps?q=36.160747, ... src=0&z=18
- Mike
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

net thuis van een dagje Nashville. Best wel gezellig en luek er weer te zijn. (Heb er vlak bij gewoond) Plan is als het wat warmer is een keersamen met dochter te gaan. Maar eerdaags eerst weer eens naar de Predators. Die waren vandaag jammer genoeg in NY.
rijocaer
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Twee dagen in een stad verblijven is altijd het minimum, wat mij betreft.
Je hebt dan tijd voor de 'verplichte' bezienswaardigheden, de dingen waar iedereen naar toe gaat en die je gezien moet hebben.

Wil je een stad uitdiepen, dan knoop je er dagen aan vast.
En of een stad voor jou interessant is dat bepaal je door er zo veel mogelijk over te lezen.
Of je brengt een bezoek aan die stad om te kijken of het wat voor je is.
Een stad kan je aangenaam verrassen of erg tegenvallen, maar dat weet je alleen als je er zelf geweest bent.

Iemand die van muziek houdt zal zich in Nashville beter vermaken dan iemand die daar niets om geeft.
Ik ben er zelf twee dagen geweest en vond het te kort, dus ooit ga ik daar nog eens terug.
En omdat mijn man en ik enorme muziekliefhebbers zijn gaan we ieder jaar naar Austin, TX.
Ons eerste bezoek duurde twee dagen, het tweede bezoek was vier dagen en afgelopen jaar waren we er een week.
Ik sluit niet uit dat de bezoeken steeds langer gaan worden :mrgreen:

Dus advies is: lezen over de steden waar je naar toe wilt, opschrijven wat je er zeker wilt zien en dan bepalen hoe lang je daar voor nodig hebt. Zo simpel is het eigenlijk.
16x USA / 30 staten
Bama Girl
Amerika-newbie

Bericht door Bama Girl »

Ik ben in Memphis geweest en heb in Nashville gewoond. Gebaseerd op mijn eigen ervaringen zou ik zeker een aantal dagen langer in Nashville blijven in plaats van in Memphis. Downtown Memphis is nog best wel leuk (National Civil Rights museum - heel erg indrukwekkend -, de 'ducks' in het Peabody hotel, en natuurlijk Graceland is allemaal zeer de moeite waard), maar behalve de bekendste bezienswaardigheden daar is er niet veel te doen, en is het jammer om te zien dat de stad eigenlijk zo vervallen is. Nashville is een geweldige, bruisende stad, waar zeker voor de muziek liefhebber veel te beleven is. Behalve de Country Music Hall of Fame is het leuk om downtown rond te lopen op Broadway en alle winkeltjes met cowboy laarzen (etc.) te zien, terwijl je overal om je heen live muziek hoort. Een van de allerleukste dingen in Nashville, en dit klinkt misschien raar, is een bezoek aan het Gaylord Opryland Hotel. Dit is een van de grootste hotels in Amerika, en het is zó enorm dat er zelfs rivieren doorheen lopen. Er zijn allemaal leuke winkeltjes, en je kunt er leuke boot-tochtjes maken. :)
De Grand Ole Opry is ook zeker een must, en het is ook erg leuk om naar de Wild Horse Saloon te gaan en daar heel 'southern' te eten terwijl je mee kan doen met een gratis linedance cursus die elke avond een aantal keer wordt gegeven. Verder is er Downtown ook nog een erg populaire winkel genaamd "Hatch Show Print" waar ze zelf nog hun posters maken met behulp van een printing press. Leuk om eventjes in te kijken. Mike's Ice Cream (ook down town) verkoopt de beste chocolademelk (een aanrader is de Peanutbutter Hot Chocolate) en ijsjes. Ietsje buiten het centrum is de Belle Meade plantation wat ook zeker de moeite waar is en leuk is om te bezoeken!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In Nashville is ook Cooter's Place leuk. Het is een museum en winkel die gewijd zijn aan de vroegere tv-serie The Dukes Of Hazzard. Vlakbij de Grand Ole Opry. Verder zal het Opry Mills winkelcentrum weer heropend als het goed is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer