Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gezocht: Stageplaats in Californië of New York

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
svlok
Amerika-ontdekker

Gezocht: Stageplaats in Californië of New York

Bericht door svlok »

Ik ben nieuw op dit forum en ben momenteel hard op zoek naar een stageplaats in de V.S.

Ik ben een momenteel een tweede jaars communicatie studente aan de Hogeschool Rotterdam, maar ik zoek een stageplaats voor mijn derde jaar.

Ik ben opzoek naar een stage het liefst in Californië, ik wil het liefst bij een bedrijf stagelopen die zich bezig houdt met het organiseren van evenementen of iets met tijdschriften of websites (blog) doet of een bedrijf met een combinatie tussen interieur en communicatie.

De stage duurd ongeveer 16 weken (4 maanden duren) beginnend in september 2012.

Ik hoop dat er mensen zijn die me daarbij kunnen helpen of wellicht hun eigen ervaring kunnen delen.

Met vriendelijke groet,
Suraya

Ps: ik sta open voor eventuele andere suggesties, maar mijn wens is wel om naar Amerika te gaan. Gelukkig is het een groot land :D
Laatst gewijzigd door kastelke op 19 dec 2011, 16:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel uitgebreid met 'New York'.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Gezocht: Stageplaats in Californië

Bericht door ned in MO »

Zo krijg je dus geen stage. Waarom niet? Stage schijnt niet zo belangrijk te zijn want je wilt naar CA of NY. Je slaat dus 48 staten over.
Dit zou mij als werkgever/stageverstrekker tegen de borst stuiten. Je bent namelijk niet geinteresseerd in mijn bedrijf maar in de locatie van mijn bedrijf.
Dan zou je voor mij dus al afvallen.

Als student Communicatie zou je dat beter moeten kunnen. Een stage in Amerika is moeilijk te bemachtigen (en vaak kostbaar). Het is dus taak om je te verkopen, zeker als je Communicatie student bent. Tijdschriften moeten zichzelf ook verkopen.
Als je als tijdschrift zou zeggen: ik zou het liefst in CA en NY gelezen worden denk ik niet dat je tijdschrift een succes zal worden
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

in september 2007? :roll:

Ik zou trouwens dat "moet" eruit laten. Dat staat zo gedwongen net zoals heel veel jongeren schrijven "ik moet stage lopen" in een sollicitatiebrief...
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

ned in MO schreef:Zo krijg je dus geen stage. Waarom niet? Stage schijnt niet zo belangrijk te zijn want je wilt naar CA of NY. Je slaat dus 48 staten over.
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Natuurlijk beperk je jezelf door je maar in twee staten stage te willen lopen, maar een stage in het buitenland zoeken gaat vaak wel eerst op locatie. De VS zijn zo groot dat je je gebied dus wel deels zal moeten verkleinen om de zoektocht te beginnen. Wanneer iemand hier voor Spanje kiest zal er ook niet gezegd worden; je slaat al die andere landen dus gewoon over?

Zeker omdat het zo kostbaar is, kan ik goed begrijpen dat je op zoek gaat naar een locatie die je het meeste aanspreekt. Maar ik zou me niet beperken tot 2 staten, zoals ned in MO zegt, zijn de stages schaars en dus zou ik eerst wat breder gaan zoeken.

Er zijn verschillende bureaus die bemiddelen in een stage in het buitenland (tegen een bepaalde fee), verder kun je ook op je eigen Hogeschool om informatie vragen, soms zijn er uitwisselingsprogramma's en zijn er mogelijkheden voor een beurs om het wat betaalbaarder te maken.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Ik maak uit dit bericht op dat jij een stage van 4 maanden in CA zoekt in 2012...
Zo te zien heb je de tekst van iemand anders (die een stage van 5 maanden in CA of NY zocht in 2007) als voorbeeld gebruikt.
Prima, dat zullen meer mensen doen, maar dan is het wel handig die voorbeeldtekst weg te halen.
Met dit bericht scoor je niet hoog op accuratesse...
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Sterker nog, ze heeft het voorbeeldberichtje van dit forum gehaald :)

Zie: Topic: Stageplaats in New York gezocht
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Natuurlijk beperk je jezelf door je maar in twee staten stage te willen lopen, maar een stage in het buitenland zoeken gaat vaak wel eerst op locatie. De VS zijn zo groot dat je je gebied dus wel deels zal moeten verkleinen om de zoektocht te beginnen. Wanneer iemand hier voor Spanje kiest zal er ook niet gezegd worden; je slaat al die andere landen dus gewoon over?
Dat is nog korter door de bocht. Weet je hoe moeilijk het is om in de USA een stage te regelen? Daarbij kan het ook nog eens een klap geld kosten.
Vliegreis, huur, auto etc.

