Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MichelAngelo66: Deep South rondreis

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis MichelAngelo66: Deep South rondreis

Bericht door cvr »

MichelAngelo66 schreef:
08 apr 2026, 23:17
Heeft er iemand ervaring met hotels in Nashville en Memphis? Wat is nu handig in Nashville... in Downtown op loopafstand van Broadway of juist buiten het centrum? In het centrum zijn de parkeertarieven aanzienlijk, daar verder buiten een stuk minder of zelfs niet. Echter dan moet je nog altijd naar Broadway of met met de auto of met een Uber... Heeft er iemand tips? Geldt hetzelfde ook voor Memphis?
In steden met een leuk centrum is parkeren idd heel prijzig, zeker bij hotels. Als ik vooraf weet dat we een aantal keren het centrum in willen boek ik een hotel op loopafstand en via Spothero een redelijk geprijsde parkeergarage.

Mbt Memphis en Nashville, de hierboven tips met oa Elvis, Sun Studio en de Peabody in Memphis zijn idd dikke aanraders. Wij hebben een aantal jaren geleden een paar leuke avonden gehad op Beale Street in Memphis (veel live bandjes). Dat is inmiddels helemaal veranderd, Beale street wordt in het weekend dmv hekken afgesloten en moet je $5 betalen voor de security (juli 2025). De bandjes waren er amper en de hele sfeer was weg toen wij er waren vorig jaar. Nashville vonden we altijd al leuk maar vorig jaar leek het alsof de sfeer die we misten op Beale Street aan Nashville was toegevoegd. Wat een feest was het daar! Volle bak op Broadway en in een paar kroegen leuke bands gezien en gehoord.

Je zag ook duidelijk het verschil in het aantal daklozen en mensen die op straat rondhingen in de avond. Dat was in Memphis veel meer het geval dan in Nashville. Mbt je vraag: ik zou in Nashville zo dicht mogelijk bij Broadway willen zitten (persoonlijk uiteraard), in Memphis zou ik dat juist niet willen en voor de hotelkeuze meer kijken naar de locaties die ik wil bezoeken.
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

wouterjanS schreef:
09 apr 2026, 08:02
Beetje random tip: Maar tussen New Orleans en San Antonio kom je op de I-10 langs "The Best Stop Supermarket", wat een cajun supermarkt met een restaurantje is. Beter lokaal Cajun eten ga je niet kunnen vinden. Zeker een korte stop waard. Het zit den ik 2-3 minuten van de snelweg af?

Weinig broodjes op die lekkerder waren dan daar!
Hé wat grappig... ik had al een notitie in Google Maps staan precies op die hoogte aan de andere kant van de I-10. Daar zit Billy's Boudin. Deze is dus beter? Thanks voor je random tip :thumbup:
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In Memphis hebben we de camper op de parkeerplaats van de Bass Pro Outdoor Shop gezet en zijn met de bus naar de Sun Studio's gegaan en daarna naar Beale Street gelopen. Er werd door locals wel aangeraden om 's avonds niet veilig is om in de buurt van het busstation te zijn, maar dat waren wij sowieso al niet van plan, dus voor ons maakte dat niet uit. Je kunt natuurlijk altijd overwegen een Uber terug te nemen. Dat is wellicht goedkoper dan ergens in het centrum parkeren. Bij de Bass Pro is het tenslotte gratis.

https://2024washingtondcdeepsouth.blogs ... -west.html
MichelAngelo66
Amerikafan

@cvr Jammer om te horen dat de sfeer weg is. Zijn de BB King's Blues Club en de Silky O'Sullivans ook de moeite niet meer? Op Trip en Google zijn ze niet zo negatief namelijk. Ik heb ook de indruk dat Nashville diverser en leuker is wat betreft het avondvertier zoals je zegt. Maar goed, we hoeven ook niet elke avond of nacht door te zakken. We hebben dan net drie avonden Nashville gehad..... :wink:

Aangaande veiligheid... ik ben Amsterdam gewend en daar wordt ook al sinds mensenheugenis iedereen voor gewaarschuwd. Met een beetje nuchter verstand kom je al een heel eind. 's Avonds met de bus ga ik sowieso niet. Ik zit hier ook nooit in een bus. Dan pakken we inderdaad wel een Uber.

Het vanzelfsprekende Graceland staat op het programma, Sun, Stax, Civil Rights en Rock and Soul museum staan op de lijst om te bezoeken. Ik ga eens even kijken naar The Peabody wat dat moet gaan kosten. Op zich wel makkelijk, dan is alles te belopen zo ongeveer. Anderzijds zijn er ook legio parkeergarages als ik het zo zie op google maps zie voor als je aan de rand van Memphis gaat zitten. Keuzes, keuzes...

Wat anders.... heeft iemand weleens die Backstage Pass gebruikt om Sun studio, Stax, Roch and Soul Museum en Graceland te bezoeken? Kost samen dan 108USD. Voordeliger dan los, maar volgens mij kan je die alleen ter plaatse aanschaffen. Is het niet verstandig om Graceland en Sun Studio van tevoren te reserveren vanuit hier of is dat niet nodig?
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

MichelAngelo66 schreef:
09 apr 2026, 16:23
Ik ga eens even kijken naar The Peabody wat dat moet gaan kosten.
Hiermee wordt de March of the Ducks in het Peabody hotel bedoeld.

Kijk hier maar voor de uitleg. https://peabodymemphis.com/peabody-duck-march/ Er zijn online veel meer filmpjes te zien. Als je op tijd bent kun je dit bewonderen: kost niks. :thumbup:
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Wij kamperen in Memphis in Fuller TO State Park en gaan met de auto naar het centrum. Ik heb toch redelijk betaalbare parking gevonden niet te ver van Beale Street (als de prijzen online tenminste kloppen). Loraine Motel en Sun studio gaan we de volgende ochtend doen op weg naar Nashville. In Nashville ligt ons hotel in Music Row en gaan we gewoon naar Broadway en nadien het Nissan Stadium wandelen. Het wordt na het optreden van Luke Bryan op het CMA fest in het Nissan stadium dan nog wel een flinke wandeling (of tich een Uber) terug.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@MichelAngelo66
Ik heb Graceland helaas moeten overslaan ivm het weer, we wilden daar overnachten op hun camping. Maar ze hebben ook
https://guesthousegraceland.com/
Weet niet of het iets is voor jullie. Parkeren $10/dag.
27 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als je in de Peabody wilt overnachten moet je geld meenemen. Wij hebben het ter plekke opgezocht, want we waren nieuwsgierig.
Uit ons verslag:
We zijn eigenlijk benieuwd wat een kamer in het hotel kost, dus Jan zoekt het even op. Een tweepersoonskamer is $ 450,- per nacht en dan krijg je 19 m² . Ziet er niet eens geweldig uit. Laat maar.
MichelAngelo66
Amerikafan

Peabody gaan we wel alleen kijken. Dat soort prijzen gaan we ook niet betalen, tenzij het unieke beleving is. Ik heb een mooi appartement complex gevonden The Moose. Gratis parkeren, ontbijt restaurant om de hoek, kwartiertje lopen naar Sun en half uurtje naar Beale. Mooie prijs, dus dat gaat 'm worden denk ik.

Nu nog de stop daarvoor in Nashville wat leuks vinden. Vanuit Memphis naar Clarksdale. Daar dachten we eerst de Shack Up Inn te pakken, maar waarschijnlijk kiezen we toch Travelers Hotel in het centrum. Makkelijker en slechts 20USD duurder. Natchez daarna zijn we ook wel uit denk ik met een nachtje in Choctaw Hall en dan naar New Orleans. Dat wordt ook weer zoeken. Als daar tips voor zijn dan horen ik we ook graag :wink:
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

MichelAngelo66 schreef:
09 apr 2026, 16:23
@cvr Jammer om te horen dat de sfeer weg is. Zijn de BB King's Blues Club en de Silky O'Sullivans ook de moeite niet meer? Op Trip en Google zijn ze niet zo negatief namelijk. Ik heb ook de indruk dat Nashville diverser en leuker is wat betreft het avondvertier zoals je zegt. Maar goed, we hoeven ook niet elke avond of nacht door te zakken. We hebben dan net drie avonden Nashville gehad..... :wink:

Aangaande veiligheid... ik ben Amsterdam gewend en daar wordt ook al sinds mensenheugenis iedereen voor gewaarschuwd. Met een beetje nuchter verstand kom je al een heel eind. 's Avonds met de bus ga ik sowieso niet. Ik zit hier ook nooit in een bus. Dan pakken we inderdaad wel een Uber.
Wij stonden in juli vorig jaar op zaterdag idd in een vrijwel lege BB King en Silky O'Sullivans. Misschien hadden we pech die avond, dat weet ik niet. Wel was er een groot verschil met een (voor ons gevoel) bomvolle Beale Street in de jaren daarvoor vergeleken met een handjevol mensen die zaterdag.

Mbt veiligheid, wij voelen ons ook niet snel onveilig ergens maar dat is ook niet het punt. Je krijgt gewoon een heel andere sfeer als er flink wat zwervers en verslaafden rondlopen. Dat was in Memphis veel meer het geval dan in Nashville.

Maar goed, zo hebben wij het ervaren, dat wil niet zeggen dat een ander er dezelfde mening over heeft.

Peabody is idd erbij zijn en meemaken, niet overnachten (tenzij je idd een hele dikke portemonnee hebt :wink: )
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

MichelAngelo66 schreef:
10 apr 2026, 15:52
Daar dachten we eerst de Shack Up Inn te pakken, maar waarschijnlijk kiezen we toch Travelers Hotel in het centrum. Makkelijker en slechts 20USD duurder.
De ervaring van de Shack Up Inn krijg je nergens....ik zou je toch aanraden om een shack daar te overwegen: een van de leukste "hotels" waar we ooit overnacht hebben. Een hotel in de stad wat een beetje dezelfde uitstraling heeft is The Hooker Hotel https://www.visitclarksdale.com/blog/lo ... oker-hotel (nee, niet van de hoertjes, maar vernoemd naar John Lee Hooker, die ooit in Clarksdale woonde), mocht je echt dichter in het centrum willen zitten. :thumbup: :thumbup:
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

MichelAngelo66 schreef:
10 apr 2026, 15:52
Peabody gaan we wel alleen kijken. Dat soort prijzen gaan we ook niet betalen, tenzij het unieke beleving is. Ik heb een mooi appartement complex gevonden The Moose. Gratis parkeren, ontbijt restaurant om de hoek, kwartiertje lopen naar Sun en half uurtje naar Beale. Mooie prijs, dus dat gaat 'm worden denk ik.
The Moose is een goede tip! Ga deze wellicht ook boeken. Heb de dag ervoor (rijd andersom) wel de Shack Up Inn staan, ik pak wel de taxi naar de stad vanuit daar. Ben zeer benieuwd naar Clarksdale.
MichelAngelo66
Amerikafan

Clarksdale stond eerst niet op de planning, maar we zijn ook benieuwd naar de sfeer in muziektenten daar. Het stadje zelf is een gat als ik zo op streetview kijk 8) . Jullie brengen ons aan het twijfelen…. We gaan toch serieus Shack Up overwegen. We hebben voor Dead Valley ook een keer in een tipi overnacht en daar hebben we het nog steeds over… dus wat kan ons gebeuren :D
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Ground Zero Blues Club en Red’s in Clarksdale: puurdere blues joints zijn er vrijwel niet meer te vinden…. :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

En dan niet vergeten om in Rosedale over de kruising van Highway 61 en Highway 4 te rijden.
Ik heb het de eerste keer dat ik er kwam twee keer gedaan....
De plek waar Robert Johnson zijn ziel aan de duivel verkocht...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer