Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visum overstayed: wat moet ik doen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: visum overstayed: wat moet ik doen?

Bericht door kastelke »

keerin schreef:aan elke, ja ik kan ze laten opsturen, dat is zo, maar al met al, en tuurlijk overal is een mouw aan te passen, het is hier heerlijk maar daar komt denk ik helaas wel snel weer een einde aan.
Indien je niet in overstay was gegaan, dan had je een kans gemaakt om voor lange termijn/definitief naar Amerika te kunnen trekken.
En ik denk daarbij aan:
- het winnen van een green card
- aangezien je zegt over geld te beschikken zodat je geen job nodig hebt: het opkopen van een bestaand bedrijfje (met $150,000 had je misschien alles rond gekregen)
- het huwen van een Amerikaanse

Maar door je overstay ben ik bang dat niets van het bovenstaande nog mogelijk zal zijn de eerstkomende jaren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

keerin schreef:En aan flipje, hoezo rechter, ik ben nog niet in kontakt met de INs of iets anders gerechtelijks . gr. K
Zoals inmiddels al twee keer gezegd: kans om opgepakt te worden is klein. De vraag over gevangenis kwam van jezelf: "Maar ik ben bang dat ik in de gevangenis word gegooid." De beschrijving is nadat je inderdaad opgepakt bent, hetzij door ICE in Amerika, hetzij aan de grens als je terug probeert te keren naar de VS. De kans is klein, maar niet nul: gevangenis is wel degelijk een optie en dat wordt in dat geval geen prettige ervaring.

Het verschil tussen satorisama en jou is dat hij (terecht, in mijn ogen) niet bang is, jij wel. Hij is nog altijd illegaal in Amerika, althans dat was het laatste dat wij hoorden, en kan daar niet mee zitten.

Ook opnieuw: als je nu naar NL vertrekt en van je leven nooit meer naar de VS komt, dan is er geen haan die er naar kraait. Stap gewoon op het vliegtuig, probleem opgelost.

Gr., Flipje
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Persoonlijke noot: Afspraak is afspraak. Je hebt ooit met de VS de afspraak gemaakt (=visum overeengekomen) dat je na een bepaalde periode de VS weer zou verlaten. En daarbij de consequenties voor het niet voldoen aan de termijn ook geaccepteerd. Dus nu is het volgens mij heel simpel: uitvoering van het contract=de gevolgen aanvaarden.

Of ben ik dan te rechtlijnig?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

michael66 schreef:Of ben ik dan te rechtlijnig?
Ik vind van niet hoor.

Hoewel wij niet de redenen waarom TO zich niet aan de voorwaarden hield ben ik het ermee eens dat hij deze situatie zelf gecreëerd hebt, hoe spijtig ook.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

keerin schreef:ik neem het de mensen wel kwalijk ,ALLE mensen ,ALTIJD, alls ze negatief of cynisch reageren, daar zit ik niet op te wachten, en wie wel?
Lekkere mentaliteit heb jij zeg, eerst je 'contract' met de Amerikaanse overheid verbreken en dan, als de mensen daar enigszins moeilijk over doen, het ze nog kwalijk nemen ook terwijl jij zelf degene bent die ontiegelijk in de fout is gegaan.

Sorry maar ik ben een van de mensen die het jou juist kwalijk neemt dat je in de VS in overstay zit.

Ikzelf had de mogelijkheid ook ruim een jaar geleden om hier te blijven en in overstay te gaan maar ik ben, met heel veel tranen in mijn ogen, toch terug naar Nederland gegaan op dat moment om vervolgens bijna een jaar zonder mijn verloofde (een Amerikaanse) te moeten zijn. Ik wist echter wel, net als jij (aangezien je 2 visums hebt gehad), dat het de juiste manier zou zijn om een visum aan te vragen om met haar te kunnen trouwen en hier (VS) te kunnen wonen. Ook wist ik dat het lang zou duren voordat ik het visum zou krijgen (en zelfs de kans had om afgewezen te worden en dan daar niet meer naar toe kon gaan).. we waren uiteindelijk zo'n 750 euro lichter en 9 maanden verder vooraleer we het visum in handen hadden. We zijn er nu nog niet want binnen een maand moeten we nogmaals ruim 1000 dollar betalen voor het aanpassen van mijn status.

Juist door dit soort verhalen, van mensen zoals mijzelf, wordt het jou kwalijk genomen dat je nu illegaal in de VS verblijft. Wij doen er hartstikke veel moeite voor en besteden er veel geld aan om in de VS te kunnen komen en te kunnen blijven terwijl jij doodleuk in de VS blijft nadat je had moeten vertrekken. Sorry, het klinkt misschien lullig maar ik zal er alles behalve medelijden mee hebben als ze je tegen houden op het vliegveld (waar ze overigens wel je I94 bekijken om je status te zien, heb ik al meerdere malen gemerkt) en je inderdaad op sluiten, het is je eigen schuld tenslotte en dat weet je al maanden lang (ik zou er nog anders tegenaan kijken als het een paar dagen was en je het echt vergeten was).
keerin schreef:Maar ik ben altijd heel erg netjes geweest en wil dat ook zo houden
Dus willens en wetens te lang in een land als illegaal verblijven, met andere woorden een contract verbreken waar veel mensen moeite voor moeten doen om dat te krijgen noem je netjes? En vervolgens zeggen dat je het ons kwalijk neemt dat wij er alles behalve blij mee zijn dat 'een illegaal' (want dat ben je nu tenslotte) ons om hulp komt vragen noem je ook netjes? Sorry maar ik vind het alles behalve netjes. Het zou netjes zijn als je heel erg snel maakte dat je het land uit kwam.

Sorry hoor maar ik heb eventjes geen medelijden met je, al helemaal niet vanwege je post die ik zojuist gequote heb. Ik weet dat er een mogelijkheid is waarmee je, als je het land uit bent, alsnog terug kan gaan naar de VS zonder ban aan je broek maar nee, ik heb even geen zin om je die kant op te duwen (plus het zou niet netjes zijn als je dat deed want je zou moeten liegen in dat geval).

kastelke schreef:
keerin schreef:Ik ben ook ziek maar hier zijn de goede medicijnen voorradig en in nederland niet. Eigenlijk wil ik hier niet weg.
Je kan de medicijnen laten opsturen? Ik denk trouwens dat er weinig medicijnen zijn die wel in Amerika, maar niet in Nederland te verkrijgen zijn. De commerciele benaming zal mogelijk verschillen, maar zoek eens op stofnaam.
Het is zelfs andersom, veel medicijnen zijn juist wel in Nederland te verkrijgen en absoluut niet in Amerika (komt door de strengere wetgeving in de VS). De VS is wellicht beter wat betreft operaties en dergelijke maar wat betreft medicijnen kun je beter in NL zitten omdat NL een veel ruimere wetgeving er op na houdt. Zoals Elke al zei, je moet op werkzame stof zoeken en niet op de commerciële benaming.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

jiejie schreef:Sorry maar ik ben een van de mensen die het jou juist kwalijk neemt dat je in de VS in overstay zit.
Niks sorry, volgens mij zijn het juist degenen die de afspaken niet nakomen die ervoor zorgen dat anderen die dat wel (willen) doen de last bezorgen. Zo heb ik dus iedere keer dat ik naar de VS wil te maken met ellenlange rijen en wachttijden voor ik het land in mag, en allerlei formaliteiten die ik moet doorlopen. Die zijn er alleen maar gekomen doordat de eerdere makkelijkere manieren om de VS in te komen zijn misbruikt. Logisch in mijn ogen, ieder volk probeert zichzelf te beschermen.

My opinion.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

jiejie schreef:als ze je tegen houden op het vliegveld (waar ze overigens wel je I94 bekijken om je status te zien, heb ik al meerdere malen gemerkt) en je inderdaad op sluiten,
Niemand sluit je op op het vliegveld op de weg weg uit de VS, zeker niet nu het "self-deportation" programma van ICE nog loopt. Voor hen geldt zeer sterk "opgerot staat netjes," want de kosten die ICE maakt per dwangmatig gedeporteerde illegaal zijn enorm hoog juist vanwege de in hechtenis neming.
michael66 schreef:Niks sorry, volgens mij zijn het juist degenen die de afspaken niet nakomen die ervoor zorgen dat anderen die dat wel (willen) doen de last bezorgen.
Inderdaad. B.v. de wet die het VWP regelt noemt concrete percentages van overstays en visaweigeringen waar een land onder moet blijven om deel te mogen nemen aan het programma. Met een voldoende groot aantal overstays zal ook een land als NL uit het VWP gezet worden.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

michael66 schreef: uitvoering van het contract=de gevolgen aanvaarden.
Of ben ik dan te rechtlijnig?
Neen, je bent enkel logisch.
Maar heel wat mensen willen een contract voor de voordelen, niet voor de nadelen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
keerin
Amerika-ontdekker

Bericht door keerin »

AAN JIEJE: het is te lang om het te citeren en IK HEB DAAR GEEN ZIN IN, maaar misschien kom jij nog eens in een moeilijke situatie waarin jij anderen om adviezen vraagt en dan staat er zo,n eikel als jezelf om jou een schop na te geven . het gaat niet om goed of slecht, ik ben geen crimi en doe niemand kwaad en dat mensen zoals jij last hebben van mensen zoals ik, wat weet jij ervan joh? Je praat als eeen kip zonder kop , en je hoeft niet te reageren, ik lees je berichten niet meer, doei keerin

* Note Mod, (Rob)

Mag ik je even wijzen op de forumregels en dan met name forumregel #3

3. Het is te allen tijde verboden om andere mensen verbaal aan te vallen. Je mag uiteraard je eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.

En je dan verzoeken hier rekening mee te houden, indien je dit niet wil even goede vrienden maar dan wel het verzoek om niet meer te reageren en dit forum te verlaten.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als je alleen maar positieve dingen wil horen en anderen hun mening niet mogen zeggen, nota bene op eigen vraag, wat is dan het nut van advies?
Verder vind ik de uitspraken die je doet vrij grof. Mensen nemen hier de tijd om na te denken, op te zoeken en te reageren op vragen. Een beetje respect is dan het minste vind ik.

Carine
Groetjes,
Carine
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

keerin schreef:en dan staat er zo,n eikel als jezelf om jou een schop na te geven
Whoa. Ik snap dat dit een lastige situatie is voor je, maar je hoeft denk ik niet zo fel te reageren. Jiejie geeft zijn mening alleen maar. En die hoef je niet leuk vinden, maar zeg dat dan gewoon. Ik vind iemand een **kel noemen nou echt niet echt nodig.
keerin schreef: . het gaat niet om goed of slecht, ik ben geen crimi en doe niemand kwaad en dat mensen zoals jij last hebben van mensen zoals ik, wat weet jij ervan joh?
Nou ja, je bent hier illegaal, dus je bent wel een crimineel. Het is duidelijk dat je dat niet graag wilt horen, maar helaas is het nou eenmaal zo. Je hebt de wet gebroken en alleen al daarmee doe je iets verkeerd.
Mensen hier hebben je denk ik al het beste advies gegeven: ga terug.
Als je dat liever niet wilt horen dan is dat prima, maar dan had je de vraag misschien beter niet kunnen stellen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

keerin schreef:ben geen crimi en doe niemand kwaad en dat mensen zoals jij last hebben van mensen zoals ik, wat weet jij ervan joh?
Excuseer, maar het is hier reeds aangehaald:
- door mensen zoals jij wordt men aan de grenzen alleen maar nukkiger (waar wij als Amerika-gangers wel last van hebben)
- door mensen zoals jij loopt Nederland ook de kans om buiten het VWP te vallen, waardoor 'wij' op kosten gejaagd worden doordat we een visum aan moeten vragen en niet meer last minute eens kunnen vertrekken.

Jij zorgt dus wel degelijk voor last, en jij overtreedt wel degelijk de regels. En doordat je die regels niet uit lompigheid, maar geheel bewust overtreedt, vind ik dat nog een graadje erger.

Maar ondertussen heb je hier een antwoord op je vragen gevonden, vermoed ik?
Elke
Cave Creek 81
Amerika-ontdekker

Bericht door Cave Creek 81 »

- door mensen zoals jij loopt Nederland ook de kans om buiten het VWP te vallen, waardoor 'wij' op kosten gejaagd worden doordat we een visum aan moeten vragen en niet meer last minute eens kunnen vertrekken.
Maar daar heeft een Belg toch geen last van :mrgreen:

Wat betreft de eigenlijke vraag:Ik heb ooit mijn visa (L-visa) laten verlopen,alleen dat was alleen met "dispensatie"van de Amerikaanse overheid.Ik moest een I-539 formulier invullen en opsturen naar een advocaat.(die dat verder afgehandeld heeft)
Net voordat ik terug ging naar Nederland kreeg ik een brief van DHS waarin stond dat ik "legaal" m'n visa termijn had overschreden.
Maar die brief is mijn handbagage niet uitgekomen,de I-94 is uit mijn paspoort gehaald en op het visa heeft niemand gekeken.(en later nooit meer iets van gehoord).....
keerin
Amerika-ontdekker

Bericht door keerin »

[quote="Cave Creek 81"]Maar daar heeft een Belg toch geen last van :mrgreen:
LEUK LEUK, HA
keerin
Amerika-ontdekker

Bericht door keerin »

keerin schreef:AAN JIEJE: het is te lang om het te citeren en IK HEB DAAR GEEN ZIN IN, maaar misschien kom jij nog eens in een moeilijke situatie waarin jij anderen om adviezen vraagt en dan staat er zo,n eikel als jezelf om jou een schop na te geven . het gaat niet om goed of slecht, ik ben geen crimi en doe niemand kwaad en dat mensen zoals jij last hebben van mensen zoals ik, wat weet jij ervan joh? Je praat als eeen kip zonder kop , en je hoeft niet te reageren, ik lees je berichten niet meer, doei keerin

* Note Mod, (Rob)

Mag ik je even wijzen op de forumregels en dan met name forumregel #3

3. Het is te allen tijde verboden om andere mensen verbaal aan te vallen. Je mag uiteraard je eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.

En je dan verzoeken hier rekening mee te houden, indien je dit niet wil even goede vrienden maar dan wel het verzoek om niet meer te reageren en dit forum te verlaten.
HIJ VIEL MIJ TOCH OOK AAN EN HIJ HAD ER ZELF GEEN ZIN MEER IN OM IETS TEGEN MIJ TE ZEGGEN, , dus die reaktie geld ook voor hem, ik bedoel, wie kaatst kan de bal verwachtenIK BEN ME TERDEGE BEWUST VAN E.E.A. MAAR VROEG OM ADVIES, IK VIND DIT TROUWENS WEL EEN JENNERIGE AFFAIRE WORDEN en het spijt me echt dat door dit soort dingen die ik dus heb uitgevroten het voor andere mensen bezuur en dat andere mensen zo,n gedoe hebben op de ambassade, daar weet ik alles van. Zelf was ik nog nooit in amerika geweest en ik had al gedoe , dit was in 1996, dus je hoeft mij niks te vertellen over ambassade en, en nogmaals het spijt me echt, Keerin
keerin
Amerika-ontdekker

Bericht door keerin »

[quote="keerin"][quote="FlipjeBTiel"][Antwoord op 2 berichtjes hierboven; de draadjes verplaatsten zich terwijl ik typte.]

Wordt je aan de grens vastgezet, dan is het eerste probleem dat de grensofficier geen rechter is en dus niet geinteresseerd is in wat er verder met jou gebeurt. Als de cellen op het vliegveld vol zitten, dan wordt je op een busje gezet en kom je in een normale gevangenis terecht. Niet alleen vind je daar onze allervriendelijkste Bubba, maar ook gevaarlijke criminelen. Daar bovenop, als er geen familie of collega's naar jou op zoek gaat, dan loop je het risico gewoonweg vergeten te worden.
HOE WEET JIJ DIT ALLEMAAL? keerin
FlipjeBTiel
Amerika-expert

keerin schreef:reaktie van keerin, hoe weet jij dit allemaal?
Doet er, zeker en public, niet toe. Niet iedereen z'n leven is even gemakkelijk en hou het er maar op dat ik nog altijd diep in de immigrantengemeenschap zit. Laat het evenwel duidelijk gesteld zijn dat ik geen advocaat ben. Je bent oud genoeg om nog te weten wie Flipje B(etuwe) Tiel was, en je zult zelf moeten bepalen in hoeverre je het advies waardeert van iemand die schrijft onder het pseudoniem van een bessenmannetje.

Gr., Flipje
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik weet het, je zei eerder al dat ik niet hoefde te reageren maar ik heb er momenteel wel degelijk behoefte aan.
keerin schreef:
Cave Creek 81 schreef:Maar daar heeft een Belg toch geen last van :mrgreen:
LEUK LEUK, HA
Ik vraag me heel sterk af wat jouw probleem is. Je wilt hulp maar ondertussen loop je iedereen af te katten, hoe kan je dat vergoedelijken tegenover jezelf? Wellicht zou je ergens anders hulp moeten zoeken want ik betwijfel het dat de mensen hier jou, met jouw huidige instelling, willen helpen.

De reactie van 'daar heeft een Belg toch geen last van' sloeg overigens geenszins op jouw vraag maar op het feit dat Elke uit België komt (zie rechts van haar posts) en dat zij sprak over 'Nederland' en 'Wij'.

Het loont vaak de moeite om even te lezen wat de mensen schrijven in plaats als een kip zonder kop te reageren (waar jij mij overigens van beschuldigd terwijl ik wel degelijk weet waarover ik praat en jij schijnbaar niet want anders zou je onze hulp niet vragen). Het is wellicht een punt van intellect want, net zoals de grammatica, woordkeuze en je huidige situatie, vind ik het beledigen van mensen nu niet echt een sterke aanwijzing van enig intellect.

En om even terug te komen op je eerder aan mij gerichte post: Er is wel degelijk sprake van goed en kwaad. Stel je nu eens voor dat de ICE je oppakt en je voor het gerecht daagt, hoe wil jij dan aan de rechter uitleggen dat er geen sprake is van goed en kwaad? In zijn ogen ben je een crimineel omdat je je willens en wetens niet aan de regels hebt gehouden, hij zal het zeker niet als vergissing zien na ruim 4 maanden illegaliteit.

Maar goed, je wilt advies en zoals zovelen met mij is het enige advies wat ik je kan geven: zorg dat je zo snel mogelijk het land verlaat en terug naar Nederland keer. Elke dag langer illegaal verblijven vergroot alleen maar de kans dat ze erachter komen en dan wordt het, zoals ook al eerder aangegeven, oppassen geblazen dat je je zeep niet laat vallen.

Edit: Ik zie dat er wat posts bij gekomen zijn:
keerin schreef:HIJ VIEL MIJ TOCH OOK AAN EN HIJ HAD ER ZELF GEEN ZIN MEER IN OM IETS TEGEN MIJ TE ZEGGEN
Ik viel je ten eerste niet aan met dezelfde grofheid als jij deed (overigens vond ik het niet eens aanvallen, ik sprak je op je gedrag aan), daarnaast heb ik nooit gezegd dat ik niets tegen je wil zeggen. Ik zei 'ik heb geen zin om je die kant op te duwen', met andere woorden: Ik heb geen zin om je te helpen.

keerin schreef:ik bedoel, wie kaatst kan de bal verwachten
Inderdaad, en dat is nu precies de reden waarom de mensen enigszins negatief over je oordelen momenteel. Je kan geen kritiek verdragen en je loopt jezelf daarom af te reageren in een zeer onvolwassen manier.
Laatst gewijzigd door jiejie op 24 okt 2008, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

"google"??? :lol: :lol: :lol:

Je kan twee dingen doen. Blijven tot je gepakt wordt of vertrekken, waarbij je ook gepakt wordt.
je wordt 100% gepakt want je hebt geen ticket. en geen geldig uitreisvisum
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

keerin schreef:HIJ VIEL MIJ TOCH OOK AAN EN HIJ HAD ER ZELF GEEN ZIN MEER IN OM IETS TEGEN MIJ TE ZEGGEN, , dus die reaktie geld ook voor hem, ik bedoel, wie kaatst kan de bal verwachtenIK BEN ME TERDEGE BEWUST VAN E.E.A. MAAR VROEG OM ADVIES, IK VIND DIT TROUWENS WEL EEN JENNERIGE AFFAIRE WORDEN en het spijt me echt dat door dit soort dingen die ik dus heb uitgevroten het voor andere mensen bezuur en dat andere mensen zo,n gedoe hebben op de ambassade, daar weet ik alles van. Zelf was ik nog nooit in amerika geweest en ik had al gedoe , dit was in 1996, dus je hoeft mij niks te vertellen over ambassade en, en nogmaals het spijt me echt, Keerin
Posten in hoofdletters wordt op internet gezien als schreeuwen, misschien eerst tot tien tellen en dan een bericht (op de normale manier)posten daar kweek je meer begrip mee dan met schreeuwen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer