Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaars DV2012: Newengland

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
newengland
Amerikafan

Winnaars DV2012: Newengland

Bericht door newengland »

Wij zijn ook bij de gelukkigen die allebei nog wel hebben gewonnen in de DV-2012
Dit topic wil ik graag gebruiken voor de vragen die ongetwijfeld gaan komen ondanks alle info op dit forum.

De eerste vraag die direct boven komt is gezien wij nu allebei hebben gewonnen en nog niet getrouwd zijn hebben we twee opties:
Trouwen gaan we sowieso alleen is dat niet meer op tijd natuurlijk.

1. Meedoen met het laagste case nummer. Heeft als nadeel dat ik dan een tijdelijk visa krijg voor 2 jaar. Met nog wat andere nadelen geloof ik.

2. Meedoen met beide nummers. Heeft als voordeel dat we dan allebei een permanente visa krijgen en nog steeds kunnen trouwens zonder iets te bewijzen.

PS. Ons case nummer is voor beide in de 000003000

Hierbij komt nu de vraag dat mijn vriendin tot eind Mei 2012 de "2 year rule" heeft vanwege een J1 visa waarmee ze in de US gestudeerd heeft van Jan-Mei 2010.
Dus concreet: Beide afzonderlijk van elkaar meedoen, of alleen op die van mij + een waiver aanvragen van 215 dollar voor de "2 year rule"
Mijn voorkeur gaat uit naar beide de informatie terugsturen, alsnog trouwen en ook de waiver aanvragen. Ik kan alleen even niet zo snel vinden wat de extra fees zijn waar je dan te maken mee krijgt. Als het een paar honderd euro is heb ik het er wel voor over. Als het echt heel veel is kunnen we ook gewoon beide op die van mij meedoen, deze week de twee formulieren terugsturen, trouwen, visa waiver aanvragen (4 maanden?) en dan bij het consulaat de afspraak maken en hopelijk de waiver kunnen laten zien.

Op een van de twee formulieren die ik deze week terug wil sturen staat al de vraag "An alien who is a former exchange visiter who has not for filled the two year foreign residence requirement" (YES or NO) in dit geval zou dit voor mij vriendin NO zijn gezien de twee jaar pas in de Mei 2012 verloopt.
Ik hoop dat dit bij het consulaat te vermijden is met een waiver. Alleen zou ik hier best wat meer zekerheid over willen hebben voordat ik een keuze maak om 1 winnend case nummer niet te gebruiken. :thumbup:
Laatst gewijzigd door newengland op 01 mei 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Winnaars DV2012: Newengland

Bericht door kastelke »

Proficiat!

Ongelooflijk dat ook jullie, net als SemJes, met 2 gewonnen hebben!

Ik dacht dat het bij de green card winnaars anders is als jullie nog nog snel trouwen: dat je dan geen conditional green card hebt. Moet je misschien eens even navragen bij USCIS. Als dat wel het geval zou zijn, dan kan je het zekere voor het onzekere nemen en gewoon beiden doorgaan met de procedure. Kost een paar duizend euro extra.
Zit je partner ook al als lid op dit forum? Anders kan hij/zij zich ook even aanmelden en meedoen in de komende maanden!

Al enig idee waar je naartoe zou willen trekken? New England?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hartelijk gefeliciteerd!!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
newengland
Amerikafan

Thanks Kastelke,

Onderstaande vond ik op het forum:
Armin schreef:
Jacqueline schreef:oh, en nog even mbt dat legaliseren van de handtekening, dat kun je doen, maar een kopie van je paspoort meesturen schijnt ook voldoende te zijn. :beerchug:
Met het risico dat ik als spuit 11 aankom en al beantwoorde dingen roep, maar wij hadden vorig jaar een soortgelijk probleem. Niet getrouwd toen de KCC brief op de mat viel. Uiteindelijk zijn we zo'n 5 weken voor het interview getrouwd. (Dat hadden we ruimer gepland, maar ons interview was onverwachts vroeger.)

viewtopic.php?f=12&t=16659&p=312361&hilit=emigreren+met+vriendin#p312108

Ze vroegen bij ons niet om zaken om te bewijzen dat we echt uit liefde trouwden etc. Nu waren wij al ruim 5 jaar samen, woonden sinds begin 2008 ook samen en hadden vakantiefoto's (nog niet digitaal dus met datum-opdruk achterop de foto) uit 2004 dus dat was geen probleem geweest, maar ze vroegen er dus geheel niet naar.

Dat is ook logisch, want nadat we na goedkeuring de inreis papieren van het consulaat kregen bleek dat de regel heel simpel is: als je minder dan 2 jaar getrouwd bent, krijgt de partner een voorwaardelijke visa en later ook een tijdelijke greencard. De visa voorwaarde is dat de partner niet alleen mag inreizen. De tijdelijke greencard is maar 2 jaar geldig, of beter is een gewone greencard maar dan met geldigheid restrictie tot 2 jaar. Deze restrictie kun je uiteraard tzt laten verwijderen als je tegen die tijd nog getrouwd bent (of nog wat alternatieven igv overlijden/mishandelen/etc). Dus zij controleren achteraf op schijnhuwlijken en niet zozeer vooraf.

Niettemin, neem voor de zekerheid uiteraard 'bewijs' van jullie liefde mee. Beter teveel dan te weinig!

Maar eigenlijk ben ik op zoek naar een officieel antwoord. Ik denk dat de dubbele kosten alleen de Vista fees zijn, gezien het opsturen, medical etc. toch al twee keer moeten betalen. Als het een paar honderd euro scheelt dan gaan we wel gewoon twee keer apart meedoen.

@Petra, Dank je wel!!

Het liefst gaan we inderdaad richting New England of ergens in Virginia, Pennsylvania maar dit hangt er een beetje vanaf waar ik/wij werk gaan vinden.
Ik werk voor een heel groot amerikaans IT bedrijf met drie letters. :thumbup: Dus de kans is heel groot dat ik gewoon bij hetzelfde bedrijf kan blijven werken echter is het wel aan hun waar ze me willen plaatsen uiteraard.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Jullie ook van harte gefeliciteerd zeg!

ik heb geen antwoord op jullie vragen, maar mocht ik iets tegenkomen in de speurtocht naar informatie die ik ongetwijfeld nu ga maken, dan laat ik het weten.

Heel veel succes met de voorbereiding!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
newengland
Amerikafan

Thanks Georgie jij ook van harte!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

newengland schreef:Onderstaande vond ik op het forum:
Inderdaad goed om het eens verder uit te zoeken.
Als je ergens een officieel antwoord hebt, dan kan ik het mee opnemen in het sticky rond de loterij, want er zijn wel vaker mensen die nog moeten trouwen vooraleer verder in het proces te stappen, en dan weten ze direct hoe het zit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

newengland schreef:@Petra, Dank je wel!!

Het liefst gaan we inderdaad richting New England of ergens in Virginia, Pennsylvania maar dit hangt er een beetje vanaf waar ik/wij werk gaan vinden.
Ik werk voor een heel groot amerikaans IT bedrijf met drie letters. :thumbup: Dus de kans is heel groot dat ik gewoon bij hetzelfde bedrijf kan blijven werken echter is het wel aan hun waar ze me willen plaatsen uiteraard.
Oh, dan zou je dus ook bij ons in de buurt terecht kunnen komen. Leuk!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
newengland
Amerikafan

Ja dat klopt, wij zijn daar in Oktober 2009 geweest inclusief vienna :thumbup: en eigenlijk zijn we een beetje verliefd geworden op de natuurlijke schoonheid van Virginia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik vraag me af of de voorwaarden voor gewonnen GKen afwijken van die voor werk-gebonden GKen. Toen mijn man zijn - werk-gebonden - GK kreeg moest hij voor mijn GK een affidavit tekenen dat hij voor de rest van zijn leven fin. verantwoordelijk voor mij zou zijn.
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Van harte gefeliciteerd! Wat zullen jullie door het dolle zijn!
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
newengland
Amerikafan

Bedankt voor alle felicitaties!! nu willen we zo snel mogelijk alles terugsturen naar Kentucky echter zijn er nu al wat vragen bij de unieke situatie dat we allebei winnaar zijn.

Hierbij komt nu de vraag dat mijn vriendin tot eind Mei 2012 de "2 year rule" heeft vanwege een J1 visa waarmee ze in de US gestudeerd heeft van Jan-Mei 2010.
Dus concreet: Beide afzonderlijk van elkaar meedoen, of alleen op die van mij + een waiver aanvragen van 215 dollar voor de "2 year rule"
Mijn voorkeur gaat uit naar beide de informatie terugsturen, alsnog trouwen en ook de waiver aanvragen. Ik kan alleen even niet zo snel vinden wat de extra fees zijn waar je dan te maken mee krijgt. Als het een paar honderd euro is heb ik het er wel voor over. Als het echt heel veel is kunnen we ook gewoon beide op die van mij meedoen, deze week de twee formulieren terugsturen, trouwen, visa waiver aanvragen (4 maanden?) en dan bij het consulaat de afspraak maken en hopelijk de waiver kunnen laten zien.

Op een van de twee formulieren die ik deze week terug wil sturen staat al de vraag "An alien who is a former exchange visiter who has not for filled the two year foreign residence requirement" (YES or NO) in dit geval zou dit voor mij vriendin NO zijn gezien de twee jaar pas in de Mei 2012 verloopt.
Ik hoop dat dit bij het consulaat te vermijden is met een waiver. Alleen zou ik hier best wat meer zekerheid over willen hebben voordat ik een keuze maak om 1 winnend case nummer niet te gebruiken.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ben jij dus al bezig met de formulieren invullen? Deze moet je printen he, en kan je niet digitaal opsturen? Dan moet ik even binnenkort langs familie om te kunnen printen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
newengland
Amerikafan

Georgie schreef:Ben jij dus al bezig met de formulieren invullen? Deze moet je printen he, en kan je niet digitaal opsturen? Dan moet ik even binnenkort langs familie om te kunnen printen.
Klopt, we zijn ze nu in het klad aan het invullen om te kijken of we nog dingen tegen komen die we niet snappen of zeker willen weten.
We gaan alles in een map verzamelen en printen zodat we straks alle info klaar hebben liggen voor het gesprek bij het consulaat.
De keuze of we dus voor 1 of 2 verschillende case nummers gaan terugsturen is daar de grootste van. Mijn vriendin is nu direct gestart met het aanvragen van een Waiver voor de 2 year rule want dat moet waarschijnlijk toch. Die 215 dollar neem ik dan wel voor lief, ik wil niet straks verplicht moeten wachten tot Mei 2012 voordat er een visa aangevraagd mag worden.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wat ga je als reden aanvoeren voor de Waiver? Wel zeggen dat je (je vriendin dan) de GC hebt gewonnen? Ik denk dat ik morgen een van de telefoonnummers probeer te bellen om te vragen of dit een valide reden is. Ik weet ook overigens of je met het nieuwe (digitale) formulier dit ook nog aan moet geven. Dat was in 2007 wel zo las ik.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja dat is wel slim! Maar zou je er niet even een nachtje over heen slapen, zodat je morgen rustig alles kunt invullen? Tenminste, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan nog steeds amper typen zonder uberhaupt te trillen :P
Ik zou niet te overhaast dingen regelen.
newengland
Amerikafan

Ja, we willen ze voor het eind van de week op de post hebben, uiteraard met de hoogste prio.
We gaan morgen alvast naar het gemeente kantoor om een aantal dingen te regelen.
Wat betreft de Visa waiver was ik al oude topics op het forum aan het doorspitten. Dit is wel iets van ik inderdaad van te voren zeker wil weten.
Ik kan echter geen topic vinden van iemand die de waiver i.c.m een DV heeft aangevraagd.

Dus het lijkt erop dat we in hetzelfde schuitje zitten :)

@Georgie, Ik ben nog redelijk aan het trillen, vooral als ik een momentje van "besef" krijg. Maar zoals je ziet ben ik vanaf 2003 op het forum elk jaar aan het meelezen wat betreft de DV. Dit jaar was het jaar dat alles maar dan ook alles er klaar voor was, opleiding, werk, thuissituatie, financieen, en ook voor het eerst meegedaan. dus eigenlijk zijn wij er 100% klaar voor en kan het ons niet snel genoeg gebeuren.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik wacht er ook nog even mee. Wil ook uitzoeken of je eerst de waiver aangevraagd (of al in je hand) moet hebben voor je aan het terugsturen kunt beginnen. Zo'n waiver kan wel 4 maanden duren, dus ik hoop niet dat je dit echt al moet hebben. Zit er zelfs over na te denken om een immigratie advocaat hiervoor in te schakelen.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

newengland schreef:
dus eigenlijk zijn wij er 100% klaar voor en kan het ons niet snel genoeg gebeuren.
Dat kan ik me voorstellen! Het is jullie gegund!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gefeliciteerd! Gewoon allebei gewonnen!
Als jullie allebei gewonnen hebben zou ik ze gewoon allebei aanvragen.
Zeker omdat jullie nog niet getrouwd zijn.

Trouwens denk dat jouw werkgever ook hier in de Research Triangle in Raleigh zit, althans er zit hier een groot drie letterig automatiseerder hier.
Die veel mensen van banen voorziet.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer