Ik heb al veel aan het forum gehad wat betreft de mogelijkheden en aanvraag voor K1 visas. Sinds 1 januari ben ik verloofd met mijn Amerikaanse vriend. Anderhalve week geleden hebben we de I-129 petition opgestuurd en we hebben bericht gehad dat het is ontvangen en wordt doorgestuurd naar NVC. Binnen 7-10 werkdagen zouden we daar ook bericht van moeten krijgen dat alles goed is ontvangen. Nu is het dus afwachten tot ze het goedkeuren en doorsturen naar het consulaat. Ik ben me alvast aan het richten op alle documenten die ik mee moet brengen naar het interview in Amsterdam (ik ben nu nog in de US bij mijn verloofde, dus wil zo veel mogelijk officiele papieren vast meenemen naar NL om post en e-mail te kunnen omzeilen).
Nu staat er dus in een van de vele formulieren die ik in moet vullen dat ik, van alle plaatsen waar ik vanaf mijn 16e langer dan 6 maanden heb gewoond, een politieraport moet bijvoegen.. Ik meen dat ik ergens hier op het forum had gelezen dat de Nederlandse politie dit niet doet en dat wij alleen een VOG kennen die op te vragen is bij de gemeente waarin je woont. Ook meen ik me te herinneren dat die verklaring omtrend gedrag weer niet wordt erkend bij het consulaat tijdens het interview.. Ik kan deze oude post alleen niet vinden en hoop dat iemand hier meer van weet of zich de post herinnerd en weet wat te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is de lijst met documenten vereist voor het interview algemeen en stuurt het consulaat mij een lijst met op Nederland gerichte vereisten? (die natuurlijk vrijwel identiek is aan de algemene lijst maar misschien voorziet in het feit dat wij VOG hebben ipv politie rapporten..)
Anyway.. any help is appreciated!