Ik heb stage gelopen in amerika en geluk gehad. Heb toen een auto kunnen kopen, had een plaats om te slapen en om te eten wat niks kostte en ondanks dat was het toch nog een klap geld.
Ik zat niet in CA of NY maar in Missouri en heb een fantastische tijd gehad.
Zo'n fantastische tijd dat ik er nu al weer 15 jaar woon.
CA of NY? Leuk om naartoe te gaan op vakantie. Er wonen? Ja als ik onbeperkt veel geld had.
Ik kan hier 4x zoveel met mijn geld doen en heb genoeg vrije tijd.

Ik weet de reden van het verzoek wel. CA en NY zijn gaaf. De rest niet :roll:

Overigens Spaje vergelijken slaat kant nog wal.
Als ik een stageplaats zou zoeken valt spanje af. Ik spreek geen spaans. Voor mij zou het duits of engelstalig moeten zijn. Nogal een verschil lijkt me
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

ned in MO schreef:Ik weet de reden van het verzoek wel. CA en NY zijn gaaf. De rest niet :roll:
Dat is wel het beeld wat velen hebben. Vooral mensen die er nog nooit geweest zijn.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Als TS toch op het geld wil letten, maar wel perse naar NY wil, kom dan maar naar Buffalo, NY. Voor de levenskosten hoef je het niet te laten, want het leven in Springfield, MO (even voor Ned in MO :wink: ) is zelfs nog eens 2% duurder dan in Buffalo (http://www.bestplaces.net/col/?salary=5 ... 2=52970000). Weet alleen niet of het een hoge "gaafheids" factor heeft :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hoe duur is de benzine in buffalo?
Hier gemiddeld $2.97
Enne Buffalo is mij te koud

Springfield heeft best wel een bepaalde gaafheids factor.
Bakermat van Route 66.
Heel veel studenten, alle grote ketens zijn hier.
Veel mooie natuur in de Ozark Mountains. Heel veel watersport in de buurt
Veel vermaak in Bijvoorbeeld Branson op 30 min rijden.
Relatief weinig misdaad, goede scholen etc.
Centraal gelegen. Heel veel te bereiken op een dag afstand rijden. Zowel strand als skieen

Voor mij een goede wow factor in het dagelijks leven.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik sprak van het weekend met de zoon van een collega, en die heeft enorm veel moeite om een stageplek te vinden. Weinig plekken, en veel studenten. Ondanks dat de studiekosten de pan uit reizen wordt er nog veel gestudeerd, mede omdat het vinden van een baan momenteel niet eenvoudig is.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Laatste keer tanken was 50c per gallon meer dan het bedrag wat jij opgeeft (en dat was al met auto-was-korting) :shock: Vandaar dat Buffalo qua transportatie op de website ook zoveel hoger scoort. De lente, zomer en herfst waren hier echt perfect! Het kan dan nu wel koud zijn, maar het is tenminste wel erg vaak zonnig in tegenstelling tot Nederland.
Voor de rest heeft Buffalo prachtige natuurgebieden om de hoek; Niagara falls (20 min), de "Grand Canyon of the East" aka Letchworth SP is een uurtje rijden, mijn persoonlijke favoriet Allegany SP is iets meer dan een uur rijden.. en dan heb ik het nog niet eens over de plekken die wat langer rijden zijn, maar ook prima te doen zijn als dagtrip. Voor de ski liefhebbers zijn er ook nog genoeg resort gebieden in de buurt, en persoonlijk zit ik liever aan een van de zandstranden van Lake Erie dan aan de stranden van de Atlantische Oceaan. Buffalo heeft een NFL team en een NHL team, en ook is er een AAA-team van de Mets. Voor de arts liefhebbers zijn er genoeg musea te vinden (waar je zelfs nog Van Gogh's kan vinden), en elke donderdag in de zomer en herfst zijn er gratis concerten, soms nog van behoorlijk bekende artiesten. Buffalo was vroeger een Millionaires city, wat tot erg veel indrukwekkende architectuur heeft geleid.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Men vindt de beroemde plaatsen in CA vaak zijn charme hebben, maar daardoor worden de minder "beroemde" steden vaak over het hoofd gezien. Erg jammer vind ik dat. Telkens is er wel weer een topic van mensen die naar NYC of LA willen. Maar als je een Buffalo, een Springfield of iets dergelijks zou kiezen denk ik dat als je een hele andere kant van de Amerikaanse cultuur mee kan maken.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ned in MO schreef: Ik weet de reden van het verzoek wel. CA en NY zijn gaaf. De rest niet :roll:
Een stageplek in Alaska zou echt geniaal zijn! Hup zo een klein vliegtuigje van de zaak *vroooeeeeem* "ja ok ik kom eraan" *vroooeeeem*. Even op het water landen hoppa.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik kan me voorstellen dat afhankelijk van je studie een specifieke plek in Californië of NYC wel de mooiste plek is die je kan vinden. Bijvoorbeeld voor een IT student bij een internet startup of voor een econoom/econometrist een plek aan Wall Street.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Met autowassen gaat er nog eens 10 cent af. Ik woon dan ook in een van de gebieden met de laagste benzineprijzen. Samsclub is $2.93
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

De een is gefixeerd op CA of NYC, de ander op benzineprijzen... :lol:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hockey schreef:Ik kan me voorstellen dat afhankelijk van je studie een specifieke plek in Californië of NYC wel de mooiste plek is die je kan vinden. Bijvoorbeeld voor een IT student bij een internet startup of voor een econoom/econometrist een plek aan Wall Street.
Ja, inderdaad. Maar het betreft hier een communicatiestudent. En blijkbaar niet één die een toekomst wil in de modejournalistiek oid (want dat zou dus een reden kunnen zijn om per sé naar NYC te willen).

Verder vind ik het echt ontzettend bijzonder dat iemand met een goed stel hersenen (want studeert HBO) en een communicatieopleiding, niet in staat is om 1. zelf een berichtje te schrijven op een forum zonder een oud berichtje van een ander te gebruiken en 2. een goed, onderbouwd en wervelend verhaal neer te zetten..... :blink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien lees ik het verkeerd, maar ik zie toch echt een heel verschil tussen die twee berichten.
Alleen die zin van "Ik zoek een stage ( het liefst ...knip... september 2007) is hetzelfde, maar ik heb zo'n gevoel dat Suraya dit bericht gewoon bekeken heeft en per ongeluk deze alinea heeft meegecopieerd.
Waarom zou Suraya op de financial afdeling van een bank willen werken met haar opleiding.?

En ik snap die hele dicsussie hier over waarom het beter is in Missouri dan in Atlanta of andersom ook niet. Wat heeft dat nu met het onderwerp te maken. Bovendien wil Suaraya graag in Californié stage lopen, dat mag toch?
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

vana schreef:Misschien lees ik het verkeerd, maar ik zie toch echt een heel verschil tussen die twee berichten.
Alleen die zin van "Ik zoek een stage ( het liefst ...knip... september 2007) is hetzelfde, maar ik heb zo'n gevoel dat Suraya dit bericht gewoon bekeken heeft en per ongeluk deze alinea heeft meegecopieerd.
Daarom heb ik het ook over een voorbeeldbericht :)
Gebruikt als voorbeeld en inderdaad dus mee gekopieerd en vergeten weg te halen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dat bedoelden Annet en Spaceace ook, dat ze per ongeluk een stukje uit een ander topic heeft gekopieerd/gebruikt. Dat is toch vreemd? Waarom zou je eerst daarnaar opzoek gaan en het dan meekopieren in een bericht?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer