En waarom zou het niet handig zijn dat zijn ouders co-sponsoren? Het lijkt me zo'n beetje de enige oplossing. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zullen zeggen "Ja, natuurlijk sponsor ik jou en je aanstaande kindje wel en ben ik feitelijk de komende 10 jaar verantwoordelijk voor jullie want als jullie het financieel niet redden en een beroep moeten doen op sociale voorzieningen hangt mij wellicht een gevangenisstraf boven het hoofd". Want dat is feitelijk het "contract" dat jouw co-sponsor met de Amerikaanse overheid aangaat. Iemand moet jou dus wel heel erg vertrouwen om zoiets te willen tekenen.
Verder is het wellicht toch handig als jouw vriend zo snel mogelijk een baan zoekt en wellicht pas weer gaat studeren als jij een baan gevonden hebt na de geboorte van je kindje. Of wellicht kan hij in de avonduren een studie doen naast een normale baan. Met inkomsten kan hij meedoen met het co-sponsorschap, zonder inkomsten is hij bij voorbaat al uitgesloten.
Ik wil je veel succes wensen. Het zal zeker niet makkelijk worden maar hopelijk komt alles goed voor jullie