Alannah schreef:Ik vind het overigens wel heel spannend. Ik ken Canada helemaal niet goed dus het is best een sprong in het diepe als ik het zou doen.
Mm Berijp ik goed dat je de wens hebt om te emigreren maar het land niet zo goed kent Of dat nu een goe didee is weet ik niet. Er gaat aan emigratie heel wat vooral en ik denk dat een goed evoor bereiding en heel goed weten waar je terecht komt wel van groot belang zijn. Anders kun je nog wel eens voor nare verrassingen komen te staan.
sjoerd schreef:Was onlangs nog in Upstate New York en daar hadden de Motels totaal geen gasten, buiten de seizoenen, iets waar je dus rekening mee moet houden, ook als je een afgelegen Motel koopt waar 's winters een pak sneeuw ligt van een meter hoog
Mh dat zal je verbazen maar een meter sneeuw kan juist klanten bengen. Wij noemen dat slachtoffers. of wel mensne die gestrand zijn.
Maar je hebt wel gelijk. Je zult ook in de winter een manier moeten vinden om een boterham te verdienen. Bijne elk motel verhuurd met name in de winter op wekelijkse en maandelijkse basis. Je moet wel anders overleef je niet.
Inmiddels hebben wij ook wel een gasten bestand van mensen die hier regelmatig komen. Ouders van kinderen op de college, een vader uit NJ die zijn dochter elke 2 weken bezoekt. Een man die hier een stuk land gekocht heeft en vaak komt. Van de gewone toerist moet je het in de winter niet hebben. En dan wonen wij nog in een gebied waar in de zomer veel te doen is. Cooperstown, veel baseball camps, soccer camps. Baseball hale of Fame, soccer hall of Fame. In de winter ligt dit allemaal stil en is Cooperstown uitgestorven.
Een stukje onderzoek naar de omgeving is heel belangrijkt. Weten waar je zit en wat er in de omgeving te zien.
Ons eerste motel in Warrens burg en die in Fort Ann hadden wij ook veel tijd geinvesteerd om in de omgeving te kijken.
Wij doen ook veel zaken met overheden, DSS en noodopvang. In de winter een inkomen is heel belangrijk. In de winter zijn de (stook) kosten hoog en de prijzen van motel kamers laag.
Wij wonen niet zo ver van Canada en ondanks dat ik de winter hel mooi vind is het daar toch wel heel erg soms hoor. Bij vrienden van ons in Ottawa lag afgelopen winter 3 meter sneeuw. ik dank je de koekoek. Dan klagen wij al bij een meter..
Veel werk en kosten om alles schoon en draaiende te houden.