Ik doe jouw mening niet af als emotioneel, maar je reactie op een compleet tegenovergestelde mening is soms wel wat aan de emotionele kant geweest. Ik vrees dat wij het over dit onderwerp nooit eens zullen worden. Dat hoeft ook niet.Petra/VS schreef:Waarom zou ik het in 's hemelsnaam persoonlijk opvatten? Omdat ik het niet met je eens ben? Dat is een manier van argumenteren, waar ik allergisch voor ben. Het doet mijn mening namelijk af als iets emotioneels, wanneer die juist gebaseerd is op heel wat ervaring. En persoonlijk is het niet, want in ons geval is er geen vuiltje aan de lucht. Dit is een onderwerp, dat me na aan het hart ligt, inderdaad, dat wel.
Dat is op zich wel waar, maar je moet wel bereid zijn dat extra risico aanvaarden.Wanneer kom je eens met bronnen voor dit soort beweringen, John? Altijd, als je een andere koers dan de norm gaat varen, bestaan er kansen dat het niet goed gaat. Maar moet je die koers dan niet varen? Of eerst zien of die "kans" ook werkelijkheid wordt. Het fijne van tweetalig opvoeden is, dat je het op ieder moment kunt staken, mocht blijken, dat het niet gaat. Bij andere risico's in het leven is die keuze er niet.
Waar haal je dit allemaal vandaan?Natuurlijk zitten er aan alle beslissingen risico's. En dan schrijf je, dat eentalige ouders ook risico's nemen. Het enige risicoloze antwoord is dan geen ouder te worden. Aangezien jij dat niet bent is dat voor jou misschien ook "het" antwoord.
--john