Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Promoveren in de Verenigde Staten

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Paganitzu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Promoveren in de Verenigde Staten

Bericht door Paganitzu »

Even een korte update!

Alles loopt nu richting het einde. GRE was toch was lastiger dan ik gedacht had, wat mij betreft heb je toch minimaal een week nodig om de vragen snel en zonder slordige fouten te maken. Uiteindelijk wel goed gekomen bij de tweede poging met een score van Q: 168 V: 157. Ik zou niet gaan proberen om je woordenschat te gaan verbeteren voor verbal, daarvoor moet je echt maanden uitrekken wil dat effect hebben. Ik zou vooral gaan leren hoe je de vragen moet benaderen, op korte termijn heeft dat het meeste effect op je score.

Professor in Nederland wilt me helpen en kwam nog mijn professor en begeleider uit Columbia tegen, welke een jaar na dato blijkbaar nog steeds over me praatte en vol lof over me waren. Hoop echt dat ze me terug willen! Het blijft een klein wereldje met maar zo'n 15 goede groepen. Iedereen kent dus iedereen, dus hopelijk gaan de LORs hun doorslag geven.

Het is wel echt een aanrader om intensief onderzoek te doen naar groepen welke je interessant vindt en vervolgens ook navraag te doen naar niet alleen de reputatie van de groep, maar ook hoe de professor als persoon is. Daar leer je heel veel van en zo voorkom je nare situaties in de toekomst. Kwam uiteindelijk tot het onderstaande lijstje:

- Duke University, Durham
- Washington University, Seattle
- Columbia University, NYC
- Mayo Clinic, Rochester
- University of Texas, Austin
- Vanderbilt University, Nashville

En dan zullen we het wel zien! :) Moet me er echt aan blijven herinneren dat de kans er goed inzit dat ik nergens aangenomen wordt, dat zal toch wel een enorme teleurstelling zijn. Dit grapje gaat alles bij elkaar ook zo'n 800 euro kosten (GRE, TOEFL, application fee's).
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Leuk dat je even een update geeft! :thumbup: Impressief lijstje met universiteiten, we duimen voor je!
Locutus
Amerika-ontdekker

Bericht door Locutus »

Ziet er goed uit! Met die Quant score mag je niet klagen, en de verbal score zal de meeste technische programma's worst wezen.
Het is inderdaad geen goedkoop grapje :( maar het lijkt er wel op dat je een goed pakket hebt!
Paganitzu
Amerika-ontdekker

Bericht door Paganitzu »

Korte update

Net mail gekregen van Vanderbilt
Hello, my name is Craig Duvall, and I am an Assistant Professor and the Director of Graduate Recruiting for the Department of Biomedical Engineering at Vanderbilt University.

I am writing to let you know that our faculty have reviewed your application and that we were very impressed. Therefore, we would like to arrange to further discuss opportunities at Vanderbilt with you over Skype. Because his research interests are very relevant to you, I am recommending that you schedule a time with Dr. [] to further discuss your candidacy and potential to join the BME Ph.D. program at Vanderbilt. Based off of these additional interactions, an admission decision will be made.

I want to emphasize that this is not an interview…we already believe that you are an outstanding applicant who will certainly be successful wherever you pursue your Doctorate; however, we believe that the intellectual ‘fit’ between student, program, and mentor is something that should happen organically. We hope that Skype discussions of your research experience and interests for the future will provide that insight for both you and us.

Please let me know if you have any questions.
:D

Maar heeft iemand ervaring met de stad Nashville?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Netjes hoor :thumbup:
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Hee - super gedaan!! Gefeliciteerd!!
Ik zit zelf momenteel middenin de evaluatie van de sollicitaties voor PhD plekken op mijn departement, dit komt me heel erg bekend voor...

Succes bij dat interview (waar ook vooral interpersonal fit heel belangrijk is). Ongevraagd wat tips: bereid je goed voor, ken de CVs van de onderzoekers in het departement (lees daarvoor hun universitaire profielpagina's maar doe ook een recente Google Scholar search voor recente publicaties). Lees in ieder geval een paar van de papers van de desbetreffende prof die in de email wordt genoemd. De assistent prof van wie je een email krijgt is waarschijnlijk (net als ik) belast met het administratieve deel van het recruiting proces, maar is zeer mogelijk verder niet inhoudelijk relevant (wel even checken, want hij kan zomaar bij het gesprek aanwezig zijn).
Wat wij overigens altijd doen is vragen naar de onderzoeksinteresses (beter om dat bij die ene prof aan te laten sluiten indien mogelijk), en vaak leggen wij ook onverwacht een case voor om de analytische capaciteiten te checken. Wees dus niet verrast als er iets inhoudelijks voorbij komt. Het is bij dat soort dingen niet erg om even je tijd te nemen voordat je antwoord, dat kan zelfs beter zijn. Geef duidelijke en gestructureerde antwoorden (puntgewijs, of 'aan de ene kant, aan de andere kant'). Stel zelf ook vragen (niet over Nashville, maar over het programma. Bijvoorbeeld wat voor lab ze daar hebben, en hoeveel tijd je daar kunt krijgen), dan kom je veel beter over dan wanneer je niets vraagt (dan lijk je ongeinteresseerd).

Nashville ken ik niet zelf, ik heb wel vrienden die er vandaan komen. Een goede music scene, en het is natuurlijk in the South (dus je hebt er goede BBQ, grits, cornbread), men heeft een ander accent dan in het Noorden (maar daar merk je typisch niets van in de academische wereld, dat is toch allemaal import). De studenten bij Vanderbilt zijn vrij 'elite' in hun doen en laten als je het vergelijkt met andere, meer down to earth state schools (er zijn veel disputen, en the Greek Student Life doet het daar goed, geloof ik). Volgens mijn zusje - die er geweest is - is het een mooie omgeving en een leuke stad.
Veel succes met het interview, en mocht alles lukken, veel plezier in Nashville!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Paganitzu
Amerika-ontdekker

Bericht door Paganitzu »

Bedankt voor je advies! Ik heb ook even je blog-post over het sollicitatiegesprek gelezen, interessant om te zien hoe jij het vanuit jou positie ervaart. Zitten er dit keer goede PhD-studenten bij voor jou?

Ik ga het antwoord op alle te verwachten vragen uitschrijven, vragen voorbereiden en recente papers lezen van de professor en PhD's. Het lijkt me oprecht een heel leuke lab qua onderzoek en ik heb ook alleen maar goede verhalen gehoord over de professor, om bijvoorbeeld mijn huidige begeleider te quoten: "Het is echt een belachelijk aardige man". Ik krijg trouwens ook een Skype gesprek met alle PhD-studenten van het lab, dat lijkt me eigenlijk ook erg prettig.

Funding is ook best prima, blijkbaar 27.500 dollar per jaar.
Gast

Bericht door Gast »

Paganitzu schreef:Maar heeft iemand ervaring met de stad Nashville?
Hou je van Country muziek? :lol:

Vanderbilt is een hele prestigieuze universiteit, gefeliciteerd!
Paganitzu
Amerika-ontdekker

Bericht door Paganitzu »

Ehm, Carrie Underwood is toch country? :lol:

Ach, alles went :)
Paganitzu
Amerika-ontdekker

Bericht door Paganitzu »

Laatste update

Uiteindelijk bij zowel Vanderbilt als Columbia aangenomen. En het is Columbia geworden :)
Gast

Bericht door Gast »

Wow, gefeliciteerd!
Locutus
Amerika-ontdekker

Bericht door Locutus »

Goed bezig!
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Gefeliciteerd!! Enjoy Columbia! Supergoed gedaan!!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer