Hier werd door sommige scholen ook niet ons eerste huurcontract aanvaard, dat slechts 4 maanden liep. Want de datum waarop de taxes vastgesteld werd, viel buiten die 4 maanden. Dus waren ze niet zeker van je geld. Geen idee of dat ginder ook mee speelt.
Je zal je dochter moeten voorbereiden om 2 keer van school te veranderen, of je moet echt heel erg veel geluk hebben dat je ook je 2de huis binnen dezelfde boundary vindt.
Wat soms ook werkt: als je eerste school bevalt, en ze zijn nog niet volzet, dan kan het ooit wel zijn dat ze je kind toch toestaan om te blijven, ook al woon je niet meer in hun boundary. Maar dat is enkel onder voorwaarde dat ze niet volzet zijn voor het jaar waarin je kind zit, dus wat dit jaar kan, kan volgend schooljaar misschien niet meer. En in ieder geval ga je dan voor het eigen transport moeten zorgen, dus niks geen gele schoolbus voor je kind, maar jij over-en-weer rijden. Dat ben ik nu bijna 1,5 jaar lang ook aan het doen. Geen pretje, want het maakt het voor mij onmogelijk om zelf voor een job te gaan kijken (ik kan werken tussen 9am en 2pm, daar zitten ze nou echt op te wachten. NOT).
Wij hebben een gemeubelde woning gehuurd (zo'n 'executive rental' zoals ze dat zo mooi noemen, of je kan ook zoeken onder 'short time rental'). Als je in een streek gaat met veel internationale bedrijven moet je dat makkelijk kunnen vinden. Maar de prijzen zijn hier in ieder geval ook vaal 'executive'.
Ondertussen was onze container met meubels en kledij en zo op weg naar hier. Weet niet meer van buiten, die heeft er denk ik 5 of 6 weken over gedaan.
Wij hadden voor 4 maanden gehuurd. Na 2,5 maanden had mijn man werk gevonden, en we hebben de week voor dat hij tekende ons huis gekocht, in dezelfde streek.