Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA en B1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
kevin09
Amerika-ontdekker

ESTA en B1 visum

Bericht door kevin09 »

Ik heb vorig jaar een B1 visum aangevraagd en gekregen omdat ik later in dit jaar voor langere tijd naar Amerika ga. Nu ga ik in volgende maand samen met een vriend voor korte tijd (14 dagen) naar Amerika toe.

Ik had wat vragen:
- Moet ik me nog aanmelden via ESTA of is dit niet nodig omdat ik dus een visum heb.
- Hoe gaat dat bij de luchthaven in zijn werk? Moet ik me bij een andere desk melden omdat ik een visum of kan ik zoals ik altijd ga? Vriend heeft namelijk geen visum en wil wel graag met hem tegelijk naar binnen.

Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
goldenhills
Amerika-expert

Re: ESTA en B1 visum

Bericht door goldenhills »

1. ESTA is voor VWP; als je een visum hebt is het niet nodig.
2. Je moet allebei in de 'non-residents' rij. Voor Citizens/GC-holders is een aparte rij.

Aangezien je geen familie bent moet je apart bij de immigration officer, maar het is altijd wel handig om bij elkaar in de buurt te blijven, zodat je bij de vragen die je vast krijgt kunt aanwijzen met wie je reist. Mag allemaal geen probleem opleveren.
kevin09
Amerika-ontdekker

Re: ESTA en B1 visum

Bericht door kevin09 »

Bedankt je reactie goldenhills. Het is me helemaal duidelijk nu!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer