Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

me laten adopteren door een amerikaans gezin

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Clint
Amerika-expert

Re: me laten adopteren door een amerikaans gezin

Bericht door Clint »

defblaze schreef: maar als jullie dan even antwoord geven op die vraag in plaats van een beetje van die antwoorden te geven waar ik niks aan heb dan kan ik zorgen dat ik die dingen kan regelen
Wellicht zou je meer respons krijgen als je je vraag wat netter formuleert, zowel qua spelling en schrijfstijl als in beleefdheid. De mensen hier op het forum hebben al behoorlijk geprobeerd jouw vragen te beantwoorden, en jouw antwoorden komen me toch wel enigszins onbeschoft over. Daarnaast zouden hoofdletters en leestekens ook geen kwaad kunnen..

Wat betreft je vraag:

Ik weet eerlijk gezegd niet of je op basis van een MBO opleiding bij een college of university terecht kan, maar realiseer je dat ALS het lukt, de kosten toch wel behoorlijk zullen zijn (mijn vriendin heeft na het afsluiten van haar Bachelor opleiding een studieschuld van rond de $30.000). Naar de VS gaan doe je niet 'even'. De procedures zijn lang, ingewikkeld en duur. Bij een K1 visum (fiancé visum) kom je bv al aan bijna 500 dollar om de I-129 in te dienen, dan nog de kosten voor medische keuring, biometrische gegevens, etc etc. Dan weer eens 1000 om je status van non-immigrant naar immigrant te laten wijzigen, etc etc.
En dit alles natuurlijk naast de andere moeilijkheden van het emigreren. Alles en iedereen achter laten, compleet opnieuw beginnen, enzovoorts.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Clint schreef:Bij een K1 visum (fiancé visum) kom je bv al aan bijna 500 dollar om de I-129 in te dienen, dan nog de kosten voor medische keuring, biometrische gegevens, etc etc. Dan weer eens 1000 om je status van non-immigrant naar immigrant te laten wijzigen, etc etc.
Hehe, ja goedkoop is het niet... wij zijn tot op heden zo'n 3000-3500 dollar kwijt (moet er wel bij vermelden dat hier ook een ticket naar de VS bij inbegrepen zit van ongeveer 1300-1400 dollar (mijn lokatie is niet bepaald goedkoop lol)). En dan hebben we de kosten van het trouwen nog niet eens.. bleh :(
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Intussen vraag ik me af, hoe de ouders van Defblaze hier allemaal over denken. Praat je met ze over je dromen? En er is nu al twee keer gevraagd om met hoofdletters e.d. te schrijven. Het zou fijn zijn, als je daar gehoor aan gaf. Met netjes geschreven communicatie zul je ver(der) komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen hier zo uitgebreid op in gaat.
Er komen hier regelmatig tieners langs die zich vervelen en maar eens een balletje opgooien hier over hoe ze zo snel mogelijk in Amerika kunnen wonen. Als ze even zelf het emigratieforum doorlezen, weten ze al dat het niet mogelijk is.
Als ze echt zo graag naar Amerika willen zullen ze er zelf wel wat moeite voor doen zoals bijvoorbeeld Flying Yankee. Die doet er heel veel moeite voor en die neem ik serieus. Mensen die een belachelijke vraag stellen of ze zichzelf kunnen laten adopteren terwijl ze gewoon thuis bij hun ouders wonen vind ik eerlijk gezegd een beetje triest.

Marjon
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Enerzijds vind ik dat je gelijk hebt, anderzijds heb ik zoiets van "sja, ik ben toch ook jong geweest en had toen ook dromen"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Toch denk ik dat als je als 15 jarige met de vraag komt om geadopteerd te worden je naar mijn mening een beetje van lotje bent :roll:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

ned in MO schreef:Toch denk ik dat als je als 15 jarige met de vraag komt om geadopteerd te worden je naar mijn mening een beetje van lotje bent :roll:
<idem dito. Mijn jongste van 11 ziet de onzin van die vraag zelfs in.

Maar het is leuk om te lezen :)

Carine
Groetjes,
Carine
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

En ik, als moeder, ben blij dat mijn eigen 15-jarige niet de behoefte voelt om zich te laten adopteren :?
Laatst gewijzigd door jerbia op 02 apr 2009, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Inderdaad, je zult toch ontdekken dat je zoon/dochter zich ter adoptie aanbiedt op internet. :shock:
Ik zou wel heel erg aan mezelf gaan twijfelen als moeder.

Marjon
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik denk niet er nog een reactie komt van de topicstarter.
Het is tenslotte alweer 2 april.... :lol:
Crisis ? What Crisis ?
defblaze
Amerika-ontdekker

Bericht door defblaze »

zo raar is het niet hoor ik ken ook een jongen die in noord brabant woonde maar zich heeft laten adopteren in herenveen omdat hij de kans had om bij dat voetbal team te mogen spelen
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat heet geen adopteren, dat heet een gastgezin.

Marjon
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

vana schreef:Inderdaad, je zult toch ontdekken dat je zoon/dochter zich ter adoptie aanbiedt op internet. :shock:
Ik zou wel heel erg aan mezelf gaan twijfelen als moeder.

Marjon
Daar ben ik het wel mee eens hahaha :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vana schreef:Dat heet geen adopteren, dat heet een gastgezin.

Marjon
Dus misschien zocht de topicstarter van in het begin een gastgezin, maar wist hij gewoon niet hoe dat noemde? ;-)

**Opmerking als moderator:
@Defblaze, vooraleer je hier nog verdere vragen gaat stellen en/of reacties gaat geven, wil ik dat je je eerst grondig inleest in de immigratiemogelijkheden (hier, op de website van het Amerikaanse consulaat, op die van het USCIS, ...). Als je dan nog vragen moest hebben, dan mag je die hier stellen (en refereer dan naar wat je gelezen hebt, zodat we zien dat je echt moeite doet en je het serieus meent).
Ondertussen gaat hier een slotje op!**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer