Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

10 dgn vakantie - nu al stress! HELP

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Nafets
Amerika-ontdekker

Re: 10 dgn vakantie - nu al stress! HELP

Bericht door Nafets »

Ik ben hier helemaal stil van. Wat een toestand dit zeg. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Wel heb ik ongelooflijk veel respect hoe je hier mee bent omgegaan, en ik wens jou en je vrouw een heerlijke vakantie toe in Europa.

Overigens, heb ik wel een vraagje. Het visum wat je hebt aangevraagd is een B2 visum naar ik vermeen, maar als je eindelijk na dagen je paspoort weer terug hebt, dan kun je zonder alle poespas de VS binnenkomen toch? Moet het visum overigens niet verlopen zijn, denk ik. Dus voor een volgende Amerika vakantie zou je het evt. kunnen gebruiken.

Nogmaals, fijne vakantie in Europa. En laat het ons weten wat het wordt! :)
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Jeetje wat een onzin zeg, ik voel bijna plaatsvervangende woede!!
Ongeloofelijk dat zoiets "simpels" zo verschrikkelijk lang moet duren, zo lastig is... en dat het personeel zo verschrikkelijk onbeschoft is! Die mensen hebben volgensmij totaal geen inlevingsvermogen.
Ga je nog een klacht indienen?

Is het annuleren wel allemaal gelukt?! Wat een domper... maar europa is ook heel erg mooi en gelukkig zijn er buiten europa ook veel mooie landen! Mocht je toch nog ooit een poging willen wagen om naar de VS te gaan.... gewoon op tijd beginnen, en pas boeken als je je visum hebt. Zal je zien dat je hem dan ineens binnen een paar dagen hebt.

Murphy's law!

Geniet van je vakantie!!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik wil ervoor pleiten het maximum van 10 smileys tijdelijk te verhogen. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Hopelijk lukt het beter met de andere plannen.
Groet,

Old Faithful
MisterCrazy
Amerika-ontdekker

Bericht door MisterCrazy »

Sandy schreef:Hij houdt ons lekker in spanning.... ik zie dat hij wel al online is geweest vanavond: Last visited:Thu Sep 30, 2010 5:46 pm.
Hopelijk goed nieuws ...
Hahaha klopt ik was onderweg via mijn iPhone online geweest om te kijken of er al reacties waren
MisterCrazy
Amerika-ontdekker

Noa schreef:Dit is gewoon bagger. Ongelofelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:
Wat een stel hufters en dat is nog netjes gezegd. Het is dat ik Amerika zo'n leuk land vind, maar anders.....

Die kennis van mij heeft deze week haar ESTA formulier ingevuld en gewoon overal NEE opgezegd. We nemen het risico gewoon. Dit wil ik niet meemaken.

Maar ja, nou heb je je paspoort ook niet terug of heb ik iets gemist?? Hoe ga je dan op vakantie? Ik hoop zo dat je een hele fijne vakantie hebt, waar dan ook, dat heb je wel verdiend. En let op, morgen ligt je visum in de bus. Dit is alleen een geldkwestie en ze doen dit om je te pesten.

Nogmaals een hele fijne vakantie en volgend jaar maar meteen in november a.s. een visum aanvragen. Het is te hopen dat je hem dan ergens volgend najaar in de bus hebt. :mrgreen: Bah wat een bureaucratie.

Ja klopt, mijn paspoort ligt nog op het consulaat, je had die ogen van mevrouw-geïrriteerd moeten zien toen ik mijn paspoort terugvroeg en dat ik de visum niet meer hoefde....Ik durfde niet meer, dus heb m maar daar gelaten en die komt wel een keer als hun computer klaar is met 'releasen'...
maar heb gelukkig nog een id kaart waar ik gewoon binnen de EU kan reizen :thumbup:
MisterCrazy
Amerika-ontdekker

Sandy schreef:Wow ... dat jij je geduld nog kon bewaren tegenover die vrouw! Ga je nog ergens een klacht indienen?
Heeft ze echt geen enkel moment enig begrip getoond voor jouw situatie? Onbegrijpelijk.
Ik kan me daar zo aan ergeren. Ik denk dat ik wel het achterste van mijn tong had laten zien...
(maar je schiet er helaas niets mee op).

Ja achteraf gezien (maarja achteraf is altijd maar achteraf) kon ik ook lekker tekeer gaan eigenlijk (kan ik ook best goed hoor als het moet :wink: ) ,
maar inderdaad wat ga ik ermee opschieten. Ik dacht: wees een wijze man en heb geduld, totdat ie op op is..
Ik bleef maar hopen.. totdat het 16.15 was en ik de koppen nee zag schudden, toen besefte ik het pas.. de hoop was er toen niet meer...
MisterCrazy
Amerika-ontdekker

Nafets schreef:Ik ben hier helemaal stil van. Wat een toestand dit zeg. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Wel heb ik ongelooflijk veel respect hoe je hier mee bent omgegaan, en ik wens jou en je vrouw een heerlijke vakantie toe in Europa.

Overigens, heb ik wel een vraagje. Het visum wat je hebt aangevraagd is een B2 visum naar ik vermeen, maar als je eindelijk na dagen je paspoort weer terug hebt, dan kun je zonder alle poespas de VS binnenkomen toch? Moet het visum overigens niet verlopen zijn, denk ik. Dus voor een volgende Amerika vakantie zou je het evt. kunnen gebruiken.

Nogmaals, fijne vakantie in Europa. En laat het ons weten wat het wordt! :)

Thanx man, gaat hopelijk lukken!

Ik weet niet of het een B2 visum is, maar de mevrouw aan wie ik trouwens nog expliciet vroeg of ze wel het visum geldig gaan maken voor 1 t/m 10 oktober zei dat het visum 12 maanden geldig is...
MisterCrazy
Amerika-ontdekker

Hallo Allemaal!

Nou daar ben ik weer even....

Mijn hoofd was zo vol gisteravond, kon gewoon niet accepteren wat er allemaal gebeurd was. De hele avond was ik maar aan het malen en malen...
Vandaag ging het verder, ik was al heel vroeg op. Hele dag koppijn. Ook overgeven... De laatste keer dat ik heb overgegeven is volgens mij 15 jaar geleden. Normaal heb ik een ijzeren maag waar niets mee gebeurd maar kennelijk is mijn lijf helemaal verkrampt en ondersteboven van de stress. Het is nu wel iets beter gelukkig.

Vanochtend weer aan de slag of ik nou kon en wil of niet..:Reis geannuleerd. Verzekeringgebeuren ga ik later achterna, dat hoeft niet ala minute zag ik.
Verder moesten we natuurlijk nog een nieuwe reis gaan uitzoeken en boeken. Heb mijn vrouw de vrije hand gegeven om te kijken wat ze wil. Samen flink even op het internet wezen speuren. Ze heeft uiteindelijk een 8-daagse All-In vakantie naar Bodrum (Turkije) uitgezocht, en morgen (zaterdag) gaan we vliegen in de avond. Even helemaal bijkomen van alles.

Zo zie je maar hoe afhankelijk we zijn aan van een computersysteem... Mijn vakantie is ook niet doorgegaan omdat een computertje niet 'klaar' was met laden/releasen of wat dan ook. Ze hadden het telkens over dat het 90% klaar was... Voor de rest was alles goed. Mijn hele aanvraag was 100% correct, zonder 1 papiertje achterwege te laten. Daarna het hele proces om alles te behandelen gehad. Prima, daarna de tijd die de Consul nodig had om es na te gaan te denken. Daarna besloot ze om het goed te keuren na enigzins gepush van mij uiteraard :lol:. Prima. Op vrijdag 24 september krijg ik dus om 13.30 uur een telefoontje van mevrouw-geïrriteerd dat het goedgekeurd is en dat ik maandag moet komen. Ik heb trouwens vermoedens dat mevrouw-geïrriteerd zoiets had van, oke nu is het nog een week, dan ga ik nu maar eens de Consul pushen en vervolgens keurt ze het opeens goed, en zoals al eerder gezegd: Dit is niet een situatie waarin het in een later moment de beslissing hoeft te wijzigen. Alle uitgebreide gegevens en papieren heb je voor je neus liggen en je hoeft alleen maar JA of NEE te zeggen. Al hadden ze misschien een paar dagen eerder JA gezegd was het misschien wel klaar... Oke dan zegt ze dus JA je wordt toegelaten... maar het moet alleen even in de computer verwerkt worden en de visum in je paspoort geplakt worden. En vanaf dat moment hing onze vakantie aan een zijden draadje kennelijk, gestuurd door een computer..
Ik weet nog dat mijn computer defect was en ik had geen 2e computer in huis (nu wel gelukkig!). Ik dacht dat ik helemaal knettergek werd. Wat zijn we toch afhankelijk van die dingen. Ze zijn leuk en perfect als ze werken maar zo niet dan zijn het verschrikkelijke dingen!

Nou, vandaag heb ik weer maar es gemaild met mijn vrienden in Amsterdam, of er al iets bekend was, en zo ja dat ze dan mijn paspoort kunnen versturen in mijn retour-envelop... Helaas helemaal geen reactie. Zullen ze boos zijn op me dat ik niet meer ga? Daar zit ik namelijk nu erg mee :lol: :lol: :lol:

Dit topic is voor mezelf goed geweest, maar ook vooral voor mensen die in dezelfde situatie zitten.
Mijn advies naar ervaring: Maak een goede keuze. JA of NEE invullen op het ESTA. Allebei hebben ze risico's zoals je hebt kunnen lezen in dit topic. Als je JA dient in te vullen op het ESTA formulier, begin dan ruim van tevoren. Zeker minimaal 6 maanden, liefst een jaar. (Zoals mevrouw-geïrriteerd het zou zeggen: "Het duurt zolang het duurt". Vervolgens is je visum 12 maanden geldig. Na ontvangst van je visum je reis daadwerkelijk boeken. Daarvoor kan je natuurlijk wel een concept plan maken. En als eenmaal een visum is goedgekeurd, heb je denk ik ook wel kans dat het een paar jaar later wéér wordt goedgekeurd, mits er niets in je strafblad gewijzigd is.

Zo, ik ga morgen lekker met mijn vrouw genieten van mijn welverdiende vakantie.
Allemaal reuze bedankt voor jullie berichtjes, steun en medeleven. Super! :clap: :clap: :clap:
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

MisterCrazy, ik wens je een hele fijne onbezorgde vakantie en neem alsjeblieft geen laptop mee :lol: :lol: Laat dat kl*te ding maar lekker thuis.
Ik heb alles nog eens over gelezen maar ik vind dat je eigenlijk bij de Ambassadeur van Amerika maar eens een klacht moet indienen en vertellen hoe "zijn" personeel werkt. Vragen hoe hij het zou vinden als er zo met zijn landgenoten wordt omgegaan. Ik zou zeker wel schadevergoeding eisen.
Mijn kennis heeft NEE ingevuld op het ESTA formulier. We zien wel wat er gebeurt. Jij hebt 500 Euro uitgegeven voor een visum dat je niet hebt gekregen. Onze vliegreis is precies dat bedrag, dus we nemen de gok. Mocht ze terug worden gestuurd dan hebben we toch mooi gratis chicken of pasta gekregen voor dat geld, 2x op de heen en terugreis en heeft ze taxfree kunnen shoppen :lol: :lol: :lol:

Nogmaals een hele fijne vakantie en lekker ontspannen.....
Fan of the U.S.A.
MisterCrazy
Amerika-ontdekker

Ongelooflijk dit, ik check een paar keer per dag de tracktrace van TNT, dmv de 3S code (die ken ik onderhand helemaal uit mijn hoofd)
Dus net, vanochtend toen ik opstond keek ik weer even...

En wat staat er...? : 'Zending gesorteerd in sorteercentrum'

Bedankt vrienden! Hij was dus gisteren gewoon al klaar en dan niet eens even de moeite doen om een mailtje te sturen of een telefoontje te plegen voor al die moeite van mijn kant.
Dan had ik m gisteren dus gehad. Wie weet was ie om 9.00 uur ofzo al klaar of iets later... Zij werken met dat systeem en zij zouden toch moeten weten hoe dat ding werkt.
Wat een mis-timing zeg... op 1 dag na alles naar de noppen...of misschien zelfs uren... dit is écht een klap na voor ons
Al had ik m pas over een week gehad dan vond ik het denk ik niet erg.. dit lijkt nu wel alsof ze het erom deden, nu ga ik dat pas beseffen. Zo van, we geven een signaal af dat je niet moet dollen met de Amerikaanse regeltjes...

Ik ga na onze vakantie rustig eens alles inventariseren, en dan gaat er een aangetekende brief de deur uit richting het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Ongelofelijk....... Dit hebben ze inderdaad alleen gedaan om je te pesten. Inderdaad een aangetekende brief of de media opzoeken....
Fan of the U.S.A.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Nee toch he! :cry: Ik had zo gehoopt dat het nog goed zou komen.

In ieder geval een hele fijne vakantie gewenst! Doe het lekker rustig aan ... even bijkomen van alle stress in het zonnetje 8)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer