Natasja L. schreef:
Ben ik de enige die het jammer zou vinden als mijn droom tot werkelijk zo'n start had?
Nee. Ik volg je geheel en denk eerlijk gezegd hetzelfde.
Maar Inge zei wel terecht: "
Ik heb gewonnen in deze loterij, dus het is mijn lot." En daar valt niets op af te dingen, het is zo:
zij heeft gewonnen. Het 'lot' vond dat blijkbaar terecht. Als je zo over 'het lot' wilt denken (en ik wil dat, haha). In dit geval is haar gunstige lot (het winnen) verbonden aan een uitdaging. Sommige mensen kiezen een ingewikkelde weg, met een man die weerbarstig is, een kind of kinderen die niet wil(len). Tja... nou, saai is het in ieder geval niet.
PS:
Inge, Jeroen en ik zijn zo anders dan jullie twee. Wij malen nog niet om zaken als 'pensioen (meenemen, veilig stellen etc.)', want: for all you know, ben je tegen die tijd allang dood of is de wereld vergaan. Of is de euro of de dollar niets meer waard. Dat is nog te ver weg. Mijn broer was op zijn 25e (of eerder) al bezig met zijn pensioen. In gedachten heb ik hem voor gek verklaard, ík vind dat niet normaal. Maar goed, ieder mag de wereld en de veiligheid creëren die hij of zij wenst. Maar niemand heeft die zekerheid, geloof me maar.
Edit:
Maar even dan iets praktisch: natuurlijk heb je recht op pensioen, het zal gewoon iets minder zijn dan als je al die jaren volmaakt. Mijn hemel, zo jong en al ZO lang pensioen opgebouwd! Dat pensioen zul je echter pas veel later kunnen claimen, dus voor Amerika heb je er nog niets aan. Of je koopt het eerder af, waardoor de waarde vermindert. Maar dat kan nu waarschijnlijk nog niet. Haha, was ik toch even bezig met pensioen. JOUW pensioen.